Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kosten dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Kosten dierenarts

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb een vragen over dierenartsen in andere regio’s/steden.
Afgelopen zaterdagavond moest ik naar de dierenarts. Ik belde om 18.30 uur op en in heel Amersfoort werkt er geen dierenarts in de werkenden (ik heb er meerdere gebeld en overal werd ik verwezen naar Utrecht).
Als het echt spoed is (een torsie bv), ben ik te laat als ik in Utrecht aankom. Tenminste dat werd mij verteld door de dierenarts van een half uur verderop.
Ze vertelde dat de dierenartsen in Amersfoort geen dienst hebben en verwezen worden naar Utrecht en daar was deze dierenarts niet blij mee, want zij werken wel avonden/nachten en werkenden, maar moeten regelmatig zeggen tegen mensen dat het te druk is. En ze zei ook dat ze in principe alleen dieren helpen die ingeschreven staan in hun kliniek, omdat het eigenlijk te druk is in de uren dat Amersfoort geen dierenarts heeft.

Ik snap dat echt niet, we hebben hier echt een goede (ster) kliniek, maar zij waren een van de eersten die niet meer te bereiken zijn na een bepaalde tijd.
En dan nog de kosten, voor mij is het amper te betalen en ik heb een aparte rekening voor de honden met geld daarop. Maar met de kosten van deze regio is het lastig om geld apart te leggen, omdat de kosten zo ontzettend hoog zijn.
Kosten van afgelopen zaterdag €240 en dan ben ik maximaal een kwartier binnen geweest en dat was rond half 7. Ze heeft geen extra kosten intekening gebracht voor het weekend, maar wel voor een avond consult. Verder is er een foto gemaakt en een injectie met Cerenia.
Hoe zit het mrt dierenartsen buiten Amersfoort? En de kosten? Zijn die ook zo hoog? Deze dierenarts is nog goedkoop vergeleken met andere dierenartsen in Amersfoort.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kosten dierenarts

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ga voor grote dingen naar een dierenarts in Mönchengladbach. Die heeft Tom behandeld en naar volle tevredenheid. Ondanks dat hij dood ging. Kost erg weinig daar. Echo en infuus en nacht blijven en ga door zo rond de 120 euro. Hier in het dorp is ook prima en ook heel goedkoop. Tanden saneren van Bas onder narcose inclusief 8 tanden eruit was meen ik 80 euro. Als ik die prijzen in Nederland betaal heb ik het consult en een blik van de dierenarts betaald.
Afbeelding
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Gelukkig heeft mijn dierenartsenpraktijk gewoon hun eigen spoeddienst. Laatst was ik op een zondagochtend om een staartwond dicht te laten plakken 88 euro kwijt. Viel mij alles mee.

Op zaterdag kun je op afspraak heen, voor de normale doordeweekse prijzen. Consult is 38,50. Controles waren gratis, sinds kort kost dat 18 euro.

De behandelkamers en wachtruimte zijn groot genoeg om mijn hele roedel mee te nemen en geen last te hebben van andere wachtenden. O ja, hij is ook nog op loopafstand en ligt precies tussen het losloopgebied en mijn huis in.
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

De dierenartsen in mijn omgeving zijn allemaal behoorlijk duur. Ik vind dat niet zo erg als ze maar goed zijn en dat is helaas niet het geval. Ik ga nu voor kleine dingen bij arts op loopafstand omdat ik geen rijbewijs heb maar als Shep iets heeft dat meer ingewikkeld is, ga ik naar een praktijk ongeveer 5 km verderop en zorg dat ik vervoer heb om daar te komen. Ik woon in Breda en hier is wel altijd een praktijk die weekenddienst heeft. Ik hoef daar niet voor naar een andere plaats gelukkig.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe is verzekerd, voorgaande ook allemaal. Consulten zijn hier rond 40 euro, maar ze komen vaak wel iets tegemoed omdat we dit jaar al tig x geweest zijn.
Spoeddienst is een andere kliniek helaas. Volgens mij bovem 90 euro buiten gewone tijden.

Tja wat moet dat moet, gelukkig kunnen we het allemaal nog opbrengen. Dit jaar pechjaar, ruim 5000 al, of meer en we zijn nog niet klaar.

Ik verkies een fijne dierenarts boven de prijs. Maar geen idee van de omliggende dierenartsprijzen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Demi schreef:En dan nog de kosten, voor mij is het amper te betalen en ik heb een aparte rekening voor de honden met geld daarop. Maar met de kosten van deze regio is het lastig om geld apart te leggen, omdat de kosten zo ontzettend hoog zijn.
Het is ook een hoop geld maar het hoort er helaas bij. En hoe meer dieren hoe meer kosten natuurlijk. Opties om het binnen de perken te houden zijn simpele dingen zelf doen, verzekeren wat je niet kunt betalen en het aantal dieren beperken (en/of het aantal kilo's :tongue: , 'pony's' kosten meer dan 'ratten').
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mijn vaste dierenarts zit op 1 uur rijden. Hebben altijd eigen spoed diensten voor nacht en weekend en een reëel tarief. Enkele jaren terug was ik voor om 1u ‘s nachts een ooglid hechten (bloedde niet maar recent dus voorkeur zo snel mogelijk hechten) onder narcose bij 38 kilo hond 195€ kwijt incl alles.

Voor “bloed spoed” sta ik ingeschreven bij een dierenarts op 10 minuten afstand (auto afstand) die ook de eigen spoed/nacht/weekend draait.
Dat ooglid vond ik geen bloedspoed, er hing geen leven vanaf.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef: Het is ook een hoop geld maar het hoort er helaas bij. En hoe meer dieren hoe meer kosten natuurlijk. Opties om het binnen de perken te houden zijn simpele dingen zelf doen, verzekeren wat je niet kunt betalen en het aantal dieren beperken (en/of het aantal kilo's :tongue: , 'pony's' kosten meer dan 'ratten').
Precies. Grote honden zijn nu eenmaal gemiddeld veel duurder in onderhoud, van het voer en de gebreken tot de oven.

Ik heb voor verschillende dingen verschillende dierenartsen. Eentje levert goede en goedkope basiszorg in een sobere praktijk.
Voor diagnostiek en titeren ga ik ergens anders heen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef: Ben ik ook echt niet blij mee en heb dat ook echt wel laten weten bij mijn vaste praktijk maar die blijven gewoon vasthouden aan hun regeling omdat (en ik citeer:) de meeste dierenartsen weigeren om avond- en nachtdiensten te draaien en het dan allemaal op 1 dierenarts terecht komt.
Inderdaad vaker gehoord. Bij mijn vaste dierenarts hadden ze een tijd terug een vacature (zwangerschapverlof vervanging met uitzicht op vaste aanstelling) maar zo goed als alle sollicitanten gaven aan dat ze geen avond/nacht of weekend wilden draaien en dat is daar wel een vereiste
Caro
Zeer actief

En dan heb je hier ook nog verschillen in dierenartsen die volgens mij gewoon geld willen verdienen en artsen die eerlijk kijken wat nodig is. De praktijk hier vlakbij komt altijd met allerlei onderzoeken die vaak helemaal niet nodig zijn. Laatst naar een andere praktijk geweest voor second opinion waar ik zelf voorstelde een bloedonderzoek te doen. Die arts zei eerlijk dat hij dat best wilde doen en ik dan 80 euro lichter zou zijn maar dat hij er zelf het nut niet van zag omdat mijn hond buiten de gvs die ze had gehad geen klachten had. Die verschillen vind ik vaak wel lastig hoor. Zo heb ik vorig jaar een echo van de lever laten maken omdat de alt-waardes volgens praktijk hier in de buurt wel heel erg verhoogd waren en zij daarom een echo aanraadde. Toen ik die waardes met die andere arts besprak, zei hij dat hij ze helemaal niet zo hoog vond.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik dacht dat ze in Zeeuws Vlaanderen achter liepen met veel dingen
Maar kwa dierenartsen is het hier wel goed geregeld

Er zijn best wel wat praktijken hier in de buurt ( als in voor ons Max 25 min rijden , nadeel van in de polder wonen )
Mijn vaste dierenarts werkt samen met 2 praktijken voor de weekend diensten
De avond diensten doordeweeks doen ze zelf

Maar heb ik spoed sta ik dus wel binnen 15-25 min bij een dierenarts
De prijzen zijn idd wel hoger , mijn kat vorig jaar was alles bij mekaar €1200
Dat was een spoedje savonds dus avond tarief , operatie die avond , 2 dagen dierenarts en nog een vervolgoperatie incl nacontroles / behandelingen

Mja in t weekend en savonds krijgen de meeste mensen ook 2 dubbel betaald van hun baas
Dus waarom de dierenarts niet

Overigens t laatste spoedje in t weekend was 2 jaar terug met een pup
Moesten we 20 min rijden , maar hij heeft alleen de medicatie gerekend
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Caro
Zeer actief

** Angela ** schreef:Mja in t weekend en savonds krijgen de meeste mensen ook 2 dubbel betaald van hun baas
Dus waarom de dierenarts niet
Was dat maar waar.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik zeg ook de meesten
Ik kreeg in de horeca ook niks extra’s
En de ploegen ook niet

Maar als ik nu bij mijn huidige baas savonds moet werken of t weekend krijg ik echt wel extra betaald hoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Op 5 minuten afstand een sterkliniek en gelukkig doen ze zelf alle diensten.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

** Angela ** schreef:Ik zeg ook de meesten
Ik kreeg in de horeca ook niks extra’s
En de ploegen ook niet

Maar als ik nu bij mijn huidige baas savonds moet werken of t weekend krijg ik echt wel extra betaald hoor
Ik werk in de zorg. Ik krijg wel wat extra maar jammer genoeg niet het dubbele.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kosten dierenarts

Caro schreef:En dan heb je hier ook nog verschillen in dierenartsen die volgens mij gewoon geld willen verdienen en artsen die eerlijk kijken wat nodig is. De praktijk hier vlakbij komt altijd met allerlei onderzoeken die vaak helemaal niet nodig zijn. Laatst naar een andere praktijk geweest voor second opinion waar ik zelf voorstelde een bloedonderzoek te doen. Die arts zei eerlijk dat hij dat best wilde doen en ik dan 80 euro lichter zou zijn maar dat hij er zelf het nut niet van zag omdat mijn hond buiten de gvs die ze had gehad geen klachten had. Die verschillen vind ik vaak wel lastig hoor. Zo heb ik vorig jaar een echo van de lever laten maken omdat de alt-waardes volgens praktijk hier in de buurt wel heel erg verhoogd waren en zij daarom een echo aanraadde. Toen ik die waardes met die andere arts besprak, zei hij dat hij ze helemaal niet zo hoog vond.
Toch bijzonder omdat bij de Belgen vaak eerder low normal voorkomt.

Onderstaande is van een van mijn eigen embark geteste honden
ALANINE AMINOTRANSFERASE ACTIVITY
CHROMOSOME 13
Chromosome 13
Low Normal
TEST RESULT
Gina Vuchtschoot has one copy of a variant associated with reduced ALT activity as measured on veterinary blood chemistry panels. Please inform your veterinarian that Gina Vuchtschoot has this genotype, as ALT is often used as an indicator of liver health and Gina Vuchtschoot is likely to have a lower than average resting ALT activity. As such, an increase in Gina Vuchtschoot’s ALT activity could be evidence of liver damage, even if it is within normal limits by standard ALT reference ranges.

Alanine Aminotransferase Activity
(GPT)
CONDITION
GPT
GENE NAME
GA
GENOTYPE
Codominant
INHERITANCE TYPE
DESCRIPTION
The liver enzyme alanine aminotransferase, or ALT, is one of several values your veterinarian measures on routine blood work to gauge liver health. Dogs with one or more copies of the “A” allele are likely to have a lower baseline ALT activity (“low normal”) than dogs with zero copies of the “A” allele (“normal”). This means that your veterinarian may recommend blood work to establish an individualized baseline ALT value during an annual wellness exam or before starting certain medications. You and your veterinarian would then be able to monitor your dog for any deviation from this established baseline. Please note that this mutation should never cause an increase in your dog’s ALT activity and does not cause liver disease. If your dog has high ALT activity, please consult your veterinarian.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hier met spoed om 12 uur de nacht van zaterdag op zondag bij de dierenarts gezeten. Eigen arts want die had weekenddienst. Was met consult en medicatie € 140,-- euro kwijt. Had die ter echt wel voor over had op € 100,-- meer gerekend. De hond had zo'n pijn dat je alles wel wilt betalen.
Afbeelding
gevni havanezers
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Normaal is het weekend tarief 150 tot 200 euro bij onze dierenarts, ligt eraan wat voor tijd je komt.
Gerard vond een paar maanden geleden een wrat op Anne haar lip spoed en dat op zaterdag.
De dierenarts zei dat die wrat er zelf af zou vallen, had ik ook al gezegd maar goed.
En dat we het nog maar een weekje aan moesten kijken.
Gerard bofte echt, want we hoefden niks te betalen. Was echt heel erg aardig van die dierenarts, ik had hem mooi het volle pond laten betalen.

En de wrat was een paar dagen later ineens weg. Haha.

Ze vond het ook nog goed van hem dat hij zo bezorgd was om de honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier is ook niets in de buurt voor 's avonds na 19.00 uur en/of in het weekend. Wij moeten naar A'dam, de spoedkliniek, en die is een
paar jaar geleden verhuisd en nu is dat voor ons 35 á 40 minuten rijden (voor de hoofdprijs ook) :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Zamunda schreef:
Demi schreef:En dan nog de kosten, voor mij is het amper te betalen en ik heb een aparte rekening voor de honden met geld daarop. Maar met de kosten van deze regio is het lastig om geld apart te leggen, omdat de kosten zo ontzettend hoog zijn.
Het is ook een hoop geld maar het hoort er helaas bij. En hoe meer dieren hoe meer kosten natuurlijk. Opties om het binnen de perken te houden zijn simpele dingen zelf doen, verzekeren wat je niet kunt betalen en het aantal dieren beperken (en/of het aantal kilo's :tongue: , 'pony's' kosten meer dan 'ratten').
De kosten van ratten kunnen ook soms behoorlijk oplopen, helaas.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

We hebben de luxe dat we kunnen kiezen uit meerdere dierenartsenpraktijken in een straal van ca. 15 km. We gaan al jaren naar DAP Beilen, bevalt prima en de tarieven zijn heel redelijk. De weekenddiensten doen ze samen met Westerbork, is ook goed te doen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn eigen dierenarts zit 40 km verderop. Als er gillende spoed is ga ik naar de plaatselijke dierenarts als dat te ver is. Ook prima maar zeer prijzig. Maar bij gillende spoed zal me dat een zorg zijn, liever meer geld kwijt dan een dode hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Ik ga voor grote dingen naar een dierenarts in Mönchengladbach. Die heeft Tom behandeld en naar volle tevredenheid. Ondanks dat hij dood ging. Kost erg weinig daar. Echo en infuus en nacht blijven en ga door zo rond de 120 euro. Hier in het dorp is ook prima en ook heel goedkoop. Tanden saneren van Bas onder narcose inclusief 8 tanden eruit was meen ik 80 euro. Als ik die prijzen in Nederland betaal heb ik het consult en een blik van de dierenarts betaald.
Maar dat is ook niet te vergelijken helaas. Ik was toen in Oostenrijk met een slagaderlijke bloeding en 's avonds laat €90,- kwijt incl consult en pijnstilling. Ik ben bang dat ik hier bij de lokale dierenarts richting de €900,- zou gaan. Als je ziet wat ik al kwijt was voor t verwijderen van een nagel onder narcose met foto van de poot ivm vermoeden van een breuk in de teen, gewoon overdag doordeweeks. Mijn eigen dierenarts zit in Belgie en die is al flink goedkoper dan in NL.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

annets schreef:
Zamunda schreef:Het is ook een hoop geld maar het hoort er helaas bij. En hoe meer dieren hoe meer kosten natuurlijk. Opties om het binnen de perken te houden zijn simpele dingen zelf doen, verzekeren wat je niet kunt betalen en het aantal dieren beperken (en/of het aantal kilo's :tongue: , 'pony's' kosten meer dan 'ratten').
Kosten kunnen altijd oplopen, bij iedere diersoort. Maar ik had het hier even over honden en dan maakt het nogal uit of je er een hebt van 5kg of van 60kg. Consult blijft even duur uiteraard maar medicatie en operaties ben je schreeuwend veel meer aan kwijt. Dus niet meer honden (of kg hond) nemen dan je kunt betalen is mijn devies, naast de kleine dingen zoveel mogelijk zelf doen en/of verzekeren.
Desi&Bibi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik woon in een dorpje tussen Breda en Tilburg maar heb een vaste dierenarts in Breda. Zij hebben een regeling met wat andere praktijken in die regio. Echter ben ik niet met al die praktijken even tevreden dus mocht ik dan toch snel ergens terecht moeten kan ik naar bv Sleeuwijk in een halfuurtje. Ik app altijd eerst mijn dierenarts en meestal kan ik daar dan toch wel terecht.

De prijzen weet ik dus eigenlijk niet zo, ze zijn verzekerd. Een weekend consult is wel al snel zo'n 100 euro :roll:
Desi&Bibi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Er is hier in het dorp ook een praktijk trouwens en nog 2 in de buurt. Mocht het echt spoed spoed zijn...
Zij hebben ook een regeling met praktijken in de regio.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Als ik iets "moeilijks" heb ga ik sowieso naar Dieren. Die vertrouw ik volledig, en op zich ben ik er met een half uur. Toen Miep daags voor haar negende verjaardag raar deed (geen spoed, maar ik kon er de vinger niet op leggen), had ik een afspraak voor een uur later ofzo hier in Doetinchem. Bij een kliniek waar ik geen goed gevoel bij had. Maar ik had op dat moment geen auto, dus dat leek me het handigst. Maar Bram & Thijs hier vroeg me toen: "Als zij een diagnose stellen, zou jij dan daar op kunnen vertrouwen?"
Antwoord was duidelijk. Nee. Dus afspraak afgezegd en 2 uurtjes later met auto en hond naar Dieren gereden. De diagnose die daar heel snel en vakkundig werd gesteld (met echo namelijk), vertrouwde ik volkomen. Volgende dag baarmoeder verwijderd, en ja dat kostte 650 euro. Was hier in Doetinchem vast veel goedkoper geweest, maar voor mijn eigen gemoedsrust heb ik veel geld over.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

annets schreef:
Zamunda schreef:
Nou kwa totale kosten is het echt niet vergelijkbaar met paarden. En ja paarden en meerdere honden dat is allemaal een keuze. Als je het kan betalen prima. Maar je weet wel dat er ook hoge kosten achter elkaar kunnen komen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik ga altijd naar Sleeuwijk, en dat is op zich prima te betalen. Als het spoed is in het weekend en savonds, ja dan loopt het hard in de papieren, maar goed, spoed is spoed. Al was ik laatst wel blij dat ze me waarschuwden, want het avond-weekend consult was 240 euro??? Dat slaat echt helemaal nergens op, ze waren nog op de praktijk zelfs. Toen ben ik de volgende ochtend (op zondag) op afspraak gegaan en toen was het 59 euro fozo. Nog niet goedkoop maar vooruit. Maar goed, met een maagtorsie is dat geen optie. Ze hebben iig in Sleeuwijk wel altijd dienst en dat vind ik wel prettig.. weet je in ieder geval waar je terecht komt

edit - even teruggezocht, het zou 214 euro zijn.. niet overdrijven :D
Laatst gewijzigd door sbientje op 04 dec 2019 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Onze dierenarts vraagt 96 euro voor een avond consult
Ze draaien gelukkig wel zelf de avond en nachtdiensten, al is de praktijk nu wel zo groot en veel artsen dat ik ze niet meer allemaal ken
We rijden 20 minuten, op kortere afstand zijn ook wel artsen met weekenddienst maar minder mogelijkheden

In mijn vorige woonplaats draaiden ze gezamenlijke diensten, ooit met een spoedgeval 20 km verder gemoeten dat is wel zuur als je enkel een fiets met fietskar hebt. Ik had wel voor dit soort dingen wat mensen achter de hand die ik kon vragen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”