Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik echt niet vergeten? Help!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat moet ik echt niet vergeten?
Cd of youtube filmpje met vuurwerk/onweer geluiden
Eerst zachtjes volume en langzaam harder zetten.
Eerst zachtjes volume en langzaam harder zetten.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ah ja, dat is inderdaad de beste optie. Voor jou ook. Lekker genieten. Veel foto's maken, het gaat zo snel die puppytijd.Anja schreef:Ze begint naast het bed.. maar als ze erg onrustig is de eerste nachten til ik haar gewoon in bed.*Esther schreef:Die wekker van Cleva is al jaren uit. Het lijkt toch ook niet op mama's kloppende hartje?
Zorg dat je lekker zelf veel tijd voor de pup hebt en samen kunt bankhangen.
Kan ze mijn hartslag horen![]()
Wekker heb ik nog nooit gebruikt.
Nevache schreef:Zorg dat je goed uitgerust bent.
En dat je een jack en laarzen hebt staan die je snel kan aanschieten als je midden in die ene regenbui persé meteen met haar naar buiten moet
Ja dat is handig
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Anja
- Zeer actief
Zaterdag middag heb ik Hannah opgehaald.
Het is de meest aandoenlijke lieve rustige pup die ik meegemaakt heb.
Jop ziet dat echter iets anders, ik had wel verwacht dat hij het niet direct een doorslaand succes zou vinden maar hoe hij zich nu gedraagt vind ik heel erg.
Als ze alleen maar door de kamer loopt is voor hem al reden om naar haar uit te vallen.
Ik moet het echt constant in de gaten houden en kan ze echt geen seconde uit het oog verliezen want ik ben echt bang dat hij haar wat aandoet.
Het verpest de lol van het hebben van een pupje
Ik krijg het enorm op mijn zenuwen ervan.
Iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan en wat ik kan doen
Het is de meest aandoenlijke lieve rustige pup die ik meegemaakt heb.
Jop ziet dat echter iets anders, ik had wel verwacht dat hij het niet direct een doorslaand succes zou vinden maar hoe hij zich nu gedraagt vind ik heel erg.
Als ze alleen maar door de kamer loopt is voor hem al reden om naar haar uit te vallen.
Ik moet het echt constant in de gaten houden en kan ze echt geen seconde uit het oog verliezen want ik ben echt bang dat hij haar wat aandoet.
Het verpest de lol van het hebben van een pupje

Iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan en wat ik kan doen
- Anja
- Zeer actief
Re: Wat moet ik echt niet vergeten? Help!!
Nee hij zoekt haar niet bewust op maar zijn persoonlijke ruimte is wel heel groot als het haar betreft.Nanna schreef:Zoekt hij haar actief op om dan uit te vallen of wordt ie pissig als ze in zijn buurt komt?
Het laatste geval is normaal en dat trekt bij. Bij het eerste zou ik hem eens flink op zijn verwende kop geven. Is ie gek geworden?
En het trul beseft niet dat ze te dicht in de buurt komt.
- Anja
- Zeer actief
Ja dat doe ik ook. Hannah gaat zo nu en dan in de bench en Jop gaat zo nu en dan in de gang.Kells schreef:Wat Nanna zegt en ik zou ze opsluiten in een bench als je er niet bij bent.
Heb ik even rust. Ook als ik er wel bij ben..
- Anja
- Zeer actief
Dat hoop ik dan maar.. als dit nog weken duurt raak ik overspannen.Nanna schreef:Dan zou ik het gewoon in de gaten houden en ze idd niet samen alleen laten. Meestal trekt dat vrij snel bij. Rozi reageerde ook enorm zuur op Panni maar nu zijn ze maatjesAnja schreef:Nee hij zoekt haar niet bewust op maar zijn persoonlijke ruimte is wel heel groot als het haar betreft.Nanna schreef:Zoekt hij haar actief op om dan uit te vallen of wordt ie pissig als ze in zijn buurt komt?
Het laatste geval is normaal en dat trekt bij. Bij het eerste zou ik hem eens flink op zijn verwende kop geven. Is ie gek geworden?
En het trul beseft niet dat ze te dicht in de buurt komt.
En ik vind het ook zielig voor haar, komt ze bij zo´n chagrijnig zooitje terecht

- Anja
- Zeer actief

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Anja
- Zeer actief
Het verschil met een paar dagen geleden 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik kan me goed voorstellen dat je er van in de stress raakt.
Ik hoop echt voor je dat het met een paar dagen wat beter gaat.
Ik hoop echt voor je dat het met een paar dagen wat beter gaat.

-
- Zeer actief
De woonkamer in tweeen delen dmv puppypanelen zodat ze rustig aan elkaars aanwezigheid kunnen wennen en je oudere hond zich altijd terug kan trekken en afstand kan houden.
Veel volwassen honden vinden pups maar niks en zo'n kamerscheiding geeft iedereen rust, vooral ook jou.
Samen aangelijnd wandelen zonder dat pup aan je andere hond kan komen.
Niemand voortrekken en je pup niet zielig vinden en zeker niet boos worden op je andere hond.
Eerst maar eens wennen aan elkaar.
Dit is helemaal geen abnormale situatie en als je zelf zoveel stress ervaart is het beter om voorlopig even die panelen te plaatsen.
Veel volwassen honden vinden pups maar niks en zo'n kamerscheiding geeft iedereen rust, vooral ook jou.
Niemand voortrekken en je pup niet zielig vinden en zeker niet boos worden op je andere hond.
Dit is helemaal geen abnormale situatie en als je zelf zoveel stress ervaart is het beter om voorlopig even die panelen te plaatsen.
- Tineke
- Zeer actief
Probeer kalm te blijven zodat je stress niet overslaat op de honden.
Hoe moeilijk dat ook mag lijken
.
Geef het tijd ,uiteraard pupje veilig houdend en Jop duidelijk makend dat hij geen beslissingsbevoegdheid heeft in deze
Hoe moeilijk dat ook mag lijken

Geef het tijd ,uiteraard pupje veilig houdend en Jop duidelijk makend dat hij geen beslissingsbevoegdheid heeft in deze

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Anja
- Zeer actief
Als Hannah even in de bench zit en Jop loopt erlangs en ze komt naar voren valt hij ook uit. Dan zal ik puppypanelen moeten hebben die dicht zijn. Als het niet beter gaat over een paar dagen ga ik dat proberen. En ik vind het wel zielig voor haar.. daar kan ik niks aan doen, ik ben een watje wat dat betreftDennenappel schreef:De woonkamer in tweeen delen dmv puppypanelen zodat ze rustig aan elkaars aanwezigheid kunnen wennen en je oudere hond zich altijd terug kan trekken en afstand kan houden.

Dat probeer ik ook.. ik speel wel wat extra met hem maar verder doe ik gewoon zoals altijd.Tineke schreef:Probeer kalm te blijven zodat je stress niet overslaat op de honden.
Hoe moeilijk dat ook mag lijken.
Vanmiddag heb ik hem wel een hollewipper gegeven toen ik boos op hem werd toen hij door de glazen deur naar haar uitviel

En dat vind ik ook weer zielig.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Je staat dus niet boven de situatie. Op die manier kun je geen orde handhaven. Eerst zorgen dat alle regels heel helder zijn, zielig vinden is voor als ze zich pijn gedaan hebben. Ze zijn niet zielig omdat er regels gehandhaafd moeten worden. Je zult dus met minder emotie en meer duidelijkheid naar hun moeten communiceren
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit.Fotogravinnetje schreef:Je staat dus niet boven de situatie. Op die manier kun je geen orde handhaven. Eerst zorgen dat alle regels heel helder zijn, zielig vinden is voor als ze zich pijn gedaan hebben. Ze zijn niet zielig omdat er regels gehandhaafd moeten worden. Je zult dus met minder emotie en meer duidelijkheid naar hun moeten communiceren
Xavi vind pups helemaal niet leuk, pas als hij door heeft dat ze echt niet weggaan en ze iets ouder worden vind ie ze leuker al hoeven andere honden niet speciaal voor hem. Ik zet altijd een puppyren ertussen de 1e weken, hij mag mokken maar uitvallen doen we niet aan. Je gedraagt je maar... alles wat er na hem bij is gekomen vindt ie uiteindelijk stiekem best leuk maar pas als ze iets ouder zijn dus.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Anja
- Zeer actief
Nee je hebt gelijk. Ik sta niet boven de situatie. Verre van zelfsFotogravinnetje schreef:Je staat dus niet boven de situatie. Op die manier kun je geen orde handhaven. Eerst zorgen dat alle regels heel helder zijn, zielig vinden is voor als ze zich pijn gedaan hebben. Ze zijn niet zielig omdat er regels gehandhaafd moeten worden. Je zult dus met minder emotie en meer duidelijkheid naar hun moeten communiceren
En vertel me nou eens hoe ik moet zorgen dat de regels duidelijk zijn.
Ik zeg nee en stuur hem weg bij mijn pup. Vervolgens doet hij het weer.. en weer.. en weer
En ja dan krijg ik het op mijn zenuwen .. omdat ik de hele dag moet zorgen dat het frutseltje niet naar Jop toe hobbelt omdat zij nog te klein is om welke regel dan ook te snappen.
Dus vertel....
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het gaat niet om wat je doet, maar om je houding. Die moet zijn: dit zijn de regels en wie zich daar niet aan kan houden ondergaat daar de consequenties van. Binnen de regels is er dan ruimte voor houden van, zielig vinden etc. Maar die emoties moeten van secundair belang zijn, na de regels. Of je het nu leuk vindt of niet, jij moet de autoriteit in huis zijn en je daar dus ook naar gedragen. Als iemand zich niet aan de regels houdt, grijp jij dus direct in, zonder emotie. Regels zijn regels. Punt. En een van de regels is dat je niet naar elkaar uitvalt buiten de directe persoonlijke zone. Dus uitvallen terwijl de ander achter een hekje zit? Consequentie (boze baas stuurt je naar je plek). De ander opzoeken om een reactie uit te lokken? Consequentie (Nee, terug naar je eigen ruimte). In jouw geval kun je denken aan: pup moet volwassen hond met rust laten, volwassen hond mag niet uitvallen als ze op meer dan een halve meter afstand of achter een hekje zit. En dat handhaaf je. Zielig of niet, begrijpelijke reactie of niet. Wel hou je natuurlijk rekening met wat ze aan regels en grenzen kennen. Pup kent de regel zeker nog niet, dus die moet je, nadat je een goed 'nee' hebt aangeleerd, met een kalm maar vastbesloten 'nee' terug naar haar eigen omgeving dirigeren. Je volwassen hond zal de 'nee' waarschijnlijk al wel kennen, dus als hij jouw 'nee' negeert, mag je daarna best boos worden: je negeert een commando, dus nu boze baas die het commando alsnog afdwingt. Hoe je het afdwingt, moet natuurlijk wel bij je passen, als je het maar afdwingt en hem niet weg laat komen met het negeren van jouw 'nee'Anja schreef:Nee je hebt gelijk. Ik sta niet boven de situatie. Verre van zelfsFotogravinnetje schreef:Je staat dus niet boven de situatie. Op die manier kun je geen orde handhaven. Eerst zorgen dat alle regels heel helder zijn, zielig vinden is voor als ze zich pijn gedaan hebben. Ze zijn niet zielig omdat er regels gehandhaafd moeten worden. Je zult dus met minder emotie en meer duidelijkheid naar hun moeten communiceren
Ik zeg nee en stuur hem weg bij mijn pup. Vervolgens doet hij het weer.. en weer.. en weer
En ja dan krijg ik het op mijn zenuwen .. omdat ik de hele dag moet zorgen dat het frutseltje niet naar Jop toe hobbelt omdat zij nog te klein is om welke regel dan ook te snappen.
Dus vertel....
- Anja
- Zeer actief
Cleva schreef:Laat een van je zoons morgen een keer dat gespuis allemaal meenemen en ga zelf eens oefenen met boos kijken en met de krant op tafel slaan.
"Pòtverdikkeme! Heel gauw!"
Of "Hey!! Afgelopen!!"
En dan met rollende ogen rondkijken.
Je weet wel wat ik bedoel.
Regels schmegels. Mama is boos. Dat is de regel.
Je hebt je in te houden met je inboorlingengekrijs. Dat doen we namelijk zelf wel.
Het kan ook anders maar het gaat er om dat je niet aan jezelf gaat zitten twijfelen want dat is echt fnuikend.
Een baas die het verkeerd doet is veel beter dan een slijmjurk die liever niets doet dan een hondje te kwetsen.
Jij bent de baas. Laat ze maar met jou om leren gaan in plaats van andersom.

Maar als ik boos ben dan maak ik echt wel indruk hoor.
Jop kijkt me na zijn schuiver vanmiddag nog steeds een beetje bangig aan en dan merk ik aan mezelf dat ik het aan het goedmaken ben met hem. Ongetwijfeld ook niet goed maar dat doe ik omdat ik het zielig voor hem vindt omdat hij hier ook niet om gevraagd heeft

Hij heeft trouwens net terwijl ze op de bank lag te slapen even voorzichtig aan haar gesnuffeld en daar werd ik gewoon blij van.
Ik ben gewoon een watje met die honden

Dat lukt me gewoon niet omdat ik zo niet in elkaar zit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je moet ook niet boos worden, je moet duidelijk zijn. Dat je dus niet wenst dat hij bepaalt waar de pup wel en niet mag zijn bijv. Duidelijk is niet boos 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Anja
- Zeer actief
SuperFotogravinnetje schreef:Het gaat niet om wat je doet, maar om je houding. Die moet zijn: dit zijn de regels en wie zich daar niet aan kan houden ondergaat daar de consequenties van. Binnen de regels is er dan ruimte voor houden van, zielig vinden etc. Maar die emoties moeten van secundair belang zijn, na de regels. Of je het nu leuk vindt of niet, jij moet de autoriteit in huis zijn en je daar dus ook naar gedragen. Als iemand zich niet aan de regels houdt, grijp jij dus direct in, zonder emotie. Regels zijn regels. Punt. En een van de regels is dat je niet naar elkaar uitvalt buiten de directe persoonlijke zone. Dus uitvallen terwijl de ander achter een hekje zit? Consequentie (boze baas stuurt je naar je plek). De ander opzoeken om een reactie uit te lokken? Consequentie (Nee, terug naar je eigen ruimte). In jouw geval kun je denken aan: pup moet volwassen hond met rust laten, volwassen hond mag niet uitvallen als ze op meer dan een halve meter afstand of achter een hekje zit. En dat handhaaf je. Zielig of niet, begrijpelijke reactie of niet. Wel hou je natuurlijk rekening met wat ze aan regels en grenzen kennen. Pup kent de regel zeker nog niet, dus die moet je, nadat je een goed 'nee' hebt aangeleerd, met een kalm maar vastbesloten 'nee' terug naar haar eigen omgeving dirigeren. Je volwassen hond zal de 'nee' waarschijnlijk al wel kennen, dus als hij jouw 'nee' negeert, mag je daarna best boos worden: je negeert een commando, dus nu boze baas die het commando alsnog afdwingt. Hoe je het afdwingt, moet natuurlijk wel bij je passen, als je het maar afdwingt en hem niet weg laat komen met het negeren van jouw 'nee'Anja schreef:Nee je hebt gelijk. Ik sta niet boven de situatie. Verre van zelfsFotogravinnetje schreef:Je staat dus niet boven de situatie. Op die manier kun je geen orde handhaven. Eerst zorgen dat alle regels heel helder zijn, zielig vinden is voor als ze zich pijn gedaan hebben. Ze zijn niet zielig omdat er regels gehandhaafd moeten worden. Je zult dus met minder emotie en meer duidelijkheid naar hun moeten communiceren
Dus vertel....

Jop kent nee heel goed en luistert ook naar me als ik ´nee!! denk erom hé ´tegen hem zeg. Maar dat moet ik dus zeggen voordat hij uitvalt.
Dus moet ik elke seconde opletten of Hannah niet te dicht bij hem komt. En zijn persoonlijke ruimte is gewoon heel groot bij haar. En als ik dan heel even niet oplet doet hij het alsnog. Dan is hij mijn verbod alweer vergeten

Ik vind het ook niet erg en ook niet zielig als ze haar op een normale manier vertellen dat ze geen zin hebben om haar in de buurt te hebben maar Jop doet dat met zo´n felheid en venijnigheid dat ik er gewoon van schrik.
En mijn pupseltje is nog niet eens goed gewent aan haar nieuwe omgeving en haar nieuwe mensen dus die laat ik nu gewoon gaan en leer haar nog niets. Ik zeg wel Nee! als ik haar weghaal uit Jop zijn ´ruimte´ maar het diertje is 2 maanden oud, het snappen komt nog wel.
- Anja
- Zeer actief
Ja ik wil wel 20 graden bijstellen maar ik weet niet hoe.Cleva schreef:Onzin.Ik ben gewoon een watje met die hondenen ik ben bang dat ik nooit een strenge baas zal worden met regels die ze blind moeten volgen omdat er anders consequenties volgen.
Dat lukt me gewoon niet omdat ik zo niet in elkaar zit.
Niemand zegt dat je ze moet schoppen of dat er blind gevolgd moet worden.
Maar wat kun je wel duidelijker maken? Je hoeft geen rechtsomkeert te maken in je opvoeding maar 10 graden bijstellen kan toch wel?
Dat uberhaupt een keer iets niet mag?
Overigens hoeft het niet, hoor. Je kunt het ook puur positief aanpakken maar dan moet je dat wel onderhouden. Elke dag vaste patronen en gewoon zorgen dat het voor je honden leuk blijft om het zo te doen.
Veel werk maar aan de slag moet je sowieso.. Gewoon omdat je honden daar recht op hebben.
Zolang ik er bovenop blijf staan als frutsel aan het spelen is en door de kamer hobbelt is er niets aan de hand, maar als ik even de andere kant opkijk dan flikt hij het alsnog om vervolgens heel snel terug in zijn mand te schieten omdat hij weet dat hij het niet mag.
En dat weet hij echt maar doet het toch..
- Anja
- Zeer actief
Ik ga de krant bewaren morgenNanna schreef:Ze hoeven helemaal niet blind regels te volgen.
Er zijn er maar een paar. We zijn zindelijk en we gedragen ons verder sociaal wenselijk. That’s it.
En tulijk mag je brommen naar een kleine indringer als ze te dichtbij komt. Maar van een afstand al stampij maken en aanstalten maken om eens fors uit te vallen levert je gewoon een slag voor je harses op met een opgerolde krant. Doen we niet. Daar hoef je verder helemaal niet te bij te schreeuwen want dan schrikt je pup ook nog. Nee, puur de delinquent. Petssss. De volgende keer dat ie naar die pup kijkt til je alleen die krant even op.
Waarom zou Jop wel klappen mogen uitdelen maar jij niet? En je hoeft helemaal niet hard te meppen want het gaat puur om het schrikeffect. Maar hij dient er wel even van doordrongen te zijn dat jij de piketpaaltjes uitzet en niet hij. Dat mag pas als ie huur gaat betalen.

- Anja
- Zeer actief
Ja dat weet ik wel zekerCleva schreef:Gewoon beginnen.Anja schreef: Ja ik wil wel 20 graden bijstellen maar ik weet niet hoe.
Doe het maar fout. Maakt niet uit.
Kom eerst maar in beweging.
Wat zegt dat over hoe hij jou ziet?dan flikt hij het alsnog om vervolgens heel snel terug in zijn mand te schieten omdat hij weet dat hij het niet mag.
En dat weet hij echt maar doet het toch..
...
Ja, zie het maar onder ogen, hoor. Hij heeft schijt aan je.
Dat is toch niet leuk?
Ga nou eens voor echt contact. Waarom laat je je negeren?

De krant methode gaat het worden. Ik zal hem leren

Pppffff.... ik zou willen dat er 2 weken voorbij zijn en dat de rust terugkeert in huize H omdat ze aan elkaar gewent zijn. En dat alles weer wordt als altijd maar dan met een extra hondje erbij.
En als dat niet gebeurt .. wat dan?.. het is voorbarig dat weet ik maar ik denk er constant aan

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Je mag een kwartier per dag denken aan dat je een slappe baas bent, daarna recht je je rug en gaat consequent aan de slag met wat voor jou goed voelt, en ook al doe je het niet goed als je het dan maar consequent niet goed doet, ook dat is duidelijkheid.
Wat je zegt gebeurt altijd, en als alles goed gaat kan je makkelijker worden.
Niet zo paniekerig doen hoor

- Anja
- Zeer actief
Dank je wel. Je hebt gelijkbilly schreef:Je mag een kwartier per dag denken aan dat je een slappe baas bent, daarna recht je je rug en gaat consequent aan de slag met wat voor jou goed voelt, en ook al doe je het niet goed als je het dan maar consequent niet goed doet, ook dat is duidelijkheid.Wat je zegt gebeurt altijd, en als alles goed gaat kan je makkelijker worden.
![]()

Buiten gaat het prima. Dan mag ze gewoon in de buurt komen. Ik wandel een keer of 3 een stukje met alledrie, 2 x een wandeling met Jop en Mica alleen en natuurlijk talloze keren met Hannah naar buiten (in de tuin) om te plassen. Dan loopt Jop ook altijd mee en dan duldt hij haar prima.Heavy schreef:Het kost nu eenmaal tijd en energie als het allemaal niet vanzelf gaat. De hele tijd opletten en als je niet kunt opletten zorgen dat ze veilig is. Hoe gaat het buiten met wandelen?
Wat ook prima gaat is slapen. Gisteravond om 1 uur voor het laatst naar buiten en vanmorgen om half negen maakte ze me wakker. Ze slaapt uit

-
- Zeer actief
Als je van nature dus die duidelijkheid niet bezit word het vrij lastig om te gaan doen alsof of te veranderen binnen een paar dagen.
Jop gaat dat op zeker merken (baas doet raar) en gaat pup zo mogelijk nog stommer vinden.
Je denkt nu al: wat als?
Heel logisch, een pup op zich is al een hele gebeurtenis en als je hond dan ook nog eens zo reageert kan dat heel heftig zijn.
En worden pups soms binnen 2 weken huilend weer teruggebracht.
Hoeft echt niet.
Puppypanelen. Hij kan dan nog steeds uitvallen ja, maar jij weet dat pup veillig is en kunt dus op en rustige, duidelijke manier aangeven dat dit niet de bedoeling is en het sturen.
Dit zal alle stress zoveel verminderen en iedereen is veillig.
Begeleid leuke dingen doen samen.
Na een week of twee snapt Jop echt wel dat pup nergens meer heen gaat en zal alles gaan wennen.
Dat vind ik ook meteen het moment om Jop dan te melden dat er absoluut niet meer lelijk gedaan gaat worden.
Ik denk als je nu al heel heftig reageert op Jop terwijl je dat nooit doet, dit alleen maar olie op het vuur gooit.
Iedereen tijd om te wennen, daarna gaan we allemaal normaal doen.
Dat overduidelijk baas zijn is leuk als je dat ook voelt maar als je alles gauw sneu vind, wat
logisch is, werk het niet.
Jop gaat dat op zeker merken (baas doet raar) en gaat pup zo mogelijk nog stommer vinden.
Je denkt nu al: wat als?
Heel logisch, een pup op zich is al een hele gebeurtenis en als je hond dan ook nog eens zo reageert kan dat heel heftig zijn.
En worden pups soms binnen 2 weken huilend weer teruggebracht.
Hoeft echt niet.
Puppypanelen. Hij kan dan nog steeds uitvallen ja, maar jij weet dat pup veillig is en kunt dus op en rustige, duidelijke manier aangeven dat dit niet de bedoeling is en het sturen.
Dit zal alle stress zoveel verminderen en iedereen is veillig.
Begeleid leuke dingen doen samen.
Na een week of twee snapt Jop echt wel dat pup nergens meer heen gaat en zal alles gaan wennen.
Dat vind ik ook meteen het moment om Jop dan te melden dat er absoluut niet meer lelijk gedaan gaat worden.
Ik denk als je nu al heel heftig reageert op Jop terwijl je dat nooit doet, dit alleen maar olie op het vuur gooit.
Dat overduidelijk baas zijn is leuk als je dat ook voelt maar als je alles gauw sneu vind, wat
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat denk ik ookDennenappel schreef:Begeleid leuke dingen doen samen.

Ik zou ook werken met puppypanelen en ze zo veel mogelijk positieve associaties met elkaar laten opdoen. En niet boos op Jop worden als hij uitvalt, maar het zien te voorkomen en als het toch gebeurt gewoon rustig 'nee' zeggen en hem dan bijvoorbeeld weer naar zijn mandje brengen. Geen extra spanning of negatieve associaties toevoegen in ieder geval. En hem ook belonen als het wel goed gaat natuurlijk.
Met puppypanelen ertussen is dat rustig reageren als Jop uitvalt natuurlijk ook veel makkelijker, dan kan er verder niets gebeuren.
- Anja
- Zeer actief
DeDiana schreef:Dat denk ik ookDennenappel schreef:Begeleid leuke dingen doen samen.
logisch is, werk het niet.Ik denk ook niet dat je daarmee rust en harmonie creëert en dat Jop de pup er ook alleen maar stommer door gaat vinden.
Ik zou ook werken met puppypanelen en ze zo veel mogelijk positieve associaties met elkaar laten opdoen. En niet boos op Jop worden als hij uitvalt, maar het zien te voorkomen en als het toch gebeurt gewoon rustig 'nee' zeggen en hem dan bijvoorbeeld weer naar zijn mandje brengen. Geen extra spanning of negatieve associaties toevoegen in ieder geval. En hem ook belonen als het wel goed gaat natuurlijk.
Met puppypanelen ertussen is dat rustig reageren als Jop uitvalt natuurlijk ook veel makkelijker, dan kan er verder niets gebeuren.

Ik ben ook helemaal niet van het heel boos worden en met kranten meppen. Gaan we dus ook niet doen.
Ik probeer haar ook leuk te maken voor hem. Hij mag steeds mee als ik kleine stukjes ga lopen met haar om aan het riempje te wennen. Jop is graag buiten dus dat vind hij altijd fijn. Als ik met haar speel, speel ik tegelijk met hem.. wel de andere kant op

Ik ga straks bij de dierenwinkel wel kijken of ze puppypanelen hebben. Anders neem ik een konijnenren. Ik ga in ieder geval de kamer tijdelijk in tweeën delen.
Wat me trouwens opvalt is dat Jop onwijs geïrriteerd raakt van haar piepen.
Daarnet had ik haar even in de bench gedaan terwijl ik hun eten aan het klaarmaken was en toen ze ging piepen ging Jop direct naar de bench toe om te vertellen dat ze haar bek moest houden

Nou ja ik denk ook wel dat het goed gaat komen. Tot die tijd maar volhouden en heel heel goed op blijven letten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het komt vast goed, hij heeft even tijd, rust en wat meer ruimte nodig om te wennen. Een pup brengt natuurlijk ook onrust en sommige honden zijn daar gewoon gevoelig voor.Anja schreef:DeDiana schreef:Dat denk ik ookDennenappel schreef:Begeleid leuke dingen doen samen.
logisch is, werk het niet.Ik denk ook niet dat je daarmee rust en harmonie creëert en dat Jop de pup er ook alleen maar stommer door gaat vinden.
Met puppypanelen ertussen is dat rustig reageren als Jop uitvalt natuurlijk ook veel makkelijker, dan kan er verder niets gebeuren.![]()
Ik ben ook helemaal niet van het heel boos worden en met kranten meppen. Gaan we dus ook niet doen.
Ik probeer haar ook leuk te maken voor hem. Hij mag steeds mee als ik kleine stukjes ga lopen met haar om aan het riempje te wennen. Jop is graag buiten dus dat vind hij altijd fijn. Als ik met haar speel, speel ik tegelijk met hem.. wel de andere kant op![]()
Ik ga straks bij de dierenwinkel wel kijken of ze puppypanelen hebben. Anders neem ik een konijnenren. Ik ga in ieder geval de kamer tijdelijk in tweeën delen.
Wat me trouwens opvalt is dat Jop onwijs geïrriteerd raakt van haar piepen.
Daarnet had ik haar even in de bench gedaan terwijl ik hun eten aan het klaarmaken was en toen ze ging piepen ging Jop direct naar de bench toe om te vertellen dat ze haar bek moest houden![]()
Nou ja ik denk ook wel dat het goed gaat komen. Tot die tijd maar volhouden en heel heel goed op blijven letten.
Mila is ook niet bepaald dol op pups, maar als ze even de tijd krijgt om rustig te wennen is het na een dag of 3-4 (rustige/voorzichtige pup) tot een week (drukkere pup) ook wel goed hoor. De pups snappen dan meestal ook wel dat ze niet als een gek boven op haar moeten springen bijvoorbeeld

-
- Zeer actief
Het komt ook goed.
Ik heb een zelfde situatie gehad toen Cash 2 jaar geleden kwam.
Mijn Bammetje leefde toen nog en die reageerde veel heftiger op haar dan ik me had voor kunnen stellen.
Kennismaking ging goed, maar toen bleek dat ze bleef slapen en misschien wel wonen, veranderde hij in een duveltje.
Op sommige momenten joeg hij haar het hele huis door en inderdaad piepen en gillen, dan werd ie helemaal hels
Ik voelde me schuldig naar beide en de sfeer was niet leuk en vrij gespannen.
Ik heb het aangepakt precies zoals DeDiana het zo mooi en duidelijk omschrijft, alleen dan zonder puppy panelen, zelfs geen bench ook.
Misschien had ik dat achteraf ook beter kunnen doen, voor mijn eigen rust alleen al
Daarnaast ken ik veel succesverhalen van soortgelijke situaties die het zo aangepakt hebben, met panelen.
Het vergt teveel van je om het zonder te doen, als je zo'n heftige hondje hebt, heb ik persoonlijk gemerkt en dat is zo zonde.
Mijn andere hondje van toen, Kiki, die ging veel wijzer met puppie Cash om.
Die voedde haar netjes en rechtvaardig op en die vond haar in het begin ook stom.
Voor mij waren het ook heftige weken maar het is helemaal goed gekomen en ik heb er een hoop van geleerd.
DeDiana, je omschrijft het zo helder!!
Ik heb een zelfde situatie gehad toen Cash 2 jaar geleden kwam.
Mijn Bammetje leefde toen nog en die reageerde veel heftiger op haar dan ik me had voor kunnen stellen.
Kennismaking ging goed, maar toen bleek dat ze bleef slapen en misschien wel wonen, veranderde hij in een duveltje.
Op sommige momenten joeg hij haar het hele huis door en inderdaad piepen en gillen, dan werd ie helemaal hels

Ik voelde me schuldig naar beide en de sfeer was niet leuk en vrij gespannen.
Ik heb het aangepakt precies zoals DeDiana het zo mooi en duidelijk omschrijft, alleen dan zonder puppy panelen, zelfs geen bench ook.
Misschien had ik dat achteraf ook beter kunnen doen, voor mijn eigen rust alleen al

Daarnaast ken ik veel succesverhalen van soortgelijke situaties die het zo aangepakt hebben, met panelen.
Het vergt teveel van je om het zonder te doen, als je zo'n heftige hondje hebt, heb ik persoonlijk gemerkt en dat is zo zonde.
Mijn andere hondje van toen, Kiki, die ging veel wijzer met puppie Cash om.
Die voedde haar netjes en rechtvaardig op en die vond haar in het begin ook stom.
Voor mij waren het ook heftige weken maar het is helemaal goed gekomen en ik heb er een hoop van geleerd.
DeDiana, je omschrijft het zo helder!!