Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel je hebt een prachtige dekreu... (met stamboom)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Stel je hebt een prachtige dekreu... (met stamboom)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jion schreef: Ik heb even geen zin om hele artikelen te gaan lezen, dus misschien sla ik de plank nu even mis, maar even over dat vetgedrukte: Ik hecht wel degelijk waarde aan mooi of lelijk. Een lellende kwijlhond met een lubber-anus hoef ik bijvoorbeeld niet in huis, en iets met oogjes die er elk moment uit kunnen ploppen ook niet. Brrrr.
:mrgreen: Ja. Hij wil geen hond met smerige gezonde ogen in huis.
dagmar88
Zeer actief

Stippelteam schreef: Er zijn tegenwoordig lua’s die het gen homozygoot dragen, dan krijg je allemaal lua’s in een nest.

Was het maar 50 % lua in de hua x lua nesten... laatst een nest van 13 met maar 1 lua.... en het komt zelfs voor dat er gewoon geen lua bij zit.

:LOL: Statistisch heet dat.

Ik las dat er bijzonder weinig animo is voor LUA x LUA en dat die ook allemaal zo dicht bij elkaar liggen dat het niet verantwoord is.
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

dagmar88 schreef:
Stippelteam schreef: Er zijn tegenwoordig lua’s die het gen homozygoot dragen, dan krijg je allemaal lua’s in een nest.

Was het maar 50 % lua in de hua x lua nesten... laatst een nest van 13 met maar 1 lua.... en het komt zelfs voor dat er gewoon geen lua bij zit.

:LOL: Statistisch heet dat.

Ik las dat er bijzonder weinig animo is voor LUA x LUA en dat die ook allemaal zo dicht bij elkaar liggen dat het niet verantwoord is.
Het gebeurd steeds vaker die lua x lua

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Stippelteam schreef:
dagmar88 schreef:
sirene schreef: Met meerdere ingekruiste honden hadden heel veel honden inderdaad nu geen speciaalvoer nodig gehad.
Sorry, maar ik vind je opmerking over de pointer die je na 50 jr nog terugziet typisch een opmerking van een tegenstander van kruisen. Dat kan echt niet. Het is echt gewoon onmogelijk.
Dat dacht ik ook, maar iemand heeft het hier jaren geleden laten zien. Je haalt ze er zodra ze stippen hebben zo uit.
:wink: Niet dat dat wat mij betreft een nadeel is.
Klopt, er zitten er bij met leuke bevlekkingen hoor, maar zet ze op een rijtje een paar lua’s en een paar hua’s, je haalt die lua’s er zo uit.

Ik lees nu dat die lua's pas sinds 2011 naar andere landen geëxporteerd worden en ingekruist worden. Het is heel logisch dat je dan verschil ziet. Het is een totaal andere genenpool dan wat je hier hebt. Dat komt dus niet door die pointer maar door de selectie. Zeker als ze jarenlang hebben geselecteerd op gezonde honden ipv perfecte stippen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat apart allemaal. Ik snap trouwens wel dat Sandra haar cane corsos niet buiten het ras laat dekken. Mensen die hun honden willen laten dekken door Cane Corsos is natuurlijk niet veel soeps. Wat willen ze laten dekken en waarom? Bruter groter heviger? De Cane Corsos zelf zijn nog een ras met een karakter. Ga je er bandoggen mee fokken heeft dat niks dan ellende tot gevolg.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Wat apart allemaal. Ik snap trouwens wel dat Sandra haar cane corsos niet buiten het ras laat dekken. Mensen die hun honden willen laten dekken door Cane Corsos is natuurlijk niet veel soeps. Wat willen ze laten dekken en waarom? Bruter groter heviger? De Cane Corsos zelf zijn nog een ras met een karakter. Ga je er bandoggen mee fokken heeft dat niks dan ellende tot gevolg.
En met een lieve golden retriever, stabij, mastiff of berner krijg je veel leukere honden.
Zou het zo doen, een volle nooit.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Ik snap niet waar nog steeds het gevoel vandaan komt dat raszuiverheid het hoogst haalbare is :scratch:

Ik zou onze Noah zo ingezet hebben als dekreu voor een bewust gefokte kruising. Hij heeft een fantastisch karaker en goede heupen. Helaas compenseert hij die goede kwaliteiten dan weer met ziekte van Addison en is hij geopereerd aan een kraakbeenwoekering in zijn elleboog :ugh:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef:Wat zijn lua's en hua's?
http://www.luadalmatians.com/
Ik snap het niet helemaal. Hebben ze een pointer ingekruist omdat het ras geen normale urine kan maken en dus blaasstenen krijgt? En lijken die honden met normale urine teveel op pointers dus fokken ze vrolijk door met honden die geen normale urine kunnen maken? Ik merk dat het goed begrijpen van zaken soms zo ver van mijn werkelijkheid staat dat ik er gewoon geen kaas meer van kan maken....
Ik schrik van wat ik lees, inderdaad. :80: Wist ik niet. Ook nooit uitgezocht trouwens.
Ik vind het echt té bizar allemaal :80:
En dan fokkers die nog afgeven ook op een fokker die er wat aan doet :80: ??
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef:Dat vermoedde ik al. :engel:

Gezond is eigenlijk altijd mooi.
Even in het kort, er is met opzet een merle x merle dekreu gefokt. Een dubbel merle dekreu geeft een 100% merle nest.
Zelf was hij doof en blind, maar het was volgens de liefhebbers een fantastische hond met een geweldig type, subliem kleine oogjes, gaf kampioenen, het zaad ging als zoete broodjes.

Later bleek hij, hoe verrassend, oogproblemen door te geven. De kennel stopte en hij ging terug naar de fokker.

Wyndlair Avalanche, ROM
Ch. Southland’s Beyond The Glory ex Ch. Twin City Wyndlair Anthem – 2005 CCA BW/BOW/3X AOM
From his birth, we knew Aiden was destined to be truly special. As his puppies began completing their championships in amazing style, our belief in him was affirmed. He has cemented his legacy as a prepotent sire of type and quality.

Aiden possessed beautiful length, cleanness & lightness of head with a pretty profile, impressive outline, outline, strong rear & breathtaking presence. He had a vitality and zest for life that endeared him to many.

Aiden’s siring career leaves him as the #1 Non-Champion sire in Breed History (30 Champions), including 2 – #1 Collies & 5 – BISS winners, 3 – Best in Shows, 2 – Reserve Best in Shows, Collie Club of America National Best of Breed, Collie Club of Canada National Best of Breed & Kem Memorial Sweepstakes Winner

Some of Aiden’s most notable progeny:

Multi-BIS/BISS Platinum GCh. Wyndlair Cherokee Vindication

#1 BISS-Winning Male in Breed History (40) – 2011 & 2012 #1 Rough Collie – 5X CCA Award of Merit Winner – 3X Best in Show Winner
Multi-G1/BISS Bronze GCh. Wyndlair Point Given

2014 #1 Rough Collie (Hawkins System) – 2014 CCA Select Dog, 2013 CCA Award of Merit, 2011 CCA Reserve Winners Dog & 2010 Kem Memorial Winner
Multi-BISS Taliesin Fresh Powder O’Paray

2019 CCA Best of Breed – Arguably Aiden’s finest daughter, and a multiple BISS-winner under our breed’s most esteemed judges. She is now closing in on our Register of Merit (ROM) as a producer. Her get include the 2015 Kem Memorial Sweepstake winner.
G1/BISS Ch. Taliesin Continuum

Group 1 & BISS-winner of exceptional virtue.
Multi-G1/BISS GCh. Taliesin Fashion Forward

2011 #3 Rough Collie (Hawkins System)

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Maar ze zijn hartstikke gezond hoor. Dubbel merle geeft alleen problemen in andere rassen.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Het is wel typisch broodfok. Op de show hoef je niet aan te komen met een dubbel merle.
Nee, dat was duidelijk.
Ik kan er zo snel niets over terugvinden op de site van de AKC, dus ik weet niet of de nakomelingen nu nog steeds een stamboom krijgen.
laeken
Zeer actief

Dat dubbel merle hondjes niet op show kunnen maakt natuurlijk niks uit. Waar het om gaat is dat ze hele nesten merle geven en je geen black and tan teckels meer hoeft te krijgen. Kassa....wie wil er nu niet een merle hondje op mij na. Ik moet er niet aan denken. Ik vind het de meest ranzige hondenkleur die er is juist omdat het lethaal, asymmetrische en in mijn ogen helemaal niet vrij van ellende is in de enkel merle gevallen. Vrijwel elk ras waar veel merle in zit is epileptisch, geluidsovergevoelig of agressief. Ik hoef doe lollyshit dus niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tamara81 schreef:Lollyshit :LOL: Wat een leuk woord. :lol1:
Haha. Ik vind dat lollykleuren. Beetje Jamin hondjes. Erg eigenlijk. Ik hou niet van honden die op kleur gefokt worden. Champagne pitbulls. Lilac chihuahuas en ga zo door. Die beesten zien er in mijn ogen stuk voor stuk ziek uit. Doberman is soms ook blauw of beige en die worden helemaal niet oud en hun haar valt uit op een gegeven moment. Walgelijk gedoe op kleur fokken zonder gezondheid in acht te nemen. Die kale oren en schurftig ogende ogen van die choco honden. Ook al zoiets. Fok een teckel in choco en je bent zeker dat het beest met 5 jaar smerige kale oren heeft en van die vlezige ogen zonder haar er omheen.

Wie die kleuren bedenkt is gek. :engel:

En wie een zwart witte bordercollie met een mooie kraag en witte voeten en bles niet mooier vindt dan zo'n aan elkaar genaaide lapjes merle met die lollykleuren is ook gek.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:LOL: Het went. Ik vind zwart met tan en sable het mooist, maar om een hond er nu op af te serveren.
Het scheelt dat het bij de kees helemaal niet populair is.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef::LOL: Het went. Ik vind zwart met tan en sable het mooist, maar om een hond er nu op af te serveren.
Ik vind het echt vreselijk om te zien. Altijd al gevonden. Heb je een mooi zwart hondje zitten er ineens allemaal grijze asymmetrische plekken op. Lijkt wel schimmel. En dan de ogen.... :schrik:
Het is mijn persoonlijke smaak en geen commentaar op jouw honden natuurlijk. Maar die kleine Kees van je heeft wel echt hele vreemde blikken door die ogen. En ik heb daar wel moeite mee al zal het een schat van een hondje zijn. Ik kan er niet goed naar kijken. :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
dagmar88 schreef::LOL: Het went. Ik vind zwart met tan en sable het mooist, maar om een hond er nu op af te serveren.
Ik vind het echt vreselijk om te zien. Altijd al gevonden. Heb je een mooi zwart hondje zitten er ineens allemaal grijze asymmetrische plekken op. Lijkt wel schimmel. En dan de ogen.... :schrik:
Het is mijn persoonlijke smaak en geen commentaar op jouw honden natuurlijk. Maar die kleine Kees van je heeft wel echt hele vreemde blikken door die ogen. En ik heb daar wel moeite mee al zal het een schat van een hondje zijn. Ik kan er niet goed naar kijken. :engel:
Ja, absoluut.
Ik heb hem omdat hij goed gebouwd is, net wat meer snuit en veel meer body heeft dan normaal en een uitzonderlijk fijn karakter.
Was hij effen zwart geweest, dan had ik hem veel mooier gevonden. Maar helaas. Lang gekeken, niet gevonden.
Hij geeft wel mooie effen hondjes met open karakter en je kunt niet alles hebben.

Ik zeg het zelf ook hoor, achter de strontkar gelopen :engel: Bij de meesten vind ik het zonde van de hond :LOL:
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
Ja, absoluut.
Ik heb hem omdat hij goed gebouwd is, net wat meer snuit en veel meer body heeft dan normaal en een uitzonderlijk fijn karakter.
Was hij effen zwart geweest, dan had ik hem veel mooier gevonden. Maar helaas. Lang gekeken, niet gevonden.
Hij geeft wel mooie effen hondjes met open karakter en je kunt niet alles hebben.

Ik zeg het zelf ook hoor, achter de strontkar gelopen :engel: Bij de meesten vind ik het zonde van de hond :LOL:
Kijk, het gaat natuurlijk om de hond. En als hij geweldig is is hij helemaal perfect. :E:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:
En wie een zwart witte bordercollie met een mooie kraag en witte voeten en bles niet mooier vindt dan zo'n aan elkaar genaaide lapjes merle met die lollykleuren is ook gek.
Eerlijk gezegd deel ik deze mening. Ik heb weinig tot niks met merle. En toch heb ik er eentje :LOL: zowel kortharig als sable merle. Alleen is hij totaal geen typische merle. Hij heeft pigment diepzwart, 1 oog is nog wel beetje roze maar neemt steeds meer af. Daarbij heeft ie wel 1,5 blauw oog. Maar qua vacht oogt hij rood/sable, de vlekken zijn weg. Al had hij niet echt vlekken maar grote platen als pup

Zulke merle zoals Perry vind ik gelukkig wel weer mooi :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Wat apart allemaal. Ik snap trouwens wel dat Sandra haar cane corsos niet buiten het ras laat dekken. Mensen die hun honden willen laten dekken door Cane Corsos is natuurlijk niet veel soeps. Wat willen ze laten dekken en waarom? Bruter groter heviger? De Cane Corsos zelf zijn nog een ras met een karakter. Ga je er bandoggen mee fokken heeft dat niks dan ellende tot gevolg.
En met een lieve golden retriever, stabij, mastiff of berner krijg je veel leukere honden.
Zou het zo doen, een volle nooit.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat zou zomaar een kruising zijn waar ik in de toekomst zonder veel nadenken voor zou gaan. Minder groot(oke nooit zeker) dan een volle CC en geen idee hoe het karakter wordt overigens met een stabij maar met bijvoorbeeld een labrador waar ik normaal nooit voor zou kijken zou je zeggen dat er een middelmatig karakter uitkomt.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Fokker van mijn kroaat heeft zo’n 2 jaar terug haar border collie reu een kelpie teef laten dekken. Ze heeft er een gezeur mee gehad dat ze er gelijk van genezen is. Aan zoveel kanten echt heel naar behandeld. 2 geteste honden, echt drama was het. Ik snap niet waarom.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

laeken schreef:
En toch ben ik knettergek op mijn merle :) ik ken er niet een zoals haar!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Machie schreef:Fokker van mijn kroaat heeft zo’n 2 jaar terug haar border collie reu een kelpie teef laten dekken. Ze heeft er een gezeur mee gehad dat ze er gelijk van genezen is. Aan zoveel kanten echt heel naar behandeld. 2 geteste honden, echt drama was het. Ik snap niet waarom.
De commentaren die ik over een border-kelpie nest heb gehoord (weet niet of dat het zelfde nest was, dat was nl pas een jaar geleden ongeveer, dus denk het niet) had vooral met bekende medische zaken van een of beide ouderdieren (wat ik hoorde hart, dus dan zal het wel de kelpie zijn????) te maken en niet zo zeer met het fokken van een kruising an sich.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Als het zou gaan om een goed doordachte combinatie waarbij de (in mijn geval) teef ook volledig conform eisen van het ras getest is zou ik daar best voor open staan. Zeg ik nu zonder de vraag daadwerkelijk te hebben gekregen wat het altijd makkelijker maakt

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dees en Maylo schreef:
Dat zou zomaar een kruising zijn waar ik in de toekomst zonder veel nadenken voor zou gaan. Minder groot(oke nooit zeker) dan een volle CC en geen idee hoe het karakter wordt overigens met een stabij maar met bijvoorbeeld een labrador waar ik normaal nooit voor zou kijken zou je zeggen dat er een middelmatig karakter uitkomt.
zou je denken.? ik vind labradors eigenlijk in bijna niets gematigd namelijk - tenminste wat ik tegen komt nauwelijks. misschien toch maar eens kruisen met een leuke dalmaat :LOL:
Nee.. lopen kruisingen genoeg ook met de corso, maar eigenlijk qua gebruiksgemak en uiterlijk zie ik bijna nergens iets dat ik denk van ja, dat is geweldig leuk/ mooi en geeft veel voordelen.. maar ik kan het over het hoofd zien, alles is mogelijk
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

S@ndr@ schreef:
Dees en Maylo schreef:
zou je denken.? ik vind labradors eigenlijk in bijna niets gematigd namelijk - tenminste wat ik tegen komt nauwelijks. misschien toch maar eens kruisen met een leuke dalmaat :LOL:
Nee.. lopen kruisingen genoeg ook met de corso, maar eigenlijk qua gebruiksgemak en uiterlijk zie ik bijna nergens iets dat ik denk van ja, dat is geweldig leuk/ mooi en geeft veel voordelen.. maar ik kan het over het hoofd zien, alles is mogelijk
Hahaha uit een dalmaat x labrador komt echt geen gematigd karakter ... de meeste mensen met deze kruising worden helemaal gek van het hyperactieve gedoe...

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Als ik een Cane Corso moest kruisen deed ik dat met een golden retriever. Of een Spaanse Waterhond. Dan krijg je mooie stevige honden die een leuke iets langharige uitstraling krijgen. En volgens mij wel een prima karakter.

Maar nogmaals. Ik zou mijn Cane Corso nooit buiten het ras laten dekken omdat het ras mits goed gefokt stabiel is en ik niet zou willen dat er door het andere ras instabiliteit kwam in een dergelijk krachtig kruisingproject. Net zoals ik de Stafford of pitbull nooit in een kruising zou gebruiken. De meerwaarde moet er voor beide rassen zijn en niet alleen het doel de Cane Corso matigen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef: De Cane Corso is nooit een vechthond geweest. Integendeel.
"De hond werd in Italië ingezet voor verschillende doeleinden. Hij diende als bewaking van het erf, maar ook als jachthond of voor het opdrijven van vee. Voor al deze functies was het van belang dat de honden alert maar niet oncontroleerbaar waren. Ze moesten wel het erf bewaken, maar niet de gasten van de familie aanvallen."
Wat ik er van zie op shows vind ik ze eerder wat terughoudend dan er op uit wie of wat dan ook effe te grijpen ;-) En nee, ik zou ze ook niet kruisen met Dogo's of Pitbulls. Vanwege de nul meerwaarde daarvan. Ik zou ze eerder op een Mastino zetten om te kijken of je die weer wat kunt normaliseren qua uiterlijk.
de Cane Corso en de mastino lopen door elkaar heen, de lijnen van Van Gils kenmerkte zich ook door het nogal ronde hoofd en de flinke massa, wat echt bij de mastino`s vandaan kwam , waar het met de mastino heen gaat is een soort van land of geen retour dat komt niet meer goed denk ik :hmmm:
De Cane Corso is ook voor veel meer dingen ge (mis) bruikt dat wat je hier opnoemt hoor.. laat het aan mensen over.. :wink:
Maar godzijdank is het echt een geweldig stabiel ras qua karakter en ik vind ze perfect zoals ze zijn , dus ik zou ook geen kruising kunnen bedenken waarvan in zeg ja, dat is toppie joppie en voegt wat toe... of goh wat leuk
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Wat ik er van zie op shows vind ik ze eerder wat terughoudend dan er op uit wie of wat dan ook effe te grijpen ;-) En nee, ik zou ze ook niet kruisen met Dogo's of Pitbulls. Vanwege de nul meerwaarde daarvan. Ik zou ze eerder op een Mastino zetten om te kijken of je die weer wat kunt normaliseren qua uiterlijk.
Nee, dat wordt niks. Daar is misschien de mastino mee geholpen, maar het zijn nog steeds kneuzen en het ligt alsnog te dicht bij elkaar.
Het effect is nihil als je daar mee verder gaat en bij de f1 al niet goed genoeg.
Kijk die gore muil :schrik:
Zelfs Zus moet er niks van hebben, zo'n lillende vleeswond.

Alleen met iets heel straks en anders afschrijven.

Afbeelding

:I:

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Stel je hebt een prachtige dekreu... (met stamboom)

Ongelezen bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef: De Cane Corso is nooit een vechthond geweest. Integendeel.
"De hond werd in Italië ingezet voor verschillende doeleinden. Hij diende als bewaking van het erf, maar ook als jachthond of voor het opdrijven van vee. Voor al deze functies was het van belang dat de honden alert maar niet oncontroleerbaar waren. Ze moesten wel het erf bewaken, maar niet de gasten van de familie aanvallen."
Wat ik er van zie op shows vind ik ze eerder wat terughoudend dan er op uit wie of wat dan ook effe te grijpen ;-) En nee, ik zou ze ook niet kruisen met Dogo's of Pitbulls. Vanwege de nul meerwaarde daarvan. Ik zou ze eerder op een Mastino zetten om te kijken of je die weer wat kunt normaliseren qua uiterlijk.
de Cane Corso en de mastino lopen door elkaar heen, de lijnen van Van Gils kenmerkte zich ook door het nogal ronde hoofd en de flinke massa, wat echt bij de mastino`s vandaan kwam , waar het met de mastino heen gaat is een soort van land of geen retour dat komt niet meer goed denk ik :hmmm:
De Cane Corso is ook voor veel meer dingen ge (mis) bruikt dat wat je hier opnoemt hoor.. laat het aan mensen over.. :wink:
Maar godzijdank is het echt een geweldig stabiel ras qua karakter en ik vind ze perfect zoals ze zijn , dus ik zou ook geen kruising kunnen bedenken waarvan in zeg ja, dat is toppie joppie en voegt wat toe... of goh wat leuk
Die van de buren lijkt ook wel een halve Mastino zo grof en veel vel.
Verder heeft hij in en rond het huis behoorlijke (territoriale) agressie richting andere honden. Al eens uit huis ontsnapt om een hond die langs liep aan te vallen en ook agressief reageren op de honden van m’n klanten. Al is deel van het gedrag natuurlijk ook verklaarbaar als je buiten 2-3x per week met de uitlaatservice mee niet meer ziet dan je eigen tuin ;) ik ben nu ziek geweest en daardoor zijn mn eigen honden ook vervelender dan normaal omdat ze minder uitdaging gehad hebben.
S@ndr@
Zeer actief

ja, het zijn best ook wel honden die je moet begeleiden en hun energie kwijt moeten en op het moment dat ze vertrouwen hebben in de baas en je doet er wat leuks mee dan kun je ze met je neusvleugels besturen, maar laat ze aan hun lot over en ze gaan zelf wel entertainment zoeken en waken zit er in, dus de kans ik groot dat juist dat excessief word.. zijn een hoop CC`s in de herplaatsing die juist dat gedrag vertonen , heul errug vreemd .. maar niet heus, terug naar de basis en dan met alles wat je in je hebt.. als je niets anders te doen hebt
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”