Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Breed preservation
Moderator: moderatorteam
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Re: Breed preservation
Je preekt voor eigen koor. Ik denk dat hier niet veel mensen te vinden zijn die de hedendaagse mops willen preserveren
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Grootste probleem is dat de objectieve observeerder wordt afgeserveerd als 'jij kent het ras niet, dus mag je er niets over zeggen'. Geen ruimte dus voor kritiek, laat staan voor eerlijke zelfreflectie. Daardoor viert rasblindheid hoogtij, zonder kans op verbetering
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap uberhaupt niet waarom er fokkers zijn die hier aan mee willen werken. Laat staan dat rasverbetering noemen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En pupkopers die blind varen op verhaal van de fokker.Fotogravinnetje schreef:Grootste probleem is dat de objectieve observeerder wordt afgeserveerd als 'jij kent het ras niet, dus mag je er niets over zeggen'. Geen ruimte dus voor kritiek, laat staan voor eerlijke zelfreflectie. Daardoor viert rasblindheid hoogtij, zonder kans op verbetering
Van de week nwe klant met een Herder. Leuke hond, 14 maanden. Hij was iemand op cursus opgevallen om zijn mooie uiterlijk. Maar nee zei eigenaresse trots ' hij komt uit een beschermde lijn'.
Waarop het uit mijn mond glipte: dat vind ik altijd zo'n onzin. Wat het natuurlijk ook is maar dit was niet het moment.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Uiteraard, want de kritische mensen krijgen of geen pup van die fokkers, of willen geen pup van die fokkers. Dus blijven de napraters over. Kortom, het houdt zichzelf in stand*Esther schreef:En pupkopers die blind varen op verhaal van de fokker.Fotogravinnetje schreef:Grootste probleem is dat de objectieve observeerder wordt afgeserveerd als 'jij kent het ras niet, dus mag je er niets over zeggen'. Geen ruimte dus voor kritiek, laat staan voor eerlijke zelfreflectie. Daardoor viert rasblindheid hoogtij, zonder kans op verbetering
Van de week nwe klant met een Herder. Leuke hond, 14 maanden. Hij was iemand op cursus opgevallen om zijn mooie uiterlijk. Maar nee zei eigenaresse trots ' hij komt uit een beschermde lijn'.
Waarop het uit mijn mond glipte: dat vind ik altijd zo'n onzin. Wat het natuurlijk ook is maar dit was niet het moment.
- *Esther
- Zeer actief
Je hebt gelijk.
Maar het was heus een intelligente vrouw.
Maar op de 1 of andere manier gaan die knopjes niet aan dan als er een pup omhoog gehouden wordt.
Maar het was heus een intelligente vrouw.
Maar op de 1 of andere manier gaan die knopjes niet aan dan als er een pup omhoog gehouden wordt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik vind het ook eeuwig zonde.
Ik zou graag over een paar jaar weer een leuk klein hondje willen, maar ik kan meer rassen afschrijven wegens grote gezondheidsproblemen, dan dat er keuze overblijft om uit te kiezen.
Shih tzu
Mopshond
Cavalier King Charles spaniel. Lijkt me trouwens echt een leuk hondje, dus doodzonde.
Maltezer volgens de laatste berichten ook veel cm.
Chihuahua
Franse bulldog
Engelse bulldog
Ga zo maar door, allemaal gezondheidsproblemen wegens extreem fokken.
En hoe gezond zijn boomertjes je eigenlijk, aangezien daar ook vaak Maltezer en shih tzu doorheen zit.
En hoe gezond is de lhasa apso. Want die neuzen zijn ook steeds kleiner, en kortere snuiten. En de schedels boller. Ze fucken alles hetzelfde tegenwoordig, met allemaal dezelfde gezondheidsproblemen.
Ik zou graag over een paar jaar weer een leuk klein hondje willen, maar ik kan meer rassen afschrijven wegens grote gezondheidsproblemen, dan dat er keuze overblijft om uit te kiezen.
Shih tzu
Mopshond
Cavalier King Charles spaniel. Lijkt me trouwens echt een leuk hondje, dus doodzonde.
Maltezer volgens de laatste berichten ook veel cm.
Chihuahua
Franse bulldog
Engelse bulldog
Ga zo maar door, allemaal gezondheidsproblemen wegens extreem fokken.
En hoe gezond zijn boomertjes je eigenlijk, aangezien daar ook vaak Maltezer en shih tzu doorheen zit.
En hoe gezond is de lhasa apso. Want die neuzen zijn ook steeds kleiner, en kortere snuiten. En de schedels boller. Ze fucken alles hetzelfde tegenwoordig, met allemaal dezelfde gezondheidsproblemen.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ze zien het zelf echt niet en laten zich niet bijsturen
Zelfs niet degenen die de risico's van gewenning aan overdrijving kennen en aan anderen moeten overdragen. Helaas

- Tineke
- Zeer actief
Ik kwam onlangs tijdens een wandeling een enig markiesje tegen , een vrolijk en sociaal beestje, kwam niet krijsend op je af , maar ze had wat witte plukje , oa een befje , en was daarom uitgesloten van de fok.Fotogravinnetje schreef:Ze zien het zelf echt niet en laten zich niet bijsturenZelfs niet degenen die de risico's van gewenning aan overdrijving kennen en aan anderen moeten overdragen. Helaas
Is dit gebruikelijk bij de Markies, want enkel om haar gedrag leek ze mij al een aanwinst.
Het uitsluiten om wat witte plukjes leek me ook echt zonde.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Kan nooit om een beetje wit geweest zijn. Met elke kleur mag gefokt worden namelijk. En tot 40% wit is zelfs gewoon conform de rasstandaard. Er is wel een tijd geweest dat NEK uitgesloten werd van de fok, maar een klein beetje wit is altijd expliciet genoemd geweest als erkende kleur. Je weet zeker geen naam van hondje of eigenaar?Tineke schreef:Ik kwam onlangs tijdens een wandeling een enig markiesje tegen , een vrolijk en sociaal beestje, kwam niet krijsend op je af , maar ze had wat witte plukje , oa een befje , en was daarom uitgesloten van de fok.Fotogravinnetje schreef:Ze zien het zelf echt niet en laten zich niet bijsturenZelfs niet degenen die de risico's van gewenning aan overdrijving kennen en aan anderen moeten overdragen. Helaas
Is dit gebruikelijk bij de Markies, want enkel om haar gedrag leek ze mij al een aanwinst.
- Tineke
- Zeer actief
Nee kwam het tegen tijdens een wandeling in Oegstgeest, meer weet ik niet.Fotogravinnetje schreef:Kan nooit om een beetje wit geweest zijn. Met elke kleur mag gefokt worden namelijk. En tot 40% wit is zelfs gewoon conform de rasstandaard. Je weet zeker geen naam van hondje of eigenaar?Tineke schreef:Ik kwam onlangs tijdens een wandeling een enig markiesje tegen , een vrolijk en sociaal beestje, kwam niet krijsend op je af , maar ze had wat witte plukje , oa een befje , en was daarom uitgesloten van de fok.Fotogravinnetje schreef:Ze zien het zelf echt niet en laten zich niet bijsturenZelfs niet degenen die de risico's van gewenning aan overdrijving kennen en aan anderen moeten overdragen. Helaas
Ze had een wit befje en wat witte plukjes her en der en de eigenaar gaf aan ,toen ik zei dat ik haar grappig vond met die plukjes, dat er daarom niet met haar gefokt mocht worden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Zo dom. Ik vind het echt dom.
Iemand ging laatst ook helemaal uit haar pan over kruisingen want oh wat ben je dan dóm! Zo'n ras moet púúr zijn. Kruisingen zijn van tokkies uit flats die het geen reet interesseert hoe zo'n hond leeft. Nee, zíj is begaan met haar honden want alleen haar ras was goed.
"En de epileptie bij jullie ras?"
Wàt!? Stamboom, de hond moet een stamboom! Als hij geen stamboom heeft is die hond ziek en dat is dan je eigen schuld. Duh, dat weet je toch? Je hond moet een stamboom!
En hij? Wat is hij voor ras? Of is het een teef?
"Een kruising die de jouwe er net uitgehold heeft :pfffff: "
Met ballen?! Ga je met een kruising fokken?!
En deze mevrouw is een fokker. Echt, wat een niveau. Als ik toch ooit een raspup moet gaan uitzoeken
Gekkie.
Iemand ging laatst ook helemaal uit haar pan over kruisingen want oh wat ben je dan dóm! Zo'n ras moet púúr zijn. Kruisingen zijn van tokkies uit flats die het geen reet interesseert hoe zo'n hond leeft. Nee, zíj is begaan met haar honden want alleen haar ras was goed.
"En de epileptie bij jullie ras?"
Wàt!? Stamboom, de hond moet een stamboom! Als hij geen stamboom heeft is die hond ziek en dat is dan je eigen schuld. Duh, dat weet je toch? Je hond moet een stamboom!
En hij? Wat is hij voor ras? Of is het een teef?
"Een kruising die de jouwe er net uitgehold heeft :pfffff: "
Met ballen?! Ga je met een kruising fokken?!
En deze mevrouw is een fokker. Echt, wat een niveau. Als ik toch ooit een raspup moet gaan uitzoeken

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Heel raar. Dat is namelijk echt nooit een reden tot uitsluiting van de fok geweest. Kan zo gauw ook niet vinden om welk teefje dat zou kunnen gaanTineke schreef:Nee kwam het tegen tijdens een wandeling in Oegstgeest, meer weet ik niet.Fotogravinnetje schreef:Kan nooit om een beetje wit geweest zijn. Met elke kleur mag gefokt worden namelijk. En tot 40% wit is zelfs gewoon conform de rasstandaard. Je weet zeker geen naam van hondje of eigenaar?Tineke schreef:Ik kwam onlangs tijdens een wandeling een enig markiesje tegen , een vrolijk en sociaal beestje, kwam niet krijsend op je af , maar ze had wat witte plukje , oa een befje , en was daarom uitgesloten van de fok.Fotogravinnetje schreef:Ze zien het zelf echt niet en laten zich niet bijsturenZelfs niet degenen die de risico's van gewenning aan overdrijving kennen en aan anderen moeten overdragen. Helaas
Ze had een wit befje en wat witte plukjes her en der en de eigenaar gaf aan ,toen ik zei dat ik haar grappig vond met die plukjes, dat er daarom niet met haar gefokt mocht worden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Dit teefje heeft een niet erkende kleur en heeft in mei een nestje gekregen. Ik vind haar echt prachtig

- dagmar88
- Zeer actief

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik vind deze kleur tan ook echt heel erg mooi. Ooit komt er hier een b&t-markiesje als het aan mij ligt, en dan graag met deze mooie tan-kleur. Wel jammer dat je er niet mee mag showen, hopelijk wordt dat op niet al te lange termijn nog aangepastdagmar88 schreef:Dat vind ik veel mooier dan zwart. Leuke naam, Dirkje
-
- Zeer actief
Heel erg mooi! 

- *Esther
- Zeer actief
Zo dan! Wat een aantrekkelijk hondje!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat een prachtig hondjeFotogravinnetje schreef:Dit teefje heeft een niet erkende kleur en heeft in mei een nestje gekregen. Ik vind haar echt prachtig
//uploads.tapatalk-cdn.com/201911 ... f7b9fb.jpg

Die zou ik t.z.t. zo willen hebben.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Bij mijn ras hebben we het geluk dat er behoorlijk werkgericht gefokt wordt.Kells schreef:Dat vind ik ook belangrijk en ik doe mijn best om iets positiefs bij te dragen. Probleem is dat de meeste fokkers show gericht zijn, ook binnen mijn ras.
Ik zag een foto van een Griffon van meer dan 100 jaar geleden en die leek sprekend op mijn Rana

Door de vrij kleine populatie blijft het toch wel oppassen dat er geen narigheid komt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hahaha! Maar het klopt helaas inderdaad als een busNanna schreef:
Schei maar uit want je maakt jezelf volslagen belachelijk met dat geneuzel over 'preservation'
Dit ras hoort er niet uit te zien als een druipkaars.![]()

Bij mijn ras idem (zeker de Engelse lijnen). Zo jammer.Kells schreef:Daar heb je dan inderdaad mazzel mee. Bij mijn ras zijn die haarkleedjes in de meerderheid.ranetje schreef:Bij mijn ras hebben we het geluk dat er behoorlijk werkgericht gefokt wordt.Kells schreef:Dat vind ik ook belangrijk en ik doe mijn best om iets positiefs bij te dragen. Probleem is dat de meeste fokkers show gericht zijn, ook binnen mijn ras.
Ik zag een foto van een Griffon van meer dan 100 jaar geleden en die leek sprekend op mijn Rana![]()
Door de vrij kleine populatie blijft het toch wel oppassen dat er geen narigheid komt.