Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup / hond erbij in 2020
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Pup / hond erbij in 2020
Zou wel leuk zijn als er een tweede bij komt. En met de huidige ontwikkelingen wat werk betreft, zou het zowaar ook mogelijk moeten zijn.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Oh, nee, ik zit namen verkeerd te lezen, sorry! Voor Javier dus een ouder jachthondje nu. En als die 2 dan weg zijn (wat natuurlijk nog héél lang gaat duren!), dan koop je voor Merlijn een ieniemienie van ongeveer zijn leeftijd. Of zo. Of jonger, dat maakt niet uit.Javierrrr schreef:Meedenken wordt bijzonder gewaardeerd![]()
Ai, die smaak van Merlijntje voor ieniemienie-formaat, niet zo mijn ding. Maar vooruit hij krijgt zijn zin, mag ik ter compensatie er een mastientje bij nemen, want ik moet er het langste mee doen. Zitten we op 2 honden erbij in 2020.... en ja een jachthondigachtig iets van 4 + voor Javier. Zit ik weer op 3 LOL
Dan hoef je dus komend jaar alleen een Mastin en een oud jachthondje

- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Ja, kan ik me helemaal in vindenSandra&co schreef:
Dan hoef je dus komend jaar alleen een Mastin en een oud jachthondje

Kan ik me in mijn zoektocht beperken tot twee (geen drie). In eerste instantie een volwassen teef, iets van een grote Spaanse griffonachtige, dan op den duur een jonge mastinreu. En pas heel veel later iets van kleiner formaat. Tot die tijd mag Merlijntje zijn ontwapenende skills tonen (het is zijn lust en zijn leven) aan (vakantie)opvangienieminies en angstige kleine hondjes die hij buiten het erf ontmoet.
Dank voor je bemoeizorg

Opgelost! Pfiew 

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als alles goed gaat wel. Sta bij een fokker op de lijst voor een mooi meisje. 
Mocht dat niks worden, dan zal er in 2020 niks bijkomen. Dan wil ik graag wat van Jailynn haar eerste nest aanhouden, maar dat zal eerder 2021 of zelfs 2022 worden.

Mocht dat niks worden, dan zal er in 2020 niks bijkomen. Dan wil ik graag wat van Jailynn haar eerste nest aanhouden, maar dat zal eerder 2021 of zelfs 2022 worden.

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hoop het niet, want dan zou het betekenen dat er een van de 2 niet meer is. Hoewel Kira wel slechter aan het worden is gaan we er niet vanuit.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 3
Eind 2020 blijft er hier hopelijk een pupje uit het eerste nestje van mijn jongste teefje Liv (ze is nu net 3jaar en uit mijn eerste nest) . Hopelijk is mijn oude kereltje Mexx er dan ook nog, die is nu 12,5jaar . En JC (de mama van Liv) loopt hier natuurlijk ook nog, die is nu 6jaar
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik wil al heel lang, maar Triss was niet stabiel genoeg en we willen nog zo veel andere dingen (reizen). Als er een hond bij komt, vallen de camperreizen in amerika af. Dus dat is een keuze die we dan maken.
Maar heb vandaag toch een fokker gemaild in Finland.
Daar staat voor de zomer 2020 een nest gepland waar ik wel een pup van zou willen hebben. Dus wie weet komt er in 2020 toch een smooth bij.
Maar heb vandaag toch een fokker gemaild in Finland.

Groetjes Marja
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Helaas is de moeder van mijn toekomstige meisje PINK wederom leeg. Dat wordt hem dus niet.
Maar, op de dag dat we hoorden dat ze leeg was kreeg ik uit mijn T-nest een 19 maanden oude reu, met de naam RED en dezelfde vader als gepland voor Pink, aangeboden. Daar ga ik dinsdag naar kijken. Wordt dan een late 2019 aanvulling
Maar, op de dag dat we hoorden dat ze leeg was kreeg ik uit mijn T-nest een 19 maanden oude reu, met de naam RED en dezelfde vader als gepland voor Pink, aangeboden. Daar ga ik dinsdag naar kijken. Wordt dan een late 2019 aanvulling

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
In 2020 geen hond voor mij erbij.
We gaan wel een nestje fokken met Benthe, maar vooralsnog geen plannen daar een pup van aan te houden.
Eerst wat honden eruit volgend jaar en dan komt er wellicht in 2021 wel weer wat ruimte, sowieso is het de bedoeling dan een kelpie an te houden, mocht alles voorspoedig lopen.
We gaan wel een nestje fokken met Benthe, maar vooralsnog geen plannen daar een pup van aan te houden.
Eerst wat honden eruit volgend jaar en dan komt er wellicht in 2021 wel weer wat ruimte, sowieso is het de bedoeling dan een kelpie an te houden, mocht alles voorspoedig lopen.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
We hebben nu alleen Teuntje. 9 maanden oud. We hebben ons handen nog vol aan hem.
Ik zou er best graag een teckel bij willen als hij een half jaartje ouder is, vooral voor de gezelligheid voor hem.
Manlief wil er niet aan. En of 2 honden nou zo praktisch is weet ik ook niet goed. Meenemen met een dagje weg... met wandelen aan de flexi x2..... zou een hond echt behoefte hebben aan een maatje? En wat nou als het niet klikt..... ik denk dat we het toch maar bij 1tje houden...
Ik zou er best graag een teckel bij willen als hij een half jaartje ouder is, vooral voor de gezelligheid voor hem.
Manlief wil er niet aan. En of 2 honden nou zo praktisch is weet ik ook niet goed. Meenemen met een dagje weg... met wandelen aan de flexi x2..... zou een hond echt behoefte hebben aan een maatje? En wat nou als het niet klikt..... ik denk dat we het toch maar bij 1tje houden...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hier komt niets bij. Zelfs niet als er eentje weg zou vallen, dan houden we het voorlopig even bij 1 hond. Staan nog een hoop niet-hondgerelateerde dingen op de planning dus even niets. Pom wordt 7 nu dus misschien over een jaar of 2-3 dat er wel wat bijkomt.
Wel hoop ik volgend jaar een siamees katertje erbij te krijgen, voor het contrast :X
Dat is dan wel de laatste, dan is het wel genoeg katters
Wel hoop ik volgend jaar een siamees katertje erbij te krijgen, voor het contrast :X

- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is niet het plan nog een jaartje te vroeg maar wie weet
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
De planning is om er in 2021 een pup bij te nemen. Mijn geduld wordt dus nog even op de proef gesteld 
Maar leuk!

Voordat je helemaal zo’n kattenvrouwtje wordtsbientje schreef:Wel hoop ik volgend jaar een siamees katertje erbij te krijgen, voor het contrast :XDat is dan wel de laatste, dan is het wel genoeg katters

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Als ik hier kijk naar mijn kudde, dan wil ik nooit meer terug naar 1 teckel. Wat een lol hebben ze samen, en daar geniet ik met volle teugen van!Teuntje schreef:We hebben nu alleen Teuntje. 9 maanden oud. We hebben ons handen nog vol aan hem.
On topic: nee, ik heb er net een dametje bij, dus volgend jaar hoop ik nog steeds met volle teugen van mijn viertal te genieten!
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Ah, ik had wel zin in pannipuppytopic!
Maar dat is makkelijk praten vanachter een scherm natuurlijk.
In 2020 gaan we nog geen hond erbij doen, maar ik wil er zeker wel een hond bij op den duur, maar wanneer precies weet ik nog niet. Ik voel me nu nog niet 'hondenmens' genoeg voor een tweede hond, maar ik kan me heel goed indenken dat het plezier dat ik nu al heb verdubbelt.
Wat zijn volgens jullie de voorwaarden en omstandigheden voor een tweede (derde, vierde, etc.) hond erbij?

In 2020 gaan we nog geen hond erbij doen, maar ik wil er zeker wel een hond bij op den duur, maar wanneer precies weet ik nog niet. Ik voel me nu nog niet 'hondenmens' genoeg voor een tweede hond, maar ik kan me heel goed indenken dat het plezier dat ik nu al heb verdubbelt.
Wat zijn volgens jullie de voorwaarden en omstandigheden voor een tweede (derde, vierde, etc.) hond erbij?
- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
In elk geval dat hond nr.1 dat überhaupt verdraagt en zelf al ingebed&uitgebalanceerd is in de situatie waarin je hem met hond nr.2 wilt gaan houden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
En neem nummer twee voor jezelf, niet voor nummer 1 (al is het natuurlijk fantastisch als het dikke vriendjes worden)
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Nu Sinne er niet meer is wil ik wel graag weer een vriendinnetje voor Lente.
Dus ik houd me aanbevolen voor tips!
Mag ook dit jaar nog!
Wat ik zoek:
klein hondje, teefje, rustig en lief, mag zeker wat ouder zijn.
Dus ik houd me aanbevolen voor tips!
Mag ook dit jaar nog!
Wat ik zoek:
klein hondje, teefje, rustig en lief, mag zeker wat ouder zijn.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Uiteraard. Het is niet leuk als nummer 1 zich niet happy voelt met nummer 2. Maar een tweede nemen in de verwachting dat ze dikke vriendjes worden kan nogal tegenvallen.Nanna schreef:Ja, wel voor jezelf maar het moet ook wel passen. Helaas is dat altijd post onvoorzien en moet je dat maar afwachten. Mijn drie huidige dames zijn klef met elkaar maar Peer viel er helemaal buiten en vond het maar niks.Fotogravinnetje schreef:En neem nummer twee voor jezelf, niet voor nummer 1 (al is het natuurlijk fantastisch als het dikke vriendjes worden)
Elco en Gait zijn ook geen dikke vriendjes, maar vormen toch wel echt een roedeltje. Natuurlijk had ik het leuker gevonden als ze net als jouw dames veel met elkaar zouden spelen en gezellig tegen elkaar aan zouden liggen slapen. In plaats daarvan liggen ze eigenlijk altijd apart, snauwt Elco Gait weg als die wil spelen en vinden ze het af en toe nodig om op een ongezellige manier te blaffen, grommen en happen naar elkaar. Toch zijn ze het meest blij als de roedel compleet is. Was sich liebt das neckt sich, denk ik dan maar
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zeker, voor mij ook altijd een voorwaarde dat niet alleen ik de betreffende hond heel leuk vind, maar mijn andere honden ook.Zinodo schreef:Maar enigszins rekening houden met hoe het bij elkaar zou passen en inspelen op de voorkeuren van de eerste lijkt mij niet verkeerd. Ik heb het enigszins ook zo gedaan, maar vooral bij de derde. Zij was “the missing link”Fotogravinnetje schreef:En neem nummer twee voor jezelf, niet voor nummer 1 (al is het natuurlijk fantastisch als het dikke vriendjes worden)
Edit: on topic, het is niet de bedoeling om een vierde te nemen aankomend jaar
Ik kan er zelf wel een pittige werklustige teef bij willen, maar daar doe ik Mila zeker geen plezier mee, dus dat doe ik niet.
Toen Amoz kwam (oorspronkelijk als opvang) was ik niet op zoek naar een derde hond, maar er was meteen zo'n enorme klik met Amy en Mila, dat dat zeker ook een grote rol heeft gespeeld in mijn beslissing dat hij zou blijven. Dat voelde inderdaad ook als een soort 'missing link', het klopte gewoon en het was helemaal in balans. Natuurlijk bleef hij ook omdat ik hem zelf heel graag wilde houden, maar was het niet zo'n supermatch geweest met Mila en Amy, dan was het misschien anders gegaan.
Dus eigenlijk neem ik een hond erbij zowel voor mezelf als voor mijn andere honden. Ik vind dat je dat ook best als voorwaarde mag hebben. Iemand anders vindt het misschien prima als de honden bijvoorbeeld een beetje langs elkaar heen leven of weinig interactie hebben, maar ik vind het zelf veel leuker als ze echt wat aan elkaar hebben, met elkaar spelen, etc. Dus dat een nieuwe hond die erbij komt niet alleen met mij die klik heeft, maar ook met mijn andere honden, is voor mij wel een voorwaarde.
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Maar hoe kom je daar achter dan? Als je twee jaar op de wachtlijst hebt gestaan bij een goede fokker en dan eindelijk je pup op mag halen die vervolgens grimmig weggekeken wordt door je eerste hond(en), breng je die toch niet zo makkelijk terug? Je kunt toch niet een stuk of vier honden de revue laten passeren?DeDiana schreef:Zeker, voor mij ook altijd een voorwaarde dat niet alleen ik de betreffende hond heel leuk vind, maar mijn andere honden ook.Zinodo schreef:Maar enigszins rekening houden met hoe het bij elkaar zou passen en inspelen op de voorkeuren van de eerste lijkt mij niet verkeerd. Ik heb het enigszins ook zo gedaan, maar vooral bij de derde. Zij was “the missing link”Fotogravinnetje schreef:En neem nummer twee voor jezelf, niet voor nummer 1 (al is het natuurlijk fantastisch als het dikke vriendjes worden)
Ik kan er zelf wel een pittige werklustige teef bij willen, maar daar doe ik Mila zeker geen plezier mee, dus dat doe ik niet.
Toen Amoz kwam (oorspronkelijk als opvang) was ik niet op zoek naar een derde hond, maar er was meteen zo'n enorme klik met Amy en Mila, dat dat zeker ook een grote rol heeft gespeeld in mijn beslissing dat hij zou blijven. Dat voelde inderdaad ook als een soort 'missing link', het klopte gewoon en het was helemaal in balans. Natuurlijk bleef hij ook omdat ik hem zelf heel graag wilde houden, maar was het niet zo'n supermatch geweest met Mila en Amy, dan was het misschien anders gegaan.
Dus eigenlijk neem ik een hond erbij zowel voor mezelf als voor mijn andere honden. Ik vind dat je dat ook best als voorwaarde mag hebben. Iemand anders vindt het misschien prima als de honden bijvoorbeeld een beetje langs elkaar heen leven of weinig interactie hebben, maar ik vind het zelf veel leuker als ze echt wat aan elkaar hebben, met elkaar spelen, etc. Dus dat een nieuwe hond die erbij komt niet alleen met mij die klik heeft, maar ook met mijn andere honden, is voor mij wel een voorwaarde.
Edit: dit bedoel ik als oprechte vraag, trouwens. Niet als snarky opmerking.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Hoe het met een pup ontwikkelt, weet je niet. Elco en Gait trokken bij de fokker wel naar elkaar toe, maar toen Gait eenmaal hier was, bleek Elco vrijwel geen grenzen aan te durven geven naar Gait. Het andere reutje paste qua karakter waarschijnlijk beter (iets bescheidener), maar die had totaal geen zin in contact met mij of Elco. En zo'n totaal gebrek aan klik wilde ik ook niet. Toch absoluut geen spijt van Gait, maar voor Elco had het niet zo nodig gehoeven. Met logees had hij wel altijd plezier
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat is een heel goede vraagMarlett schreef:Maar hoe kom je daar achter dan? Als je twee jaar op de wachtlijst hebt gestaan bij een goede fokker en dan eindelijk je pup op mag halen die vervolgens grimmig weggekeken wordt door je eerste hond(en), breng je die toch niet zo makkelijk terug? Je kunt toch niet een stuk of vier honden de revue laten passeren?DeDiana schreef:Zeker, voor mij ook altijd een voorwaarde dat niet alleen ik de betreffende hond heel leuk vind, maar mijn andere honden ook.Zinodo schreef:Maar enigszins rekening houden met hoe het bij elkaar zou passen en inspelen op de voorkeuren van de eerste lijkt mij niet verkeerd. Ik heb het enigszins ook zo gedaan, maar vooral bij de derde. Zij was “the missing link”Fotogravinnetje schreef:En neem nummer twee voor jezelf, niet voor nummer 1 (al is het natuurlijk fantastisch als het dikke vriendjes worden)
Edit: dit bedoel ik als oprechte vraag, trouwens. Niet als snarky opmerking.

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Machie schreef:Wij wilden eigenlijk niet meer dan 4. Maar als ik wil blijven sporten 'moet' ik wel iets. Fiji wordt dit jaar 3, csiva is volgende week 7. Als er eind volgend jaar een pup bij komt zijn de dames 4 en 8, csiv gaat dan hopelijk nog 1 of 2 jaar mee en voor een jonge hond opgeleid is ben ik ook zeker 2 jaar verder. Dan is Fiji 6, Csiva 10, Luca is dan 14 en Dumás 13. Als ze dat mogen halen....
herkenbaar, Loki nu idd 3 en voor de rest alles al uit de sport, Chippy is nu 12 en Ayla 10,5, dus ook zeker niet meer de jongsten. Ik wil ook graag en heb wel wat op het oog, wordt het ergens zomer 2020, helaas zitten partner en ik nog niet op 1 lijn

Wat komt er bij jullie bij Kroaat of border of.... ?

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="Machie”]Wij wilden eigenlijk niet meer dan 4. Maar als ik wil blijven sporten 'moet' ik wel iets. Fiji wordt dit jaar 3, csiva is volgende week 7. Als er eind volgend jaar een pup bij komt zijn de dames 4 en 8, csiv gaat dan hopelijk nog 1 of 2 jaar mee en voor een jonge hond opgeleid is ben ik ook zeker 2 jaar verder. Dan is Fiji 6, Csiva 10, Luca is dan 14 en Dumás 13. Als ze dat mogen halen....[/quote]
Als de jongste 6 is als je begint met een jonge hond opleiden heb je toch nog tijd zat? Normaal gesproken? of wil je er graag twee wedstrijdklaar hebben?
Als de jongste 6 is als je begint met een jonge hond opleiden heb je toch nog tijd zat? Normaal gesproken? of wil je er graag twee wedstrijdklaar hebben?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Bishy
- Zeer actief
Hier komt volgend jaar niks bij, geen hond in ieder geval.
Ik zou wel een 2e Balinees willen of weer een Siberische kat. Of allebei.
Ik zou wel een 2e Balinees willen of weer een Siberische kat. Of allebei.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Nou, hier komt dus volgend jaar Gijs wonen, die nu in de opvang zit bij Gollum.
Ik kan mijn ongeduld al amper bedwingen, ik zit al halsbanden uit te zoeken, bedjes, jassen en laarzen voor mezelf...
Ik kan mijn ongeduld al amper bedwingen, ik zit al halsbanden uit te zoeken, bedjes, jassen en laarzen voor mezelf...
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil er wel weer een ander ras bij, ben me nog aan het oriënteren..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell