Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Camera in de woonkamer, advies
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Camera in de woonkamer, advies
Nu Shep oud is en laatst die gvs heeft gehad en er grote kans is dat zoiets nog een keer gebeurd, wil ik een camera in mijn woonkamer zetten. Zodat ik als ik volgende week weer moet gaan werken, haar in de gaten kan houden. Ik heb er eentje besteld van smartwares; indoor camera CIP 37183. Maar ben er nu al 3 dagen mee bezig en inmiddels nogal over de rooie want krijg hem niet aangesloten op mijn netwerk. Doe precies wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Heb zelfs een nieuw modem gekregen omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag. Zit er nu aan te denken deze camera maar terug te sturen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een wifi camera in huis? Wat is wel een goeie en eenvoudig aan te sluiten?

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Re: Camera in de woonkamer, advies
Ik heb ook een Foscam werkt perfect.
App op de telefoon was ook erg makkelijk.
App op de telefoon was ook erg makkelijk.
- Caro
- Zeer actief
Welke app hoort dan bij de foscam? Ik moest nu de app sw 360 installeren. Het installeren ging gemakkelijk maar als ik de camera dan wil aansluiten op mijn netwerk gaat het fout. Camera staat dan wel tussen mijn netwerken als verbonden. Maar als hij dan gaat configureren, blijft hij hangen op 94 procent en geeft steeds dezelfde foutmelding, nl huidige netwerk is niet beschikbaar. Weet dus niet of het aan de camera of aan mijn netwerk ligt. Die foscam is ook gewoon wireless? Dus niet dat je hem met een kabel aan je modem hoeft aan te sluiten? En is die een beetje stevig want ik wil hem eigenlijk gewoon neer zetten ipv ophangen maar deze valt constant om.

- Caro
- Zeer actief
Heb even op foscam c1 gegoogled maar lees dat je die via internet explorer moet aansluiten? Kan dat niet gewoon via de app op de telefoon?

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Hier twee Clever Dog camera's, werken prima. Inderdaad met een app en wifi aansluiten.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik heb een Ezviz en heel simpel aan te sluiten.
Deze kan niet draaien maar heeft wel overzicht over de hele woonkamer.
Deze kan niet draaien maar heeft wel overzicht over de hele woonkamer.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb ook een Foscam (deze volgens mij) en die was heel makkelijk aan te sluiten (via WIFI inderdaad, zowel via de app als elke browser) en de app, die ook van Foscam is, is ook erg eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
Hij staat heel stevig, dus valt zeker niet om als je 'm op de grond zet.
Hij staat heel stevig, dus valt zeker niet om als je 'm op de grond zet.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
zit er een teken in je ww? vaak pakken dat soort dingen niet doordat er bijvoorbeeld een @ of weetikwat in het wachtwoord zit.Caro schreef:Nu Shep oud is en laatst die gvs heeft gehad en er grote kans is dat zoiets nog een keer gebeurd, wil ik een camera in mijn woonkamer zetten. Zodat ik als ik volgende week weer moet gaan werken, haar in de gaten kan houden. Ik heb er eentje besteld van smartwares; indoor camera CIP 37183. Maar ben er nu al 3 dagen mee bezig en inmiddels nogal over de rooie want krijg hem niet aangesloten op mijn netwerk. Doe precies wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Heb zelfs een nieuw modem gekregen omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag. Zit er nu aan te denken deze camera maar terug te sturen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een wifi camera in huis? Wat is wel een goeie en eenvoudig aan te sluiten?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb er 1 van Ali Express en 3 van König.
Goedkoop allemaal maar ze doen wat ze moeten doen. Ideaal...plug and play...
Goedkoop allemaal maar ze doen wat ze moeten doen. Ideaal...plug and play...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Ik heb dezelfde als DeDiana en ik heb het aan een kabel vast zitten inderdaad.Caro schreef:Heb even op foscam c1 gegoogled maar lees dat je die via internet explorer moet aansluiten? Kan dat niet gewoon via de app op de telefoon?
Het kan volgens mij ook draadloos maar dat werkte hier maar half, met een kabel aan de modem werkt goed.
En dan de app downloaden aanmelden en kijken maar.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Draadloos werkt hier ook primaDrazic schreef:Ik heb dezelfde als DeDiana en ik heb het aan een kabel vast zitten inderdaad.Caro schreef:Heb even op foscam c1 gegoogled maar lees dat je die via internet explorer moet aansluiten? Kan dat niet gewoon via de app op de telefoon?
Het kan volgens mij ook draadloos maar dat werkte hier maar half, met een kabel aan de modem werkt goed.
En dan de app downloaden aanmelden en kijken maar.

- Caro
- Zeer actief
Heb allerlei reviews gelezen en inmiddels de ezviz besteld en de andere geretourneerd. Mocht ik de ezviz ook niet aan de praat krijgen, dan weet ik in ieder geval dat het aan mijn netwerk ligt. Misschien is mijn wifi signaal niet sterk genoeg. Wordt vervolgd...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Mocht je hulp nodig hebben dan wil ik best eens meekijken. Ik woon in de buurt en ik ben goed met dit soort dingen (is mijn werk) dus das geen probleem
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Als je hem eenmaal aangesloten hebt niet meer uitdoen, ik leg als ik thuis ben een doekje over de camera.Caro schreef:Heb allerlei reviews gelezen en inmiddels de ezviz besteld en de andere geretourneerd. Mocht ik de ezviz ook niet aan de praat krijgen, dan weet ik in ieder geval dat het aan mijn netwerk ligt. Misschien is mijn wifi signaal niet sterk genoeg. Wordt vervolgd...
En dan werkt het echt perfect.

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Hier kan ie gewoon uit hoor, geen centje pijn. Hij zit zelfs aangesloten op een lichtknop, dus daarmee doen we hem uit. Start zichzelf weer op als de stroom er weer op komt.
- Caro
- Zeer actief
Wat super dat je dat aanbiedt! Ik verwacht de camera morgen of overmorgen. Zal eerst zelf proberen. Ik dacht dat ik ook best handig was met dit soort dingen maar begin nu toch te twijfelen.sbientje schreef:Mocht je hulp nodig hebben dan wil ik best eens meekijken. Ik woon in de buurt en ik ben goed met dit soort dingen (is mijn werk) dus das geen probleem

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb er ook 1 gehad die ik niet werkend kreeg, dat lag aan de Experiabox bleek later. De huidigen doen het er wel opCaro schreef:Wat super dat je dat aanbiedt! Ik verwacht de camera morgen of overmorgen. Zal eerst zelf proberen. Ik dacht dat ik ook best handig was met dit soort dingen maar begin nu toch te twijfelen.sbientje schreef:Mocht je hulp nodig hebben dan wil ik best eens meekijken. Ik woon in de buurt en ik ben goed met dit soort dingen (is mijn werk) dus das geen probleem

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro
- Zeer actief
Tja ik had nog een oud xyzell modem maar verloor steeds verbinding met mijn mobiel en heb daarom telfort gebeld. Heb nu een nieuw modem gekregen, de experiabox. Probleem met mobiel is daarmee opgelost maar ik heb de camera op beide modems uitgeprobeerd en op beide dezelfde foutmelding bij het configureren. De nieuwe camera komt straks.malinois schreef:Ik heb er ook 1 gehad die ik niet werkend kreeg, dat lag aan de Experiabox bleek later. De huidigen doen het er wel opCaro schreef:Wat super dat je dat aanbiedt! Ik verwacht de camera morgen of overmorgen. Zal eerst zelf proberen. Ik dacht dat ik ook best handig was met dit soort dingen maar begin nu toch te twijfelen.sbientje schreef:Mocht je hulp nodig hebben dan wil ik best eens meekijken. Ik woon in de buurt en ik ben goed met dit soort dingen (is mijn werk) dus das geen probleem

- Caro
- Zeer actief
Nou ik ben inmiddels alweer helemaal over de rooie. Vanmorgen de camera binnen gekregen. Heb de app geïnstalleerd en alle instructies opgevolgd maar krijg weer als hij op 90 procent van het configureren is de melding; verbinding maken met netwerk mislukt. Als ik de camera op zoek in het rijtje met netwerken en het op die manier probeer krijg ik de melding: sorry geen wifi op apparaat beschikbaar.
Eigenlijk hetzelfde als bij die andere dus. Ben bang dat het dan toch aan mijn router ligt maar daar zitten verder geen knopjes op die ik anders kan instellen. Grrrr.
Eigenlijk hetzelfde als bij die andere dus. Ben bang dat het dan toch aan mijn router ligt maar daar zitten verder geen knopjes op die ik anders kan instellen. Grrrr.

- Caro
- Zeer actief
Haha ja dat had ik ook al geprobeerd maar kwam op de site van telfort terecht en kon daar niet inloggen omdat ik geen admin ben. Gaat me nu echt de pet te boven. Ik heb nu via een contactformulier mijn vraag bij Ezviz weg gelegd. Anders toch sbientje vragen denk ja. Ben bang dat het niet gaat lukken als het aan de router ligt. Moet maandag weer gaan werken (na 3 weken thuis te zijn geweest) en zal veel geruster zijn als ik kan zien hoe mijn oude bes het thuis doet.Mizzsylver schreef:je kunt via de computer inloggen op je router, en iets instellen maar hoe en wat precies weet ik niet meer dus ik zou als ik jou was sbientje een pb sturen en die langs laten komenCaro schreef:Nou ik ben inmiddels alweer helemaal over de rooie. Vanmorgen de camera binnen gekregen. Heb de app geïnstalleerd en alle instructies opgevolgd maar krijg weer als hij op 90 procent van het configureren is de melding; verbinding maken met netwerk mislukt. Als ik de camera op zoek in het rijtje met netwerken en het op die manier probeer krijg ik de melding: sorry geen wifi op apparaat beschikbaar.

- Caro
- Zeer actief
Het is me inmiddels wel gelukt om in te loggen op de router. Wachtwoord voor admin stond gewoon onderop de router. Alleen heb ik geen idee wat ik daar nu moet doen. Ik lees dat de camera alleen op 2.4 ghz werkt. Zowel 2.4 ghz als 5 ghz staan aan. Misschien moet ik die 5 ghz uitzetten. Durf dat niet te doen. Wie weet werkt er dan straks niks meer.

- Caro
- Zeer actief
Handleiding op internet is dezelfde als die in het doosje zit. Verder nog wat gegoogled maar tips die ik vind werken niet of zijn te ingewikkeld voor mij, zoals poorten open zetten en dat soort dingen.Frootje schreef:Dat lijkt me sterk alleen denk ik niet dat het nuttig is om 5 Ghz uit te zetten. Die camera moet gewoon verbonden worden met het 2.4 Ghz netwerk en niet met de 5 Ghz. Alleen hoe je dat 'gewoon' moet doen weet ik helaas niet, want ik heb dan weer niet zo'n camera. Is er ergens een handleiding van op het internet of zo?Caro schreef:Durf dat niet te doen. Wie weet werkt er dan straks niks meer.

- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
Heb je niet iets van een virusscanner of zo aanstaan die de boel blokkeert?
- Caro
- Zeer actief
Nee ik probeer hem via de app op mijn telefoon te verbinden en op mijn telefoon heb ik geen virusscanner. Heb inmiddels wel meer topics gelezen van mensen die ook internet via telfort hebben en ook problemen met verbinden van camera.Nevache schreef:Heb je niet iets van een virusscanner of zo aanstaan die de boel blokkeert?

- Lucia
- Zeer actief
Ik heb eem cleverdog smart camera. 40 euro.
Hiervoor volgens mij eem foscam, maar ik ben een drama met dit soort dingen en die stopte er vaak mee.
Vraag me niet hoe, maar deze deed het bijna direct, zelfs na verhuizen. Ik hoop dat dat zo blijft.
Succes, en anders zou ik gebruik maken vam het aanbod om je te helpen!
Hiervoor volgens mij eem foscam, maar ik ben een drama met dit soort dingen en die stopte er vaak mee.
Vraag me niet hoe, maar deze deed het bijna direct, zelfs na verhuizen. Ik hoop dat dat zo blijft.
Succes, en anders zou ik gebruik maken vam het aanbod om je te helpen!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Moet je geen poort openen? Sommge routers moet je een poort openen om hem toegang te geven naar de camera. Sommige routers sluiten dat af en dan laad hij niet omdat hij geen toestemming heeft.
heb je geen ICT handigerd in de buurt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik ga straks een poging doen om te helpen idd. Kan best dat er een poort open moetSoeb88 schreef:Moet je geen poort openen? Sommge routers moet je een poort openen om hem toegang te geven naar de camera. Sommige routers sluiten dat af en dan laad hij niet omdat hij geen toestemming heeft.
- Caro
- Zeer actief
Sbientje is langs geweest. Na 5 ghz uit te hebben geschakeld op de router, kreeg zij wel beeld op haar telefoon maar op mijn telefoon wil het nog steeds niet werken. Ook deze camera ga ik terug sturen. Heb net een afspraak gemaakt met een bedrijfje hier in de buurt die camera's verkopen en installeren. Zij komen a.s. zaterdag met een camera en installeren deze direct. Wel wat duurder dan de bedoeling was maar ben nu echt helemaal klaar met de frustratie dat het niet lukt.

- Caro
- Zeer actief
Even een kleine update. Ik ben inmiddels weer aan het werk en de camera is geïnstalleerd. En het werkt!! Yes!! Wat leuk om nu eindelijk eens te kunnen zien wat Shep doet als ik werken ben. Nou dat is dus voornamelijk slapen, dus niet zoveel aan te zien. Ik zit in ieder geval een stuk rustiger op mijn werk. Mocht ze weer een aanval gvs krijgen kan ik het ten minste zien. Ook was ik bang dat ze wat verlatingsangst had gekregen maar dat is gelukkig nog niet zo. Gewoon relaxed slapen.

- Caro
- Zeer actief
Ja ik ben er heel blij mee. Ben nu op mijn werk. Gisteren moest ik ook werken en had mijn rolgordijn naar beneden gelaten omdat ik dacht dat de zwarte pieten optocht langs zou komen en die gingen vorig jaar allemaal voor mijn raam staan en dat trok Shep niet zo. Nu blijkt dat dat vandaag pas is. Kijk ik toevallig net even op mijn camera en ja hoor zie ik Shep voor het raam staan, hard blaffend. Kwamen die pieten natuurlijk net voorbij. Het is voor mij nog nieuw en ik vind het nog erg leuk dat ik dat allemaal mee kan kijken.Jion schreef:Wat fijn dat het eindelijk is gelukt.