Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring incontinente hond
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Ervaring incontinente hond
Zoals de titel al zegt, wie heeft ervaring met een incontinente hond. Ik ben heel benieuwd hoe je ermee omgaat, welke luiers gebruik je, heeft de hond in de bench een luier om, leeg je de blaas etc etc.
Lijkt me fijn om via pb wat vragen te kunnen stellen.
Lijkt me fijn om via pb wat vragen te kunnen stellen.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
Re: Ervaring incontinente hond
Het betreft een jonge hond met een dwarslaesieNanna schreef:Het hangt een beetje van de leeftijd van de hond af. Een jonge hond valt misschien nog te behandelen met medicatie tegen incontinentie.
Als het al een stokoude hond is zou het wmb ophouden. Het mag allemaal best een beetje waardig blijven.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
Het gekke is dat ze dat inderdaad kan ophouden op de een of andere manier...gelukkig maar! Ze doet het keurig buiten en niet in haar luier.Nanna schreef:JemigIngrid48 schreef: Het betreft een jonge hond met een dwarslaesieI
Kan ze dan wel haar ontlasting (als in poep) ophouden? Ik ging er van uit dat ze alleen incontinent v. urine was.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Geen hond, maar wel een kat. Op mijn werk kwam een Britse Korthaar met een dwarslaesie. Urine incontinent, maar ontlasting hield hij op totdat z'n luier af was. De eigenaren kochten babyluiers waar ze zelf een staartgat in hadden gemaakt, ze deden wel wat tape in het staartgat voor de stevigheid. Bij hem lekte het verder niet. Hij was echter wel ontzettend gevoelig voor blaasontsteking omdat er altijd wat urine achter bleef in z'n blaas.
-
- Vaste gebruiker
Ja, heb 2x een incontinente hond gehad, al was het bij de 2e hond gelukkig van tijdelijke aard.
Bij de eerste hond (13 jaar, gesteriliseerde teef) heb ik met goed resultaat Propalin gegeven. Toen dat uiteindelijk niet meer werkte ivm hartkwalen, heb ik mensenluiers omgedaan. Zelf een gat maken voor de staart en aandoen. Ideaal vond ik het niet, want het zakt steeds af. Dus heb ik via zooplus geloof ik destijds ook 2 incontinentiebroekjes gekocht. Helaas te klein, dus daar kon ik weinig over zeggen.
Hond 2 (jonge reu) was als gevolg van een ongeluk tijdelijk incontinent. Daar hebben wij ook mensenluiers voor gekocht, want de incontinentiebroekjes van de Zooplus zijn voor een reu niet handig. De mensenluiers ook niet, dus uiteindelijk een incontinentiebroekje voor reuen gekocht. Werkte goed!
Ik zou informeren of je hier medicijnen (Enurace of Propalin) voor mag gebruiken. Dit zou normaal gesproken afdoende moeten werken, maar of dat bij een hond met een dwarsleasie ook zo is, durf ik niet te zeggen. Sterkte.
Bij de eerste hond (13 jaar, gesteriliseerde teef) heb ik met goed resultaat Propalin gegeven. Toen dat uiteindelijk niet meer werkte ivm hartkwalen, heb ik mensenluiers omgedaan. Zelf een gat maken voor de staart en aandoen. Ideaal vond ik het niet, want het zakt steeds af. Dus heb ik via zooplus geloof ik destijds ook 2 incontinentiebroekjes gekocht. Helaas te klein, dus daar kon ik weinig over zeggen.
Hond 2 (jonge reu) was als gevolg van een ongeluk tijdelijk incontinent. Daar hebben wij ook mensenluiers voor gekocht, want de incontinentiebroekjes van de Zooplus zijn voor een reu niet handig. De mensenluiers ook niet, dus uiteindelijk een incontinentiebroekje voor reuen gekocht. Werkte goed!
Ik zou informeren of je hier medicijnen (Enurace of Propalin) voor mag gebruiken. Dit zou normaal gesproken afdoende moeten werken, maar of dat bij een hond met een dwarsleasie ook zo is, durf ik niet te zeggen. Sterkte.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen Sarah vanwege haar hernia's tijdelijk incontinent was deden we haar in een grote curverbak met oude handdoeken en daarop trainingspads (action)
Wel zeer regelmatig gekeken/geroken of ze geplast had en dan pad vervangen en haar met achterste in warm water gezet om de pies uit haar vacht te spoelen.
Luier(broeken) accepteerde madam absoluut niet.
Heb het leegdrukken van de blaas geprobeerd maar dat vond ze niet fijn.
Over het poepen had ze wel controle.
Al met al is het niet alleen erg arbeidsintensief maar mentaal neemt het ook behoorlijk wat van je,
Ik moet wel eerlijk zijn dat we dit destijds aangegaan zijn met de wetenschap dat het tijdelijk zou zijn.
Wel zeer regelmatig gekeken/geroken of ze geplast had en dan pad vervangen en haar met achterste in warm water gezet om de pies uit haar vacht te spoelen.
Luier(broeken) accepteerde madam absoluut niet.
Heb het leegdrukken van de blaas geprobeerd maar dat vond ze niet fijn.
Over het poepen had ze wel controle.
Al met al is het niet alleen erg arbeidsintensief maar mentaal neemt het ook behoorlijk wat van je,
Ik moet wel eerlijk zijn dat we dit destijds aangegaan zijn met de wetenschap dat het tijdelijk zou zijn.
- Ingrid48
- Zeer actief
dank voor jullie antwoorden en tips! We hebben u luierbroekjes waarin we een door midden geknipte maandverband doen en dit werkt redelijk goed! Een paar keer per dag wisselen en 's nachts ligt ze zonder luier in de bench, even luchten
Klopt Tekkeltoos, het is inderdaad behoorlijk arbeidsintensief en hadden we dit van te voren geweten dan hadden we het denk ik niet aangegaan. Maar ja, ze is er nu eenmaal, het is echt een schatje en we gaan het wel rooien met elkaar

Klopt Tekkeltoos, het is inderdaad behoorlijk arbeidsintensief en hadden we dit van te voren geweten dan hadden we het denk ik niet aangegaan. Maar ja, ze is er nu eenmaal, het is echt een schatje en we gaan het wel rooien met elkaar

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- dagmar88
- Zeer actief
Oh echt? Geloof niet dat het me echt zou storen als zij zich er niet vervelend bij voelt.Ingrid48 schreef:dank voor jullie antwoorden en tips! We hebben u luierbroekjes waarin we een door midden geknipte maandverband doen en dit werkt redelijk goed! Een paar keer per dag wisselen en 's nachts ligt ze zonder luier in de bench, even luchten![]()
Maar goed, ik heb werkelijk niks beters te doen. Charlie was incontinent tijdens de loopsheid en verloor sowieso te veel bloed om zich goed schoon te kunnen houden.
Die liep dan met een pampertje rond te paraderen

De eerste paar keer was ze zo verbaasd dat die plas was weggetoverd

Denk dat het wel meevalt als je wat langer in een vaste routine zit.
- Ingrid48
- Zeer actief
Daar ga ik ook wel van uit hoor! We zaten nog flink te klooien met het zoeken naar een goeie luier en het juiste verband, maar hopelijk is dat nu gevonden! Ik vind het wel s'morgens een dingetje, ze moet dan zsm naar buiten om uit te lekken en dan weer naar binnen en meteen een luier om. Dan loop je in het donker en in de kou te klooien en Jane is er ook niet echt blij mee...moet gewoon even wennendagmar88 schreef:Oh echt? Geloof niet dat het me echt zou storen als zij zich er niet vervelend bij voelt.Ingrid48 schreef:dank voor jullie antwoorden en tips! We hebben u luierbroekjes waarin we een door midden geknipte maandverband doen en dit werkt redelijk goed! Een paar keer per dag wisselen en 's nachts ligt ze zonder luier in de bench, even luchten![]()
Maar goed, ik heb werkelijk niks beters te doen. Charlie was incontinent tijdens de loopsheid en verloor sowieso te veel bloed om zich goed schoon te kunnen houden.
Die liep dan met een pampertje rond te paraderenMet ducttape tegen het afzakken
![]()
De eerste paar keer was ze zo verbaasd dat die plas was weggetoverd![]()
Denk dat het wel meevalt als je wat langer in een vaste routine zit.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org