Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma en haar traagheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Uma en haar traagheid

Ongelezen bericht door Tineke »

Heerlijk :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

:I: knappe uma
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Wow! Ze ziet er goed uit zeg!
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Het ontroerd mij nog steeds :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Het is een totaal andere hond ! Echt geweldig !
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ze lijkt wel veel jonger geworden toch?
Ze heeft van die bolle hammetjes aan die achterbenen zitten nu.

Vanmorgen is ze mee geweest naar de canicrosstraining in de groep. Wel samen met Manu zodat ze wat meer steun heeft als ze het wel eng vindt.
Uma houdt niet van smalle paden met brandnetels en prikkelbosjes, dan moeten Manu en ik toch even alles plat walsen voor ze door kan lopen Afbeelding1:
Maar ze doet het beter dan Manu! Zelfs in deze toch grote groep van 16 teams konden we mee bij de snelle jongens en ze heeft continu de lijn strak gezet.
Manu was er al snel klaar mee. Die vindt dat gebied altijd wat saai, maar Uma ging als een trein.
Ik vind het ook zo mooi om te zien hoe ze in een regelmatig draftempo blijft en de oren naar me toe draait om te horen of ze misschien ergens vanuit mijn kant nog rekening mee moet houden. Ze heeft het al helemaal door.

Al die doorgedraaide, fanatiek blaffende honden maken haar niets uit. Ze staat, net als Manu, een beetje te hangen tot ik weer in beweging kom. Ik vind het wel heel knap van haar :I:
Ik voel me ook heel stoer en trots als ik mensen voorbij kachel met mijn tweespan :D
Manuma
Zeer actief

Ik had ook nooit verwacht dat ze zo op zou knappen :D :cheer:
Nu kunnen we nog meer leuke dingen gaan doen samen, want ineens vindt ze de dingen leuk die ik ook heel leuk vind.

Eerder was het zelfs een kleine ergernis van me dat ze zo sloom was. Ik wist het niet. Daarom bleef ik ook zo zeuren om een hond die het wel allemaal heel leuk vindt. Ze is nu wel wat stouter, maar dat is niet erg. Ze heeft het heel duidelijk veel meer naar haar zin en ze is ook veel stoerder.

Vandaag had ik een leuke dag gepland maar kreeg ik helaas autopech. We strandden dus bij de anwb en terwijl we wachtten tot de auto gerepareerd was, stak ze haar neus in iemands schoot en liet ze zich zelfs even aaien :80:
Het draagt dus ook bij aan haar zelfvertrouwen :D
Ik merk ook dat we wat dichter naar elkaar groeien nu we ook samen sporten. Ze vindt me nu veel leuker. Al ligt ze wel nog het liefst bij vriend te knuffelen maar ze weet dat als ik de riem pak, we leuke dingen gaan doen.
Ze sprong gisteren zelfs haar tuig in, stak zo haar kop vooruit dat ding in :D Echt heel leuk om deze Uma te leren kennen :cheer:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat geweldig en ontzettend fijn :love: .
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Wat fijn dat Uma zo opgeknapt is! Zo leuk als je hond ook lol heeft in dingen samen doen.

Met dank aan dit topic heb ik de eigenaresse van een uitlaathond gezegd dat ze haar eens moest laten controleren op schildklierproblemen. Ook al langere tijd niet lekker en er de vinger niet op kunnen leggen. De hond blijkt dus ook een schildklierprobleem te hebben en na twee weken medicijnen ook al op te knappen. Ik ben benieuwd donderdag mag ze weer met me mee, de eerste keer na de vakantie. Bedankt namens Belle!
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Zo gaaf om te lezen dat ze zo vreselijk anders is geworden op een positieve manier :I:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ze heeft het fantastisch gedaan :cheer:
Ze vond sommige dingen wel spannend, zoals het kruipen maar zolang ze dan de eerste stapjes met mij samen kon maken ging ze weer dapper voorop :I:
Zelfs de sloten ging ze uit zichzelf in.
Grappig dat ze juist de balansobstakels met twee vingers in haar neus deed terwijl Manu die moeilijk vindt.

We hebben zelfs combinaties ingehaald! Alleen de kruiwagen hebben we overgeslagen. Die hebben we wel geprobeerd maar ik zag aan haar dat ze dit echt niet leuk vond. Ze had alles zo dapper gedaan dat ik dit niet wilde forceren.
Ze vindt de drukte rondom obstakels wel moeilijk. Ze kan er prima tussen staan maar je hebt toch altijd mensen die even naar haar buigen of oogcontact met haar zoeken. Ik kreeg wel twee of drie keer commentaar, of ze het wel leuk vindt. Maarja, als ik met haar bezig ben en er zijn weer slechts een paar mensen om ons heen kwispelde ze zelfs.
Het is ook gewoon een wat timide hond natuurlijk. Ik weet zeker dat ze het ook leuk vond :D En wat is deze sport toch mooi, echt teamwork en gelukkig kregen we ook een compliment dat we rust en vertrouwen uitstraalden :cheer:

Ik ben apetrots op haar! En Uma ligt nu tevreden te slapen in de zon, zwart van de blubber Afbeelding1:

Foto's van het parcours volgen nog maar ik heb er wel vast één van het eindresultaat :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gaaf :I: .
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Geweldig :cheer: :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat superleuk zeg :cheer: :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Geweldig :cheer: :cheer:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Bijzonder allemaal hoor, wat medicatie kan doen.
Heerlijk voor Uma en voor jou ook :ok: :cheer:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wauw, fantastisch, go Uma go! :cheer:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Oh wat gaaf :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Super!!!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat tof zeg, dat had je eerder toch niet zo verwacht he? Straks heb je dus 2 topatleten! Wil vriend ook niet meedoen zodat jullie beide honden mee hebben?
Manuma
Zeer actief

Persistence schreef:Wat tof zeg, dat had je eerder toch niet zo verwacht he? Straks heb je dus 2 topatleten! Wil vriend ook niet meedoen zodat jullie beide honden mee hebben?
Ja gaaf toch!?
Het was de bedoeling dat we vandaag samen gingen maar na een vrijgezellenfeest gisteren leek dat een minder goed plan, watje.
Wie weet kunnen we over een tijdje wel samen ja :D En de natte neuzen trails komen er weer aan, bijna najaar :cheer:
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Manuma schreef:Ze heeft het fantastisch gedaan :cheer:
Ze vond sommige dingen wel spannend, zoals het kruipen maar zolang ze dan de eerste stapjes met mij samen kon maken ging ze weer dapper voorop :I:

[knip]

Foto's van het parcours volgen nog maar ik heb er wel vast één van het eindresultaat :engel:
Afbeelding
Wat een leuke foto!

Ik vind het een genot om te lezen hoe je geniet van sporten met je hond. De teksten over hoe anderen op jullie reageren sla ik gewoon over want die vind ik van nul en generlei waarde. :tongue:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wat goed. Idd het is echt leuk om te lezen hoe goed het met Uma gaat. En super dat je zoveel met ze onderneemt. Wat mij betreft kun je ook trots zijn op jezelf.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hartstikke fijn om te lezen. :ok:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ik zou er zelf ook wat van vinden als iemands hond zo zielig staat te doen, dus nu ben ik snel bang dat iemand vindt dat ik onverstandig handel :mrgreen: Vandaar dat ik het me toch zoveel aantrek dat ik het er hier bij zeg. Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk, het doet er niet toe :D

Bedankt cp! Het is zo leuk om dit soort sportactiviteiten met je hond te kunnen doen! Ik heb ook geen honden voor agility of andere 'snelle' sporten, behalve voor dit :D Wie weet dat Uma over een tijdje toe is aan behendigheid, maar dan moet je hond luisteren geloof ik :tongue:
En zo samen sporten en obstakels overwinnen, zowel mentaal als fysiek, is toch wel een heel leuke uitdaging!

Ik heb de foto's van onze dogsurvival :cheer:
Waar Uma zielig zit, heb ik haar net op die (bewegende) brug getild. Je ziet dat ze ook nog net niet zit, Uma houdt zich nogal dood als je haar tilt Afbeelding Het is niet zo erg als het eruit ziet :engel: Ik dacht dat ze die brug dus heel eng zou vinden maar daar liep ze met groot gemak overheen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Wat een leuke foto's! :I: Ik zei het toen al; zo smerig heb ik Uma nog nooit gezien. :goeie: Knap van haar, die brug. Ziet er best uit als een eng ding.
En die mensen, ach, jij kent je hond het beste, jij weet wat ze kan en niet. En Uma heeft ook gewoon wel een beetje een hoofd waar ze als ze sip kijkt er meteen reuze dramatisch uit ziet. Volgens mij kan Rex (of Manu ook trouwens) überhaupt niet zo kijken, hoe eng of stom hij dingen ook vindt. Dus ja...
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Aaah Uma. Wat is ze toch lief en knap.
Manuma
Zeer actief

Uma's tweede dogsurvival zit er weer op. Ze kon nu achter Manu aan hobbelen en dat deed haar wel goed. Ze was zo dapper! Ze vond de start wat spannend, zoveel opgewonden mensen en honden, maar dat verdween al snel toen we mochten rennen :cheer: Die staart ging in een krul en ze draafde trots met haar clubje mee.
Uit zichzelf stapte ze het water in, balanceerde ze over balken, kroop ze onder een Landrover en zat ze op een mat terwijl ik haar voortsleepte. Ze vond het niet leuk om in een kratje te moeten zitten en mij dat kratje te moeten laten sjouwen dus dat heb ik maar gelaten.
Ik ben supertrots op haar!

Uma is gespierd! Ik moet echt gauw betere foto's maken, ze heeft billen. Haar tuigen passen ook niet meer, ze is net geen 19 kg in plaats van ruim 22. Haar borst is gespierder maar mist nu die vochtbuil en haar buik is slank en strak.
Ze is wel een beetje vervelend soms :engel: Ze is een stuk meer opgewonden. In de auto piept ze en draait ze, als ze thuis is en iets wil gaat ze ook piepen en miepen en buiten met de simpele rondjes is ze erg fanatiek in het sleuren.
Ze doet het wel goed met de canicross, zeker nu de dagen korter zijn. Uma is een heel andere hond zodra de zon onder gaat :mrgreen: De oren gaan overeind, ze trekt haar buiklijn op en ze gaat in dat tuig hangen. Wat zoekt ze? KATTEN!

Ze heeft trouwens ook een kunstje geleerd :cheer: Jaja! En wat voor één? Opspringen. Zo knap! Iedereen die Uma weleens ontmoet heeft zal begrijpen waarom. Het past zo niet bij hoe ze was. Echt heel stoer dat ze het nu zo goed doet. Je ziet haar helemaal nadenken hoe ze goed op haar achterpoten kan gaan staan :I:

We hebben afgelopen dagen een logé in huis gehad. Een heel snelle Roemeen en Uma vond het fantastisch. Ze leeft echt op als je meer honden in huis hebt, ze is echt een roedeldier in hart en nieren. Ik denk dat Manu soms toch wat streng voor haar is. Stout zijn mag niet van hem. Nu we een logé hadden kon Uma lekker stiekem stout doen en kreeg de logé op haar kop van Manu :engel:
De dames kregen even een privé-loop.
Laatst gewijzigd door Manuma op 04 nov 2019 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat fantastisch! Zo leuk dat jullie nu samen sporten.

Misschien moet je er voor de gezelligheid een roedeltje podenco's bijnemen :engel:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Eens met Alfillilo :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”