12 jaar en 5 maanden was je bij me, eerst met Devlin aan je zijde, later alleen en sinds 2018 had je er weer een zusje bij, Babbe.
Als pup was je super bijdehand

Schrikken van een fruitschaal, maar dan snel een keramieken pompoen wegpakken om jezelf toch maar een houding te geven

Wat hebben we veel gedaan samen, puppycursus, doggydance, gehoorzaamheid, behendigheid, clickertraining, balans en coördinatie en treibbal.
Je was overal voor in en werkte zo graag voor en met me.
Samen trokken we er op uit, urenlang heb ik met jou en Devlin, en later alleen met jou over de heide en door de bossen gezworven.
We maakten vele wandelingen via allerlei fora en maakten veel hondenvriendjes.
Ook ging je ieder jaar mee naar Oostenrijk en daar genoot je, de bergen, de alpenweides waar je altijd wel wat interessants rook en ieder jaar even zwemmen in de Weissensee.
In de buurt had je vriendjes, Flatcoated Retriever Wajang, die je helaas een paar jaar geleden voor ging en Star, de Labrador, een paar maandjes ouder dan jij.
Na iedere wandeling schurkte je tegen de heg van de buren, en bij mijn ouders. Hun taxushaag is daar een stille getuige van want precies op jouw schofthoogte was die aan het begin van het hekwerk toch altijd wat korter dan de rest. De taxushaag zal gaan groeien en nooit meer gekortwiekt worden door een lief Boefje, want hoewel Devlin dit trucje doorgaf aan jou, is het jou niet gelukt om dit door aan Babbe door te geven.
De laatste tijd kon je veel minder goed vooruit komen, maar als je Star zag dan moet je toch nog even een klein stukje rennen, nou ja, het was meer hobbelen, naar haar toe.
Waaks was je ook, tot het laatste moment, want toen de DA zojuist binnen kwam moest je vanaf de bank toch nog even op haar grommen

Of die ene keer, dat je ergens stond te snuffelen op een meter of 3 afstand van me. Terwijl ik overstak en verrast werd door een fietser (het was stikdonker en hij had geen lamp op).
Binnen 2 sprongen was je bij hem en positioneerde je tussen hem en mij, mijn persoonlijke lijfwacht.
En nu moet Babbe me gaan beschermen, dat moet ze nog wat beter leren, maar waken kan ze, want dat heb je haar geleerd.
Het is goed zo Toet, je mag nu gaan rusten, de Regenboogbrug over waar Devlin op je wacht, dat weet ik zeker.
Dag Vinou, dag liefje, love you to the moon and back. Until we meet again…
Ik krijg helaas geen foto's geplaatst, de foto's van Instagram en FB erkend het forum niet