Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke voeding?
Moderator: moderatorteam
- winniedekoe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Welke voeding?
Inmiddels is Jace al weer bijna 1,5 jaar oud en ben ik nog steeds op zoek naar een goede brok.
Wat hij als pup kreeg weet ik niet omdat ik Jace gekregen heb van mijn ouders en zij hem dus opgehaald hebben.
Dus zijn we op zoek gegaan naar een fijne brok, in het begin kreeg hij hier Prins junior, en daarna Pro Plan junior voor grote honden. Ondanks dat hij veel meer kreeg dan hij nodig had volgens het schema kon hij maar niet op gewicht komen en was dus vrij mager, prima deze brok was het dus niet. Over gestapt naar een totaal andere brok, namelijk Farm Food lam & rijst. Hiervan grote bulten poep en nog amper aankomen, ook dit was dus geen groot succes. Toen hebben we een tijdje Tamro geprobeerd eerst in combinatie met vers vlees later zonder, wederom veel poep weinig aankomen. Uit eindelijk over gestapt naar Cavom. Hier deed hij het vrij goed op, kwam mooi aan mits ik hem het dubbele voerde dan dat hij nodig "hoorde" te zijn. De overstap gemaakt naar het volwassen voer idem lam en rijst. Weer grote hopen poep en behoorlijk stinken. Nu zit ik een tijdje op Real Nature Wilderness, maar ook dit gaat nog steeds niet geweldig. Zijn poep is net modder, hij stinkt enorm en wederom nog steeds veel ontlasting.
Daarnaast zouden mijn huisgenoot en ik weer graag op hetzelfde voer gaan zitten.
Zij heeft een Friese Stabij reu die nog intact is. Scott is 1 jaar en 3 maand.
Jace is een Rottweiler Reu, gecastreerd en 1 jaar en bijna 4 maand.
Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met welke brok?
We willen graag een krokante brok blijven.
Wat hij als pup kreeg weet ik niet omdat ik Jace gekregen heb van mijn ouders en zij hem dus opgehaald hebben.
Dus zijn we op zoek gegaan naar een fijne brok, in het begin kreeg hij hier Prins junior, en daarna Pro Plan junior voor grote honden. Ondanks dat hij veel meer kreeg dan hij nodig had volgens het schema kon hij maar niet op gewicht komen en was dus vrij mager, prima deze brok was het dus niet. Over gestapt naar een totaal andere brok, namelijk Farm Food lam & rijst. Hiervan grote bulten poep en nog amper aankomen, ook dit was dus geen groot succes. Toen hebben we een tijdje Tamro geprobeerd eerst in combinatie met vers vlees later zonder, wederom veel poep weinig aankomen. Uit eindelijk over gestapt naar Cavom. Hier deed hij het vrij goed op, kwam mooi aan mits ik hem het dubbele voerde dan dat hij nodig "hoorde" te zijn. De overstap gemaakt naar het volwassen voer idem lam en rijst. Weer grote hopen poep en behoorlijk stinken. Nu zit ik een tijdje op Real Nature Wilderness, maar ook dit gaat nog steeds niet geweldig. Zijn poep is net modder, hij stinkt enorm en wederom nog steeds veel ontlasting.
Daarnaast zouden mijn huisgenoot en ik weer graag op hetzelfde voer gaan zitten.
Zij heeft een Friese Stabij reu die nog intact is. Scott is 1 jaar en 3 maand.
Jace is een Rottweiler Reu, gecastreerd en 1 jaar en bijna 4 maand.
Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met welke brok?
We willen graag een krokante brok blijven.

13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Welke voeding?
Heb je hem al eens laten checken door de dierenarts op bijvoorbeeld parasieten als giradia of coccidiose, wormen, etc? Natuurlijk zit er wel eens een brok tussen waar je hond het niet zo goed op doet en hebben sommige honden gevoelige darmen, maar ik vind dit wel vrij extreem klinken, alsof er echt iets mis is met zijn spijsvertering. Overigens zijn honden van 1 jaar vaak schraal, daar is soms gewoon niet tegenop te voeren. Dat uitzwaren komt vanzelf wel als hij volwassen is.
Mijn honden doen het eigenlijk overal goed op en ik wissel veel af tussen verschillende merken brokken en barf, dus aan mijn tips voor brokken heb je waarschijnlijk helemaal niets
Mijn honden doen het eigenlijk overal goed op en ik wissel veel af tussen verschillende merken brokken en barf, dus aan mijn tips voor brokken heb je waarschijnlijk helemaal niets

- winniedekoe
- Zeer actief
Hij wordt netjes ontwormd wanneer het moet. Hij had bij de meeste brokken wederom wel normale ontlasting van structuur, behalve bij farm food en wat ik nu voer. Helaas had hij bij de andere brokken elke keer super veel ontlasting en stonk hij verschrikkelijk. Ook heeft hij panacuur gehad enkele maanden geleden omdat deze ook eventuele giardia aanpakt. Zijn check up staat voor volgende week op de planning. Ik was alleen heel benieuwd naar ideeën wat betreft voeding wat vaak goed opgenomen word, ze niet reuze bulten van poepen, en het liefst ook niet te veel van stinkt. Hij laat scheetjes waardoor we het huis bijna wel uit kunnenDeDiana schreef:Heb je hem al eens laten checken door de dierenarts op bijvoorbeeld parasieten als giradia of coccidiose, wormen, etc? Natuurlijk zit er wel eens een brok tussen waar je hond het niet zo goed op doet en hebben sommige honden gevoelige darmen, maar ik vind dit wel vrij extreem klinken, alsof er echt iets mis is met zijn spijsvertering. Overigens zijn honden van 1 jaar vaak schraal, daar is soms gewoon niet tegenop te voeren. Dat uitzwaren komt vanzelf wel als hij volwassen is.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dan denk ik eerder aan kvv dan aan brokken. Of eventueel brokken met een hoog vleespercentage.winniedekoe schreef:Ik was alleen heel benieuwd naar ideeën wat betreft voeding wat vaak goed opgenomen word, ze niet reuze bulten van poepen, en het liefst ook niet te veel van stinkt. Hij laat scheetjes waardoor we het huis bijna wel uit kunnen![]()
- winniedekoe
- Zeer actief
https://www.real-nature.com/nl-be/produ ... &lc=10&n=1DeDiana schreef:Dan denk ik eerder aan kvv dan aan brokken. Of eventueel brokken met een hoog vleespercentage.winniedekoe schreef:Ik was alleen heel benieuwd naar ideeën wat betreft voeding wat vaak goed opgenomen word, ze niet reuze bulten van poepen, en het liefst ook niet te veel van stinkt. Hij laat scheetjes waardoor we het huis bijna wel uit kunnen![]()
Dit is de brok die hij op dit moment krijgt, maar wat hij nu poept is ongeveer gelijk aan modder, en hij stinkt enorm.

- dagmar88
- Zeer actief
Standaard ontworming is onnodig en het bestrijdt niet alle parasieten. Je kunt beter een ontlastingonderzoek laten doen.winniedekoe schreef: Hij wordt netjes ontwormd wanneer het moet. Hij had bij de meeste brokken wederom wel normale ontlasting van structuur, behalve bij farm food en wat ik nu voer. Helaas had hij bij de andere brokken elke keer super veel ontlasting en stonk hij verschrikkelijk.
Daar zou ik nu maar mee beginnen, want wat je omschrijft klinkt niet gezond. Voer veranderen kan als daar niets uitkomt.
Wat je huisgenoot voert doet er niet toe, van dat idee zou ik maar afstappen.
Nutrivet inne energetic en Nutro wild frontier bevallen hier goed. Mijn honden moeten zeer eiwitrijke, graanvrije brokken eten, anders poepen ze erg veel en zacht.
Maar zo zijn er zat goede merken waar veel honden netjes compact op poepen. Dog lovers gold, purizon, taste of the wild, wolf of wilderness.
Als de prijs belangrijk is.
https://www.dogmeat.nl/index.php?main_p ... cts_id=835
- Lanavandevledders
- Zeer actief
onze rottweiler van nu bijna 3 is 50 kilo en mooi op gewicht,
die krijgt per dag 600 gr vlees uit blik , tafel resten,
en voor de rest brok, gewoon die van de Aldi,
die vindt ze lekker, haar ontlasting is altijd perfect, niet overmatig veel en stinkt niet,
schema's doe ik niet aan, ik voer op het oog. soms wat meer en soms wat minder.
die krijgt per dag 600 gr vlees uit blik , tafel resten,
en voor de rest brok, gewoon die van de Aldi,
die vindt ze lekker, haar ontlasting is altijd perfect, niet overmatig veel en stinkt niet,
schema's doe ik niet aan, ik voer op het oog. soms wat meer en soms wat minder.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat mijn honden geen rijst verdragen, betekent niet dat lam rijst brokken slecht zijn.Kells schreef: Van TotW ben ik even overgestapt op Purizon omdat mij dat beter leek. Op Purizon lieten ze heel veel stinkende scheten en de ontlasting was ook niet om over naar huis te schrijven. Sinds een maand of 8 weer terug op TotW en geen scheten meer en ook geen drollen die je op grote afstand ruikt.
Wat voor haar hond werkt zal Winniedekoe toch echt zelf uit moeten vogelen.
- winniedekoe
- Zeer actief
Dat doet er wel degelijk toe, zij voert hetzelfde en heeft dezelfde problemen. Zij zat alleen op een andere brok toen ik op cavom zat. Vandaar dat ik tot nu toe mij zo ver medisch nog geen zorgen heb gemaakt. Vandaar ook de raad die ik vraag.dagmar88 schreef:Standaard ontworming is onnodig en het bestrijdt niet alle parasieten. Je kunt beter een ontlastingonderzoek laten doen.winniedekoe schreef: Hij wordt netjes ontwormd wanneer het moet. Hij had bij de meeste brokken wederom wel normale ontlasting van structuur, behalve bij farm food en wat ik nu voer. Helaas had hij bij de andere brokken elke keer super veel ontlasting en stonk hij verschrikkelijk.
Daar zou ik nu maar mee beginnen, want wat je omschrijft klinkt niet gezond. Voer veranderen kan als daar niets uitkomt.
Nutrivet inne energetic en Nutro wild frontier bevallen hier goed. Mijn honden moeten zeer eiwitrijke, graanvrije brokken eten, anders poepen ze erg veel en zacht.
Maar zo zijn er zat goede merken waar veel honden netjes compact op poepen. Dog lovers gold, purizon, taste of the wild, wolf of wilderness.
Wat de brok betreft heeft hij het op cavom tot nu toe het beste gedaan. Hierin had hij een goed structuur brok. Maar ook daar was de stank eigenlijk niet te doen.
Aankomende week ga ik langs de dierenarts voor een check up, maar hij maakt totaal geen zieke indruk en valt ook niet af. Sterker nog, hij wordt langzaamaan dikker.

- winniedekoe
- Zeer actief
TotW komt die een beetje overeen met wolf of wilderness? Hier heb ik een paar proefzakken van besteld vanmiddag om te kijken of dit wat is. Maar tot nu toe verbaas ik mij er best wel over hoe slecht Jason reageert op natuurlijke brokken. Ook het kvv wat ik een tijdje ter aanvulling heb gevoerd raakte hij van aan de dunne.Kells schreef:Van TotW ben ik even overgestapt op Purizon omdat mij dat beter leek. Op Purizon lieten ze heel veel stinkende scheten en de ontlasting was ook niet om over naar huis te schrijven. Sinds een maand of 8 weer terug op TotW en geen scheten meer en ook geen drollen die je op grote afstand ruikt.dagmar88 schreef:Standaard ontworming is onnodig en het bestrijdt niet alle parasieten. Je kunt beter een ontlastingonderzoek laten doen.winniedekoe schreef: Hij wordt netjes ontwormd wanneer het moet. Hij had bij de meeste brokken wederom wel normale ontlasting van structuur, behalve bij farm food en wat ik nu voer. Helaas had hij bij de andere brokken elke keer super veel ontlasting en stonk hij verschrikkelijk.

- winniedekoe
- Zeer actief
Ik ga morgen eens even kijken naar de merken die tot nu toe genoemd zijn! Bedankt

- dagmar88
- Zeer actief
Twee honden in hetzelfde huishouden die verschrikkelijk stinkende modder schijten vind je normaal gezond klinken? Daar is wat mis, wat ik je brom.winniedekoe schreef:Dat doet er wel degelijk toe, zij voert hetzelfde en heeft dezelfde problemen. Zij zat alleen op een andere brok toen ik op cavom zat. Vandaar dat ik tot nu toe mij zo ver medisch nog geen zorgen heb gemaakt. Vandaar ook de raad die ik vraag.dagmar88 schreef:Standaard ontworming is onnodig en het bestrijdt niet alle parasieten. Je kunt beter een ontlastingonderzoek laten doen.winniedekoe schreef: Hij wordt netjes ontwormd wanneer het moet. Hij had bij de meeste brokken wederom wel normale ontlasting van structuur, behalve bij farm food en wat ik nu voer. Helaas had hij bij de andere brokken elke keer super veel ontlasting en stonk hij verschrikkelijk.
Wat de brok betreft heeft hij het op cavom tot nu toe het beste gedaan. Hierin had hij een goed structuur brok. Maar ook daar was de stank eigenlijk niet te doen.
Aankomende week ga ik langs de dierenarts voor een check up, maar hij maakt totaal geen zieke indruk en valt ook niet af. Sterker nog, hij wordt langzaamaan dikker.
Er is geen pasklare brok voor alle honden. Ik zie niet in waarom je hetzelfde zou moeten voeren.
Nu doen ze het toevallig allemaal goed op dezelfde merken, in het verleden met honden met bijzondere voedingsbehoeften of allergie at iedere hond zijn eigen brok.
Als Cavom tot nu toe het beste viel, dan ligt dat waarschijnlijk aan de bereidingswijze en zou ik het in de geperste brokken zoeken.
Lukullus, markus muhle, prins procare grainfree, darf vol.
- winniedekoe
- Zeer actief
Toevallig gister avond en vanmorgen de brok van mijn ouders gevoerd, deze zijn het weekend hier. Zij voeren Josera (een duitse krokante brok) beide honden poepen spontaan weer normaal.
Dus ik denk dat het ligt aan bepaalde ingrediënten. Wij blijven verder zoeken.
Dus ik denk dat het ligt aan bepaalde ingrediënten. Wij blijven verder zoeken.

-
- Zeer actief
dan zou ik toch de ingrediënten lijsten even naast elkaar leggen om te kijken wat de gemeenschappelijke deler is, kun je het in de toekomst voorkomen ( mocht het nodig zijn ). aan de andere kant never change a winnig team, dus als deze brok wel goed is, lekker op doorgaan
- winniedekoe
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:dan zou ik toch de ingrediënten lijsten even naast elkaar leggen om te kijken wat de gemeenschappelijke deler is, kun je het in de toekomst voorkomen ( mocht het nodig zijn ). aan de andere kant never change a winnig team, dus als deze brok wel goed is, lekker op doorgaan
Wij zijn inderdaad nu aan het zoeken hoe we dit zouden gaan doen. Maar het blijkt dat zooplus deze brok ook bezorgd! Dus probleem opgelost grotendeels

-
- Zeer actief
nou ja, er blijft natuurlijk de kanttekening hoe ze het er op de lange duur op doen.. is dat goed dan lekker zo laten, maar het zou best kunnen dat je na een half jaartje toch zegt van, hmmm .. er is niets zeker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat handig dat je je ouders op brok hebt staan.winniedekoe schreef:Toevallig gister avond en vanmorgen de brok van mijn ouders gevoerd, deze zijn het weekend hier.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
maart schreef:Wat handig dat je je ouders op brok hebt staan.winniedekoe schreef:Toevallig gister avond en vanmorgen de brok van mijn ouders gevoerd, deze zijn het weekend hier.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- winniedekoe
- Zeer actief
Ja, veel goedkoper in onderhoud en alles wat ze nodig zijn zit er inmaart schreef:Wat handig dat je je ouders op brok hebt staan.winniedekoe schreef:Toevallig gister avond en vanmorgen de brok van mijn ouders gevoerd, deze zijn het weekend hier.