Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe lang is te lang om de hond thuis te laten?
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hoe lang is te lang om de hond thuis te laten?
Oh ik vind het eigenlijk een vrij nietszeggend stukje, had wel wat meer onderbouwing en diepgang verwacht.
-
- Zeer actief
Toen de GT bij ons was voor Zuurtje zei hij ;dat hij blij is als mensen gewoon werken omdat honden dan tenminste aan hun rust toekomen, in tegenstelling tot dat mensen thuis zijn.. want de hond is dan gefocust op de eigenaar vaak en als hij slaapt is die kwaliteit veel minder.. Asiels zijn het er dan niet mee eens maar ze zouden dat misschien eens moeten her overwegen vooropgesteld natuurlijk de de hond gewoon alleen kan zijn. wat te lang is.. tja dat is een gewetens vraag..
- dagmar88
- Zeer actief
Wat een curieuze aanname.S@ndr@ schreef:Toen de GT bij ons was voor Zuurtje zei hij ;dat hij blij is als mensen gewoon werken omdat honden dan tenminste aan hun rust toekomen, in tegenstelling tot dat mensen thuis zijn.. want de hond is dan gefocust op de eigenaar vaak en als hij slaapt is die kwaliteit veel minder.. Asiels zijn het er dan niet mee eens maar ze zouden dat misschien eens moeten her overwegen vooropgesteld natuurlijk de de hond gewoon alleen kan zijn. wat te lang is.. tja dat is een gewetens vraag..
Geen haar op mijn hoofd een hond naar mensen te laten gaan waar hij fulltime + reistijd alleen zit, hoe gewoon dat ook mag zijn.
Ik zou in die situatie zelf pertinent geen nieuwe hond aanschaffen. Ze zijn geen bijzaak.
Hier kunnen ze incidenteel acht uur alleen zijn. Dat vind ik zelf de max.
-
- Zeer actief
tja, het is maar een GT .. waar heeft ie ook verstand van, hij lost alleen maar gedragsproblemen op 
volgens hun theorie zou een hond in ieder geval blokken van 2 a 3 uur ongestoord moeten slapen om tot een goede rust te komen en als eigenaren thuis zijn wordt dat vaak lastig.. wat dus niet wil zeggen dat je gewoon 10 uur weg moet gaan natuurlijk ..

volgens hun theorie zou een hond in ieder geval blokken van 2 a 3 uur ongestoord moeten slapen om tot een goede rust te komen en als eigenaren thuis zijn wordt dat vaak lastig.. wat dus niet wil zeggen dat je gewoon 10 uur weg moet gaan natuurlijk ..
-
- Zeer actief
zijn een hele hoop honden die de hele dag achter de eigenaar aanlopen hoor tot de wc aan toe
( en nee hier ook niet hoor, maar t zijn er nog best veel)

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het ligt er denk ik ook heel erg aan wat de hond gewend is. Omdat ik vanuit huis werk, ben ik veel thuis. Maar mijn honden weten ook heel goed dat ik 'niet beschikbaar' ben als ik aan het werk ben en dat ze dan geen actie van mij hoeven te verwachten. Dan kunnen ze makkelijk drie tot vier uur aan een stuk door liggen slapen.S@ndr@ schreef:tja, het is maar een GT .. waar heeft ie ook verstand van, hij lost alleen maar gedragsproblemen op
volgens hun theorie zou een hond in ieder geval blokken van 2 a 3 uur ingestoord moeten slapen op tot een goede rust te komen en als eigenaren thuis zijn wordt dat vaak lastig.. wat dus niet wil zeggen dat je gewoon 10 uur weg moet gaan natuurlijk ..
Verder is het antwoord sowieso denk ik heel erg afhankelijk van de hond en de omstandigheden. Mijn honden zijn zelden helemaal alleen, meestal is één van de andere honden er ook bij en als ik langer weg ben, zijn ze meestal allemaal samen thuis. Ze hebben er geen van allen moeite mee en als het echt moet kan ik ze zo'n 8 uur alleen laten, maar dat gebeurt hooguit één of twee keer per jaar. Ze zijn hier overigens liever ineens vier uur alleen dan dat ik na twee uur thuiskom en daarna nog eens twee uur wegga. Ik heb een ip-camera en dan zie ik dat ze de tweede keer als ik wegga wat onrustiger en alerter zijn.
In de omgeving waar ik woon vindt men het overigens volkomen normaal om de hond 5 dagen alleen te laten. Veel mensen zijn hier alleen in het weekend en laten de hond op zondagavond achter met een emmer voer en water, om pas op vrijdagavond weer terug te komen. Ook al zijn die honden dat natuurlijk gewend, er zitten echt wel honden bij die daar moeite mee hebben. De hond van mijn overburen ligt dan hele dagen voor het hek te wachten en is dolgelukkig als ik langs kom lopen en haar even wat aandacht geef, die is duidelijk eenzaam dan

- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:tja, het is maar een GT .. waar heeft ie ook verstand van, hij lost alleen maar gedragsproblemen op
Als die serieus was zou hij onderzoek doen naar zijn stelling. Moet heel makkelijk zijn voor een heuse GT.
-
- Zeer actief
Het is niet zijn stelling, daar werken ze gewoon allemaal mee bij dat bedrijf, gewoon een uniforme aanpak en insteek- dus er zal heus wel een onderzoek aan vooraf zijn gegaan.
en Natuurlijk is het honden forum volk anders maar dat is niet de doorsnee Nederlandse honden bezitter
Ik heb trouwens heel veel aan de beste man gehad
en Natuurlijk is het honden forum volk anders maar dat is niet de doorsnee Nederlandse honden bezitter
Ik heb trouwens heel veel aan de beste man gehad
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als honden te weinig slapen omdat ze steeds achter hun baas aan komen, ligt de oplossing niet in het dan maar weg gaan, maar in het aanleren van op de eigen plaats blijven, en het geven van een duidelijke structuur wat ze wanneer kunnen verwachten
-
- Zeer actief
Mijn honden zijn een of twee dagen overdag de hele dag alleen. Zitten ze totaal niet mee en ik kan me wel vinden in de redenatie van Sandra en ik neem deels om die reden de honden ook niet mee naar boven naar de slaapkamer. Als wij weg gaan zoeken ze direct elk hun eigen plek op of ze gaan iets doen. Als ik een keer mijn oplader vergeet en dus uit bed kom om die op te halen in de woonkamer zit Guus vaak op de bijzettafel en Bas ligt dan op een schapenvacht op een stoel. Iets dat ze verder niet snel doen. Dus het lijkt er bij ons wel op dat de honden als ze alleen zijn een soort "eigen" tijd hebben. Ik voel me ook totaal nooit schuldig bij deze twee omdat ze er niet mee zitten. Ze zijn allebei heel erg goed alleen. Als in samen alleen. Alleen alleen is andere koek voor ze. Guus kan dat volgens mij helemaal niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Omdat ze daarbuiten zoveel doen dat ze die rust nodig hebben? Hier gaan ze als ik thuis ben niet meer uit dan als ik aan t werk ben. Tja deze hond vergaat van de stress inderdaad...Nanna schreef:Meestal is dat gelul over dagelijks prima tien uur alleen kunnen zitten omdat ze dan ‘heerlijk slapen’ een verzinsel om je geweten te sussen.
Waarom zou een hond die net de hele nacht heeft liggen knorren en even uitgelaten is opnieuw tien uur moeten pitten?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
ziet er uit als een hond die gewoon heerlijk ligt te ronken in zijn eigen tijd 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk dat het al veel scheelt of iemand meerdere honden heeft.
En goed kijken of je hond er tegen kan.
Voor Misty hier kwam wonen zat ze bij haar vorige eigenaar hele dagen alleen in de gang en dan 's nachts ook nog weer in die gang.
Ze was veel te dik en trok haar vacht eruit, ze had allemaal kale plekken op haar rug.
Ook werd ze helemaal hysterisch als ze moest poepen, rondjes rennen en aan het haar op de rug trekken.
Ik denk dat ze meer dan een jaar 's nachts op een slaapkamer heeft gepoept en ik heb daar nooit iets van gezegd en toen werd het steeds normaler voor haar.
Sneu voor haar dat het vanaf haar 7de maand tot 2,5 jaar geduurd heeft, zij trok het duidelijk niet.
En goed kijken of je hond er tegen kan.
Voor Misty hier kwam wonen zat ze bij haar vorige eigenaar hele dagen alleen in de gang en dan 's nachts ook nog weer in die gang.
Ze was veel te dik en trok haar vacht eruit, ze had allemaal kale plekken op haar rug.
Ook werd ze helemaal hysterisch als ze moest poepen, rondjes rennen en aan het haar op de rug trekken.
Ik denk dat ze meer dan een jaar 's nachts op een slaapkamer heeft gepoept en ik heb daar nooit iets van gezegd en toen werd het steeds normaler voor haar.
Sneu voor haar dat het vanaf haar 7de maand tot 2,5 jaar geduurd heeft, zij trok het duidelijk niet.

-
- Zeer actief
Mijn voornemen was om de honden nooit langer dan 5 uur aaneengesloten alleen te laten. Inmiddels is dat toch 6 uur geworden (op doordeweekse dagen). Langer vind ik, voor mijzelf, echt geen optie. Dan ga ik desnoods nog minder werken (wat ik al vier jaar op rij heb gedaan...) Mijn collega’s weten dat ik op mijn vrije middagen écht vrij ben en direct naar huis ga. Nee sorry, daarin ben ik totaal niet flexibel. Gelukkig is dat geen enkel probleem. 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hoezo wordt dat lastig. Hier kruipt Dex in zijn ren en die zie ik vervolgens uren niet. En Saartje die ligt op de bank leuning. Mijn vriend is full time weg. Ik werk veel vanuit huis. Maar ga hun niet lastig vallen tijdens hun slaap.S@ndr@ schreef:tja, het is maar een GT .. waar heeft ie ook verstand van, hij lost alleen maar gedragsproblemen op
Zodra ze wakker worden willen ze er hier iig vaak wel uit even de tuin in. Omdat ze dan toch echt even nodig moeten. Als ik weg ga is dat max 5 uurtjes "dan heb ik 3 uurtjes uit huis gewerkt" en heb dan ook al boodschappen gedaan als ik terug kom. Als ik dan savond's nog weg ga dan gaan ze mee.
Als mensen echt full time werken en de hond alleen zit vraag ik me oprecht af wat ze dan met een hond moeten.
Een hond hebben is leuk. Maar het mag ook wel leuk zijn voor de hond. Die heeft het huisje niet kunnen kiezen. Wij wel voor hun.
Iedereen mag echt verder doen wat hij/zij wil hoor. Ik zou het zelf echt niet kunnen. Om 08:00 uur de deur achter me dicht trekken en om 18:00 uur eens aan komen kakken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Guus gaat absoluut niet in rust slapen als wij thuis zijn. Zodra ik loop moet hij van zichzelf achter mij aan. Hij hoort en ziet alles. Dus ik ga wel mee in de theorie. Bas kan wel slapen. Of ik er nu ben of niet. Dat verschilt per hond. Guus is dolblij als wij een film kijken ofzo want dan kan hij tegen mij aan liggen en weet hij zeker dat hij rustig kan slapen. Als wij gaan slapen kruipt hij vaak onder een fleece op de bank waar ik gezeten heb. Daar gaat hij dan slapen. Zijn taak om mij in de gaten te houden zit er dan op. 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij werken beide parttime en ook nog eens om elkaar heen ,ik overdag en Jan enkel snachts dus weinig alleen hier.
Als Jan overdag slaapt liggen ze er gezellig bij in hun biabed en of ze dan liggen te ronken.
Buiten onze uitjes en boodschappen zijn ze dus zelden alleen en als we weggaan is dat ook geen enkel probleem voor ze.
Dat is zelden langer dan 4 uur, daar letten we dan wel op.
Heel af en toe heeft Jan een lesdag van zijn werk en dan zijn ze 5 of 6 uur alleen, de tijd die ik weg ben voor mijn werk.
Als Jan overdag slaapt liggen ze er gezellig bij in hun biabed en of ze dan liggen te ronken.
Buiten onze uitjes en boodschappen zijn ze dus zelden alleen en als we weggaan is dat ook geen enkel probleem voor ze.
Dat is zelden langer dan 4 uur, daar letten we dan wel op.
Heel af en toe heeft Jan een lesdag van zijn werk en dan zijn ze 5 of 6 uur alleen, de tijd die ik weg ben voor mijn werk.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Hier hebben ze enkel geen rust als ik bijvoorbeeld de ramen ga zemen. Niet dagelijkse dingen doe dus. Of als we ergens anders heen gaan bijv op familie bezoek dan hebben ze natuurlijk ook geen rust. Trouwens ook als er iemand hier is. Dat is dan ook anders.
-
- Zeer actief
mwah ik moet ook zeggen dat ik blij ben met mijn ploegen diensten hoor, gebeurt niet vaak dat ze alleen zijn.. ( nou ja ze hebben elkaar) volgende week heb ik 1 dag dienst( maar mijn zoon eet onder de middag altijd thuis en die gooit ze er even uit en om 3 uur ben ik weer thuis) en daarna weer middag/avond voor langere tijd en dan ben ik dus in de ochtend thuis en zijn ze hoog uit 4 uurtjes alleen.. als ze moet zijn dan slapen ze wel dus daar zorg ik wel voor.
als je alleen bent en een hond hebt maakt het niet zoveel uit wanneer je werkt , ik zou dan denk ik niet 1 hond nemen maar meer, hebben ze altijd nog elkaar maar dat zal dan ook wel gevoelsmatig zijn
als je alleen bent en een hond hebt maakt het niet zoveel uit wanneer je werkt , ik zou dan denk ik niet 1 hond nemen maar meer, hebben ze altijd nog elkaar maar dat zal dan ook wel gevoelsmatig zijn

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik had de afgelopen week een teckel te logeren met die gedachtengang. Als je maar even bewoog stond hij ook overeind. Gaanwedoen? Navraag leerde mij dat hij dat thuis ook deed.laeken schreef:Guus gaat absoluut niet in rust slapen als wij thuis zijn. Zodra ik loop moet hij van zichzelf achter mij aan. Hij hoort en ziet alles. Dus ik ga wel mee in de theorie. Bas kan wel slapen. Of ik er nu ben of niet. Dat verschilt per hond. Guus is dolblij als wij een film kijken ofzo want dan kan hij tegen mij aan liggen en weet hij zeker dat hij rustig kan slapen. Als wij gaan slapen kruipt hij vaak onder een fleece op de bank waar ik gezeten heb. Daar gaat hij dan slapen. Zijn taak om mij in de gaten te houden zit er dan op.
Je kunt hem moeilijk vastbinden maar ik zou daar toch behoorlijk hieperdepiep van worden.
Ik merk dat al mijn herplaatsers uit Spanje dit hebben of hadden. Een soort angst je kwijt te raken en iets te missen. Het gaat steeds beter en ik ben meestal wel zover dat ik het soort van negeer. Natuurlijk foeter ik wel eens als ik een kop thee wil maken en Guus stuift weer op me af. Hij loopt dan dus ook nog eens rondjes om mijn benen of met zijn neus tegen mijn been aan. Dat is mij ook wat teveel vaak. Maar meestal heb ik er geen last van. Ik kan hem wegsturen hoor. En zeggen dat hij op zijn plaats moet blijven. Maar het zit er zo in en ik wil hem ook heel veel ruimte geven zichzelf te zijn. Ik snap wel heel goed dat je er hieperdepiep van wordt. Dat heb ik natuurlijk ook wel eens. Zitten we op de bank en vergeet ik een lepel staat hij weer op en rent weer mee naar de keuken. Soms....

- dagmar88
- Zeer actief
Dat ligt er niet aan dat jij er bent, maar aan gebrek aan begrenzing. Moet je lekker zelf weten natuurlijklaeken schreef:Nanna schreef:Ik had de afgelopen week een teckel te logeren met die gedachtengang. Als je maar even bewoog stond hij ook overeind. Gaanwedoen? Navraag leerde mij dat hij dat thuis ook deed.laeken schreef:Guus gaat absoluut niet in rust slapen als wij thuis zijn. Zodra ik loop moet hij van zichzelf achter mij aan. Hij hoort en ziet alles. Dus ik ga wel mee in de theorie. Bas kan wel slapen. Of ik er nu ben of niet. Dat verschilt per hond. Guus is dolblij als wij een film kijken ofzo want dan kan hij tegen mij aan liggen en weet hij zeker dat hij rustig kan slapen. Als wij gaan slapen kruipt hij vaak onder een fleece op de bank waar ik gezeten heb. Daar gaat hij dan slapen. Zijn taak om mij in de gaten te houden zit er dan op.
Je kunt hem moeilijk vastbinden maar ik zou daar toch behoorlijk hieperdepiep van worden.
Ik merk dat al mijn herplaatsers uit Spanje dit hebben of hadden. Een soort angst je kwijt te raken en iets te missen. Het gaat steeds beter en ik ben meestal wel zover dat ik het soort van negeer. Natuurlijk foeter ik wel eens als ik een kop thee wil maken en Guus stuift weer op me af. Hij loopt dan dus ook nog eens rondjes om mijn benen of met zijn neus tegen mijn been aan. Dat is mij ook wat teveel vaak. Maar meestal heb ik er geen last van. Ik kan hem wegsturen hoor. En zeggen dat hij op zijn plaats moet blijven. Maar het zit er zo in en ik wil hem ook heel veel ruimte geven zichzelf te zijn. Ik snap wel heel goed dat je er hieperdepiep van wordt. Dat heb ik natuurlijk ook wel eens. Zitten we op de bank en vergeet ik een lepel staat hij weer op en rent weer mee naar de keuken. Soms....

Alle pups en herplaatsers drentelen achter m'n hol aan. Naap ook een hele tijd toen hij weer terug kwam.
Het is hier eerder vervelend dat ze altijd liggen te ronken waar ik moet zijn

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dit is niet gemeen bedoeld. Maar als je echt full time uit huis bent. Kun je je van te voren natuurlijk afvragen of dat ook voor de hond leuk is. Alvorens je eraan begint.Frootje schreef:Hetzelfde als jij, maar gewoon niet de luxe van een dubbel inkomen?Chihuahua-paws schreef: Als mensen echt full time werken en de hond alleen zit vraag ik me oprecht af wat ze dan met een hond moeten.
Ik vind dat het ieders eigen keuze is. Maar mijn keuze zou dat niet zijn.
Een dubbel inkomen is denk idd een luxe.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het is dus voor jou honden gewoon goed geregeldS@ndr@ schreef:mwah ik moet ook zeggen dat ik blij ben met mijn ploegen diensten hoor, gebeurt niet vaak dat ze alleen zijn.. ( nou ja ze hebben elkaar) volgende week heb ik 1 dag dienst( maar mijn zoon eet onder de middag altijd thuis en die gooit ze er even uit en om 3 uur ben ik weer thuis) en daarna weer middag/avond voor langere tijd en dan ben ik dus in de ochtend thuis en zijn ze hoog uit 4 uurtjes alleen.. als ze moet zijn dan slapen ze wel dus daar zorg ik wel voor.

- dagmar88
- Zeer actief
Prima toch.Frootje schreef:Ik ga zelden tot nooit weg in mijn vrije tijd, we doen dan alleen maar leuke dingen samen en ze slaapt 's nachts lekker verwend onder de lakens tegen me aan, dus ik ben ervan overtuigd dat ze niks tekort komt, ondanks het feit dat het misschien niet iedereens keuze zou zijn.
Het ging om de stelling dat hele werkdagen alleen thuis zijn, het beste is voor de hond.
-
- Zeer actief
Die van mij wel, zelfs als er mensen thuis zijn, als ik er niet ben gaan ze in een soort van pauze stand.. en maffen tot ik terug ben.. ik krijg dan ook altijd te horen dat ze zo zoet waren.. tot ik terug was
-
- Zeer actief
Ligt ook wel echt aan de hond en de leeftijd want ik heb heel wat honden gehad. Guus doet het al iets minder en Bas doet het eigenlijk alleen nog als ze eten verwacht. Ze deed het net als Guus. Kwestie van tijd ook. Begrenzen kan zeker maar mijn hondjes moet ik dan echt afwijzen. Dus wegsturen. Vind ik niet leuk.dagmar88 schreef:Dat ligt er niet aan dat jij er bent, maar aan gebrek aan begrenzing. Moet je lekker zelf weten natuurlijklaeken schreef:Nanna schreef:Ik had de afgelopen week een teckel te logeren met die gedachtengang. Als je maar even bewoog stond hij ook overeind. Gaanwedoen? Navraag leerde mij dat hij dat thuis ook deed.laeken schreef:Guus gaat absoluut niet in rust slapen als wij thuis zijn. Zodra ik loop moet hij van zichzelf achter mij aan. Hij hoort en ziet alles. Dus ik ga wel mee in de theorie. Bas kan wel slapen. Of ik er nu ben of niet. Dat verschilt per hond. Guus is dolblij als wij een film kijken ofzo want dan kan hij tegen mij aan liggen en weet hij zeker dat hij rustig kan slapen. Als wij gaan slapen kruipt hij vaak onder een fleece op de bank waar ik gezeten heb. Daar gaat hij dan slapen. Zijn taak om mij in de gaten te houden zit er dan op.
Ik merk dat al mijn herplaatsers uit Spanje dit hebben of hadden. Een soort angst je kwijt te raken en iets te missen. Het gaat steeds beter en ik ben meestal wel zover dat ik het soort van negeer. Natuurlijk foeter ik wel eens als ik een kop thee wil maken en Guus stuift weer op me af. Hij loopt dan dus ook nog eens rondjes om mijn benen of met zijn neus tegen mijn been aan. Dat is mij ook wat teveel vaak. Maar meestal heb ik er geen last van. Ik kan hem wegsturen hoor. En zeggen dat hij op zijn plaats moet blijven. Maar het zit er zo in en ik wil hem ook heel veel ruimte geven zichzelf te zijn. Ik snap wel heel goed dat je er hieperdepiep van wordt. Dat heb ik natuurlijk ook wel eens. Zitten we op de bank en vergeet ik een lepel staat hij weer op en rent weer mee naar de keuken. Soms....![]()
Alle pups en herplaatsers drentelen achter m'n hol aan. Naap ook een hele tijd toen hij weer terug kwam.
Het is hier eerder vervelend dat ze altijd liggen te ronken waar ik moet zijn

Voordeel van dat volgzame is natuurlijk wel dat ze het buiten ook doen en overal los kunnen. Als ik ze roep zijn ze super blij dat ze aandacht krijgen en ze wijken niet van mijn zijde waar ik ook ben. Voel me net een hondenfluisteraar met deze twee. Zou ze van boven naar beneden los door heel de stad Amsterdam kunnen meenemen. Die gaan niks doen wat ik niet wil of doe

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Vind ik niet leuk.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden slapen het beste als ik thuis ben. Als ze alleen zijn worden ze juist heel waaks en zijn ze veel alerter. Zodra ik thuis kom vliegen er 2 naar hun favoriete slaapplek en gaan diep slapen...
-
- Zeer actief
Onze honden zitten toevallig dit weekend weer eens alleen.
Wij werken beide fulltime maar hebben de luxe dat de honden kantoorhond zijn bij het bedrijf van mijn vriend. Daar slapen ze. Manu op de hal, want dat wil hij, en Uma onder het bureau.
Zodra ik 's avonds thuis kom weten ze dat we wat gaan doen
Daarna slapen ze weer.
Ik vind het niet fijn ze lang alleen te laten. Zaterdagavond heb ik een diner en feest. Dan zijn ze zes uur lang alleen. Dat vind ik wel de max eigenlijk. En dan gaan we voor we weggaan nog 10 km hardlopen en hebben we een losloopwandeling gedaan. Dan zijn ze zoet. Uma op ons bed, Manu op de deurmat.
Wij werken beide fulltime maar hebben de luxe dat de honden kantoorhond zijn bij het bedrijf van mijn vriend. Daar slapen ze. Manu op de hal, want dat wil hij, en Uma onder het bureau.
Zodra ik 's avonds thuis kom weten ze dat we wat gaan doen

Ik vind het niet fijn ze lang alleen te laten. Zaterdagavond heb ik een diner en feest. Dan zijn ze zes uur lang alleen. Dat vind ik wel de max eigenlijk. En dan gaan we voor we weggaan nog 10 km hardlopen en hebben we een losloopwandeling gedaan. Dan zijn ze zoet. Uma op ons bed, Manu op de deurmat.
- ceciel
- Zeer actief
Ik heb het geschreven stukje even snel doorgelezen. Wat bij mij is blijven hangen is dat een hond niet langer dan 6 uur zijn behoefte zou moeten hoeven ophouden en de mogelijke oplossingen die worden aangedragen zoals thuis lunchen, iemand vragen je hond uit te laten, uitlaatservice enzo.
Wij hebben drie dagen per week dat we beiden van huis zijn waarvan twee dagen dat hij ongeveer 7 uur alleen is en de derde dag een uur of drie.
Op werkdagen komt hij zeker twee uur per dag, óf meer, buiten.
Van donderdag tot en met zondag is hij vrijwel niet alleen en gaat hij mee in de auto als er bijvoorbeeld even getankt moet worden en hebben we vaak wandelingen of activiteiten gepland met en voor hem. Soms heb ik wel het idee dat hij me maandag iets te vrolijk uitzwaait. Kan hij weer even bijtanken
Wij hebben drie dagen per week dat we beiden van huis zijn waarvan twee dagen dat hij ongeveer 7 uur alleen is en de derde dag een uur of drie.
Op werkdagen komt hij zeker twee uur per dag, óf meer, buiten.
Van donderdag tot en met zondag is hij vrijwel niet alleen en gaat hij mee in de auto als er bijvoorbeeld even getankt moet worden en hebben we vaak wandelingen of activiteiten gepland met en voor hem. Soms heb ik wel het idee dat hij me maandag iets te vrolijk uitzwaait. Kan hij weer even bijtanken