Dat is toch precies wat er staat.Persistence schreef:Dat betwijfel ik toch hoor, heb tijd bij asiel gewerkt en daar zaten altijd veel staffies. Een vaste medewerkster had er zelf een paar, en die gaf aan dat er staffords waren die heel hondsociaal waren, totdat, inderdaad het moment van volwassen worden, dat ineens om kon slaan.Tenmashi schreef:Nee ik ook niet, die "omslag" waar men van spreekt komt meestal bij het volwassen worden. 2-3 jaar lang is het "mijnedoetnikshoor" en de verbeelding dat "opvoeding" alles goed maakt, en dan komt het "doetieandersnooit" moment..Sandra&co schreef:Ik wil d'r gewoon niet aan dat een hond die 8 jaar lang jolig met andere honden is geweest, ineens ramagressief wordt naar soortgenoten. Ik heb het nóóit meegemaakt, noch ooit een verhaal uit de eerste hand daarover gehoord. Lijkt mij volkomen onzin, die 'knop' die omgaat. Ooit een Whippet gezien die op z'n 8e pas bedacht dat hij ook achter konijnen aan kan rennen in plaats van ze uit te zwaaien? Een Border Collie die op z'n 8e ineens bedenkt auto's te moeten gaan herderen? Nee, ik wijs het compleet van de hand.
Een volwassen stafford zonder hondagressie gaat niet zomaar omslaan.
En hond die 5 is en nog sociaal zal dat ook blijven.
En hond van 1 a 2 jaar die sociaal is hoeft dat niet te blijven.