Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Guus heeft hele vreemde voorpootjes. Ik dacht altijd dat hij radius curvus had. Maar nu hij in topconditie is en ik op foto's dat linker voorpootje zie denk ik steeds vaker dat hij gewoon een trauma in dat pootje heeft. Een breuk meer bovenin. Want dat hele pootje zit er vreemd aan vast. Hij is super mobiel en loopt nooit mank. Rent de hele dag door en je merkt er echt niks aan. Dus ik laat het uiteraard lekker zo.
Is dit radius curvus of zien jullie ook dat er ooit in Spanje iets ergs met zijn pootje of schouder moet zijn gebeurd? Dat andere pootje is veel steviger en zit ook heel anders aan zijn lijfje vast. Als dit van een oud ongeval is moeten wij daar dan met voeding of iets rekening mee houden? Hij loopt elke dag twee uur en is echt in puike conditie verder. Je merkt er niks aan.
Ik ben gewoon benieuwd wat jullie zien en denken. Ik ga er niet voor naar een dierenarts want het hondje zelf is hele dagen happy en rent verder de hele wandeling alle kanten op dus beter zo laten en niks mee doen nu.
Cleva schreef:Ik zou zulke poten altijd op de foto laten zetten.
Gewoon in het dorp bij de school.
Van buitenaf zie je niets.
Maar dan moet hij onder narcose om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen en dat zie ik niet zitten. Hij heeft er niks aan als ik weet wat er is want hij heeft nergens last van. En ik vind het doodeng als hij onder narcose moet omdat hij te spartelig en dwars is om stil te liggen.
Jion schreef:Jee het staat wel erg scheef inderdaad.
Ik weet er verder niks van, maar als het echt een slecht geheelde breuk zou zijn, zou ik toch wat manken verwachten, vooral na het opstaan uit rust.
Ja dat is dus waarom ik het vraag. Want een slecht geheelde breuk gaat issues geven en een vergroeiing misschien helemaal niet. Misschien moeten we toch een foto laten maken gewoon om te weten waar je rekening mee moet houden. Hardlopen met een slecht geheelde breuk is toch lastiger dan met een van nature zo gegroeid beentje denk ik. Misschien moeten we voorzichtiger met hem zijn of juist doorgaan met veel bewegen en sterk houden. I
Cleva schreef:Ik zou zulke poten altijd op de foto laten zetten.
Gewoon in het dorp bij de school.
Van buitenaf zie je niets.
Maar dan moet hij onder narcose om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen en dat zie ik niet zitten. .
Welnee!
Dat zou ik ook nooit doen maar gewoon even stilstaan is genoeg.
Het is geen precisieplaat. Gewoon even bepalen of er een enorme breuk in die poot zit of niet.
Het is wel extra duidelijk op de foto. In het dagelijks leven valt het veel minder op. Ik gooi het in de groep. Bas moet toch weer voor haar tanden binnenkort en dan nemen we Guus ook mee. Zou wel sneu zijn als hem iets heel vervelends overkomen is. Misschien heeft iemand dat wel gedaan en is hij daarom zo onderdanig als je bukt of hem wil oppakken of berispt. Of hij is aangereden of gevallen. Je zal het nooit weten helaas.
Maar zij heeft het aan beide poten, Guus maar aan 1.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Andere pootje staat inderdaad ook niet recht maar staat ook niet zo vreemd naar buiten bij de elleboog. Hij kan overigens niet galopperen zonder dat je er wat van ziet. Dan moet hij wel zijn lijfje omhoog gooien omdat anders dat pootje verkeerd landt.
laeken schreef:Maar dan moet hij onder narcose om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen en dat zie ik niet zitten. Hij heeft er niks aan als ik weet wat er is want hij heeft nergens last van.
Als het niet stuk is dan moet je het niet repareren. Het ziet eruit als trauma, maar iets dat lelijk aan elkaar is gegroeid hoeft niet per se pijn of problemen te geven
metav schreef:Je geeft zelf al aan hij heeft er geen last van en je gaat er niets aan doen
waarom zou je dan foto's laten maken als hij daarmee onder narcose moet
ik zou als hij toevallig een keer onder narcose moet zijn pootjes laten fotograferen
en voor nu hooguit iets van supplementen geven zoals bijvoorbeeld Glucosamine
Dat is ook zo. Ik kwam er eigenlijk op omdat je het op deze foto zo goed ziet en ik zelf een beetje schrok. Hij is vanmorgen met de andere baas alweer anderhalf uur bij het water geweest en hij blijft maar rondsjezen. Beter gezegd ze lopen er nu nog. Dus iets doen ga ik sowieso niet want aan een goed functionerend geheel moet je natuurlijk nooit gaan sleutelen.
Hij doet het zo goed. Langzaam merken we dat hij echt super leergierig en minder afgeleid is. Hij gaat zelf zitten om iets gedaan te krijgen ipv drammen en blaffen. Kan nu veel langer bij ons op de bank liggen en buiten luistert hij echt geweldig goed. Een lot uit de loterij waar wij super blij en trots op zijn. Maakt niks kapot. Kan met alles en iedereen goed opschieten en is het zonnetje in huis. Ik ben ontzettend blij met hem en voel me trots als ik ergens met hem kom. Ondanks zijn soms dramatische wangedrag als plassen in dierenwinkels en iedereen bespringen. Het is een te lekker ding om niet gek op te zijn Als het een ras was nam ik er nog zoeen bij
metav schreef:J
ik zou als hij toevallig een keer onder narcose moet zijn pootjes laten fotograferen
Stelt niks voor, hoor. Nikita en Sjaak zijn met roes op de foto gezet.
Maar Guus hoeft toch maar op z'n zij liggen en hij is braaf. Dat lukt waarschijnlijk gewoon wakker.
Maar Guus hoeft toch maar op z'n zij liggen en hij is braaf. Dat lukt waarschijnlijk gewoon wakker.
Ik zou te nieuwsgierig zijn om het te laten.
Zelfs voor volledig röntgenen is een narcose (een roesje is ook narcose middel) zelden nodig.
Ja voor pennhip en dan doe ik ook direct officiële foto’s, maar voorrontgenen van heupen, ellebogen, schouders en rug gaat gewoon wakker en probleemloos
Zelfs voor volledig röntgenen is een narcose (een roesje is ook narcose middel) zelden nodig.
Ja voor pennhip en dan doe ik ook direct officiële foto’s, maar voorrontgenen van heupen, ellebogen, schouders en rug gaat gewoon wakker en probleemloos
Nee maar.
Volgens Strikkers zijn toyhondjes de grootste lastpakken. Niet stil te houden of vast te pakken.
Sjaak vond het allemaal reuze gezellig en bleef vrolijk wriemelen, dus na de eerste verpeste foto was het wel mooi geweest.
Nikita kan niets met dwang door vreemden, dat hebben we niet eens geprobeerd.
Ze waren al bij voor de gegevens waren verwerkt.
Nee maar.
Volgens Strikkers zijn toyhondjes de grootste lastpakken. Niet stil te houden of vast te pakken.
Sjaak vond het allemaal reuze gezellig en bleef vrolijk wriemelen, dus na de eerste verpeste foto was het wel mooi geweest.
Nikita kan niets met dwang door vreemden, dat hebben we niet eens geprobeerd.
Ze waren al bij voor de gegevens waren verwerkt.
Jij weet dat misschien, maar zijn er genoeg die denken dat het heel wat anders is (helaas)
crutz schreef:
Jij weet dat misschien, maar zijn er genoeg die denken dat het heel wat anders is (helaas)
Hier niet, of ze zijn niet relevant.
Al die minder begaafde meelezers die nu opeens met hun curvuspootjeshond naar de dierenarts vliegen, horen het daar wel.
Guus kan op zeker door voor de titel meest wriemelende spartelende hondje als een vreemde hem plat gaat houden. Gaat hij niet doen. Maar ik ben inmiddels zover dat hij mocht er ooit iets zijn en hij moet toch plat of hij mankt gaan we ervoor.
Enige die je daar goed antwoord op zou kunnen geven is de dierenarts, ik vind het er niet heel prettig uit zien, en zoals er gezegd wordt dat het zo raar naar buiten staat. Moet je eens voorstellen als je zelf een been hebt wat niet lekker recht staat en je erop gaat rennen. Honden geven niet snel pijn aan, en daarbij lijkt het me niet goed qua slijtage voor de gewrichten etc.
Soeb88 schreef:Enige die je daar goed antwoord op zou kunnen geven is de dierenarts, ik vind het er niet heel prettig uit zien, en zoals er gezegd wordt dat het zo raar naar buiten staat. Moet je eens voorstellen als je zelf een been hebt wat niet lekker recht staat en je erop gaat rennen. Honden geven niet snel pijn aan, en daarbij lijkt het me niet goed qua slijtage voor de gewrichten etc.
Dus ja, ik zou er fotos van laten nemen.
En dan staat er op de foto dat hij pijn heeft? Ik snap je reactie bij het zien van de foto best wel hoor. Maar ik kan je zeggen dat het hondje geen pijn heeft. Een vrolijker en actiever hondje van die grootte moet ik nog tegenkomen. Mocht hij veranderen of pijn krijgen gaan we natuurlijk wel naar de dierenarts. Wij hebben twee hondjes met een hele hevige handicap. Ons teefje heeft een achterhand met waarschijnlijk een heup ipv twee en geen knieën die werken. Ook dat hondje hebben we zo gelaten en ook dat hondje loopt al 6 jaar heerlijk mee en heeft nergens last van. Vergeet niet dat als je naar de dierenarts gaat en je gaat opereren je sowieso artrose krijgt en het misschien wel veel erger wordt. Ons teefje is wel bij de dierenarts geweest en die zei meteen loopt dat hondje 2 uur per dag probleemloos? Ja? Dan vooral niks doen.
Ik zie het eigenlijk heel regelmatig , kleine buitenlandse stichtinghondjes die heel scheve voorpootjes hebben.
Zou dat misschien komen door ondervoeding? Of juist ook erfelijkheid ?
Een trauma /letsel kan natuurlijk altijd, maar ik zie het dus wel vaker op foto's voorbijkomen.
Emma schreef:Ik zie het eigenlijk heel regelmatig , kleine buitenlandse stichtinghondjes die heel scheve voorpootjes hebben.
Een trauma /letsel kan natuurlijk altijd, maar ik zie het dus wel vaker op foto's voorbijkomen.
Klopt. Ik zie dat ook regelmatig en mijn voornemen was na Bas een helemaal goed hondje te nemen. Maar natuurlijk viel ik weer als een blok voor een krompotige Spanjaard. Net als centebakjes. Die zie je ook vrijwel alleen maar en dan heel veel bij Spaanse hondjes. Ik zie nooit Roemeense of Griekse honden met centebakjes. Maar misschien kijk ik niet goed.
Emma schreef:Ik zie het eigenlijk heel regelmatig , kleine buitenlandse stichtinghondjes die heel scheve voorpootjes hebben.
Klopt. Ik zie dat ook regelmatig en mijn voornemen was na Bas een helemaal goed hondje te nemen. Maar natuurlijk viel ik weer als een blok voor een krompotige Spanjaard. Net als centebakjes. Die zie je ook vrijwel alleen maar en dan heel veel bij Spaanse hondjes. Ik zie nooit Roemeense of Griekse honden met centebakjes. Maar misschien kijk ik niet goed.
Mijn beste vriendin heeft een Roemeense centebak. Kruising chihuahua met iets keeshondachtigs waarschijnlijk.
Ik zou 't met de dierenarts overleggen als je toch daar niet zijn met Bas.