Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedsel allergie
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Voedsel allergie
Gelukkig niet een vraag voor een van mijn eigen honden
Maar kan een voedselallergie een “begin verergering” hebben als de eigenaar na maanden ineens zich wel heel strikt aan het dieet gaat houden?
Maar kan een voedselallergie een “begin verergering” hebben als de eigenaar na maanden ineens zich wel heel strikt aan het dieet gaat houden?
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Voedsel allergie
Volgens mij gaat het lichaam een ontgiftingsperiode in en kan het eerst verergeren voor het minder worst. Ik zou een week of 4 tot 6 aanhouden en dan moet er wel iets verschil al zijn.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat dacht ik dus ook. Hij krijgt al bijna zijn hele leven hypo allergeen voer maar kreeg ook nog varkensoren, verse runderbotten en meer. Want onbewerkt dus kon vast geen kwaad. Daar nu een 1,5 week mee gestopt en z’n oren zijn erger dan ooitLucia schreef:Volgens mij gaat het lichaam een ontgiftingsperiode in en kan het eerst verergeren voor het minder worst. Ik zou een week of 4 tot 6 aanhouden en dan moet er wel iets verschil al zijn.
- Lucia
- Zeer actief
Volgens mij komt het idd vooral met oren en prutogen naar voren of extra jeuk en dergelijke.
Zal echt uitmaken dat ze de snacks ook aanpassen.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Voor Indy's jeukprobleem, na uitsluitingsdieet en terug naar RC hyperallergeen brok en Apoquel was hij redelijk jeuk vrij maar het kwam weken geleden weer terug.
Hij eet weer KVV en vers vlees en sinds een paar dagen Chinese kruide pillen van de Huisdierendokter.nl.
Ik vind de jeuk nu al beduidend minder.
Ken je deze site, Crutz.
Er staan van allerlei medicatie op. O.a. Ook voor allergieën, hotspots, oren.
En reviews van eigenaren die hun hond, kat of cavia hebben behandeld.
Hij eet weer KVV en vers vlees en sinds een paar dagen Chinese kruide pillen van de Huisdierendokter.nl.
Ken je deze site, Crutz.

Neeltje
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is dus nu sinds 1,5 week maar sindsdien worden de symptomen dus ergerLucia schreef:Volgens mij komt het idd vooral met oren en prutogen naar voren of extra jeuk en dergelijke.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
als pup is hij opgezet op KVV en staat nu op inderdaad hyperallergeen voer van de dierenartsnelleke schreef:Voor Indy's jeukprobleem, na uitsluitingsdieet en terug naar RC hyperallergeen brok en Apoquel was hij redelijk jeuk vrij maar het kwam weken geleden weer terug.
Ken je deze site, Crutz.
apoquel nog niet, daar willen de eigenaren nog niet aan
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Misty stond toen ze hier kwam ook op hypoallergeen voer van de da en als je alleen al zag wat ze uitpoepte wist je gewoon dat het niet goed was.crutz schreef:als pup is hij opgezet op KVV en staat nu op inderdaad hyperallergeen voer van de dierenartsnelleke schreef:Voor Indy's jeukprobleem, na uitsluitingsdieet en terug naar RC hyperallergeen brok en Apoquel was hij redelijk jeuk vrij maar het kwam weken geleden weer terug.
Ken je deze site, Crutz.
apoquel nog niet, daar willen de eigenaren nog niet aan
Ze staat nu op kvv paard en dat ging gelijk al stukken beter. Ze heeft nog steeds apoquel nodig maar daarmee is de jeuk te doen.
Helemaal weg is het nooit geweest omdat ze voor nog veel meer dingen allergisch is.

- dagmar88
- Zeer actief
Ontgiften is lulkoek vanuit de pseudogeneeskunde.crutz schreef:dat is dus nu sinds 1,5 week maar sindsdien worden de symptomen dus ergerLucia schreef:Volgens mij komt het idd vooral met oren en prutogen naar voren of extra jeuk en dergelijke.
Er zijn zo veel mogelijkheden. Op straat iets verkeerds gevreten, dat de oorontsteking nu los staat van de allergie (gezwommen in vies water?) of dat hij alsnog allergisch is voor bijvoorbeeld mijt in de brok.
- dagmar88
- Zeer actief
Doodeng. Die man is geen dierenarts, er is geen onderzoek gedaan naar langdurige (bij)effecten op honden.nelleke schreef:Voor Indy's jeukprobleem, na uitsluitingsdieet en terug naar RC hyperallergeen brok en Apoquel was hij redelijk jeuk vrij maar het kwam weken geleden weer terug.
Ken je deze site, Crutz.
Geneeskrachtige planten zijn niet onschadelijk. Dat is geen nattevingerwerk.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt niet op straatdagmar88 schreef:Ontgiften is lulkoek vanuit de pseudogeneeskunde.crutz schreef:dat is dus nu sinds 1,5 week maar sindsdien worden de symptomen dus ergerLucia schreef:Volgens mij komt het idd vooral met oren en prutogen naar voren of extra jeuk en dergelijke.
Er zijn zo veel mogelijkheden. Op straat iets verkeerds gevreten, dat de oorontsteking nu los staat van de allergie (gezwommen in vies water?) of dat hij alsnog allergisch is voor bijvoorbeeld mijt in de brok.
Is duidelijk geen oorontsteking maar echt de huid vd oren
Zwemt niet
Wordt wekelijks gewassen met speciale anti allergene shampoo vd dierenarts
Krijgt brok (merk weet ik even niet) en Sanimed worst
Bedenk me wel dat ze met pijnstilling begonnen zijn en enkele dagen dat met leverworst gegeven hebben (ivm niet binnen krijgen, nu hypo allergeen blikvoer vd dierenarts daarvoor) dus kan een extreme reactie daarop zijn
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja oké maar met 16 mnd al voor half dood op je dood liggen wachten is ook zo wat. En hij heeft echt zijn goede en leuke momentenNanna schreef:Is het die molossoïde? Die gaat toch jong dood dus ik zou me er niet te druk over maken.
- dagmar88
- Zeer actief
Molosser met flappers? Gebed zonder end, echt. Als ik Pluisje nu had gehad, had ik hem zonde rmeer om medische redenen laten couperen. Allergie en dan die verschrikkelijk dikke bedompte vellerige hangoren. Wordt niks.crutz schreef:Ja oké maar met 16 mnd al voor half dood op je dood liggen wachten is ook zo wat. En hij heeft echt zijn goede en leuke momentenNanna schreef:Is het die molossoïde? Die gaat toch jong dood dus ik zou me er niet te druk over maken.
Is het op kweek gezet?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu pas deze week echt ineens extreem met warm/dik/eczeem achtig. Daarvoor wel licht rood maar niet zo. Dus hoop ergens dat het de smeerworst is geweest.dagmar88 schreef:Molosser met flappers? Gebed zonder end, echt. Als ik Pluisje nu had gehad, had ik hem zonde rmeer om medische redenen laten couperen. Allergie en dan die verschrikkelijk dikke bedompte vellerige hangoren. Wordt niks.crutz schreef:Ja oké maar met 16 mnd al voor half dood op je dood liggen wachten is ook zo wat. En hij heeft echt zijn goede en leuke momentenNanna schreef:Is het die molossoïde? Die gaat toch jong dood dus ik zou me er niet te druk over maken.
Is het op kweek gezet?
- dagmar88
- Zeer actief
Evengoed is het een schimmel en zitten ze dus op een dwaalspoor. Ik zou toch echt eerst willen weten waar je mee te maken hebt, voor alles van worst tot wasverzachter verdacht wordt.crutz schreef:Nu pas deze week echt ineens extreem met warm/dik/eczeem achtig. Daarvoor wel licht rood maar niet zo. Dus hoop ergens dat het de smeerworst is geweest.dagmar88 schreef:Molosser met flappers? Gebed zonder end, echt. Als ik Pluisje nu had gehad, had ik hem zonde rmeer om medische redenen laten couperen. Allergie en dan die verschrikkelijk dikke bedompte vellerige hangoren. Wordt niks.crutz schreef:Ja oké maar met 16 mnd al voor half dood op je dood liggen wachten is ook zo wat. En hij heeft echt zijn goede en leuke momentenNanna schreef:Is het die molossoïde? Die gaat toch jong dood dus ik zou me er niet te druk over maken.
Is het op kweek gezet?
Een hevige reactie op voeding die zich beperkt tot alleen de oren, is ongebruikelijk. Meestal gaat dat samen met andere symptomen.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Onze hond kreeg van het hypo allergene eten van de dierenarts juist last van zijn oren. Had hij nog nooit last van gehad. Heb toen contact opgenomen met een orthomoleculaire dierenvoedingsdeskundige (wat een "mond" vol haha) en zij heeft ons heel goed geholpen. Ben blij dat ik dat toen gedaan heb, want we waren al zo lang aan het sukkelen met voeding en al door de hele medische mallemolen geweest, op een gegeven moment ben je helemaal moedeloos ervan....
Zij heeft ons ontzettend goed geholpen en hij heeft nooit meer last van zijn oren gehad.
Zij heeft ons ontzettend goed geholpen en hij heeft nooit meer last van zijn oren gehad.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ja, dat kan. Daarom wordt er ook altijd geadviseerd een eliminatiedieet 6-8 weken vol te houden en daarna pas een tweede diersoort of smaak te introduceren.

-
- Zeer actief
Ik weet alleen nog van Baco, ander soort allergie hoor, maar die ging aan de race van alles wat niet goed was en zodra het eten goed was, dan was het over... klaar.. van het 1 op het andere moment
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tay kan niet tegen hypoallergene brokken... Die krijgt dan juist meer last. Op kvv/barf geen last, gedroogde snacks kunnen ook. Ik kreeg altijd te horen dat dat niet kon, maar ik hoef maar 1 voerbeurt zulke brokken (of welke brok dan ook) te voeren en hij krabt en bijt zich aan alle kanten open.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag ging het al veel beter. Denk toch dat het dat ene blikje leverpastei is geweest.
-
- Zeer actief
Dan steekt het dus best heel krap, fijn dat het beter gaat
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Bij Suze kan één verkeerd hapje van iets al zorgen voor enorm veel jeuk. Dus dat het die leverworst was lijkt me niet onlogisch. Hopelijk gaat het nu dan weer helemaal goed. Bij Suze blijkt het nog niet zo makkelijk helaas.. wat een worsteling kan dat zijn die allergieën.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~