Maarrr...mijn vraag is; heeft iemand hier een plaatje ofzo van? Want mijn enceclopedie is prachtig hoor, maar natuurlijk staat daar weer net geen plaatje bij.
Moderator: moderatorteam
hahahahhaha annemiek...... een spacehond, ja dat is 1 van die honden die op 1 april met de selectie van ruimtehond hebben meegedaan.miekmiek schreef:Uit de plaatjes kan ik wel opmerken dat ze gebruikt werden bij gevechten. Was dit de enige functie van het ras en is dat ook de rede dat ze uitgestorven zijn? Omdat die gevechten niet meer plaatsvinden?
Waar gaat die hond op het laatste plaatje naar toe? Een space hond?
De bullebijters bedoel je? Ik weet dat de bullebijter dus gekruist is met een engelse bulldog, dus het kan niet zo zijn dat de bullebijter een voorouder is van de bulldog. Lijkt mij tenminste...ik ben ook geen expert.peterr schreef:Hoi, ik doe dit ff zonder eseklopedie hoor maar, het lijkt wel of dit de voorouders zijn van wat later erkende rassen zijn geworden. ik denk dan aan buldoggen, stoffords etc...
misschien heb ik het wel mis.......
gr peter
Ja dat zal gezien het formaat van de boerboel de dantzicher geweest zijn, en de uitgestorven "dutch mastiff" heeft aan het onstaan van de boerboel ook een aandeel gehad.Inge schreef:Gezien het formaat van de Boerboel zal dat denk ik de Dantzicher Bullebijter zijn geweest?
De Engelse Bulldog heeft volgens mij ook als voorouder de Brabantse Bullebijter, de Engelse Bullen en Brabantse Bullebijters in die tijd leken sterk op elkaar
Ja heel verschillend ,ik heb zelf nooit een boxer gehad, dus ik kan over het karakter niet zo veel vertellen,maar een boxer is vergeleken met een boerboel heel ontstuimig , terwijl de boerboel een hele kalme hond is.miekmiek schreef:Vraag me af welk ras verantwoordelijk is voor het onstuimige gedrag van de boxer?![]()
Martin, zijn boxers en boerboels qua gedrag heel verschillend? Hoe zou jij de Boerboel omschrijven?
Het onstuimige gedrag is iets wat al in de oude bullenbijters zat, de oude bullenbijter(het soort waar de Boxer vanaf stamt)stond bekend om zijn onstuimigheid en niet te controleren vechtlust, de Bulldog is er eigenlijk in gekruist om de hond wat te temperen, zegt men.miekmiek schreef:Vraag me af welk ras verantwoordelijk is voor het onstuimige gedrag van de boxer?![]()
Martin, zijn boxers en boerboels qua gedrag heel verschillend? Hoe zou jij de Boerboel omschrijven?
Tjeminee wat een netwerk zeg van voorouders zeg... Er zijn dus behoorlijk wat rassen gekruist voordat ze bij de boxer uitkwamen!Angel-eyes schreef:Het onstuimige gedrag is iets wat al in de oude bullenbijters zat, de oude bullenbijter(het soort waar de Boxer vanaf stamt)stond bekend om zijn onstuimigheid en niet te controleren vechtlust, de Bulldog is er eigenlijk in gekruist om de hond wat te temperen, zegt men.miekmiek schreef:Vraag me af welk ras verantwoordelijk is voor het onstuimige gedrag van de boxer?![]()
De Boxer stamt niet alleen van de Brabanter af, er zitten namelijk 5 soorten in(misschien zelfs 7).
De Boxer is ontstaan uit:Bullenbijter, Branbanter Bullenbijter, Baerenbeiser, Dantziger of the Polonia en Engelse Bull sommige rekenen de Bordeaux dog en Presa ook tot de mogelijkheden die gekruist waren, dat is heel aannemelijk omdat er in Frankrijk al ook Boxers waren eigenlijk zijn die de grondlegger voor het woord Boxer, de naam Boxer wordt algemeen aangenomen omdat de hond met slaande bewegingen vecht, maar uit de historie blijkt dat er in Frankrijk een fokker was die zijn Boxer ging kruisen met een gele bullenbijter(de standaardkleur voor een bullenbijter), deze fokker had de kennelnaam 'Box' dus ergens logisch dat dit de naam ook werd, maar aangezien iedere bull-kruising in die tijd al boxer werd genoemt is dat ook weer moeilijk te achterhalen, maar dat de Fransen met hun boxers al een moderne rasstandaard hadden is deze theorie best aannemelijk.
Ergens zijn de boerboel en en Boxer familie maar niet direct.
Nee hoor zo erg is het niet, maar toen werden veel van deze bullenbijters onderling gekruist dus dan is de logische aanname dat deze rassen er in zitten aangezien het toen meer om de functie ging en niet het uiterlijk zullen ze deze x-ingen hebben gemaakt, maar ja ieder ras is veel doorgekruist vroeger.miekmiek schreef:Tjeminee wat een netwerk zeg van voorouders zeg... Er zijn dus behoorlijk wat rassen gekruist voordat ze bij de boxer uitkwamen!Angel-eyes schreef:Het onstuimige gedrag is iets wat al in de oude bullenbijters zat, de oude bullenbijter(het soort waar de Boxer vanaf stamt)stond bekend om zijn onstuimigheid en niet te controleren vechtlust, de Bulldog is er eigenlijk in gekruist om de hond wat te temperen, zegt men.miekmiek schreef:Vraag me af welk ras verantwoordelijk is voor het onstuimige gedrag van de boxer?![]()
De Boxer stamt niet alleen van de Brabanter af, er zitten namelijk 5 soorten in(misschien zelfs 7).
De Boxer is ontstaan uit:Bullenbijter, Branbanter Bullenbijter, Baerenbeiser, Dantziger of the Polonia en Engelse Bull sommige rekenen de Bordeaux dog en Presa ook tot de mogelijkheden die gekruist waren, dat is heel aannemelijk omdat er in Frankrijk al ook Boxers waren eigenlijk zijn die de grondlegger voor het woord Boxer, de naam Boxer wordt algemeen aangenomen omdat de hond met slaande bewegingen vecht, maar uit de historie blijkt dat er in Frankrijk een fokker was die zijn Boxer ging kruisen met een gele bullenbijter(de standaardkleur voor een bullenbijter), deze fokker had de kennelnaam 'Box' dus ergens logisch dat dit de naam ook werd, maar aangezien iedere bull-kruising in die tijd al boxer werd genoemt is dat ook weer moeilijk te achterhalen, maar dat de Fransen met hun boxers al een moderne rasstandaard hadden is deze theorie best aannemelijk.
8O je bent een wandelende encyclopedieAngel-eyes schreef:Het onstuimige gedrag is iets wat al in de oude bullenbijters zat, de oude bullenbijter(het soort waar de Boxer vanaf stamt)stond bekend om zijn onstuimigheid en niet te controleren vechtlust, de Bulldog is er eigenlijk in gekruist om de hond wat te temperen, zegt men.miekmiek schreef:Vraag me af welk ras verantwoordelijk is voor het onstuimige gedrag van de boxer?![]()
Ja zeker , de Cc en de Boerboel komen wel overeen ,vooral met het werk wat ze deden, met het verschil , dat de boerboel wel gelijk tot actie over gaat als er iets of iemand zijn terrein betreedt en zal juist wel onmiddelijk tot de aanval overgaan, met het doel de indringer te doden.Duvel schreef:Hi, hi, toch lijkt een CC dan 'redelijk' op de Boerboel in karakter. Ook deze zijn gefokt voor het zelfstandig kunnen werken (vee drijven / erf bewaken). Geen 'trucjes' honden dus, maar wel zeer intelligent. Al zit er denk ik nix of weinig van de CC in de Boerboel...
Alleen is er wel een verschil in karakter van bijde honden , de boxer is over het algemeen een mensvriendelijke hond, maar dat kun je van veel boerboels niet zeggen , een boerboel is een gereserveerde hond die afstandelijk is naar alles wat vreemd is, en met zijn enorme beschermings drang zal er terdege rekening mee moeten worden gehouden, dat daar geen ongelukken mee zullen gebeuren.miekmiek schreef:Denk dat de boerboel een prachtige hond voor mijn vader zou zijn. Nu hebben ze een boxer, maar wanneer er een volgende hond zou moeten komen zal ik hem eens op de boerboel wijzen. Ook omdat mijn vader wat ouder wordt (nog lang niet bejaard hoor, maar ook niet meer zo snel als vroeger) denk ik dat de boerboel goed aansluit bij zijn leventje. Ze hebben een groot stuk grond, dus wat voor hond ze ook nemen, het moet er 1 zijn die wel waaks is. Bovendien de uitstraling van de boerboel, machtig mooi.