Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deerhound karakter

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DezeNaam
Vaste gebruiker

Re: Deerhound karakter

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Ik zie dat ik al even niet meer gereageerd heb, had alle reacties wel al gelezen. Allemaal dank voor de informatie nog!

De Azawakh is niet direct mijn ding, qua uiterlijk en karakter ook niet. :p

De pointer ga ik zeker onthouden bij mijn keuze, misschien dat ik eens bij een fokker langs zal gaan puur om eens kennis te maken met het ras en te informeren.

Op mijn 'lijstje' staan voorlopig de whippet, greyhound, Schotse collie (uit Amerikaanse lijn) een Mechelse/Tervuerense herder (Van de Vaardekenshoeve), of misschien richting de Groenendaeler. Van de laatste weet ik helaas enkel dat veel fokkers met een wachtlijst werken 'op volgorde'. In de zin dus van; diegene die als eerste op de lijst staat krijgt de eerste keuze. Ik vind dat absoluut geen fijne methode, dus daar haak ik ook op af. Een aantal jaren geleden heb ik fokkers van het ras gecontacteerd en gevraagd hoe zij de pups 'verdeelden', zij gingen allemaal zo te werk helaas.

De Mudi ziet er ook heel interessant uit maar ik weet niet echt veel over het karakter.

De Deerhound blijft prachtig om te zien maar zal hem dus niet echt worden. Aangezien ik ook graag wil gaan longboarden of mountainbiken met de hond. Plus... dat ik nog steeds geen rijbewijs heb. Hopelijk haal ik het binnen een aantal jaar wel, maar ik reken er niet op. Je Deerhound moet maar eens ziek worden en dan zonder auto zitten... Liever niet. Formaat kleine Mechelaar, windhond valt nog wel op te tillen (al is het niet het handigste).
Afbeelding
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Beide zijn honden maar even generaliserend, een greyhound of een mechelaar is een wereld van verschil. Er zijn redenen waarom je een grey nooit als blindegeleide of politiehond ziet. Voor mij zou dit geen keuze zijn, een herder is te slim en te nerveus om in mijn leven te passen. Herders kunnen meer en moeten meer. Windhonden hebben ook vrij veel beweging nodig maar als ze dat krijgen en zich regelmatig via spel of jacht kunnen uitleven doen ze verder weinig.
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ik noem specifiek de Mechelse herder van de kennel 'Van de Vaardekenshoeve'. Zij fokken (ook) Tervuerense herders uit Mechelse herder lijnen, 'showlijn'.

Het is bovendien ook mogelijk om meerdere rassen leuk te vinden. Het is alleen een kwestie van te zien of een Tervuur/Mechelaar in mijn leven zou passen... Een whippet is al iets 'simpeler', passen zich makkelijker aan.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

DezeNaam schreef:Ik noem specifiek de Mechelse herder van de kennel 'Van de Vaardekenshoeve'. Zij fokken (ook) Tervuerense herders uit Mechelse herder lijnen, 'showlijn'.

.
Hij showt en heeft focus op uiterlijk maar kijkt ook naar het werkende karakter. Hij heeft diverse honden uit de KNPV gebruikt, zowel Tervuren als mechel. Ook mijn reu en die nakomelingen zie ik niet graag in een huis waar een milder type verwacht wordt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

DezeNaam schreef:Ik noem specifiek de Mechelse herder van de kennel 'Van de Vaardekenshoeve'. Zij fokken (ook) Tervuerense herders uit Mechelse herder lijnen, 'showlijn'.

Het is bovendien ook mogelijk om meerdere rassen leuk te vinden. Het is alleen een kwestie van te zien of een Tervuur/Mechelaar in mijn leven zou passen... Een whippet is al iets 'simpeler', passen zich makkelijker aan.
Inderdaad, ik heb ook een voorliefde voor herdertypes en voor (half)windhonden. Zeker mogelijk dus om heel verschillende rassen leuk te vinden, maar het ras bepaalt uiteindelijk natuurlijk ook wel deels wat je verder wel en niet met de hond gaat doen. Met lange wandelingen doe ik ze allemaal een enorm plezier. En als je het geen probleem vindt om wat je daarnaast onderneemt aan te passen aan wat de hond leuk vindt en nodig heeft, snap ik dat je best interesse kunt hebben in uiteenlopende rassen of types.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Een lurcher, kruising tussen windhond en herder of iets anders, zou een tussenweg kunnen zijn. En snel, en slim en taai. De beste hond die ik ooit heb zien werken, maar dan hebben we het over jacht, in een andere tijd en niet in NL, was een 3/4 greyhound 1/4 poedel.

In Engeland worden er vrij veel luchers gefokt. Als je contacten legt heb je er zo 1.

Gr, L
DezeNaam
Vaste gebruiker

crutz schreef:

.
Hij showt en heeft focus op uiterlijk maar kijkt ook naar het werkende karakter. Hij heeft diverse honden uit de KNPV gebruikt, zowel Tervuren als mechel. Ook mijn reu en die nakomelingen zie ik niet graag in een huis waar een milder type verwacht wordt.
Dat weet ik..:) Ik heb ook al contact gehad met hem via mail waarin hij meer uitleg gegeven heeft over zijn doelstellingen.

Ik kan op dit moment niet zeggen wat ik later met mijn hond ga doen. Ja ik beweeg graag en ik ben graag bezig met honden, maar of ik er voltijds een actief type in huis wil? Geen idee van...

Een lurcher klinkt leuk. Al vraag ik me af welke 'zekerheid' je hebt als het een eerste generatie kruising is tussen een herder en een whippet bijvoorbeeld. (En veel is natuurlijk afhankelijk met welke soort herder de kruising is... Een BC lijkt me nu ook niet echt een geweldig idee. Al vind ik die in het algemeen wel 'gemakkelijker' in de omgang, makkelijker tevreden te stellen etc,...)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”