Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springen over een hekje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Springen over een hekje

Ongelezen bericht door crutz »

Ik ben voor!
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Ik vind dat eigenlijk sowieso wel een goed idee als fokeis: niet zozeer het springen over een hekje, maar een test dat de hond fysiek nog in staat is datgene te doen waarvoor het ras bedoeld is. Ze hoeven niet de beste te zijn, maar ze moeten het in ieder geval nog kunnen.
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

ik ben ook voor. Ik heb een zwaarder ras engelse mastiff maar zie hem dat nog wel doen. Sliske is met zijn 72 kg nu niet een hele zware grove mastiff

jammer dat ik er geen foto s van kan plaatsen
µ
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

katerke schreef:ik ben ook voor. Ik heb een zwaarder ras engelse mastiff maar zie hem dat nog wel doen. Sliske is met zijn 72 kg nu niet een hele zware grove mastiff

jammer dat ik er geen foto s van kan plaatsen
µ
Maar doet ie het ook? Voor die van mij moet je dan een rennend konijn aan de andere kant zetten :engel:
katerke
Zeer actief

nee
want wij hebben zo n hekken staan en daar komt hij niet over maar hij weet ook dat dat niet mag
katerke
Zeer actief

nee
want wij hebben zo n hekken staan en daar komt hij niet over maar hij weet ook dat dat niet mag
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ook Styx springt met gemak over zo'n hekje maar niet als er varkens aan de andere kant lopen, óf omdat ik dat nou zo graag wil óf omdat er een kat aan de andere kant loopt. Hij moet er op het moment zélf het nut van inzien en wees nou eerlijk, wanneer heeft het nou daadwerkelijk nut om ergens overheen te springen :tongue: Blijft het evengoed prettig te weten dat het fysiek mogelijk is :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Je weet natuurlijk niet hoelang deze hond nog over het hekje kan blijven springen. Misschien heeft deze hond wel hd, en na twee jaar versleten heupkommen, zodat dit niet meer lukt. Hond lijkt wel wat ouder, maar wat is eigenlijk oud bij zo'n wat zwaarder ras?

Ik denk dat elke grote hond in zijn jonge jaren wel over zo'n hekje kan springen. Nou ja, de meeste toch, mag ik hopen :denken:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef: Ik denk dat elke grote hond in zijn jonge jaren wel over zo'n hekje kan springen. Nou ja, de meeste toch, mag ik hopen :denken:
Haha echt niet. Het was al een godswonder dat de buursintbernard de ene poot voor de ander kon zetten.
Vraag niet hoe. En van pup af aan.
Met een andere jonge teef kon de naap net een paar honderd meter door de sneeuw ... "rennen", toen was het al klaar. Die horen dat wat mij betreft uren te kunnen.
Een sprongetje hoef je met een bordeaux dog ook niet te proberen en zo zijn er wel meer orthopedische droeftoeters.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Cleva schreef:
Emma schreef:Je weet natuurlijk niet hoelang deze hond nog over het hekje kan blijven springen. Misschien heeft deze hond wel hd, en na twee jaar versleten heupkommen, zodat dit niet meer lukt.

Ja, of met 8 maanden vliegende bloedkanker.
Er kan zoveel.

In het andere topic gaat het over een kleine hond die de trap niet op en af kan.
Ik doelde met deze text eigenlijk op de text van Nanna, of het in een fokreglement kan worden opgenomen. Dat ze over een hek kunnen springen.
Dus ik bedoel, dat dat niet garandeert dat je dan een gezonde hond hebt. Als een hond met twee jaar over een hek kan springen. Alhoewel je natuurlijk ergens moet beginnen...

Wat betreft dat topic van de teckel en traplopen. Wie zegt dat die teckel het niet kán. Of het verstandig is, is de vraag.
Onze honden lopen trouwens gewoon trap. Maar dat zijn geen teckels.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn honden springen huizenhoog, vooral Oona. Dus met haar wil ik gaan Hooperen :I: Traplopen kunnen ze ook heel goed, vooral als ik boven ben. Staan ze voor het traphek boven te dringen

Alleen Xara kan dat (nog) allemaal niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”