Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elly in de illegale hondenhandel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Elly in de illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Tineke »

M@scha schreef:
Tineke schreef:
Sandra&co schreef:
blacky schreef:tjeses wat een gedram hier. je eigen straatje schoonvegen bah.

Zelf een designer breed op de wereld zetten en dan zo te keer gaan. Nou dat kan ik echt serieus nemen.
Wat is er precies mis met het fokken van een designerbreed, indien dit goed is gedaan? Even serieus. De ouderdieren zijn zelfs getest in Dagmar d'r geval. Is een designerbreed iets wezenlijks anders dan een modehondje zoals een Chihuahua of een Golden Retriever? Oh wacht, er mist natuurlijk een papiertje. En er wordt net zoveel geld voor gevraagd als voor een stamboomhondje. Is dat waar de schoen wringt? Want ik zie écht niet wat het probleem anders is.
Of dacht je dat, bij de voorouders van de hond, er spontaan een Havanezer of Chihuahua geboren werd? Zo, *poef* midden in een nest wolvenpups. Daar zaten ook héél wat tussenstapjes/kruisingen tussen en gelukkig dat mensen daar niet van hoefden te fronsen. Anders hadden jullie die hele hondjes niet eens gehad.
Er is niets mis met het fokken van kruisingen, zeker niet als er vraag naar is en de fokker de gezondheid in de gaten houd en de nodige tests laat doen. In het geval van een ras waar SM in voor kan komen ,en die lijst is inmiddels langer dan enkel de Caveliertjes, Chihuahua en Dwergkees, zou ik daar dan zeker de test op SM bij laten doen want dat is een vreselijke aandoening.

Verder gaat het gelul bij designer breeds ook nergens over en zijn ze wat dat betreft geen haar beter dan de door hun zo vaak verguisde rashonden fok.
Je praat een prijsverschil van honderden euro's op basis van een kleurtje niet recht met gezwets dat je dat wel moet doen om serieus genomen te worden, of dat er anders geen serieuze mensen op afkomen.
Die komen dus standaard niet af op die kleur waar je minder voor kan beuren ?

Dat is complete onzin en ik denk dat ik toch wel genoeg ervaring heb met plaatsen van honden om daar een mening over te hebben.
Alles staat of valt met goed kijken waar een hond geplaatst gaat worden en een hoog bedrag zal inderdaad mensen langer laten nadenken maar niet per definitie een leukere baas aantrekken.

Sterker nog ik ben in de stellige overtuiging dat het broodfok in de hand werkt.
Want als de bedoeling is om leuke makkelijke hondjes te fokken waar iedereen plezier van kan hebben en waar een grote markt voor is dan maak je die markt ontoegankelijk voor heel veel mensen als ze enorm duur zijn.
En dan springt de broodfok erop.
Tot zover dus de altruïstische motieven of zoals gezegd neem je opoe in de maling.
Haal de winst eraf en ik wil zien hoeveel mensen er nog zo b bezig zijn met de wereld bevolken met leuke hondjes waar vraag naar is.
Heel wat minder gok ik maar zo en enkel nog de echt bevlogen idealisten.

Is dat erg dat er winst wordt gemaakt, nee hoor helemaal n iet.
Het is enkel het gelul erom heen om het goed te praten wat ik idioot vind.
Je bent namelijk geen filantroop die enkel maar de wereld wil bevolken met schattige hondjes als je met droge ogen 2000 euro ,soms zelfs nog meer, voor een leuk kleurtje vraagt terwijl een nestgenoot voor minder dan de helft weggaat met een andere kleur.
Net zo'n leuk sociaal hondje enkel een ander vachtje.

Nee hoor je kunt het ervoor krijgen omdat er vraag naar is en daar is wat mij betreft niets mis mee , vraag en aanbod. Maar ik heb liever dat je dat gelul achterwege laat want ik koop een hond welke ik wil en welk binnen mijn financieel bereik ligt en meer niet.
hearhear!

en niet serieus genomen worden mág gewoon he!

je wil niet weten wat wij naar ons toe gesmeten kregen toen wij ons compleet geteste, verantwoorde nestje onder de adviesprijs verkocht. simpelweg omdat we daarmee (incl. alle eerste nest aanschaf én onbetaald verlof) goed uit de kosten kwamen én wij 700 euro simpelweg genoeg geld vonden voor een hond.
alles van "kan niet goed zijn" tot "je maakt de markt kapot voor de rest"

het zal allemaal wel. mijn pups hebben allemaal leuke baasjes gekregen die er goed en verantwoord mee omgingen (raar woord? niet in staffordland...)
ik betaal zelf maximaal 3 cijfers voor een hond, dus vraag ik het zelf ook niet.

daarna niet meer gefokt omdat ik geen hondjes op de wereld wil zetten die verplicht gecastreerd of een muilkorf om moeten. daar zag het er toen naar uit. Hetzelfde zouden al die fokkers moeten doen waar zoveel gezondheidsproblemen in het ras zitten. dan bestaat dat ras niet meer.. nou en? minder erg dan zieke hondjes op de wereld schoppen
Sterker nog ik denk dat hoe minder winst hoe beter objectief je kunt kijken. Want dan gaat het tenslotte enkel om waar ze terecht komen, meer niet.
Mijn boomernestje van een zwanger binnen gekomen opvangertje in het verleden ging voor kostprijs weg, ik meen 125 euro of zoiets.
Zes hondjes ,geen marktplaats aan te pas gekomen en geen een pup terug gekomen.
De vijf roemeentjes waar oa Arie van Thom bij zat idem dito.
Tegen gemaakte kosten geplaatst, en allemaal leuk terecht gekomen.
Het kan heus wel.
En nogmaals niks mis met winst maken maar het kan ook echt wel goed zonder.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef:Maar de prijs voor één stamboomloos kruisinkje, zegt mij iig wel dat de fokker heel goed weet waar ze wat dat betreft mee bezig is. Niks mis mee.
Een prijs wordt in dit topic niet genoemd.

Zelf een designer breed op de wereld zetten en dan zo te keer gaan. Nou dat kan ik echt serieus nemen.
Ik heb mijn reu gekocht met de intentie af en toe aan een kruisingnest mee te werken. Van alleen maar roepen krijg je geen pups.
Zo'n beetje iedere kruising met dwergkees is tamelijk populair. Of zo'n kruising meer of minder "designer" is dan een rashond moet je zelf maar bedenken.

Op de sjaakbaby's ben ik zo trots als een aap met zeven lullen. Daar heb je me echt niet mee.

Nee wordt niet genoemd. Maar vond het gezien beloop best apart. Mijn chi's zijn namelijk beiden icl stamboom niet veel duurder.

En sm/cm komt dus ook voor bij de keezen helaas.

Verder zijn er. Meer designer breeds en heb ik niks tegen fokken dat moet men lekker zelf weten.

Het ging hier om de illegale honden handel en plots lagen mijn hondjes onder vuur door met name jou.

Men betaald grof geld voor designer breeds en in die wereld van de illegale handel spelen ze daar op in want de prijzen daar zijn ook absurt. Maar men betaald het. Dan vraag je om problemen. En men weet dan de pagina's te vinden om hun beklag te komen doen. Maar zo lang men daar blijft kopen veranderd er niks.

Dat is wat ik vertelde.

En dat er mensen zijn die niks met een Chi hebben en daar hier zo nodig gebruik van maken om dat eens lekker in te peperen dat moet men zelf maar lekker weten.

Wij hebben er fijne hondjes aan. Maar ook daar ging het topic niet over dacht ik.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 08 okt 2019 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik betaal eigenlijk liefst niks voor een hond. Ik wil dat mensen mij hun hond geven omdat die dan goed terecht komt. Ik geef zelf ook alles af wat ik heb als ik denk dat dat goed is. Dus als ik een nest hondjes had zou ik ze weggeven aan de juiste mensen.

Dat betekent niet dat een ander zijn hondjes weg moet geven hoor. Iedereen moet echt doen wat hij of zij zelf wil. Hondjes heb je toch voor je plezier? En als ze dan een nestje krijgen is dat toch genieten en dan een leuk baasje zoeken voor de pups?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:
dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef:Maar de prijs voor één stamboomloos kruisinkje, zegt mij iig wel dat de fokker heel goed weet waar ze wat dat betreft mee bezig is. Niks mis mee.

Ik heb mijn reu gekocht met de intentie af en toe aan een kruisingnest mee te werken. Van alleen maar roepen krijg je geen pups.
Zo'n beetje iedere kruising met dwergkees is tamelijk populair. Of zo'n kruising meer of minder "designer" is dan een rashond moet je zelf maar bedenken.

Op de sjaakbaby's ben ik zo trots als een aap met zeven lullen. Daar heb je me echt niet mee.

Nee wordt niet genoemd. Maar vond het gezien beloop best apart. Mijn chi's zijn namelijk beiden icl stamboom niet veel duurder.

Verder zijn er. Meer designer breeds en heb ik niks tegen fokken dat moet men lekker zelf weten.

Het ging hier om de illegale honden handel en plots lagen mijn hondjes onder vuur door met name jou.

Men betaald grof geld voor designer breeds en in die wereld van de illegale handel spelen ze daar op in want de prijzen daar zijn ook absurt. Maar men betaald het. Dan vraag je om problemen. En men weet dan de pagina's te vinden om hun beklag te komen doen. Maar zo lang men daar blijft kopen veranderd er niks.

Dat is wat ik vertelde.

En dat er mensen zijn die niks met een Chi hebben en daar hier zo nodig gebruik van maken om dat eens lekker in te peperen dat moet men zelf maar lekker weten.

Wij hebben er fijne hondjes aan. Maar ook daar ging het topic niet over dacht ik.
Als je fokt moet je het goed doen een dan is imo bij een Dwergkees een MRI wenselijk. Dat kun je namelijk niet zien op een andere manier. En als je ziet bij welke hondenrassen het voorkomt is het ondenkbaar dat je dit zelf met je eigen röntgen ogen kan beoordelen op basis van de buitenkant en de vorm van het hoofd.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat is ook bij de chi zo en bij andere rassen waarbij het voorkomt. Meest bij de toy rasjes maar daar eindigde de lijst niet

https://www.griffonpapillon.be/nl/chiar ... ingomyelie

Deze test is niet verplicht en dat lijkt me heel belangrijk dat het verplicht wordt bij alle rassen waar het voorkomt want idd dat zie je niet aan het koppie.

Mijn post kwam na die van Nanna.

under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Tineke schreef:[een hoog bedrag zal inderdaad mensen langer laten nadenken maar niet per definitie een leukere baas aantrekken.
Sterker nog ik ben in de stellige overtuiging dat het broodfok in de hand werkt.
Want als de bedoeling is om leuke makkelijke hondjes te fokken waar iedereen plezier van kan hebben en waar een grote markt voor is dan maak je die markt ontoegankelijk voor heel veel mensen als ze enorm duur zijn.
En dan springt de broodfok erop.
Exact :ok: Ik hoorde vorige week al een pupprijs van 1750 euro voorbij komen bij de tollers, ik vind het godgeklaagd.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Om te onderzoeken of er misschien een verband is tussen SM en andere craniocervicale afwijkingen, werd er in Finland onderzoek gedaan onder een groep van 55 willekeurig gekozen en zoveel mogelijk onverwante chihuahua’s, alle in particulier bezit.

Bij het onderzoek werden vragenlijsten ingevuld en van alle dieren werden MRI’s en CT-scans gemaakt. Verder werden er metingen gedaan in het ruggenmerg waarbij de druk werd genoteerd, die van belang is voor de klachten en de uiteindelijke diagnose van CM/SM. Aan de hand van deze resultaten kon worden vastgesteld hoeveel dieren daadwerkelijk waren aangedaan.
CM bleek aanwezig in 100% van de dieren.
SM werd in 38% van de dieren vastgesteld.
Krabben bleek het meest voorkomende klinische symptoom voor CM/SM, het werd gezien bij 73% van de dieren.
In maar liefst 87% van de dieren was sprake van een duidelijk aanwezig posturaal houdingssyndroom, wat wil zeggen dat de lichaamshouding wordt aangepast. De reden hiervan kan divers zijn, wie bijvoorbeeld in de tuin staat te spitten heeft na verloop van tijd moeite met overeind komen. Maar als ergens sprake is van pijn kan de houding ook worden aangepast om zo te pijn te verminderen. Deze variant werd gezien bij de onderzoeksgroep chihuahua’s. Tenslotte werd gekeken naar de druk in het ruggenmerg waarbij bleek dat de druk bij de dieren met klinische symptomen hoger was dan bij de honden met minder symptomen. De symptomen werden op een volgorde van voorkomen gezet.

Permanent krabben van schouder en hoofd, al dan niet met daadwerkelijk aanraken
Permanent krabben van de rug/middenhand, al dan niet met daadwerkelijk aanraken
Wrijven van het gezicht
Overgevoeligheid in/op de rug
Blaffen/janken
Slechte coördinatie tijdens lopen
Zwakte
De conclusie van dit onderzoek is helder en niet vrolijkmakend.
SM komt voor bij chihuahua’s.
CCJ komt voor bij chihuahua’s.
Hoewel de syringomyelia een belangrijke factor is voor de klinische symptomen van CM/SM, blijken er opvallend veel honden te lijden aan vergelijkbare klinische klachten zonder dat ze door SM zijn aangedaan.
Het onderzoek wijst duidelijk uit dat de CCJ-afwijkingen in deze honden gerelateerd is aan de CM, waar 100% van de dieren aan leed. Hoewel de Syringomelia dus niet van heel groot belang lijkt om dat ongeveer tweederde hier niet aan leed, blijken de CM en de CCJ een veel groter probleem. Vrij testen op SM is dus bepaald geen garantie voor een pijnvrij leven bij de chihuahua.

bron
Wat een treurnis zeg. Wat mij betreft wordt het fokken met alle rassen met de verdenking hiervan direct aan banden gelegd.
Afbeelding

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Tineke schreef:
Chihuahua-paws schreef:
dagmar88 schreef:

Dat is wat ik vertelde.

Als je fokt moet je het goed doen een dan is imo bij een Dwergkees een MRI wenselijk. Dat kun je namelijk niet zien op een andere manier. En als je ziet bij welke hondenrassen het voorkomt is het ondenkbaar dat je dit zelf met je eigen röntgen ogen kan beoordelen op basis van de buitenkant en de vorm van het hoofd.
ja maar dat testen kost geld (vooral een mri) en doe je het liefst pas als er al een dekking is geweest en mensen je er op wijzen dat het toch niet zo verantwoordelijk was om hen nu al te laten dekken.
Ik denk omdat Dagmar zich erg goed ingelezen heeft in het ras wat ze heeft en waar ze dus mee fokt of laat inzetten voor de fok ze ook heel goed weet dat dit bij keeshondjes voorkomt en ze dus haar reu voor het inzetten heeft laten testen. Ze is namelijk heel verantwoordelijk bezig.
heeft hem aangeschaft omdat ze wist dat ze er mee wilde fokken en merle erg gewild is bij pupkopers. Ze zal dus wel heel bewust alle testen hebben laten doen.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

Nanna schreef:
blacky schreef: merle erg gewild is bij pupkopers.
Zo heb ik dat nooit ervaren toen ik nog tijgerteckels fokte. Ja, tulijk zijn er mensen die specifiek een tijgertje wilden omdat ze dat net als ik mooi vonden.
Evengoed was er altijd meer belangstelling voor mijn black and tan pups.
Maar het zal gerust per ras verschillen. Bij de Aussie is het geloof ik alleen maar merle wat de klok slaat wat pupkoperwensen betreft.
ik doelde in dit geval ook op de designer breeds zoals een kruising van een keeshond met een husky. daar is merle zeer gewild en dan het liefst die met blauwe ogen.
Afbeelding
gevni havanezers
Chihuahua-paws
Zeer actief

Testen mri zou je dan moeten doen bij hondjes tussen de 4 en de 6 jaar. Daarvoor kan ook bij 2,5 jaar bijv zo kun je ernstige vorm uitsluiten of nouja iig weten dat de hond waarmee je fokt het niet heeft. Maar hoe zit het verder weg de voorouders? Cm/sm is niet meer uit te sluiten. En ook niet als er iemand wel test.

Cm/sm daar worden nu de ogen ineens voor geopend en steeds meer rassen wordt het bij bekend. Het is niet zo dat er eerder niet was. Maar dat men het niet wist en ook niet merkte aan hun hond. Een symptoom is krabben en bij sommige hondjes is dat de enigste vorm van uiting.

Er zijn ook hondjes die de aandoening hebben en geen klachten hebben. En er zijn hondjes die niet de aandoening hebben maar wel soortgelijke klachten.

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Chihuahua-paws schreef:Testen mri zou je dan moeten doen bij hondjes tussen de 4 en de 6 jaar. Daarvoor kan ook bij 2,5 jaar bijv zo kun je ernstige vorm uitsluiten of nouja iig weten dat de hond waarmee je fokt het niet heeft. Maar hoe zit het verder weg de voorouders? Cm/sm is niet meer uit te sluiten. En ook niet als er iemand wel test.

Cm/sm daar worden nu de ogen ineens voor geopend en steeds meer rassen wordt het bij bekend. Het is niet zo dat er eerder niet was. Maar dat men het niet wist en ook niet merkte aan hun hond. Een symptoom is krabben en bij sommige hondjes is dat de enigste vorm van uiting.

Er zijn ook hondjes die de aandoening hebben en geen klachten hebben. En er zijn hondjes die niet de aandoening hebben maar wel soortgelijke klachten.
nou, dan wordt er onder de 4 jaar dus niet meer gefokt met deze rassen.

oh wacht.. 100%? niet meer fokken dus.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

M@scha schreef:
Chihuahua-paws schreef:Testen mri zou je dan moeten doen bij hondjes tussen de 4 en de 6 jaar. Daarvoor kan ook bij 2,5 jaar bijv zo kun je ernstige vorm uitsluiten of nouja iig weten dat de hond waarmee je fokt het niet heeft. Maar hoe zit het verder weg de voorouders? Cm/sm is niet meer uit te sluiten. En ook niet als er iemand wel test.

nou, dan wordt er onder de 4 jaar dus niet meer gefokt met deze rassen.

oh wacht.. 100%? niet meer fokken dus.
Ik denk dat dat idd de enigste manier is.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Als je fokt moet je het goed doen een dan is imo bij een Dwergkees een MRI wenselijk. Dat kun je namelijk niet zien op een andere manier. En als je ziet bij welke hondenrassen het voorkomt is het ondenkbaar dat je dit zelf met je eigen röntgen ogen kan beoordelen op basis van de buitenkant en de vorm van het hoofd.
Naar jouw mening. Ik heb daar een andere kijk op. Ik verkies een gezonde bouw en genetische diversiteit boven 101 testen.
Voor deze combinatie vond ik überhaupt niets nodig.
Het gaat over een verhoogd risico. Ik kan er nog twintig testen op loslaten. Een MRI op een kikkerkop zegt me niets. Ook als de ouders vrij zijn, hebben de pups een verhoogd risico.
Hetzelfde met PL bij stokpoten.
DM (jaja, van die heddurs, wie had dat gedacht) wordt hij nog op getest en daar houdt het op. Er is uitvoerig overleg geweest met verschillende dierenartsen en fokkers.
Het komt niet uit de lucht vallen dat het een relatief nieuw probleem is bij dwergen, maar bij de kleinkees van een centimeter hoger niet.
Ik ga alle verplichtingen vanuit de rasvereniging al ver voorbij, met een atypische "kruising" die kruisingen verwekt.
http://www.keeshondenclub.nl/wp/fokreglement/
:LOL: En maar kankeren.
Tenzij de teefeigenaar iets prettig vindt, of de combinatie erom vraagt. Dan neem ik aan dat je niet een week vooraf begint met dekreu eigenaren benaderen.
Of bij de opa's, oma's, vader, moeder, (half)broers en zussen moet iets naar boven komen. Daar is open contact mee. Al verwacht ik eerder een seintje van de boomloze kant, dat kan zonder persoonlijke consequenties.

Ik lig geen seconde wakker van de pupprijs van Zus. Als ik er een fat max kickbike en een stamboom husky van had gekocht ook niet.
Van mij hoeft helemaal niet alles maar voor iedereen bereikbaar te zijn.
Je moet geen hond, als je dan ook nog allerlei debiele eisjes hebt, maar niet het geld, is dat niet mijn probleem. Nog effe zeg.
Sjaak zal misschien een pomsky of tien verwekken. Daarvan zijn er dan statistisch nog vier "duur".
Verder heb ik geen enkele voorkeur qua rassen/kruisingen, het gaat me om het individu en de eigenaar.
Prijzen van (ongeteste) kruisingpups liggen als reactie op sowieso ongekend hoog. Dat stabiliseert vanzelf weer.
Ondertussen vind ik het helemaal prima dat Mien ieder jaar een nestje fokt en wat poetsadresjes laat vallen.
Leuk, lonend en nuttig.
blacky
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Als je fokt moet je het goed doen een dan is imo bij een Dwergkees een MRI wenselijk. Dat kun je namelijk niet zien op een andere manier. En als je ziet bij welke hondenrassen het voorkomt is het ondenkbaar dat je dit zelf met je eigen röntgen ogen kan beoordelen op basis van de buitenkant en de vorm van het hoofd.
Naar jouw mening. Ik heb daar een andere kijk op. Ik verkies een gezonde bouw en genetische diversiteit boven 101 testen.
Het gaat over een verhoogd risico. Ik kan er nog twintig testen op loslaten. Een MRI op een kikkerkop zegt me niets. Ook als de ouders vrij zijn, hebben de pups een verhoogd risico.
DM (jaja, van die heddurs, wie had dat gedacht) wordt hij nog op getest en daar houdt het op. Er is uitvoerig overleg geweest met verschillende dierenartsen en fokkers.
Het komt niet uit de lucht vallen dat het een relatief nieuw probleem is bij dwergen, maar bij de kleinkees van een centimeter hoger niet.
Ik ga alle verplichtingen vanuit de rasvereniging al ver voorbij, met een atypische "kruising" die kruisingen verwekt.
Tenzij de teefeigenaar iets prettig vindt, of de combinatie erom vraagt. Dan neem ik aan dat je niet een week vooraf begint met dekreu eigenaren benaderen.
Of bij de opa's, oma's, vader, moeder, (half)broers en zussen moet iets naar boven komen. Daar is open contact mee. Al verwacht ik eerder een seintje van de boomloze kant, dat kan zonder persoonlijke consequenties.

Ik lig geen seconde wakker van de pupprijs van Zus. Als ik er een fat max kickbike en een stamboom husky van had gekocht ook niet.
Je moet geen hond, als je dan ook nog allerlei debiele eisjes hebt, maar niet het geld, is dat niet mijn probleem. Nog effe zeg.
Sjaak zal misschien een pomsky of tien verwekken. Daarvan zijn er dan statistisch nog vier "duur".
Verder heb ik geen enkele voorkeur qua rassen/kruisingen, het gaat me om het individu en de eigenaar.
Prijzen van (ongeteste) kruisingpups liggen als reactie op sowieso ongekend hoog. Dat stabiliseert vanzelf weer.
Ondertussen vind ik het helemaal prima dat Mien ieder jaar een nestje fokt en wat poetsadresjes laat vallen.
Leuk, lonend en nuttig.
Zo jou straatje is weer schoon. We weten waar je staat in deze discussie. :goeie:
Afbeelding
gevni havanezers
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Natuurlijk moet het over een gezonde bouw gaan en niet enkel over testen. Wel denk ik met zo'n ernstige aandoening als SM en CM testen meer bedoeld zijn om honden uit te sluiten van fok als je echt geen risico wilt lopen.
En het zal inderdaad anders zijn als er een Husky wordt gedekt dan een ander Keesje wat ik dacht ook de bedoeling zou zijn. De Pomsky krijgt sowieso een groter hoofd lijkt mij als dat er toe doet uiteraard.
Is Sjaak geen volle Kees dan zit er nog wat anders door , wellicht staat het wel ergens maar heb ik dat gemist :wink:
dagmar88 schreef: Ik lig geen seconde wakker van de pupprijs van Zus. Als ik er een fat max kickbike en een stamboom husky van had gekocht ook niet.
Leuk, lonend en nuttig.
Ik lig er ook niet wakker van maar het feit blijft natuurlijk wel dat je met dit soort prijzen de broodfok alle reden geeft om erin te springen.
Het zou ook zo kunnen worden gedaan als de Smousclub het doet en dan houd je de broodfok wel buiten de deur.
Dat zijn gewoon keuzes die je maakt en welk belang voorop staat.
Ik geloof niet dat een enorme prijs er toe leid dat er enkel maar serieuze mensen op af komen , sterker nog het statussymbool ligt eerder op de loer. Iets wat bij deze hondjes sowieso al speelt denk ik , hond moet matchen met de Gucci tas en dan vooral in kleur.
Dat ligt bij een kruising van onherleidbaar bastaard anders denk ik , die doen wel wat aan de broodfok vermoed ik, in die zin dat zo'n pupje de plaats daarvan inneemt wat op zich wel positief is.
Al moet je je ook afvragen of mensen niet gewoon zelf hun hersens kunnen gebruiken en iemand die net zo makkelijk een broodfokpup neemt als een zorgvuldige gefokte zouden het sowieso beter bij de Bart Smit kunnen houden.

Als Mien jaarlijks een nestje doet lijkt me dat geen bezwaar als Mien maar weet waar ze het over heeft en ook nog een beetje moeite steekt in waar de honden terecht komen.
Maar als Mien bij het horen van SM / CM haar zwarte laarzen aantrekt en op zoek gaat naar de paardrijzweep van haar dochter omdat Cesar Milan langs komt dan vind ik een poesthuisje niet zo'n slecht idee :mrgreen:

Want inderdaad niet alles hoeft bereikbaar te zijn , ook fokken niet als je niet de moeite wilt nemen dat serieus te doen.
Afbeelding

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wie heeft uiteindelijk allemaal gekeken?

Het was vrij standaard kost als je het mij vraagt. Niks nieuws onder de zon. Wat me wel opviel is dat een engelse bulldog een boxer werd genoemd (zie je nou echt het verschil niet?) en verder... tja... beelden van ellendige hondjes, een arme collie waarbij de botten van de voorpoot te zien waren, en veel puppies. Niet echt een shockdoc verder, ik betwijfel of veel mensen hier nou zoveel wijzer van werden.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ja ik heb 't terug gekeken net en vond het matig. Gemiste kans
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Gewoon lijkenpikkerij alles voor de kijkcijfers, want ..wat gaat er nu veranderen aan dit soort wanpraktijken helemaal niks.
Juffrouw Ellie wordt uit de kast gehaald om het programma wat aanzien te geven, maar het interesseert het de programma makers
geen hol. Fragment bij die boerderij Brabant die in het verleden al was aangepakt en nu weer vrolijk verder gaat met dezelfde puppie
fabriek praktijken was ik er al klaar mee.Marktplaats staat er vol mee de ene dag een invalletje een maand later weer business as usual.

Of denken jullie dat juffouw Ellie verandering gaat brengen ?? ,ze gaat ongetwijfeld meer centjes verdienen als woordvoerder
bij de pliesie dat wel.
Laatst gewijzigd door Rocco op 16 okt 2019 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Rocco schreef: ,ze gaat ongetwijfeld meer centjes verdienen als woordvoerder
bij de pliesie dat wel.
Ze werkt niet meer bij de pliesie
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rocco
Zeer actief

Inge schreef:
bij de pliesie dat wel.

Ik volg haar niet zo de laatste keer dat ik haar zag was dat ze woordvoerd(st)er was bij de politie Amsterdam en heeft
nu blijkbaar een carriëre switch gemaakt.
Rocco
Zeer actief

Cleva schreef:Als je te dom of te belazerd bent om uit je hoofd te leren waar je het over hebt denk ik dat je gewoon helemaal niets gaat verdienen als woordvoerder.
De enige reden dat ze daar aan tafel zit is vanwege de herkenbare lesbokop. Hoe leuk ik haar ook vind, en dat vind ik, slaat dit soort geneuzel gewoon nergens op.
Heel erg slecht uitgevoerd.

Overigens is dat ook de reden dat Jeroen pauw daar zit. Zo'n eftelingkop, dan weet je meteen waar je bent.
Vandaar ook dat ze allemaal gekke kapseltjes hebben. Van Mies Bouwman tot Lauren Verster. Allemaal van die karikatuurtjes.
Met je daklozenpermanent. Donder toch op.

Afbeelding
hahahha rustegggg nou !!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rocco schreef:
Inge schreef:
bij de pliesie dat wel.

Ik volg haar niet zo de laatste keer dat ik haar zag was dat ze woordvoerd(st)er was bij de politie Amsterdam en heeft
nu blijkbaar een carriëre switch gemaakt.
Ze moest kiezen van dr baas dus heeft ze voor de tv gekozen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

alinelaila schreef: En dan aan het eind mensen adviseren naar een goede handelaar te gaan als ze een pup willen. Wat is een goede handelaar?
.
Dat was inderdaad een misser. Een pup kopen moet je niet doen bij een handelaar, dan zit je al niet goed meer. Een pup moet gekocht worden bij een goede fokker en ze had aanwijzingen kunnen vermelden waar je een goede fokker aan kunt herkennen, en ook hoe je een slechte fokker herkent. Dan heb je tenminste wat handreikingen.

Maar door de herkomst van die hondenhandelaar in Brabant bloot te leggen, hoop ik dat ze de handel daar in ieder geval toch schade heeft toegebracht.
Ik snap eigenlijk niet dat die handelaar mag bestaan als zo duidelijk aangetoond wordt dat de paspoorten niet kloppen en de pups tegen de regels in te jong zijn ingevoerd. Waarom worden die pups niet in beslag genomen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”