Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stemming van je hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Stemming van je hond

Ongelezen bericht door Habibi »

Tamara81 schreef:Vanochtend was Lanai uber vrolijk: ze rende als een pup achter opdwarrelend herfstblad aan, nodigde mij en Feta uit tot spel; ging in het park op andere honden af om deze te begroeten alsof het lang verloren vrienden waren.

Ik bedacht me dat de stemming van Lanai wel kan wisselen van dag tot dag. Ze is over het algemeen vrolijk maar ze stapt ook wel eens met het verkeerde been uit bed. Ze wil op deze dagen met rust gelaten worden en is wat snauwerig buiten als andere honden haar komen begroeten.
Ook met regen of kou is ze buitenshuis een stuk minder gezellig.

Is de stemming van jullie hond wisselend of gelijkmatig? En wat kan de stemming van jullie hond beïnvloeden naar positief of negatief?

En is jullie hond gevoelig voor je eigen gemoedstoestant?

Intacte teef hier, dus hormoonhuishouding speelt iets een rol.

Over het algemeen redelijk stabiel wel.
Wel zeer gevoelig voor hoe ik in mijn vel zit en hoe het met mij gaat. Tot een niveau dat vrienden mijn hond soms al zuster Habibi noemen.
Wat soms wat lastig is en sneu voor haarzelf.
(Zit al een week of twee te denken om daar eens een topic over te openen)

Maar verder gewoon gezonde stabiele en ruim volwassen teef met af en toe ineens joligere momenten en af en toe wat rustigere dagen.
Vrij normaal denk ik eigenlijk.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tamara81 schreef:Vanochtend was Lanai uber vrolijk: ze rende als een pup achter opdwarrelend herfstblad aan, nodigde mij en Feta uit tot spel; ging in het park op andere honden af om deze te begroeten alsof het lang verloren vrienden waren.

Ik bedacht me dat de stemming van Lanai wel kan wisselen van dag tot dag. Ze is over het algemeen vrolijk maar ze stapt ook wel eens met het verkeerde been uit bed. Ze wil op deze dagen met rust gelaten worden en is wat snauwerig buiten als andere honden haar komen begroeten.

Is de stemming van jullie hond wisselend of gelijkmatig? En wat kan de stemming van jullie hond beïnvloeden naar positief of negatief?

En is jullie hond gevoelig voor je eigen gemoedstoestant?
Haha, het is me al eens vaker opgevallen, maar volgens mij lijken Mila en Lanai stiekem best wel op elkaar ;-) :lol1:

Mila is ook zo, ze kan ontzettend uitbundig vrolijk zijn de ene dag en de volgende dag chagrijnig en weinig hebben. Meestal is het gelukkig het eerste hoor ;-) Bij Mila zijn die stemmingswisselingen meestal een gevolg van ofwel stress/onrust/te veel prikkels (dan is ze aan het eind van de dag of de volgende dag wel eens chagrijnig en snauwerig, emmertje te vol) ofwel hormonen (tijdens en vlak voor de loopsheid is ze een en al vrolijkheid en de twee weken daarna heeft ze een korter lontje). Het weer en mijn stemming hebben niet echt invloed.

Amoz en Amy zijn véél gelijkmatiger, hoewel die twee wel allebei erg gevoelig zijn voor mijn stemming. Dat uiten ze echter nooit door bijvoorbeeld een korter lontje, maar eerder door zich wat sneller onzeker te gedragen. Taartje was al helemaal niet te beïnvloeden qua stemming; die heb ik in al die drie jaar nooit chagrijnig of snauwerig gezien. Wel kon ze zichzelf heel zielig vinden als ze het koud had, maar met een trui of deken was ze dan ook meteen weer vrolijk ;-)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Luus is altijd vrolijk en overal voor in ,Abra is van nature wat serieuzer maar is wel altijd goed gemutst.

Onze stemming heeft wel invloed, toen Jan verleden jaar een ongeluk had gehad en bont en blauw met hersenschudding op bed lag waren ze volkomen van de kaart.
Dat was met Rio net net als Orson ook zo na mijn schouderoperatie.
Het liefst zagen ze toen niemand in mijn buurt en waar ik heen ging ,slaapkamer, douche overal liepen ze met zo'n bezorgd gezicht met mij mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier zijn ze altijd blij en gezellig. Keetje is intact en ook bij haar merk ik echt nooit iets van enige invloed van hormonen op haar humeur. Lizzie heeft wel dagen dat ze wat drukker is in het bos. Dat ze zelf iets vaker uitnodigt tot spel. Maar echt snauwerig of chagrijnig zijn mijn dames nooit.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel is altijd hetzelfde, hoogstens wat meer of minder opgefokt als t sterft van de loopse teven in de buurt. Maar dat zijn fracties.
Pom is ook altijd wel redelijk hetzelfde maar onder invloed van hormonen soms wat waakser/alerter buitenshuis, wat reactiever of binnenshuis erg lui. Wat bij haar ook erg wisselt is of ze op haar rug slaapt of niet haha
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is heel stabiel, nooit chagrijnig of boos, altijd goed gemutst,
wel is ze heel enthousiast met bezoek, maar dat is altijd al zo geweest, en zal ook wel zo blijven, wel is de manier waarop ze iemand begroet verbeterd, opspringen en om walsen verminderd duidelijk.
zo af en toe heeft ze nog wel eens een dolle bui, maar wel buitenshuis,
in huis is ze heerlijk relaxt en gemoedelijk, en ontzettend lui,
het enige waar ze fel van wordt, zijn katten op het erf,
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier merk ik ook vooral verschil onder invloed van hormonen. Bizzy is vlak voor ze loops wordt wat..impulsiever. Niet alleen negatief als in reactiever, maar ze kan ook juist verrassend enthousiast uit de hoek komen dan. Vlak voor of na de loopsheid hoef ik met haar ook niet serieus te trainen want daar heeft ze dan geen tijd voor :LOL:
Segno is tijdens de loopsheid en erna wat chagrijnig, dan heeft ze echt een kort lontje naar andere honden. Ze is toch al geen allemansvriend, maar normaal gesproken kan ze prima negeren. Op die momenten kiest ze er duidelijk sneller voor om eens in een oor te tetteren in plaats van te negeren :Q: Zij werkt dan weer wel door, al is het wat langzamer.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy is voor ons wel bijna altijd vrolijk, maar vreemde niet echt. Honden en mensen daar kan ze echt de pik op hebben, of heel dwingend zijn. Als ik Izzy ergens mee naar toe neem moet ik niet daarna nog denken met haar ergens anders te belanden bij vreemde mensen want dan is haar limiet vreemde ver overschreden en iedereen die dan ook maar denkt haar aandacht te willen krijgt die met een hoop kabaal. Dat ze zich maar even de tandjes schrikken! :mrgreen:
Stemmingwisselingen heeft Izzy ook wel, ondanks dat ze gecastreerd is. Je merkt het direct al bij het wakker worden hoe haar bui is. Gelukkig is die meestal wel vrolijk maar zo nu en dan kan ze vreselijk lopen klieren en gillen om alles, vooral buiten en naar vreemde merk je dat dan.

Droef is (buiten dat hij niet met elke reu kan) altijd gezellig. Die vind iedereen leuk, de wereld is er speciaal voor hem maar hij genoeg liefde voor iedereen. :I: Die hond kent geen enkele reservering naar vreemde en bekenden. Het kan hem niet gek genoeg. Stemmingswisselingen doet hij niet aan, het leven is 1 groot feest! De laatste operatie was de eerste keer dat hij echt een dag of 2 zichzelf niet was incl hardop mopperen, niet tegen ons maar hij had jeuk aan zijn oog en mocht er niet aanzitten. Of hij liep met die stomme kap weer ergens tegenop.

Als ik ziek ben of wat mankeer moet ik Izzy kort houden(nog korter dan normaal) want ze maakt er geheid misbruik van. Droef is dan wel wat bezorgd en niet van me af te slaan en wil met liefde zorgen dat Izzy normaal doet(dan ineens zijn de rollen omgekeerd, normaal loopt Izzy over Droef heen maar dan heeft ze even niks te willen vind hij en ze pikt het ook nog :piew: )
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Tosca kan wel wat sjagrijnig zijn als ze moe is. Of als ze net geplukt is bij de trimmer. :mrgreen:

Afbeelding

Ik moet altijd heel erg lachen om die scheve bovenlip, op de foto niet zo heel goed te zien, maar die zie ik dus wel vaker als ze iets stom, raar of gek lijkt te vinden. Verder is ze een heel vrolijk hondje gelukkig.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco reageert behoorlijk sterk op mijn stemming, maar kan ook gewoon een volle kop hebben, waardoor hij gaat hyperen en piepen. Gait is gelijkmatiger. Hij neigt eerder naar grommen als het koppie vol zit en uiteraard lokt dat reactie uit, waar hij dan ook weer op reageert.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tamara81 schreef:Ik bedacht me dat de stemming van Lanai wel kan wisselen van dag tot dag. Ze is over het algemeen vrolijk maar ze stapt ook wel eens met het verkeerde been uit bed. Ze wil op deze dagen met rust gelaten worden en is wat snauwerig buiten als andere honden haar komen begroeten.
Hm, dat van dag tot dag wisselen en met het verkeerde been uit bed stappen ken ik helemaal niet. Als zoiets hier zou gebeuren zou ik meteen denken aan pijn/iets medisch.

Het wisselen van de stemming hangt hier meer van de externe factoren af, wel zijn Lais en Raaf in de basis blij eien. Lais is héél expressief en die kan het ene moment ontzettend blij en uitbundig zijn (voer verdienen/samen weggaan) en het andere moment ongelofelijk zielig, met een hoofd en houding alsof ze al jaren zielig in een asiel opgesloten zit en nooooooooit iets krijgt. Raaf is ook behoorlijk expressief, daarnaast ook een erg gevoelige hond en die kan ook van heel blij naar bedrukt gaan. Anders en minder extreem dan Lais. Toch vind ik ze beide gelijkmatig, in die zin: zo zijn ze eigenlijk altijd, geen dagen of periodes waarin het anders is (muv het eind van de lactatieperiode voor Lais en voor Lais haar loopsheid voor Raaf).

Willem is wel een stuk minder gelijkmatig, maar dan in de zin dat kleine (voor ons nogal eens onaanwijsbare) dingen hem zo van zijn stuk kunnen brengen dat hij die dag van slag kan zijn. Dan is alles moeilijker/enger dan anders. Maar dat vind ik niet normaal, ja voor hem wel maar niet voor een gezonde hond.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Marco is altijd gelijkmatig, gewoon heel stabiel op een rustige manier een tevreden hond.

Louitje is hysterisch vrolijk en roept de hele dag wat gaan we doen, gaan we wat doen, jajaja.

Rupert staat hier algemeen bekend als de hond met een bipolaire stoornis, je weet nooit hoe de wind waait bij hem.

Frankie is gewoon altijd een blij ei. Die wordt vrolijk wakker en gaat vrolijk naar bed, lacht de hele dag.

Perry is gereserveerd blij, maar alleen met mij. Gelukkig is hij met mij altijd blij. Heel gelijkmatig en altijd voorspelbaar. En altijd duidelijk :lol1: :

Afbeelding

Moet dat spul ook echt in bed :hmmm:
Gr. Aniek

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi kan soms wel wat humeurig zijn en ik kan daar best om lachen.
Maar overal is hij enorm enthousiast en vrolijk.

Gentle is altijd gezellig en gelijkmatig

Veyron ook, die is altijd blij en vrolijk.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Isa, Suus en Anne zijn altijd hetzelfde, altijd vrolijk. Van Dora (gecastreerde teef) zeggen we dat ze PMS heeft. Ze is vaak lange periodes vrolijk en speels, maar eens in de zoveel tijd (paar maanden) heeft ze een of twee dagen een chagrijnige bui. Dan wil ze niet spelen en kan ze soms ook snauwerig zijn tegen andere honden (zowel thuis als tegen vreemde honden).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:
Tamara81 schreef:Ik bedacht me dat de stemming van Lanai wel kan wisselen van dag tot dag. Ze is over het algemeen vrolijk maar ze stapt ook wel eens met het verkeerde been uit bed. Ze wil op deze dagen met rust gelaten worden en is wat snauwerig buiten als andere honden haar komen begroeten.
Hm, dat van dag tot dag wisselen en met het verkeerde been uit bed stappen ken ik helemaal niet. Als zoiets hier zou gebeuren zou ik meteen denken aan pijn/iets medisch.
Ja, als een van mijn honden dat opeens zou hebben, terwijl het normaal een vrij gelijkmatige hond is, zou ik ook aan iets medisch denken.
In het geval van Mila niet. Zij is altijd al zo geweest en is nooit gelijkmatig of gematigd geweest, maar meer een hond van pieken en dalen, wat grilliger van karakter. Bij haar is er ook altijd wel vrij duidelijk een verklaring, maar die is dus mentaal. Zij heeft écht rust nodig na veel drukte of indrukken en krijgt ze die rust op zo'n moment niet, dan kan ze chagrijnig reageren. Dan lijkt het misschien alsof ze opeens met het verkeerde been uit bed is gestapt, maar als ik kijk naar de voorgaande dag/dagen is het altijd heel verklaarbaar.
Ze is in de loop der jaren wel wat gelijkmatiger geworden en minder stressgevoelig, dus het is allemaal wat minder heftig (zowel de pieken als de dalen) als voordat ze een jaar of 4-5 was.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai heeft last van mood swings... per dag, maar soms ook echt per uur. Ik heb hem al meerdere keren helemaal laten checken, maar het lijkt echt iets 'geestelijks' te zijn.

Ook is hij heel gevoelig voor mijn stemming..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb geen stemmingswisselingen. Mijn honden ook niet. Wij zijn altijd vrolijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Merlijntje is onverstoorbaar en altijd blijmoedig. Verwonderd en ontspannen treedt hij de wereld tegemoet. Die houding en zijn mimiek maken hem ontwapenend, ondanks zijn formaat weet meneertje. mensen en honden voor zich te winnen.
Javier is dat in principe ook, maar wenst daarin wel mijn aanwezigheid. Steunt veel meer op mij, en heeft de neiging in zichzelf terug te trekken zodra we niet samen zijn. Ligt tijden buiten op me te wachten bij de poort tot ik terug kom (mijn partner zal hem worst zijn, die hem dus letterlijk worst voor de neus houdt om hem naar binnen te halen, onomkoopbaar is hij) of verzamelt binnen mijn rondslingerende kleding om daarin te liggen. Verlatingsangst is een te groot woord, maar hij mist me. Bij thuiskomst barst hij uit in een hartstochtelijk gejoel waarna hij vervolgens stoïcijns zijn gang gaat.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Fix is heel gematigd in haar emoties en spanningsboog, super voorspelbaar ook in eigenlijk alles.
Laicka is wat bewerkelijker, instabieler en vooral een ochtendhumeur. Ze wil het liefste gewoon slapen tot een uurtje of 9 in de ochtend, alles ervoor gaat met zeer veel tegenzin en dat laat ze merken ook (treuzelen etc).
Tevens bij beide moet ik rekening houden met drukte/mentale inspanning, bij te veel prikkels zijn ze beide knorrig
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuri is best heel veranderlijk van vlak tot heel vrolijk( denk dat het bij haar ook afhangt van hoe haar heupen zijn, met rotweer heeft ze weerpijn volgens mij en dan is ze vlakker ) , sjachie is ze eigenlijk nooit, Boots is altijd happy en klaar voor actie, en Zillion, is heel serieus.. en kalm, en vrij en blij.. dus ze maken mij ook altijd blij met wie ze zijn
DeDiana
Zeer actief

Tamara81 schreef:
DeDiana schreef:
Zamunda schreef:
Ja, als een van mijn honden dat opeens zou hebben, terwijl het normaal een vrij gelijkmatige hond is, zou ik ook aan iets medisch denken.
In het geval van Mila niet. Zij is altijd al zo geweest en is nooit gelijkmatig of gematigd geweest, maar meer een hond van pieken en dalen, wat grilliger van karakter. Bij haar is er ook altijd wel vrij duidelijk een verklaring, maar die is dus mentaal. Zij heeft écht rust nodig na veel drukte of indrukken en krijgt ze die rust op zo'n moment niet, dan kan ze chagrijnig reageren. Dan lijkt het misschien alsof ze opeens met het verkeerde been uit bed is gestapt, maar als ik kijk naar de voorgaande dag/dagen is het altijd heel verklaarbaar.
Ze is in de loop der jaren wel wat gelijkmatiger geworden en minder stressgevoelig, dus het is allemaal wat minder heftig (zowel de pieken als de dalen) als voordat ze een jaar of 4-5 was.
Bij Lanai zijn die wisselingen in stemming ook altijd zo geweest, vooral na drukke dagen heeft ze toch echt rust nodig. Over het algemeen is ze een vrolijke blije hond, maar ze heeft haar dagen.

@Diana: Mila en Lanai lijken inderdaad wel op meerdere vlakken op elkaar. En ze zijn ook allebei heel blij met zichzelf :).
Haha, ja, dat is ook al zo'n duidelijke overeenkomst :lol1:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas is Bas. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Guus is wel wisselend. Hij is of super druk happy en opdringerig of super onderdanig. Wij kunnen er niet precies de vinger op leggen. Als hij binnen gepoept heeft en een van ons komt beneden gaat hij totaal over de rooie. Dan moet hij spugen en eet niet meer. Wordt helemaal kruiperig terwijl wij niet reageren en het direct zonder emotie opruimen. Dat hebben we afgesproken en doen dat ook zo. Hij is echter hypergevoelig. Denk dat zijn vorige baasje hem extreem hard strafte voor dit soort zaken.

Verder kan hij ook buiten iets ruiken en helemaal over de poep gaan. Wij denken wolven. Dan raakt hij in trans, schrikt van alles en wordt helemaal kruiperig.

Gelukkig is het 99% van de tijd een super vrolijke brutale aap. Maar heel soms ineens is het zo'n zieltje....dat breekt mijn hart. Hij kijkt je dan echt aan met ogen als schotels van sla mij niet.....hij kruipt dan en werpt zich om alles op zijn rug. Dat kan best een half uur aanhouden.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe is nog een heel vrij en blije pup, alles en iedereen is leuk.
Soms heeft hij zijn ' i just don't know what to do with zazoe' momentjes. Dan is hij moe, maar kan niet uit zichzelf slapen.

Vorige honden waren eigenlijk nooit chagrijnig.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari is eigenlijk altijd vrolijk en blij. Echt een clown.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily heeft eigenlijk altijd goede zin. Chagrijnig of snauwerig is ze nooit. Ik merk bij haar wel duidelijk dat ze de weken na de loopsheid veel minder energiek is dan de periode daarna tot de volgende loopsheid.
Alfil is wel wat stressgevoeliger, hoewel het met de jaren steeds minder wordt. Als er teveel gedoe om hem heen is (of was), kon zijn emmertje echt vollopen en als je dan niet op tijd ingreep, kon hij zomaar een snap uitdelen of uitvallen naar Lily. Tegelijkertijd zie ik bij hem op bepaalde momenten weer ontzettend veel blijheid. Bijvoorbeeld als we er met de hele familie op uit gaan, of als we naar het grote strand gaan. Die ruimte, daar geniet hij echt van, en ook van de zachte ondergrond denk ik.
In die zin is Alfil ook gevoeliger voor de sfeer thuis, of het beïnvloedt hem meer. Als wij in een vrolijke en uitgelaten stemming zijn, neemt hij die meteen over. Maar als er spanningen zijn, slaan die helaas ook over op hem. Lily voelt die verschillende stemmingen ook wel aan denk ik, maar ze beïnvloeden haar minder. Als het te druk is, trekt ze zich vanzelf terug, terwijl Alfil dan bezorgd de situatie in de gaten houdt.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Victor is eigenlijk altijd vrolijk en enthousiast om iets te gaan doen.
Als hij niet vrolijk is, dan is er wat aan de hand.

Als ik bijv. net uit het werk kom en nog gestresst ben, dan merk ik dat wel met wandelen, hij luistert dan minder goed en blaft de oren van je hoofd. Als ik relaxt ben, is hij ook relaxter.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier zijn het ook echt verschillende honden.
Damy is heel gelijk van gemoed. Alles is wel best en het leven is altijd leuk als we wandelen. Ik ken die hond niet chagerijnig.

Noa daarintegen.. Echt een teef. Ene dag zo knuffelig, dan kruipt ze bijna in me. En de dag erna stikchagerijnig en kan ze niets hebben. Tijdens de loopsheid wordt dat nog eens versterkt. De eerste dagen vindt ze mij verschrikkelijk stom (en m'n vriend geweldig), maar daarna vindt ze mij weer het einde en is m'n vriend niet meer goed genoeg :engel:

Diva ken ik niet goed genoeg. Tot nu is zij heel gematigd, geen kwispel van gezien. Een blij bekkie als ze losloopt, een zot bekkie als ze speelt met een knuffel, verder altijd hetzelfde smoelwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”