Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In je mand en daar blijven.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: In je mand en daar blijven.

Ongelezen bericht door natalie »

Voor Jip heb ik een jaar lang een enórme bench in de woonkamer gehad. Daar stuurde ik hem naartoe als we gingen eten, meestal met het deurtje open. Maar dat ding wilde ik mijn huis uit hebben en sindsdien gebruik ik eigenlijk het commando ‘plaats’ nooit meer. Jip weet precies hoe het werkt hier in huis, ik hoef ‘m daarvoor niet eerst ergens naartoe te sturen. En Abel... tja. Bij Abel ben ik te lui geweest denk ik :LOL:

Bij Abel had ik hele andere prioriteiten, hij kent het commando ‘plaats’ ook helemaal niet. Jip had in huis veel sturing en verplichte rust nodig, Abel niet. Dus ik vond het de moeite niet waard om hem dat te leren. Ze liggen allebei gewoon waar ze willen. Jip gaat overigens wel altijd trots in zijn mand zitten zodra ik ons avondeten op tafel zet. Hij weet dat hij dan iets lekkers krijgt en hij weet ook dat ik dat naar ‘m toe kom brengen. Dus dan gaat ‘ie alvast klaar zitten :D Maar hij mag ‘m vervolgens opeten waar hij maar wil (meestal loopt ‘ie er mee naar buiten toe).
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Lucia schreef:Vorige honden kenden het wel, met name zodat ze bij de oppas erin bleven tijdens eten.
Verder hoeven ze vam mij eigenlijk niet verplicht ergens te blijven in huis.
Zazoe kent 'kleedje' dat is gewoon een fleecedingetje of dekbed, net wat bij de hand is, en als ik zeg dat hij op zijn kleedje moet, dan doet hij dat al keurig.
Meer om bijvoorbeeld op terras makkelijk aan te leren. En nu tijdens koken ook, want hij heeft een voorliefde om onder gasfornuis te liggen tijdens koken en dat wil ik niet. Zo kan hij toch lekker in keuken kijken. Ervanaf mag dan ook, maar niet verder dan dat de keuken in.
Ja, "kleedje" inderdaad.Ik zei tegen Buster wel eens, "met je reetje op je kleedje". En dan ging ie op zijn plaats liggen. :mrgreen:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ze mogen van mij ook overal liggen.
Als ik wil dat ze op 1 plek blijven dan gaan ze even in de bench. Deurtje dicht.
Simpel en geen gezeur. Ideaal
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

ik vind het wel handig als ze het kunnen. Maar als pup leer ik ze dat niet aan.
Dat is meer iets voor later vind ik.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier mogen ze in principe overal liggen zolang ze maar niet in de weg liggen.
Ze hebben wel hun plekjes waar ze graag liggen, ‘s avonds ligt Ras vaak naast me en Ziggy in zijn mandje die in de luie stoel ligt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nee, nooit aan gedaan. "In je mand, foei en af!"

Dat is de associatie die ik er bij heb. Als Sis wil mag ze overal bij zijn, en dat wil ze ook graag. Dan gaat ze zo maar foei en af. Doet ze niemand kwaad.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ze gedragen zich alsof het huis van hen is en gelijk hebben ze. Ze liggen waar ze willen. Als ik op de bank lig, liggen Hazel en Polar graag ook wel op mij.
Meestal vind ik dat gezellig, soms ook teveel in my face en dan zeg ik wel dat ze een ander pkekje moeten zoeken. Mijn honden zijn sowieso klef. Altijd bij of op me. Dat is ook onze lol :wink:
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Alleen sjuun kent plaats, heeft ze van hewi geleerd :LOL:

Kenzi deden we in de ren als ze even op een bepaalde plek moest blijven (klussers in huis, even geen toezicht, of gewoon rustmoment).

Voor de rest zoeken ze het maar uit, als ik wil dat ze weg gaan kennen ze het commando "wegwezen" dat betekend zoveel als "ga gewoon even uit mijn buurt" :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden mogen liggen waar ze willen maar kennen wel het commando plaats. Dat is de mand en dan moeten ze erin blijven liggen tot ik het zeg.
Dat doen en kunnen ze prima. Bijvoorbeeld als er iets van glas kapot gevallen is of er is een klein kindje op bezoek dat druk rond wil rennen. Of ze lopen te klooien in de keuken en ik heb een keer of 3 bijna mijn nek over ze gebroken. Dan zeg ik weg nu! En als dat niet helpt zeg in PLAATS! want het is nu even genoeg! En dan zijn ze even 5 minuten weg. Best wel handig.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

laeken schreef:Mijn honden mogen liggen waar ze willen maar kennen wel het commando plaats. Dat is de mand en dan moeten ze erin blijven liggen tot ik het zeg.
Dat doen en kunnen ze prima. Bijvoorbeeld als er iets van glas kapot gevallen is of er is een klein kindje op bezoek dat druk rond wil rennen. Of ze lopen te klooien in de keuken en ik heb een keer of 3 bijna mijn nek over ze gebroken. Dan zeg ik weg nu! En als dat niet helpt zeg in PLAATS! want het is nu even genoeg! En dan zijn ze even 5 minuten weg. Best wel handig.
Hier ook. Als ik zeg plaats dan gaat ze naar dat ene hoekje op de bank. Als ik ga dweilen mag ze kiezen..plaats of de tuin..meestal gaat ze dan naar de tuin.
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nee, geen mand, bench of plaats, ook niet als pup.
Ze mogen liggen waar ze willen, ook als ze vies zijn :mrgreen:
En ook als ik aan het schoonmaken ben.
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Tijdens het eten moeten ze op hun plaats, lees: weg bij de tafel en weg bij de peuter.
Dan gaan ze in hun mand of op hun kussen.
Ik wil geen gedoe tijdens het eten, de peuter laat namelijk geregeld dingen vallen. Ook dingen die zij niet mogen.
Rubey10
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Rubey10 »

Niet bewust aangeleerd maar ze weten het wel. De keuken uit! Als ik rustig wil koken, of de poezen eten krijgen. En het commando “ ga maar lekker liggen” hebben ze zelf bedacht dat het ergens op een kleedje is. De kamer ligt wel vol met kleedjes en de jongste wil graag op de bank, de rest niet dus dat mag.
Ik heb ze wel het eerste jaar in de bench gehad, vooral als ze geen rust pakken en s’nachts.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Wij hebben geregeld kinderen over de vloer, dus wij hebben het wel aangeleerd dat ze bij wat bangere kinderen even in haar mand of op haar kussen moet. Ook onder het eten is het nu nog in d'r mand, maar ik zie gebeuren dat dat wel gaat verwateren als ze maar niet gaat lopen schooien bij en onder de tafel tijdens de maaltijd.

En de keuken is een no go als ik daar sta te koken. Ik mocht willen dat de rest van het gezin daar ook zo over dacht...
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Alleen Damy hebben we " ga bench" geleerd. Die nam als pup geen rust en moesten we echt opsluiten. Heel lang moest hij 's nachts in de bench (koekje in de bench en deurtje dicht). Maar overdag, dat het deurtje open blijft en hij moet in de bench blijven? Nee, dat nooit.
Nu mogen ze sowieso liggen waar ze willen. Zolang het maar niet recht voor m'n voeten is.

Ze kennen wel een "ga es aan de kant" en "binnen"
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Thuis vind ik dat niet nodig. Ik heb het wel aangeleerd toen hij jong was, want weer dat verhaal over hond in de keuken.
Als we ergens op bezoek zijn of hij moet even wachten op een onhandige plek (hij is nou eenmaal heel groot en neemt veel ruimte in als hij ligt), dan wijs ik wel een plek aan waar hij mag liggen.

Uma doet niet aan wat ik wil of handig vind. Als zij heel onhandig ligt schuif ik haar wat opzij. Ik kan van alles tegen haar zeggen maar ze trekt nog geen wenkbrauw op en ik krijg haar ook niks geleerd. Zo komen we er ook :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”