Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ardennen Hondje

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ardennen Hondje

Ongelezen bericht door Shibby »

Afgelopen week een paar dagen naar de Ardennen geweest. Door de vele regen en een rug en heup die toch nog niet helemaal deden wat ik hoopte, zijn we niet de 7 dagen gegaan die eigenlijk de bedoeling waren. Maar...de dagen die we er waren, waren heerlijk :cheer:

Blijkbaar was het jachtseizoen al begonnen en in de omgeving van Bohan was het de eerste dagen op en top jacht. Lou moest er toch echt uit, dan maar met een kek fluorescerend hesje. :mrgreen:
Afbeelding

Met behulp van de plaatselijke vvv en een wandelkaart een jachtvrije wandeling gevonden in de omgeving.
Afbeelding

Lou was hier niet helemaal op haar gemak. We kamen net uit een pad waar het stikte van de vers omgewoelde grond door de zwijnen en aangezien ik een licht zwijnen-trauma heb opgelopen vorig jaar in de Ardennen was het een stuk 'niet zeiken en als de sodemieter doorlopen'. :hmmm:
Afbeelding

Parc Furfooz. Als je ooit in de buurt van Dinant bent, is deze wandeling echt een aanrader. Je betaalt wel iets aan entree (4 euro pp) en dan heb je een wandeling van ongeveer 4 kilometer met erg veel mooie en leuke stukjes. :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dierentuin bij Bouillon. Lou vond het KUT met hoofdletters. Vooral de Emoe's. Die bleven haar achtervolgen. En toen er ook nog een tijger begon te brullen, was ze er helemaal klaar mee. Geen dierentuin bezoekjes meer voor Lou dus. Ze vindt het echt retespannend. Gelukkig waren we wel helemaal alleen in de dierentuin dus ze had de ruimte om afstand te nemen.

Toch waren de wolven en de wilde katten wel interessant:

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig was het dierentuinleed snel vergeten toen we naar Luxemburg waren gereden en ze daar door de dierenwinkel mocht struinen. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En verder was het vooral chillen op de bank met een dekentje :cheer:

Afbeelding

Vorige week trouwens ook nog even tussendoor een dagje Ardennen gepakt bij de Ninglinspo. Hier waren we al eens geweest, maar het blijft een hele fijne wandeling!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Ardennen Hondje

Ongelezen bericht door bram en thijs »

En uiteindelijk toch ook nog een beetje zon
AfbeeldingAfbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Jullie hebben leuke tripjes gedaan!

Ben er nu, heb de jagers al gehoord en zag ze langsrijden met een hert in de pick-up en honden in de aanhanger.
Shibby
Zeer actief

Persistence schreef:Jullie hebben leuke tripjes gedaan!

Ben er nu, heb de jagers al gehoord en zag ze langsrijden met een hert in de pick-up en honden in de aanhanger.
Lekker dan.

Welk stuk zit je?
Waar ik was stond wel bij ieder bos aangegeven of en wanneer het niet toegankelijk was vanwege de jacht. Opzich best goed geregeld (oké, behalve die ene wandeling waar ik aan begonnen was en al 1,5 kilometer recht omhoog was geklommen en vervolgens bij een afgesloten bos uit te komen. De bos dieren daar hebben wat Nederlandse scheldwoorden geleerd :engel: )
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Knappe Lou :I:
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een leuke foto’s! Ik vind het gaaf dat jij zo regelmatig naar de Ardennen gaat om met je hond te wandelen!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wauw zeg , wat is het daar mooi, en stoere foto`s :I:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Shibby schreef: Lekker dan.

Welk stuk zit je?
Waar ik was stond wel bij ieder bos aangegeven of en wanneer het niet toegankelijk was vanwege de jacht. Opzich best goed geregeld (oké, behalve die ene wandeling waar ik aan begonnen was en al 1,5 kilometer recht omhoog was geklommen en vervolgens bij een afgesloten bos uit te komen. De bos dieren daar hebben wat Nederlandse scheldwoorden geleerd :engel: )
Bij Erezée-Manhay. Wilde bij Solwaster wandelen, (dat schijnt nog mooier te zijn dan Ninlingspo) maar daar jagen ze dus vandaag. Vandaag 13km wandeling rond Deux Rys en Harre.
Haha ik begrijp je frustratie, stond na 10km ook ineens voor zo’n bord en afzetlint. Ja halló, dát was niet afgesproken! Maar was gelukkig niet voor vandaag.
Ga eens googelen waar die dierentuin ligt waar je Lou zo blij mee maakte :engel:
Shibby
Zeer actief

Persistence schreef:
Shibby schreef: Lekker dan.

Welk stuk zit je?
Bij Erezée-Manhay. Wilde bij Solwaster wandelen, (dat schijnt nog mooier te zijn dan Ninlingspo) maar daar jagen ze dus vandaag. Vandaag 13km wandeling rond Deux Rys en Harre.
Haha ik begrijp je frustratie, stond na 10km ook ineens voor zo’n bord en afzetlint. Ja halló, dát was niet afgesproken! Maar was gelukkig niet voor vandaag.
Ga eens googelen waar die dierentuin ligt waar je Lou zo blij mee maakte :engel:
Solwaster is echt heel gaaf! Mooier zou ik niet direct zeggen. Hij is vergelijkbaar wat betreft klimmen langs een bergriviertje, zonder de glibberrotsstukjes van de Ninglinspo waar je blij bent dat die touwen er hangen dan, en het is wat gevarieerder. Je loopt dan ook een leuk stuk over de top waar een gaaf open veld is met heel veel stenen. Leuk om zelf ook ff een bouwwerk te maken (je snapt wat ik bedoel als je daar bent :mrgreen: ) en dan pak je een heel stuk door bos en weer wat klim en klauter werk terug.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Hilde schreef:Knappe Lou :I:
Ik verwacht ook een hoop foto's van Elmo he :hmmm: :mrgreen:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Wildflower schreef:Wat een leuke foto’s! Ik vind het gaaf dat jij zo regelmatig naar de Ardennen gaat om met je hond te wandelen!
Het is iets waar we allebei echt van kunnen genieten en het geluk dat ik met 1,5 uur rijden midden in de Ardennen sta, speelt ook mee denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

S@ndr@ schreef:wauw zeg , wat is het daar mooi, en stoere foto`s :I:
Ja hé. Ik vind dat soms bijna raar. Dat er in ons buurlandje zoveel natuurschoon is waar we hier in Nederland geen weet van hebben :I:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Shibby schreef:
S@ndr@ schreef:wauw zeg , wat is het daar mooi, en stoere foto`s :I:
Ja hé. Ik vind dat soms bijna raar. Dat er in ons buurlandje zoveel natuurschoon is waar we hier in Nederland geen weet van hebben :I:

De Ardennen zijn schitterend.
Ninglinspo inderdaad.
Maar ook heel mooie gebieden langs de oude spoorbaan (nu omgezet in fietspaden) of de Hautes Fagnes.
Luxemburg en dan omgeving Mullerthal is geweldig.

Maar ook in Nederland zijn veel ontzettend mooie gebieden waar mensen nauwelijks weet van hebben!
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Leuk! Parc Furfooz even genoteerd. Wij zitten daar in de buurt met oud en nieuw.
Afbeelding
Groetjes Marja
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Wat een heerlijke foto's ! En Lou is zooo leuk. ♡♡♡
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Supergaaf jullie wandelingen :I:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Er zitten echt prachtplaatjes ook tussen! Wat leuk om mee te kijken zeg!
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Leuke foto’s.
Blijkbaar was het jachtseizoen al begonnen en in de omgeving van Bohan was het de eerste dagen op en top jacht. Lou moest er toch echt uit, dan maar met een kek fluorescerend hesje. :mrgreen:
Mooi hesje. Verstandig.
Dat de jacht al begonnen is verbaasd me niets. Hier bij mij was het dit jaar zelfs al vanaf 1 september. Maar last van afgesloten bossen heb ik dan weer nooit, dat doen die Belgen dan toch anders.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Shibby schreef:
Hilde schreef:Knappe Lou :I:
Ik verwacht ook een hoop foto's van Elmo he :hmmm: :mrgreen:
Ohoh :tongue:

@Persistence: de dierentuin is Parc Animalier du Bouillon (staat dat hierboven al?) en wel leuk, maar niet echt top hoor :tongue: Verwacht geen NL dierentuin. Vond heel veel dieren wat zielig (o.a. kreupele steenbok, tijger met twee relatief grote, verse hoofdwonden) en ze waren echt niet allemaal relaxt met honden. De zebra’s waren aan het donderjagen op een leuke manier met Elmo, maar een hoornraaf kwam echt dreigend vanuit de andere kant van het verblijf en een wapiti haalde direct uit toen Elmo dichterbij kwam op normale manier. Verder wel een leuk dagje uit als je wat anders wil doen dan wandelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”