Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
crutz schreef:Ik verbaas me er overigens over dat de info over mentale stimulans niet tijdens de cursus die je nu volgt ook meegenomen wordt.
Wat is daar in je eerste les behandeld?
Zitten en aan de riem lopen etc.
Trouwens, een maat van me wees mij er op dat Benthe een Hollander x Mechelaar is i.p.v. een volbloed Hollander. Haar vader is Bassie en d'r moeder Cindy. Kan iemand dat bevestigen?
Yep kijk op bloedlijnen.nl en de uitgebreide afstamming van de foto van Crutz daar staat dus t ras en fotos bij. Zitten een aantal mechelaars in.
Maar zowel pa als ma zijn Hollanders qua kleur.
malinois schreef:Yep kijk op bloedlijnen.nl en de uitgebreide afstamming van de foto van Crutz daar staat dus t ras en fotos bij. Zitten een aantal mechelaars in.
malinois schreef:Yep kijk op bloedlijnen.nl en de uitgebreide afstamming van de foto van Crutz daar staat dus t ras en fotos bij. Zitten een aantal mechelaars in.
crutz schreef:
Nee als de hond gestroomd is (brindle) is het xhollander anders X mechel (al dan niet zwart)
Wat ik tot op de dag van vandaag dikke onzin vindt. Binnen de werklijnen hebben ze ook altijd 2 rassen in 1 nest liggen, de gestroomde zijn xHollanders, de blonde en zwarte zijn x Mechelaars, wat een bullshit, alsof dr kleur er een ander ras van maakt.
crutz schreef:
Nee als de hond gestroomd is (brindle) is het xhollander anders X mechel (al dan niet zwart)
Wat ik tot op de dag van vandaag dikke onzin vindt. Binnen de werklijnen hebben ze ook altijd 2 rassen in 1 nest liggen, de gestroomde zijn xHollanders, de blonde en zwarte zijn x Mechelaars, wat een bullshit, alsof dr kleur er een ander ras van maakt.
Dank voor de info, maar ik kan er niet uit opmaken of Benthe nou een Hollander is of een Hollander x Mechelaar.
Je hebt een inteeltkruising.
Proficiat, he?
Ik was een keer bij dierenarts/neuroloog Mandigers met een diensthond van ons.
Tijdens een uitgebreid gesprek was hij erg geïnteresseerd in de bloedlijnen van werklijnen, hij gaf aan dat hij zich hier nog eens in wilde verdiepen. En dan vooral het verschil tussen stamboomhonden en werklijn gefokt honden,
Ik heb hem bloedlijnen.nl aangegeven als bron van informatie en erbij gezegd dat hij vooral niet heel erg moest schrikken.
crutz schreef:
Dat bevreemdt mij ook!
Ik ben het er dan ook niet mee eens, dat moge duidelijk zijn.
Budkes schreef:
Ik ben het er dan ook niet mee eens, dat moge duidelijk zijn.
Hoe zou het volgens jou dan moeten zijn?
Er moet van mij helemaal niets. Ik schud alleen mijn hoofd als ik weer eens een advertentie voorbij zie komen waarin staat 3 Mechelaars en 5 Hollanders in een nest....
Binnen de KNPV zijn die rassen al zo vermengd dat dit hetzelfde is als gele en brindle boxers, gele, abricot en brindle Mastiffs, etc. etc. Het enige verschil is namelijk de kleur. Uitzonderingen daargelaten.
Maak er om mijn part werkende lage landen herders van of zo....
Cleva schreef:
Nee hoor, ik krijg er alleen een beetje kromme tenen van dat je hond zo ongeveer een kloon van Rocky is. Vier keer!
En dan ook nog een herhalingsnest. Je reinste broodfok.
Je weet niet waar je over praat. Sodemieter toch op uit mijn topic, eigenwijze trut.