Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

MDR1-gen Border Collie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: MDR1-gen Border Collie

Ongelezen bericht door MJ »

malinois schreef:
MJ schreef:
malinois schreef:He hoi!!!
Hoi Fenella !

Hoe is het met jou ?
Zijn gangetje :) en met jou?
Fijn te horen !
Hier gelukkig ook goed !
MJ
Zeer actief

Lucia schreef:Wat leuk!
Hier nu ook een border collie van 4 mnd, dus ook voor ons een overdenking.
Mijn plan is om bij 20 wkn als hij nog getiterd wordt eens te vragen over een test.
Dat kan ik ook nog weleens doen ! Da's een goeie ! Heel veel plezier met jullie puppekind !
Tamara/Bayko schreef:Hoooooi MJ, wat ontzettend leuk om jou weer eens hier te zien :cheer: :balon: Voor mij behoorde je tot het selecte groepje vertrokken forummers dat ik echt miste, dus hopelijk lezen we vanaf nu weer wat vaker van je :D
En dan ook nog een border collie erbij, joh. Wat leuk! Bij jullie zal Keessie het vast goed hebben :ok:
Ach, wat lief ! :J:
Alles goed met jou ?

Ik heb mijn border collies nooit laten testen op het MDR1-gendefect, maar hen gewoon altijd behandeld alsof ze lijder waren. Medicatie of preventieve middelen die voor problemen zouden kunnen zorgen kregen ze dus niet. Stond ook in hun dossiers bij mijn dierenarts dat er rekening gehouden moest worden met bepaalde medicatie e.d. Dan werd er netjes meegedacht over een alternatief.
Ja, ik hink nu ongelooflijk op 2 benen terwijl ik 2 weken geleden bloed liet afnemen ervoor. Tot dat stomme lab gister begon te zeuren en ik van meerdere kanten te horen en te lezen kreeg dat ja, je hebt de wetenschap maar je moet alsnog voorzichtig zijn bij 'vrij' . Hoewel , zoals mensen hier ook aangeven, het weten is ook prettig .
Die swab lijkt me wel wat of bijv met titeren. 2 vliegen in 1 klap.
MJ
Zeer actief

alm@ schreef:Hé MJ :J: ik probeer steeds de teckels aan je te slijten maar je trapt er niet in :mrgreen:
Brengen ( ik kom ze zelfs halen !! :cheer: ) mag altijd ! Ruilen: no way ! :LOL: :LOL: :LOL:
MJ
Zeer actief

Nanna schreef:Geen fuck verstand van Border Collies, maar wel leuk, zo'n blast from the past.
Nou niet meer weglopen hè :hmmm:
Hey hoi !

Hahahaha, blast from te past ! :LOL:
Hoe is het daar in het Brabantse en met de honden natuurlijk ?
MJ
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Aaah :I: Hi, Kees :mann:
15 weken vandaag en dik 10,5 kilo schoon aan de haak.
Maar joh, wat een lekker ding is het !
MJ
Zeer actief

Nanna schreef:
MJ schreef:[
Hoe is het daar in het Brabantse en met de honden natuurlijk ?
Prima. Ik heb alleen nog maar Puli's nu, drie stuks. Het verstand komt met de jaren ;-)
Whut ?
Geen teckel meer ? Nah....komaan zeg ! :hmmm:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

MJ schreef:
duitse herder schreef:Hé wat leuk, een border collie! Ik heb er tegenwoordig ook eentje (eigenlijk moet mijn nickname aangepast worden :mrgreen: ).
Hahaha, dat mag je zeker dan ! :-) wat leuk ook een BC bij jou !En natuurlijk even vragen of alles goed is met Noah?
Perry is dmv ouders vrij, al ben ik sowieso wel voorzichtig erin. Ik heb zowel Noah als Perry vorige week behandeld met stop! Animal bodyguard. Daar kan je ook naar kijken
Ah top dat Perry vrij is !
De stop! zag ik inderdaad ook. Die hou ik in gedachte als de Billy no mates niet meer werkt. Dank . :ok:
Wat lief dat je het vraagt. Noah is ondertussen ruim 11 jaar. Ze mankeert wel helaas fysiek het nodige, maar dat mag de pret niet drukken. We doen nog steeds mee met hooperswedstrijden, ze heeft er nog lol in. Sinds deze week speelt/rent ze buiten samen met Perry :cheer: ik hoop dat ze nog even mee gaat.

Enne wat een plaatje :I: ben erg benieuwd naar het verhaal erachter.
Perry en Noah

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een snoepje :I:
Mooie duidelijke foto en niks te groot :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

MJ schreef:
Mijn plan is om bij 20 wkn als hij nog getiterd wordt eens te vragen over een test.
Dat kan ik ook nog weleens doen ! Da's een goeie ! Heel veel plezier met jullie puppekind !
Tamara/Bayko schreef:Hoooooi MJ, wat ontzettend leuk om jou weer eens hier te zien :cheer: :balon: Voor mij behoorde je tot het selecte groepje vertrokken forummers dat ik echt miste, dus hopelijk lezen we vanaf nu weer wat vaker van je :D
En dan ook nog een border collie erbij, joh. Wat leuk! Bij jullie zal Keessie het vast goed hebben :ok:
Ach, wat lief ! :J:
Alles goed met jou ?
Ja, hoor. Hier inmiddels geen border collies meer nadat ik Cyntha in mei 2017 heb laten inslapen. Na een hele poos zonder hond te hebben gezeten, kwam supermormel Cody mijn leven verrijken. Een heerlijk vlinderhondreutje van inmiddels alweer vijftien maanden oud. Ik moet nog even een nieuw onderschrift regelen. En m'n avatar is ook wel aan een update toe; op de huidige was Cody nog pup.

Ja, ik hink nu ongelooflijk op 2 benen terwijl ik 2 weken geleden bloed liet afnemen ervoor. Tot dat stomme lab gister begon te zeuren en ik van meerdere kanten te horen en te lezen kreeg dat ja, je hebt de wetenschap maar je moet alsnog voorzichtig zijn bij 'vrij' . Hoewel , zoals mensen hier ook aangeven, het weten is ook prettig .
Die swab lijkt me wel wat of bijv met titeren. 2 vliegen in 1 klap.

Als je toch van plan bent om te titeren zou ik gewoon vragen of ze een deel van het bloed kunnen gebruiken voor de test op het defect, als dat kan. Dan is het voor Keessie geen extra belasting.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een heerlijk mannetje. :I:
MJ
Zeer actief

duitse herder schreef: Wat lief dat je het vraagt. Noah is ondertussen ruim 11 jaar. Ze mankeert wel helaas fysiek het nodige, maar dat mag de pret niet drukken. We doen nog steeds mee met hooperswedstrijden, ze heeft er nog lol in. Sinds deze week speelt/rent ze buiten samen met Perry :cheer: ik hoop dat ze nog even mee gaat.
11 ?? Kanonne wat vliegt de tijd.!
Heerlijk om te horen dat jullie zo lekker genieten samen van hoopers . Gijsje vindt dat ook erg leuk.
Geniet lekker van je 2 kanjers....nog heeeeel lang !
Best sneu...net pupje in huis...schoonvader getroffen door hersenbloeding, woont ver in Duitsland..dus ja..of wij op pup even wilden passen.
Situatie verslechterde...dus ze bleven .Uiteindelijk na 2e hersenbloeding realiseren dat dit niet de tijd was voor een pup. Ze zaten zo onverwachts in de zorgen en waren totaal niet meer met pup bezig. Tja..pup was al 2 weekjes hier...en na die beslissing bleef ie dus. :mrgreen:
Ze staan nog altijd achter de beslissing gelukkig en mensen waar Kees geboren is hebben we natuurlijk direct op de hoogte gesteld.

edit : typo.
Laatst gewijzigd door MJ op 09 okt 2019 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
MJ
Zeer actief

ranetje schreef:Wat een snoepje :I:
Ja he ?! :I:

Mwoah...hij mocht wat kleiner maar hoe foto's te plaatsen is veranderd volgens mij ?

Ook alles goed met jou ?
Leuk jullie weer te spreken'' ![/quote]
MJ
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
MJ schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Ja, hoor. Hier inmiddels geen border collies meer nadat ik Cyntha in mei 2017 heb laten inslapen. Na een hele poos zonder hond te hebben gezeten, kwam supermormel Cody mijn leven verrijken. Een heerlijk vlinderhondreutje van inmiddels alweer vijftien maanden oud. Ik moet nog even een nieuw onderschrift regelen. En m'n avatar is ook wel aan een update toe; op de huidige was Cody nog pup.

Wat gaaf , een vlindermanneke ! Ik moet wel even wennen hoor, jij geen borders meer ! :wink:
Ach Cyntha...je meisje. Wat zal je haar missen. Fijn dat Cody je leven weer verrijkt !

Als je toch van plan bent om te titeren zou ik gewoon vragen of ze een deel van het bloed kunnen gebruiken voor de test op het defect, als dat kan. Dan is het voor Keessie geen extra belasting.
Precies ! :ok:
MJ
Zeer actief

Wildflower schreef:Wat een heerlijk mannetje. :I:
Is het :wink: ...een kleine ondeugd maar echt een heerlijk ventje !
Tamara/Bayko
Zeer actief

MJ schreef: Wat gaaf , een vlindermanneke ! Ik moet wel even wennen hoor, jij geen borders meer ! :wink:
Ach Cyntha...je meisje. Wat zal je haar missen. Fijn dat Cody je leven weer verrijkt !

Haha, voor mijzelf was het ook wel even schakelen hoor van de borders naar een vlinderhondje. Cyntha wordt inderdaad nog zeer gemist, evenals Bayko al is hij er al zeven jaar niet meer. Gelukkig brengt Cody veel vreugde. Een kleine boef is het, met enorm veel humor waar ik iedere dag om in een deuk lig en zo heel af en toe hem het liefst voor achter het behang wil plakken :engel: Verder heeft hij een ontzettend lief en zacht karakter, en qua actief zijn doet hij absoluut niet onder voor de border collies dus we vermaken ons prima met lekker wandelen, trainen etcetera. Vooral mantrailen is Cody's grote passie. Komt goed uit want ik vind dat zelf ook nog steeds heerlijk om te doen.

Wat een verhaal zit er achter de komst van Keessie. Verdrietige situatie voor de mensen waar hij eerst zat. Gelukkig zit hij nu bij jullie op een prima plek. Het klinkt als een heerlijk hondje. Daar ga je vast nog veel plezier van hebben :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:

Haha, voor mijzelf was het ook wel even schakelen hoor van de borders naar een vlinderhondje. Cyntha wordt inderdaad nog zeer gemist, evenals Bayko al is hij er al zeven jaar niet meer. Gelukkig brengt Cody veel vreugde. Een kleine boef is het, met enorm veel humor waar ik iedere dag om in een deuk lig en zo heel af en toe hem het liefst voor achter het behang wil plakken :engel: Verder heeft hij een ontzettend lief en zacht karakter, en qua actief zijn doet hij absoluut niet onder voor de border collies dus we vermaken ons prima met lekker wandelen, trainen etcetera. Vooral mantrailen is Cody's grote passie. Komt goed uit want ik vind dat zelf ook nog steeds heerlijk om te doen.
Klinkt als een héérlijk ventje . :I:
En leuk...mantrailen ! Dikke lol.met elkaar....fijn !
Daar ga je vast nog veel plezier van hebben :wink:
Vast wel ! :lol1:

22 oktober gaan we titeren en dan ook , als we toch bezig zijn, wat extra.voor de test.
Ben benieuwd!
ranetje
Zeer actief

MJ schreef:
ranetje schreef:Wat een snoepje :I:
Ja he ?! :I:

Mwoah...hij mocht wat kleiner maar hoe foto's te plaatsen is veranderd volgens mij ?

Ook alles goed met jou ?
Leuk jullie weer te spreken'' !
Gaat wel :wink:
Ita wat nare fysieke problemen en hier ook nog/weer een jonge Griffon in huis (vanaf pup, nu twee jaar oud)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
MJ
Zeer actief

ranetje schreef:

Gaat wel :wink:
Ita wat nare fysieke problemen en hier ook nog/weer een jonge Griffon in huis (vanaf pup, nu twee jaar oud)
Och wat verdrietig te horen van Ita. Ik duim voor je meisje . Nare fysieke problemen moeten niet mogen. :roos:

En een jonge dame in huis ! Dat geeft leuk werk aan de winkel. :cheer:
duitse herder
Zeer actief

MJ schreef:
duitse herder schreef: Wat lief dat je het vraagt. Noah is ondertussen ruim 11 jaar. Ze mankeert wel helaas fysiek het nodige, maar dat mag de pret niet drukken. We doen nog steeds mee met hooperswedstrijden, ze heeft er nog lol in. Sinds deze week speelt/rent ze buiten samen met Perry :cheer: ik hoop dat ze nog even mee gaat.
11 ?? Kanonne wat vliegt de tijd.!
Heerlijk om te horen dat jullie zo lekker genieten samen van hoopers . Gijsje vindt dat ook erg leuk.
Geniet lekker van je 2 kanjers....nog heeeeel lang !
Best sneu...net pupje in huis...schoonvader getroffen door hersenbloeding, woont ver in Duitsland..dus ja..of wij op pup even wilden passen.
Situatie verslechterde...dus ze bleven .Uiteindelijk na 2e hersenbloeding realiseren dat dit niet de tijd was voor een pup. Ze zaten zo onverwachts in de zorgen en waren totaal niet meer met pup bezig. Tja..pup was al 2 weekjes hier...en na die beslissing bleef ie dus. :mrgreen:
Ze staan nog altijd achter de beslissing gelukkig en mensen waar Kees geboren is hebben we natuurlijk direct op de hoogte gesteld.

edit : typo.
Ach wat een verdrietig verhaal zit er achter. Wel fijn dat jullie hem kunnen houden.
Perry en Noah

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Bloed geprikt bij titeren en een beetje meer om naar het lab te sturen.

Vandaag uitslag :

Keessie is VRIJ ! :cheer: :cheer: :cheer:
ranetje
Zeer actief

MJ schreef:Bloed geprikt bij titeren en een beetje meer om naar het lab te sturen.

Vandaag uitslag :

Fijn :cheer:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Fijn :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Yeah :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Goedzo! Waar heb je t laten testen, gewoon via de da?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MJ
Zeer actief

Dank jullie wel ! :flower:
malinois schreef:Goedzo! Waar heb je t laten testen, gewoon via de da?
Ja, ben blij met uitslag...scheelt toch boel gedoe. Bloed is opgestuurd door DA naar het lab. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MJ schreef:Dank jullie wel ! :flower:
malinois schreef:Goedzo! Waar heb je t laten testen, gewoon via de da?
Ja, ben blij met uitslag...scheelt toch boel gedoe. Bloed is opgestuurd door DA naar het lab. :wink:
Dat snap ik dat je blij bent!
Mooi makkelijk en snel opgelost zo...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

MJ schreef:Bloed geprikt bij titeren en een beetje meer om naar het lab te sturen.

Vandaag uitslag :

Wat een goed nieuws! Fijn :cheer:
duitse herder
Zeer actief

Vandaag uitslag :

Wat fijn! Scheelt toch een hoop zorgen
Perry en Noah

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Dank jullie wel !
Scheelt zeker boel zorgen. :)
Tamara/Bayko
Zeer actief

Goed nieuws! Fijn :ok: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”