Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Smuldier kwaliteit/ icm kleine brok?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
Re: Smuldier kwaliteit/ icm kleine brok?
Hij eet de beidebrokjes van celtic connection dus wel als beloningsbrokje of uit de kong.... wat moet je daar nou mee... vanuit de voerbak wordt t niet gegeten.... zou zo'n antschrok bak werken om debrokjes wat intetessanter te maken?
Krijg bijna het idee dat het niet eten eerder komt doordat t saai is. Omdat hij ze wel uit de kong eet of als beloning. Als hij t echt niet zou lusten dan zou ie dat toch ook niet doen?
Krijg bijna het idee dat het niet eten eerder komt doordat t saai is. Omdat hij ze wel uit de kong eet of als beloning. Als hij t echt niet zou lusten dan zou ie dat toch ook niet doen?
Laatst gewijzigd door Teuntje op 09 okt 2019 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Dat zou heel goed kunnen. Eten moet niet saai zijnTeuntje schreef:Hij eet de beidebrokjes van celtic connection dus wel als belongsbrokje of uit de kong.... wat moet je daar nou mee... vanuit de voerbak wordt t niet gegeten.... zou zo'n antschrok bak werken om debrokjes wat intetessanter te maken?

- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Aglaia eet ook geen brokjes uit haar bak, alleen als ik ze uit de hand voer
Opgegroeid met vlees...
Prima toch als hij ze wel uit de kong wil eten? Is hij een tijdje zoet mee. Eet hij de brokjes wel als je ze op de grond gooit? En vooral geen aandacht aan hem besteden tijdens het eten. Hij voelt je onzekerheid.

Prima toch als hij ze wel uit de kong wil eten? Is hij een tijdje zoet mee. Eet hij de brokjes wel als je ze op de grond gooit? En vooral geen aandacht aan hem besteden tijdens het eten. Hij voelt je onzekerheid.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Oh haha, dan zal het verschil hem vast zitten in het energieniveauanniek16 schreef:Ja ze eten 100 gram per dag. Nowah weegt 5.9 kilo, vanochtend nog gewogen. Hij is mooi op gewicht. Moet wel zeggen dat het een luilakje is hoor. In huis niks aan te beleven en tijdens het wandelen is ie liever lui dan moe (lees: meeliften onder in de kinderwagen is zijn hobby haha).
Toen hij jonger was stond hij op brok en vroeg naar mijn idee toen echt meer voeding.
Ik voer op het oog en ze doen het hier beide dus mooi op 100 gram, met regelmatig tafelresten en best wat gedroogde snacks.
En ohja, wat ik vergeet is dat ik elke dag 2 handjes vol brokken strooi in de tuin. Per hond dus 1 handje brok erbij

Van lekker lange wandelingen kan Cody echt genieten. Hij is nu 15 maanden dus het wandelen hebben we wel rustig opgebouwd, maar gemiddeld maken we nu 1 a 2 wandelingen van zo'n 30-50 minuten en eentje van 1,5 a 2 uur. Niet dat we dan van begin tot eind altijd in beweging zijn, hoor. Op de langste wandelingen gaan we ook weleens even ergens op een bankje zitten (al is Cody dat na een paar minuten meestal alweer beu) of vindt meneer het grappig om een tijdje naar paarden in een weiland te zitten loeren. Van mij mag hij. Verder heeft Cody er meestal flink de pas in. Toen hij nog pup was stond ik al versteld van zijn hoge wandeltempo. Volgens mij zou hij mijn borders er met gemak uitgelopen hebben. Ik zorg ervoor dat er altijd wel een gedeelte van de wandeling los gerend kan worden waarbij Cody het drievoudige aan meters maakt van wat ik loop

Laatst zijn we naar de heide geweest. Uurtje gewandeld. Eenmaal aangekomen bij een watertje heeft Cody zich daar een klein uur vermaakt met racen, kuilen graven en balletjes uit het water halen. Daarna nog een half uur verdergewandeld om uiteindelijk op een terras te belanden voor een warme chocolademelk. Cody was voldaan maar zeker niet oververmoeid, ik daarentegen merkte dat m'n conditie de laatste tijd niet meer zo top is

Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 10 okt 2019 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Dan zou ik deze aanschaffen, is verstelbaar voor de grootte van de brokken.Teuntje schreef:Hij eet de beidebrokjes van celtic connection dus wel als belongsbrokje of uit de kong.... wat moet je daar nou mee... vanuit de voerbak wordt t niet gegeten.... zou zo'n antschrok bak werken om debrokjes wat intetessanter te maken?
Misty vindt het een erg leuk speeltje.
https://www.huisdierplezier.nl/speelgoe ... m?___SID=U

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik denk eerder dat hij jou een beetje uitspeelt met het eten om dat jij er een ding van maakt. Het is allemaal aandacht. Vergis je niet in de slimheid van teckelsTeuntje schreef:Hij eet de beidebrokjes van celtic connection dus wel als beloningsbrokje of uit de kong.... wat moet je daar nou mee... vanuit de voerbak wordt t niet gegeten.... zou zo'n antschrok bak werken om debrokjes wat intetessanter te maken?

-
- Actief
Heb het al meerdere malen voor 4 dagen vol weten te houden: brok geven, met een half uur niet op, eten weghalen en savonds weer geven.dan hetzelfde-: niet eten, de volgende ochtend weer... etc. Geen verbetering, daarom op slot wat in de kong gedaan zodat hij tenminste wel wat at.
Sochtends brok aanbieden en weer weghalen als hij niet eet, en dan savonds vlees geven wat hij wel eet...zorgt dat juist niet dat hij de brok niet gaat eten? Dat hij weet dat hij savonds wat anders krijgt ?
Sochtends brok aanbieden en weer weghalen als hij niet eet, en dan savonds vlees geven wat hij wel eet...zorgt dat juist niet dat hij de brok niet gaat eten? Dat hij weet dat hij savonds wat anders krijgt ?
-
- Zeer actief
Wat mijn honden echt de aller-allerlekkerste brokken vinden, zijn de puppybrokjes van Edgar & Cooper. Omdat Jip en Abel geen pups meer zijn, is dat niet hun dagelijkse maaltijd maar ik koop het soms als beloningssnoepjes. Het zijn ook hele kleine brokjes.
Mijn honden eten momenteel brok van Purizon (bij Zooplus: 1 kg + kg gratis) maar ik wissel regelmatig tussen merken. Ik merk dat dat goed werkt. Voorheen kocht ik grote verpakkingen van 12-15 kilo omdat dat voordeliger is, maar halverwege de zak begint Jip zijn interesse in de brok te verliezen. Na een paar keer een halve zak weggegooid te hebben, koop ik nu alleen nog maar kleinere verpakkingen. Bovendien krijgen ze alleen ‘s ochtends brok (dat strooi ik dan in het gras) en ‘s avond krijgen ze gestoomde worst.
Mijn honden eten momenteel brok van Purizon (bij Zooplus: 1 kg + kg gratis) maar ik wissel regelmatig tussen merken. Ik merk dat dat goed werkt. Voorheen kocht ik grote verpakkingen van 12-15 kilo omdat dat voordeliger is, maar halverwege de zak begint Jip zijn interesse in de brok te verliezen. Na een paar keer een halve zak weggegooid te hebben, koop ik nu alleen nog maar kleinere verpakkingen. Bovendien krijgen ze alleen ‘s ochtends brok (dat strooi ik dan in het gras) en ‘s avond krijgen ze gestoomde worst.
-
- Actief
welke gestoomde worst voer je? wissel je dat ook af, of doe je dat alleen met de brok?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is al vaker gezegd maar geef hem nu eens gewoon voor een week te weinig (als in minder dan hij nu gemiddeld eet) en haal het meteen weg als hij niet eet. Een half uur eten laten staan vind ik zelf nog extreem lang. Zeikertjes krijgen bij mij een minuut de kans en daarna is het weg. Morgen (of volgende keer) weer een kans. Ook zeikertjes gaan bij mij gewoon eten.
Geef hem gewoon eens 1x per dag 200 of 300 gr Smuldier. Varieer dingen die hij lekker vindt (voordat het hem gaat vervelen).
Is hij mager? Doe eens een foto? Ook van boven?
Geef hem gewoon eens 1x per dag 200 of 300 gr Smuldier. Varieer dingen die hij lekker vindt (voordat het hem gaat vervelen).
Is hij mager? Doe eens een foto? Ook van boven?
-
- Zeer actief
Ook dat wisselt inderdaad, maar momenteel zijn dat worsten van MeatLove. Ook in heel veel smaken/diersoorten te krijgen.Teuntje schreef:welke gestoomde worst voer je? wissel je dat ook af, of doe je dat alleen met de brok?
-
- Actief
Ok we gaan streng zijn. Niet eten = direct weghalen en de vokgende ronde weer aanbieden.
Wel eten maar treuzelen = na een paar minuten weghalen en volgende ronde weer.
Heb wel wat van die antischrokbakken besteld om het hopelijk iets interessanter te kunnen maken voor hem. Maar bovenstaande gaan we vanaf nu wel handhaven.
En ook even alleen maar brok geven en geen smuldier.
Laat hem dan maar honger krijgen.
Hij is niet mager. Net aan mooi op gewicht met veel pijn en moeite en dat willen we graag zo houden.maar dit gezeur willen we vanaf.
Heb eerder honden gehad maar altijd super makkelijke eters. En dan ga je je zorgen maken als je zo'n zeurkous hebt en je bent t niet gewend.
Vanochtend heb ik zn brokjes handje voor handje uitgestrooid. Dat heeft hij opgegeten. Hij kijkt in t bakje naar de rest en loopt weg.
Verwende aap! Vanaf nu streng zijn en volhouden.....
Wel eten maar treuzelen = na een paar minuten weghalen en volgende ronde weer.
Heb wel wat van die antischrokbakken besteld om het hopelijk iets interessanter te kunnen maken voor hem. Maar bovenstaande gaan we vanaf nu wel handhaven.
En ook even alleen maar brok geven en geen smuldier.
Laat hem dan maar honger krijgen.
Hij is niet mager. Net aan mooi op gewicht met veel pijn en moeite en dat willen we graag zo houden.maar dit gezeur willen we vanaf.
Heb eerder honden gehad maar altijd super makkelijke eters. En dan ga je je zorgen maken als je zo'n zeurkous hebt en je bent t niet gewend.
Vanochtend heb ik zn brokjes handje voor handje uitgestrooid. Dat heeft hij opgegeten. Hij kijkt in t bakje naar de rest en loopt weg.
Verwende aap! Vanaf nu streng zijn en volhouden.....
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Lastig, he, als een hond uit zichzelf liever schraler staat dan je zelf graag ziet. Ik heb me er bij Elco op een gegeven moment bij neergelegd dat hij schraler stond dan ik graag zag. Liever iets mager, maar elke dag z'n bak met plezier leegeten dan op goed gewicht, maar strijd om het eten erin te krijgen, waarna hij gewoon een paar dagen NIET at en alsnog te mager werd. Gewoon minder voeren dus en je erbij neerleggen dat je een schrale hond hebt. Wordt met het echt volwassen worden wel beter
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom dan brok en geen smuldier? Smuldier is toch het enige wat hij nu wel lekker vindt?
-
- Actief
Hij eet de brok prima. Maar niet uit zn bakje. Gemiep dus. En ik wil wel dat hij het gewoon zo gaat eten.sirene schreef:Waarom dan brok en geen smuldier? Smuldier is toch het enige wat hij nu wel lekker vindt?
Smuldier vind hij inderdaad het lekkerst, maar ook dat eet hij niet altijd evengoed en dan kan je het weggooien als het te lang duurt.
-
- Actief
Hij heeft idd een rvs voerbak...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een van mijn dames eet enkel brok als ze er voor moet werken. Zij krijgt dus 1x per dag smuldier en 1x per dag een normale hoeveelheid brok in ruil voor “werk”Teuntje schreef:Hij eet de beidebrokjes van celtic connection dus wel als beloningsbrokje of uit de kong.... wat moet je daar nou mee... vanuit de voerbak wordt t niet gegeten.... zou zo'n antschrok bak werken om debrokjes wat intetessanter te maken?
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom moet het per se uit een bakje?Teuntje schreef:Hij eet de brok prima. Maar niet uit zn bakje. Gemiep dus. En ik wil wel dat hij het gewoon zo gaat eten.sirene schreef:Waarom dan brok en geen smuldier? Smuldier is toch het enige wat hij nu wel lekker vindt?
Smuldier vind hij inderdaad het lekkerst, maar ook dat eet hij niet altijd evengoed en dan kan je het weggooien als het te lang duurt.
Mijn pup at een hele tijd alleen brokken uit voerpuzzels

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Smuldier kwaliteit/ icm kleine brok?
Zie mijn reactie hierboven. Ook een die het niet uit de bak eet, maar wel als ze er wat voor moet doen. Kleine moeite toch om het anders aan te bieden.dagmar88 schreef:Waarom moet het per se uit een bakje?Teuntje schreef:Hij eet de brok prima. Maar niet uit zn bakje. Gemiep dus. En ik wil wel dat hij het gewoon zo gaat eten.sirene schreef:Waarom dan brok en geen smuldier? Smuldier is toch het enige wat hij nu wel lekker vindt?
Mijn pup at een hele tijd alleen brokken uit voerpuzzels
- veertje
- Zeer actief
Ik zou het loslaten dat het voeren van je hond een kwestie is van voer in een bakje scheppen, neerzetten en een minuut later een leeg bakje opruimen.
Misschien ben ik daar wat gek in, maar ik vind het juist leuk als ik met een beetje moeite kan zorgen dat mijn honden plezier hebben van het eten. Zowel qua smaak als de manier waarop ze het krijgen.
Misschien ben ik daar wat gek in, maar ik vind het juist leuk als ik met een beetje moeite kan zorgen dat mijn honden plezier hebben van het eten. Zowel qua smaak als de manier waarop ze het krijgen.
-
- Actief
Eerdaags komen de voerspeeltjes en antischrok bak binnen. Maar eens kijken hoe hij daarop gaat reageren.
En 1x per dag vlees en brok als beloning of in speeltjes kan natuurlijk altijd nog.maar t monster is 8 maanden en zo erg heeft hij t nooit gehad. Denk dat het dus ook wel verwend puber uitprobeergedrag is. En dat moet dan weer geen gewoonte gaan worden....
En 1x per dag vlees en brok als beloning of in speeltjes kan natuurlijk altijd nog.maar t monster is 8 maanden en zo erg heeft hij t nooit gehad. Denk dat het dus ook wel verwend puber uitprobeergedrag is. En dat moet dan weer geen gewoonte gaan worden....
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Of hij is gewoon uitgegroeid en heeft nu nog een stuk minder nodig.
- veertje
- Zeer actief
Teuntje schreef:Eerdaags komen de voerspeeltjes en antischrok bak binnen. Maar eens kijken hoe hij daarop gaat reageren.
Wat moet hij uitproberen dan? 4 dagen honger lijden is volgens mij niet echt uitprobeergedrag. Dat als hij maar lang genoeg niet eet hij vanzelf wat lekkers krijgt? Volgens mij is dat wat wij mensen ervan maken en denkt een hond niet zo

Tess was ook rond haar eerste jaar een drama met eten. Ik had het geluk dat ze flink wat vacht had, anders zou ik voor dierenmishandelaar zijn uitgemaakt

Hier de lunch van vandaag. Ei, wortel en koolvis.

En inderdaad wat Sirene zegt, ik zou eens goed naar de hoeveelheden gaan kijken en kijken of hij echt nog zoveel nodig heeft als je denkt.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn jongste teckel die ook rond de 10 kilo weegt, zat op 8 maanden op rond de 200 gram en een paar brokjes s'morgens. Met een maand of 5 á 6 at hij het dubbele.sirene schreef:Of hij is gewoon uitgegroeid en heeft nu nog een stuk minder nodig.

-
- Actief
Hmm ik zal nog eens naar de hoeveelheden kijken.
Dank voor de tips.ga ermee aan de slag.
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Jet at als pup zijne totdat ze ongeveer een jaar was ook heel erg slecht. Allerlei soorten brok, vers vlees, gestoomd vlees, niks wilde ze graag eten. Wat bij haar heel goed hielp was juist 1x daags gaan voeren. Want of ze at 2x daags nauwelijks tot niks of ze at 1x daags direct haar bakje leeg. 's Morgens gaf ik d'r altijd een snackje, pensstaafje oid. En 's avonds kreeg ze Carnibest. Nu schranst ze 3x daags haar bakje leeg, is helemaal goed gekomen 

-
- Actief
De antischrok voerbak is binnen.
Brok erin gedaan. Hij keek even vreemd en moest even bedenken wat hij er mee moest, maar hij heeft met smaak en plezier 70gr brok weggeknaagd zonder getreuzel.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid brok is voor een volwassen hond van zijn gewicht 150gr.
Schot in de roos die voerbak!
Brok erin gedaan. Hij keek even vreemd en moest even bedenken wat hij er mee moest, maar hij heeft met smaak en plezier 70gr brok weggeknaagd zonder getreuzel.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid brok is voor een volwassen hond van zijn gewicht 150gr.
Schot in de roos die voerbak!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet niet naar hoeveelheden kijken maar naar wat je hond nodig heeft. Als hij nu gemiddeld 300 gr per dag eet (terwijl jij dagelijks 400 gr probeert te voeren) en hij is gezond en levendig en blijft gewoon op dit gewicht (ook al is dat niet zo stevig als jij zou willen zien) dan is dat dus voldoende.Teuntje schreef:Hmm ik zal nog eens naar de hoeveelheden kijken.
-
- Actief
Snap ik, zo ga ik het ook doen natuurlijk. Maar je begint ergens qua hoeveelheid. Voor mij is dat met een aanbevolen richtlijn en past dan van daaruit aan naar wat je hond meer of minder nodig heeft.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij een slechte eter kun je beter laag beginnen. Je geeft hem nu iedere keer de gelegenheid zijn eten te laten staan. Gewoon omdat hij vol zit. Begin nu eens met 100 gr per dag als die aanbevolen hoeveelheid 150 gr is. Als hij dat een paar dagen prima eet en hij blijft schraal geef je iets meer.Teuntje schreef:Snap ik, zo ga ik het ook doen natuurlijk. Maar je begint ergens qua hoeveelheid. Voor mij is dat met een aanbevolen richtlijn en past dan van daaruit aan naar wat je hond meer of minder nodig heeft.