Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
[/quote]
je gaat toch niet iets gezonds en normaals wegsnijden of iets anders te voorkomen??? Doe je bij een mens toch ook niet?![/quote]
Tja maar een mens is verantwoordelijk voor zijn eigen (sexuele daden), een hond mag van de mens niet willekeurig op andere rijden en zijn sexualiteit uitleven, dus kun je je afvragen of DAT dan wel zo gezond is.
Wel al die hormonen en geen uitlaatklep
Trouwens mensen zat die een abortus laten doen hoor
Marja schreef:Nou ja zeg! lekker hoor om iedereen die zijn reu laat castreren een schuldgevoel aan te praten.
In een dier gaan snijden omdat hij anders niet in je lekkere leventje past mag gerust een schuldgevoel opwekken. Ben je nog enigszins normaal van boven.
Ik heb mijn reu ook laten castreren en dat is mij heeeeeeeel goed bevallen!
Lees dan wat je zegt malloot! Het is JOU heel goed bevallen.
Waarom zou het jou niet bevallen? Het zijn zijn kloten dus jij hebt er inderdaad geen last van.
Wat lijkt jou fijner voor een hond??
Met ballen maar nooit los kunnen lopen omdat je iedere hond die je tegenkomt grijpt of
zonder ballen en heerlijk overal los kunnen lopen zonder dat je hormonen zo opspelen dat je kost wat kost de macho uit wilt hangen?
Het gaat hier om respect voor een dier zoals het is. Maar dat gaat jou een beetje boven je pet geloof ik.
Je maakt totaal geen indruk op me hoor, en praat mij zeker geen schuldgevoel aan.
Ik doe wat ik denk dat goed is! ik had redenen om hem te laten castreren maar ga die niet eens noemen.
Nee, zou ik ook niet doen want ik weet zeker dat er niet een van die redenen gebaseerd is op wat goed voor je hond is. Het draait allemaal om jou.
EvavT schreef:
Tja maar een mens is verantwoordelijk voor zijn eigen (sexuele daden), een hond mag van de mens niet willekeurig op andere rijden en zijn sexualiteit uitleven, dus kun je je afvragen of DAT dan wel zo gezond is.
Wel al die hormonen en geen uitlaatklep
nou ik heb allemaal intacte honden zowel reu als teef en allemaal kunnen ze zich prima uitleven, rijden niet op andere honden etc. en ja ze zijn allemaal kerngezond.
Nou gossie... moeten we ons allemaal maar laten castreren want je zou maar eens last krijgen van je hormoontjes en niet met iemand naar bed kunnen omdat je daar de 'beschikking' niet over hebt 8O ...
Weet je wat ik vreemd vind? Dat iedereen gewoon in zijn hond gaat snijden om hem hanteerbaar te maken en vervolgens raar op kijkt als anderen vinden dat je dan de integriteit van je dier aantast en daar dus boos om worden.
Ik snap werkelijk niet hoe je je hond vanwege opvoedkundig falen maar gewoon goed gaat snijden. Ballen eraf en hij wordt mak en willoos, inderdaad lekker makkelijk, maar denk niet dat ik dan genuanceerd ga uitleggen dat dat misschien voor het wezen van een reu zo ingrijpend kan zijn dat je een andere hond terugkrijgt.
Verder vind ik de stelling van ik heb hem gered en dus mag ik in hem snijden en met hem doen wat ik wil want op straat was alles toch erger al helemaal bizar. Een reu op straat is als er wat te eten is de meest gelukkige hond die er is meestal, gecastreerd in een huis doe je hem eerder tekort dan dat je hem redt. Je had trouwens ook een teef van de straat kunnen nemen en de reu aan iemand overlaten die wel bewust voor een reu kiest.
Niemand moet zijn reu met 9 maanden castreren vanwege weglopen of ander pubergedrag, dat is grof gezegd walgelijk. Net zo walgelijk als het knippen van de vleugels van vogels en andere verminkingen die het wezen en de ziel van een dier wegnemen voor het gemak. Een reu zonder hormonen is een vogel zonder vleugels, een reu doet alles gebaseerd op zijn hormonen. Als je daar niet mee om kan gaan moet hij naar iemand die wat wel kan, ik blijf daarbij.
Medische of langdurige gedragsproblemen is een heel ander verhaal. Dan moet je doen wat je moet doen om je hond een leefbaar leven te geven, maar in dit geval, gemakzucht, heel jammer en triest voor de hond dus.
Nou nou zeg je hebt wel een heel eigen mening. Mogen anderen dat ook hebben.
Verder vind ik de stelling van ik heb hem gered en dus mag ik in hem snijden en met hem doen wat ik wil want op straat was alles toch erger al helemaal bizar. Een reu op straat is als er wat te eten is de meest gelukkige hond die er is meestal, gecastreerd in een huis doe je hem eerder tekort dan dat je hem redt.
Jij weet zeker niet hoe het er aan toe gaat in Griekenland. Die beesten worden massal vergiftigd en op gevreten door de ratten. Ga eerst eens jezelf erin verdiepen in opvang voor buitenlandse honden. Dan praat je wel anders. Als je dat niet doet. Dan ben je echt geen dieren liefhebber. Zeg dan ook niets van mij.
Je had trouwens ook een teef van de straat kunnen nemen en de reu aan iemand overlaten die wel bewust voor een reu kiest.
Dit slaat nergens op. Je wordt verliefd op de hond die je op dat moment ziet. Dus dan maar een hond nemen waar de klik niet bij aanwezig is. Het lijkt wel of hier alleen maar stres kippen zitten. Dat jullie mij zo aan vallen prima hoor! Als jullie dat met iedereen doen. Lekker gezellig is het hier dan. Groetjes Ria en de gecastreerde Sammy. Die overigens weer zo gek is als een deur. Hij is wel gezellig dus!
Rataplan schreef:Hehehe dank je Marc.
Scheelt weer een hoop typewerk
Ik zou bijna Amen zeggen
Ik ook! En ik ben niet eens kerkelijk opgevoed
Marc verwoordt bijna letterlijk wat ik dus ook vind. En wij hebben dus 2 volwassen (8 en 10 jaar) ongecastreerde reuen! Waarvan de oudste dus altijd vrij dominant is geweest en idd ook wilde rijden op alles wat bewoog. En ook dat ongewenste gedrag hebben we er uit gekregen. Kwestie van consequent zijn en geduld hebben.
Kan trouwens nog leuk worden als haar hond met een maand of 14 zijn 2e pubertijd gaat krijgen. Die is dus nog even heftiger dan zijn eerste .
hendrika schreef:Nou nou zeg je hebt wel een heel eigen mening. Mogen anderen dat ook hebben.
Verder vind ik de stelling van ik heb hem gered en dus mag ik in hem snijden en met hem doen wat ik wil want op straat was alles toch erger al helemaal bizar. Een reu op straat is als er wat te eten is de meest gelukkige hond die er is meestal, gecastreerd in een huis doe je hem eerder tekort dan dat je hem redt.
Jij weet zeker niet hoe het er aan toe gaat in Griekenland. Die beesten worden massal vergiftigd en op gevreten door de ratten. Ga eerst eens jezelf erin verdiepen in opvang voor buitenlandse honden. Dan praat je wel anders. Als je dat niet doet. Dan ben je echt geen dieren liefhebber. Zeg dan ook niets van mij.
Je had trouwens ook een teef van de straat kunnen nemen en de reu aan iemand overlaten die wel bewust voor een reu kiest.
Dit slaat nergens op. Je wordt verliefd op de hond die je op dat moment ziet. Dus dan maar een hond nemen waar de klik niet bij aanwezig is.
Het lijkt wel of hier alleen maar stres kippen zitten. Dat jullie mij zo aan vallen prima hoor! Als jullie dat met iedereen doen. Lekker gezellig is het hier dan. Groetjes Ria en de gecastreerde Sammy. Die overigens weer zo gek is als een deur. Hij is wel gezellig dus!
Ja idd ik ben wel een dierenliefhebber anders zou ik het nooooiiit tien jaar dagelijks in een asiel hebben volgehouden voor de poen hoef je daar in ieder geval niet te werken.
Nee je moet bewust kiezen voor een hond die bij jou past met je volle verstand dus. Ik kies bewust voor een reu omdat ik met dat "type" hond het beste door de bocht kan. Ook met al zijn onvolkomenheden. Ik weet dus dat mijn reu weg kan lopen als er een loopse teef in de buurt is en dat hij dagenlang voor het raam kan liggen en niet eten wil op zo'n moment. Dat hoort simpelweg bij het reu zijn. Als hij niet naar mij zou luisteren zou ik eerder werken aan mijn relatie met hem dan dat ik iets bij hem aan zijn lijf weg zou halen.
Een BC zou niet bij mij passen vanwege het zachte karakter en de beweging die dat dier nodig heeft. Ik heb ze teveel zien miskleunen met een hond uit een werklijn in een huiselijke situatie. Niet leuk voor hond en zeker niet voor de familie die afstand moet doen van een hond die ze totaal niet begrijpen en die totaal niet in hun situatie past.
En al liepen er driehonderd BC kruisingen langs mijn terras in Griekenland dan had ik ze nog niet in huis genomen. Dat die honden geholpen moeten worden staat buiten kijf en dat zou ik zeker doen. En dat doe ik ook maar niet door ze in huis te nemen. Dan had ik al die honden die ik gezien heb in huis moeten nemen (die hadden allemaal iemand nodig om hen te helpen) en dan had ik simpelweg niet eens meer bij in huis gepast. Stress nee hoor als je tien jaar onder druk hebt gewerkt in een asiel dan is lekker op een forum typen geen stress hoor
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mijn BC heb IK niet van uit Griekenland gehaald. Dit gaat via een stichting. Daar zijn jullie het natuurlijk ook niet mee eens. Dat ze deze dieren hier heen halen. Sat kan ik nu al op mijn vingers aftellen. Ik vind het juist heerlijk om met mijn BC (mix) te kunnen werken. Hier heb ik nu alle tijd voor, nu mijn kinderen volwassen zijn. Daarom hadden we eerst bewust voor een rustige hond gekozen. Nu ik tijd in overvloed heb ben ik heel veel met sammy bezig. 2x per dag 1 uur lopen op zijn minst. En natuurlijk hondenspelletjes om hem geestelijk moe te maken. Groetjes Ria
hendrika schreef:Mijn BC heb IK niet van uit Griekenland gehaald. Dit gaat via een stichting. Daar zijn jullie het natuurlijk ook niet mee eens. Dat ze deze dieren hier heen halen. Sat kan ik nu al op mijn vingers aftellen. Ik vind het juist heerlijk om met mijn BC (mix) te kunnen werken. Hier heb ik nu alle tijd voor, nu mijn kinderen volwassen zijn. Daarom hadden we eerst bewust voor een rustige hond gekozen. Nu ik tijd in overvloed heb ben ik heel veel met sammy bezig. 2x per dag 1 uur lopen op zijn minst. En natuurlijk hondenspelletjes om hem geestelijk moe te maken. Groetjes Ria
Waar het de meningen van de meesten hier over het naar Nederland halen van buitenlandse honden betreft zit je er heel erg naast. Lees eens wat verder op het forum, zou ik zeggen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ach ja, het leed is geleden en die hond is niet meer te helpen. Ik zal dus ook geen moeite meer doen er tijd in te steken. Over buitenlandse honden trouwens, die reu in NL in de opvang gaat niet dood als jij hem niet neemt. Verliefd en dus nergens meer naar kijken? Dat is nu net wat je NIET moet doen als je een hond koopt. Verliefd op een reu, maargoed, ik wil geen reu, ik neem hem wel maar snij er wat af om het reu weg te nemen, pffff, waar gaat dit over?
Tuurlijk is een border drukker dan Newfoundlanders, veeeeeeeeeel drukker. Volgens mij kan je die gecastreerde reu ook niet de baas op den duur maar goed, dat is niet mijn probleem. Ik denk dat omdat je een pup van 9 maanden gedragstechnisch moest castreren om hem te handelen.