Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels kwijt.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Teckels kwijt.
Het regent hier al twee dagen maar tussen de buien door de rondes maken is nog net te doen. Lut maakt het niets uit, maar mijn teckels houden niet van regen en willen snel weer naar binnen. Maar vanavond niet. Mijn laatste ronde was rond elf uur. De teckels lopen altijd los door het park. Ook nu, maar ineens zag ik ze niet meer. Dat gebeurt wel vaker en dan met name Fleurtje. Als ze geen zin heeft om te lopen gaat ze gewoon wat eerder naar huis en begint dan bij de achterdeur te blaffen.
Daar waren ze ook niet. Lut binnen gezet en weer de route lopen. Op mijn roepen werd niet gereageerd. En wildkleur en rode teckels zie je nauwelijks in het donker. Na lang roepen kwam Bruno uiteindelijk braaf mee. Die eerst maar naar huis gebracht en toen weer terug voor Fleurtje. Ineens zag ik haar alle kanten uit rennen. Na een keihard "blijf" kon ik haar oppakken en heb haar naar huis gedragen. Bruno lag voor de kachel en hoorde hem steeds maar grommen. Uiteindelijk toch maar eens gaan kijken en toen begon hij nog harder te grommen.
Aan zijn halsband wat omhoog getrokken en toen zag ik het. Een grote dode rat. Hij liet dat beest niet los, ook niet in ruil voor een stukje leverworst. Ik kan dan wel aan die dode rat gaan trekken, maar dan loop ik het risico dat ik dat beest in tweeën trek. En hij is zo gefixeerd op zijn prooi, dat ik hem maar even zo laat liggen. Ik sta er niet om te springen dat hij in mijn vingers bijt. Ook niet per ongeluk.
Fleurtje was dus ook op rattenjacht. Vorige week heeft ze er twee gevangen en bij haar is los, weliswaar met tegenzin, dan ook los.
Daar waren ze ook niet. Lut binnen gezet en weer de route lopen. Op mijn roepen werd niet gereageerd. En wildkleur en rode teckels zie je nauwelijks in het donker. Na lang roepen kwam Bruno uiteindelijk braaf mee. Die eerst maar naar huis gebracht en toen weer terug voor Fleurtje. Ineens zag ik haar alle kanten uit rennen. Na een keihard "blijf" kon ik haar oppakken en heb haar naar huis gedragen. Bruno lag voor de kachel en hoorde hem steeds maar grommen. Uiteindelijk toch maar eens gaan kijken en toen begon hij nog harder te grommen.
Aan zijn halsband wat omhoog getrokken en toen zag ik het. Een grote dode rat. Hij liet dat beest niet los, ook niet in ruil voor een stukje leverworst. Ik kan dan wel aan die dode rat gaan trekken, maar dan loop ik het risico dat ik dat beest in tweeën trek. En hij is zo gefixeerd op zijn prooi, dat ik hem maar even zo laat liggen. Ik sta er niet om te springen dat hij in mijn vingers bijt. Ook niet per ongeluk.
Fleurtje was dus ook op rattenjacht. Vorige week heeft ze er twee gevangen en bij haar is los, weliswaar met tegenzin, dan ook los.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Teckels kwijt.
Misschien is zo'n led licht halsband een idee voor je in het donker.
Die zijn vrij duidelijk te zien, zeker als je ze op standje flikkeren zet, zodat je in ieder geval een idee hebt waar ze zitten.
Die zijn vrij duidelijk te zien, zeker als je ze op standje flikkeren zet, zodat je in ieder geval een idee hebt waar ze zitten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Boots heeft ook een led halsbandje anders loop ik constant te zoeken .. zijn heel goedkoop bij de action of zo.. en het scheelt je heel veel grijze haren
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, Tineke, en een tracker.
Als ze zo jagen verdwijnen ze ook in een hol en zie je ze helemaal niet meer.
Je doet geen bestrijding meer he, of nog incidenteel? Anders zou ik er een fruns bij nemen.
Als ze zo jagen verdwijnen ze ook in een hol en zie je ze helemaal niet meer.
Je doet geen bestrijding meer he, of nog incidenteel? Anders zou ik er een fruns bij nemen.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Een rat, getverdemme. En dan nog zo fanatiek ook én in je huis. Het was wel een feestavond hè?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Dan mag Wolfsblut ook hier langs komen met zijn Teckels. Sterft hier van de ratten.Nanna schreef:Ratten vliegen niet ondergronds. Ik zou er een sport van maken; in de nacht ratten gaan vangen met de tokkels.
Hebben zij schik en jij bent van de ratten af.
Al kan ik mijn honden er ook wel op af sturen, het is dat automobilisten hier erg hard over de parkeerplaats rijden, anders liet ik mijn honden er ook wel achteraan gaan.
Tanja is zo obsessief als ze een rat ziet, die durf ik echt niet los te laten op de hondenuitlaatplaats langs de parkeerplaats.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Jawel, hele stelsels, ze kunnen ze alleen niet achterna.Nanna schreef:Ratten vliegen niet ondergronds. Ik zou er een sport van maken; in de nacht ratten gaan vangen met de tokkels.
Hebben zij schik en jij bent van de ratten af.
Alsof ze naar een konijn kijken en hun schouders ophalen

Geloof niet dat de honden van wolfsblut zich heel veel van de papa aantrekken

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik heb van die lampjes van de action die schuif ik om hun tuigje. Ik laat ze zelf in het donker niet meer los.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Het is wel een beetje teckel-eigen om bij een wild spoortje de groeten en tot ziens te zeggen. Voor mij in elk geval een reden ze niet in het donker los te laten.dagmar88 schreef: Geloof niet dat de honden van wolfsblut zich heel veel van de papa aantrekken

- bram en thijs
- Zeer actief
Doe je dat wel dan krijg je een rat cadeaualm@ schreef: Het is wel een beetje teckel-eigen om bij een wild spoortje de groeten en tot ziens te zeggen. Voor mij in elk geval een reden ze niet in het donker los te laten.

- alm@
- moderator
Ik krijg wel meer cadeau. Een paar weken geleden had Frodo ongezien een levende muis in de auto meegesmokkeld. Tijdens het rijden sprong de muis op mijn dashboard waardoor ik van schrik bijna mijn auto om een lantarenpaal vouwde.bram en thijs schreef:Doe je dat wel dan krijg je een rat cadeaualm@ schreef: Het is wel een beetje teckel-eigen om bij een wild spoortje de groeten en tot ziens te zeggen. Voor mij in elk geval een reden ze niet in het donker los te laten.

- bram en thijs
- Zeer actief
Oh. Wat ergalm@ schreef:Tijdens het rijden sprong de muis op mijn dashboard waardoor ik van schrik bijna mijn auto om een lantarenpaal vouwde.

- alm@
- moderator
Heel schattigNanna schreef:Ach wat schattig. Die wou hij vast bewaren voor thuisalm@ schreef: Een paar weken geleden had Frodo ongezien een levende muis in de auto meegesmokkeld.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Herkenbaar
Vanmorgen was ik dat mormel van mij zeker 15 minuten kwijt.
We liepen langs het veerse meer. Heel breed grasveld met hier en daar een plukje riet/gras/struikje aan het water. Mies gaat van plukje naar plukje om te graven. Ze was vooruit gerend maar ik zag haar niet in het volgende stuk riet en die daarna ook niet
Roepen, teruglopen en weer verder lopen. Maar geen teckel te bekennen of te horen graven. Terwijl ik me vertwijfeld afvroeg hoe ik een teckel op een grasvlakte kan kwijtraken kwam ze met een bek vol klei en oren vol klitbolletjes uit het riet gewandeld waar ik al 2x in had gekeken en 3x roepend langsgelopen. Kutteckel 
Dat vraag ik me ook regelmatig af. En ik heb ze al ruim 20 jaar 

Vanmorgen was ik dat mormel van mij zeker 15 minuten kwijt.
We liepen langs het veerse meer. Heel breed grasveld met hier en daar een plukje riet/gras/struikje aan het water. Mies gaat van plukje naar plukje om te graven. Ze was vooruit gerend maar ik zag haar niet in het volgende stuk riet en die daarna ook niet

alm@ schreef:Geen idee meer waarom ik ooit teckels wilde

-
- Zeer actief
Voor teckels vind ik dat ze best goed luisteren. Als ze op jacht zijn wordt het helaas een ander verhaal. Ik ben al bij de Action geweest maar daar hadden ze de lampjes niet. Even verder kijken. Lijkt me ook ideaal dat ze dan zichtbaar zijn voor fietsers. Dan schrikken die zich niet meer wezenloos als er in het donker twee teckels naar ze toe rennen en dan beginnen te gillen tot je uit het zicht bent.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
je moet daarvoor bij de Action bij de sportartikelen kijken. Daar heb je van die gele banden met rode leds (officieel bedoeld om om je mouw te doen bij het lopen in het donker. Die leds zijn feller als het licht van de officiele halsbanden. Ze sluiten met klittenband.Wolfsblut schreef: Ik ben al bij de Action geweest maar daar hadden ze de lampjes niet.
Je moet wel de gewone halsband erbij blijven gebruiken.
Laatst gewijzigd door teckeltoos op 02 okt 2019 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hailfall
- Zeer actief
Haha hoe heeft hij dat geflikt?alm@ schreef:Ik krijg wel meer cadeau. Een paar weken geleden had Frodo ongezien een levende muis in de auto meegesmokkeld. Tijdens het rijden sprong de muis op mijn dashboard waardoor ik van schrik bijna mijn auto om een lantarenpaal vouwde.bram en thijs schreef:Doe je dat wel dan krijg je een rat cadeaualm@ schreef: Het is wel een beetje teckel-eigen om bij een wild spoortje de groeten en tot ziens te zeggen. Voor mij in elk geval een reden ze niet in het donker los te laten.

Maar ik zou mij ook de tering geschrokken zijn als dat in de auto zou gebeuren.
-
- Zeer actief
Dat heb ik ook. Hartkloppingen krijg ik als ik roep en ze komen niet direct. Zo heb ik eens na middernacht bijna twee uur lang naar Fleurtje lopen zoeken in de stromende regen. De meest bizarre spookbeelden gingen toen door mijn hoofd. Uiteindelijk maar naar huis gegaan om de achterban te bellen om te helpen. Maar dat hoefde niet meer, ze had een droog plekje onder de aanhangwagen gevonden en deed alsof er niets aan de hand was. Bij een andere, even hopeloze zoektocht lag ze gewoon in haar mandje. Ik had haar niet naar binnen zien gaan._Tiny_ schreef:Jeetje zeg, mijn hart zou 3 slagen overslaan als ik mijn hondjes kwijt was. Zeker in het donker.
Het zijn wel goede rattenvangers. Daar moet je iets mee doen

-
- Zeer actief
Goed dat je het zegt want daar had ik weer niet gekeken.teckeltoos schreef:je moet daarvoor bij de Action bij de sportartikelen kijken. Daar heb je van die gele banden met rode leds (officieel bedoeld om om je mouw te doen bij het lopen in het donker. Die leds zijn feller als het licht van de officiele halsbanden. Ze sluiten met klittenband.Wolfsblut schreef: Ik ben al bij de Action geweest maar daar hadden ze de lampjes niet.
Je moet wel de gewonde halsband erbij blijven gebruiken.
-
- Zeer actief
Ik ben net terug van de Action, ze lagen inderdaad tussen de sportartikelen. Toch bedankt voor de tip.lor1_1984 schreef:https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/v ... ticle.html
Verkrijgbaar vanaf vandaag t/m zondag.![]()
En anders kun je ze ook goedkoop op Aliexpress vinden.
- bram en thijs
- Zeer actief
Mooi. Vanaf nu weet je waar je schreeuwen moetWolfsblut schreef: Ik ben net terug van de Action, ze lagen inderdaad tussen de sportartikelen.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Wat een goed idee! Ik zat al te geinen dat ik aan Mies zo'n kinderfietsvlaggetje knoop maar een geluidje kan misschien ook wel. Zou je ook iets simpels elektrisch hebben? Dat ik op een knopje druk en dat Mies dan afgaat?_Tiny_ schreef:ik zou ze, naast de lichtjeshalsband, ook nog een koebel omdoen
-
- Zeer actief
helium ballonnetje met een ledlampje eraan aan de halsband.
Hoef je alleen maar een ufootje te volgen in het pikkedonker boven het riet.
Hoef je alleen maar een ufootje te volgen in het pikkedonker boven het riet.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Doodeng om je honden kwijt te zijn, zeker in het donker.
Gelukkig heb je ze weer terug, al is het inclusief rat
Gelukkig heb je ze weer terug, al is het inclusief rat

-
- Zeer actief
Hahaha, ik ben net terug van de laatste ronde. Grappig met die lampjes. Ze zijn duidelijk zichtbaar. Zelf vinden ze het prachtig en zijn apetrots op die feestverlichting.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, de tractive gps-tracker heeft die mogelijkheid. Het is geen heel hard geluid, dus je moet wel enigszins in de buurt zijn om het te horenpioenroos schreef:Wat een goed idee! Ik zat al te geinen dat ik aan Mies zo'n kinderfietsvlaggetje knoop maar een geluidje kan misschien ook wel. Zou je ook iets simpels elektrisch hebben? Dat ik op een knopje druk en dat Mies dan afgaat?_Tiny_ schreef:ik zou ze, naast de lichtjeshalsband, ook nog een koebel omdoen

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Ooooh die Bruno.....ik zie hem al helemaal liggen grommend met die rat in zn bek...brrrrWolfsblut schreef:Het regent hier al twee dagen maar tussen de buien door de rondes maken is nog net te doen. Lut maakt het niets uit, maar mijn teckels houden niet van regen en willen snel weer naar binnen. Maar vanavond niet. Mijn laatste ronde was rond elf uur. De teckels lopen altijd los door het park. Ook nu, maar ineens zag ik ze niet meer. Dat gebeurt wel vaker en dan met name Fleurtje. Als ze geen zin heeft om te lopen gaat ze gewoon wat eerder naar huis en begint dan bij de achterdeur te blaffen.
Wat een ding is het toch ook he!!!
-
- Zeer actief
Ja, Bruno is een heel bijzondere hond en heeft een heel speciaal plaatsje in mijn hart. Een echte teckel met echte teckelstreken. Ik hou van hem.ruudstofferboa schreef:Ooooh die Bruno.....ik zie hem al helemaal liggen grommend met die rat in zn bek...brrrrWolfsblut schreef:Het regent hier al twee dagen maar tussen de buien door de rondes maken is nog net te doen. Lut maakt het niets uit, maar mijn teckels houden niet van regen en willen snel weer naar binnen. Maar vanavond niet. Mijn laatste ronde was rond elf uur. De teckels lopen altijd los door het park. Ook nu, maar ineens zag ik ze niet meer. Dat gebeurt wel vaker en dan met name Fleurtje. Als ze geen zin heeft om te lopen gaat ze gewoon wat eerder naar huis en begint dan bij de achterdeur te blaffen.
Wat een ding is het toch ook he!!!