Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
LPC operatie geslaagd! 2 Jaar later
Moderator: moderatorteam
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Geopereerd aan LPC. Gaat goed!!
Hij loopt echt mooi! Bovengemiddeld herstel is ook wel een feestje waard. 

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dag 13 inmiddels al. https://www.youtube.com/watch?v=D3_vBQ2 ... n&index=13
Ik wilde eigenlijk vandaag vragen of de pijnmedicatie wat afgebouwd mocht worden maar heb dit maar even een paar dagen vooruit geschoven. Gisteren dook er een Border Collie op Droef en vanochtend vond ik het nog niet genoeg verbeterd om dat te vragen maar ook niet ernstig genoeg om een bezoekje te brengen aan de DA. Gelukkig liep hij net weer een stuk beter.
Ik wilde eigenlijk vandaag vragen of de pijnmedicatie wat afgebouwd mocht worden maar heb dit maar even een paar dagen vooruit geschoven. Gisteren dook er een Border Collie op Droef en vanochtend vond ik het nog niet genoeg verbeterd om dat te vragen maar ook niet ernstig genoeg om een bezoekje te brengen aan de DA. Gelukkig liep hij net weer een stuk beter.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Dag 17 vandaag alweer. https://www.youtube.com/watch?v=qRNDXum ... C_Dn&t=47s
Ben zo trots op die sukkel. Hij doet het zo goed en is best braaf onder de hele situatie. Al is hij inmiddels wel van mening dat elke bekende op straat een tongzoen verdiend
De kleine aanvaring met de bc heeft er wel voor gezorgd dat Droef nu al lelijk doet tegen elke bc of look a like. Er lopen er hier aardig wat van zo ook vanochtend. Ik heb hem laten zitten toen ik de hond zag want hij begon al opgewonden te doen. Hond kon gewoon passeren en deed verder ook zelfs niks naar Droef dus hopelijk is dat nu weer over en is hij weer zijn vriendelijke zelf naar alles en iedereen.
Ben zo trots op die sukkel. Hij doet het zo goed en is best braaf onder de hele situatie. Al is hij inmiddels wel van mening dat elke bekende op straat een tongzoen verdiend

De kleine aanvaring met de bc heeft er wel voor gezorgd dat Droef nu al lelijk doet tegen elke bc of look a like. Er lopen er hier aardig wat van zo ook vanochtend. Ik heb hem laten zitten toen ik de hond zag want hij begon al opgewonden te doen. Hond kon gewoon passeren en deed verder ook zelfs niks naar Droef dus hopelijk is dat nu weer over en is hij weer zijn vriendelijke zelf naar alles en iedereen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Soww... dat gaat echt al stukken beter!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Inmiddels alweer 3 weken verder. Over 3 weken controle. Ben benieuwd of ome dokter net zo trots is al ik.
https://www.youtube.com/watch?v=Ayy3wLK ... 5QuaUOC_Dn
https://www.youtube.com/watch?v=Ayy3wLK ... 5QuaUOC_Dn
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
LPC 4 weken verder na de operatie.
Nou ja, eigenlijk morgen precies 4 weken. Inmiddels kan Droef prima 20 tot 30 minuten wandelen(soms zijn we langer buiten maar dat zit hij vooral naast me of staat grassprietjes te tellen). In huis laat ik hem aardig vrij, alleen rennen en lomp doen is uit den boze maar hij slaapt gewoon lekker op de bank en ook op de slaapkamer boven. In huis heeft hij wel vrede met de hele situatie maar buiten is soms nog wel een uitdaging, vooral bekende honden tegenkomen betekend een stuiterende Droef maar helaas hij mag er nog even niks mee. Samen snuffelen vind ik niet erg maar lomp stoeien en rennen aan de riem dat gaan we niet doen.
Filmpje is niet heel goed gelukt want Droef had andere ideeën met even los van de riem maar ik wilde stilstaand filmen, en ondertussen ging Izzy er rustig vandoor.
https://www.youtube.com/watch?v=5hQcpdy ... 5QuaUOC_Dn
Filmpje is niet heel goed gelukt want Droef had andere ideeën met even los van de riem maar ik wilde stilstaand filmen, en ondertussen ging Izzy er rustig vandoor.
https://www.youtube.com/watch?v=5hQcpdy ... 5QuaUOC_Dn
- Hakkene
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: LPC 4 weken verder na de operatie.
Ziet we goed uit! Wat een verschil met je eerste filmpjes 

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat het nu wel precies 4 weken is nog maar even een filmpje dan.
https://www.youtube.com/watch?v=CtJ-Aok ... 5QuaUOC_Dn
https://www.youtube.com/watch?v=CtJ-Aok ... 5QuaUOC_Dn
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
En we zijn alweer op de 5 weken!! Sinds gisteren krijgt Droef geen pijnstiller/ontsteking remmers meer dus er is wel iets wat achteruitgang maar niet zorgwekkend. Voor volgende week maandag staat de controle afspraak.
https://www.youtube.com/watch?v=zjSJFW5 ... 5QuaUOC_Dn
https://www.youtube.com/watch?v=zjSJFW5 ... 5QuaUOC_Dn
- Yeufke
- Zeer actief
Ik kan de achteruitgang niet echt zien. Hopelijk zijn ze a.s. maandag tevreden over hoe het nu gaat.
- Hakkene
- Zeer actief
Als een kieviet;-) Hopelijk zijn ze tevreden!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook echt nihil hoor en ik hou hem nauwlettend in de gaten maar hij loopt iets minder mooi dan een paar dagen terug. Hinkt ietsjes als hij stevig doorloopt. Voor de rest zie of merk je niks aan hem.Yeufke schreef:Ik kan de achteruitgang niet echt zien. Hopelijk zijn ze a.s. maandag tevreden over hoe het nu gaat.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: LPC 5 weken verder na de operatie.
A.S woensdag is het alweer 6 weken geleden dat Droef onder het mes ging.
Gisteren liep hij zo. https://www.youtube.com/watch?v=klv2JlU ... 5QuaUOC_Dn
Morgen is de grote dag dat hij op controle moet komen. Ben benieuwd. Ik hoop dat hij weer wat meer mag doen zodat hij zijn ei kwijt kan, en we weer aan zijn conditie en bespiering kunnen werken.
Begin nu echt wel te merken dat hij het echt vervelend gaat vinden. Hij heeft een korter lontje naar fixerende honden, en is echt letterlijk streken aan het bedenken.
Gisteren liep hij zo. https://www.youtube.com/watch?v=klv2JlU ... 5QuaUOC_Dn
Morgen is de grote dag dat hij op controle moet komen. Ben benieuwd. Ik hoop dat hij weer wat meer mag doen zodat hij zijn ei kwijt kan, en we weer aan zijn conditie en bespiering kunnen werken.
Begin nu echt wel te merken dat hij het echt vervelend gaat vinden. Hij heeft een korter lontje naar fixerende honden, en is echt letterlijk streken aan het bedenken.
- Hakkene
- Zeer actief
Succes morgen!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ziet er goed uit
Ik ben benieuwd wat de orthopeed zegt!

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
LPC operatie geslaagd!!!
Yeay!!!!
Droef hoeft niet meer terug voor controle. Voor nu mogen wij zijn beweging flink opschroeven zoveel als hij aan kan en hij mag gewoon stukken stevig draven. Dit nog 6 weken volhouden en dan mag hij weer voluit gewoon Droef zijn. Dus sprinten en beuken als een malle.
Ellebogen zagen en super uit mooi genezen en geen vocht in de gewrichten. Bij lichamelijk onderzoek gaf hij geen centje pijn(deed hij voor de operatie wel). En hij liep keurig(terwijl de lul net daarvoor snel uit m'n auto was gesprongen, want tillen is voor sukkels).
Eindelijk mag hij weer gewoon zijn energie kwijt en wat meer doen. Alleen ren en vliegwerk en beuk spelletjes nog even vermijden maar hij mag de rest gewoon doen.

Droef hoeft niet meer terug voor controle. Voor nu mogen wij zijn beweging flink opschroeven zoveel als hij aan kan en hij mag gewoon stukken stevig draven. Dit nog 6 weken volhouden en dan mag hij weer voluit gewoon Droef zijn. Dus sprinten en beuken als een malle.
Ellebogen zagen en super uit mooi genezen en geen vocht in de gewrichten. Bij lichamelijk onderzoek gaf hij geen centje pijn(deed hij voor de operatie wel). En hij liep keurig(terwijl de lul net daarvoor snel uit m'n auto was gesprongen, want tillen is voor sukkels).
Eindelijk mag hij weer gewoon zijn energie kwijt en wat meer doen. Alleen ren en vliegwerk en beuk spelletjes nog even vermijden maar hij mag de rest gewoon doen.
- Yeufke
- Zeer actief
Re: LPC operatie geslaagd!!!
Super!
-
- Zeer actief
Re: LPC operatie geslaagd!!!
Wat een super goed nieuws!!!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: LPC operatie geslaagd! 2 Jaar later
Inmiddels zijn we alweer ruim 2 jaar verder na de operatie.
Sinds een paar weken merk ik dat Droef soms 's avonds weer wat kreupel is en hij loopt niet altijd meer spat zuiver. Het niet mooie lopen vind ik op zich niet zo'n probleem maar het kreupelen wel want dat duid voor mij echt op pijn, en dat is iets dat Droef niet snel aangeeft.
We gaan dus weer aan de flexi life platinum beginnen. Ik vermoed zelf artrose dat nu opspeelt(ben ik voor gewaarschuwd ook), en het is 9 van de 10 keer als hij als een wilde heeft lopen spelen overdag. De paar dagen Texel die we net gehad hebben is zonder moeite gegaan maar vandaag weer even 15 minuten met zijn vriend en een bal lopen raggen en nu staat hij weer slecht op.
Al met al ben ik nog steeds tevreden over het resultaat van de operatie, en hopelijk doet hij het op alleen wat supplementen nog wat jaartjes goed.
Sinds een paar weken merk ik dat Droef soms 's avonds weer wat kreupel is en hij loopt niet altijd meer spat zuiver. Het niet mooie lopen vind ik op zich niet zo'n probleem maar het kreupelen wel want dat duid voor mij echt op pijn, en dat is iets dat Droef niet snel aangeeft.
We gaan dus weer aan de flexi life platinum beginnen. Ik vermoed zelf artrose dat nu opspeelt(ben ik voor gewaarschuwd ook), en het is 9 van de 10 keer als hij als een wilde heeft lopen spelen overdag. De paar dagen Texel die we net gehad hebben is zonder moeite gegaan maar vandaag weer even 15 minuten met zijn vriend en een bal lopen raggen en nu staat hij weer slecht op.
Al met al ben ik nog steeds tevreden over het resultaat van de operatie, en hopelijk doet hij het op alleen wat supplementen nog wat jaartjes goed.
-
- Zeer actief
Ik duim voor je mee. Hopelijk is het tijdelijk en op te lossen met supplementen.
blablabla 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Balen. Hopelijk knapt het met de supplementen op, daarnaast misschien een à twee dagen pijnstilling geven op momenten dat het opspeelt?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij krijgt nu inderdaad een pijnstiller als het echt nodig is. die werken gelukkig erg goed dus na 1,5 uur is er dan al niks meer aan de hand maar liever wil ik dus voorkomen dat hij pijnstilling nodig heeft. Daarom de flexi life straks maar gewoon continu gebruiken.Zamunda schreef:Balen. Hopelijk knapt het met de supplementen op, daarnaast misschien een à twee dagen pijnstilling geven op momenten dat het opspeelt?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
4 jaar nog maar.Nanna schreef:Inderdaad. Hoe oud is hij nu eigenlijk?Dees en Maylo schreef: hopelijk doet hij het op alleen wat supplementen nog wat jaartjes goed.
-
- Zeer actief
Ik heb sowieso de indruk dat de prognose na een lpc operatie die ik overal lees/hoor wel wat te positief is. Ik ken ondertussen meerdere honden die een stuk slechter zijn dan waar de baas op had gehoopt op basis van de gesprekken met de DA.
blablabla 

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind nog steeds dat ik echt niet mag klagen. Hij is na herstel van een paar weken 2 jaar echt volledig pijn en klacht vrij geweest. Hij heeft zelfs nog een aantal shows gelopen waarbij hij de hemel ingeprezen werd vanwege zijn mooie loopjePeter27 schreef:Ik heb sowieso de indruk dat de prognose na een lpc operatie die ik overal lees/hoor wel wat te positief is. Ik ken ondertussen meerdere honden die een stuk slechter zijn dan waar de baas op had gehoopt op basis van de gesprekken met de DA.

Je wordt ook gewaarschuwd voor artrose en het is gewoon niet helemaal te voorspellen hoe snel dat gaat en wanneer er dan last van komt. Dat het komt is een feit maar in hoeverre de hond daar hinder van krijgt kan je nooit precies zeggen.
Als ik weer een hond met LPC zou treffen zou ik zonder blikken of blozen weer dit traject doorlopen, niks doen is namelijk geen optie. Tenzij het een hele oude hond is natuurlijk dan zou je moeten afwegen of het wel rendabel is. Je gaat een hond met een levensverwachting van 10 tot 12 niet op zijn 10de nog een zware revalidatie laten doorlopen vind ik. Maar dat geldt voor elke operatie.
-
- Zeer actief
Ow maar ik zou het ook zo over doen hoor.. zonder een seconde twijfel. Maar het verhaal dat 80% er na de operatie nooit meer last van heeft en 10% alleen na hoge belasting geloof ik niet meer zo.Dees en Maylo schreef:Ik vind nog steeds dat ik echt niet mag klagen. Hij is na herstel van een paar weken 2 jaar echt volledig pijn en klacht vrij geweest. Hij heeft zelfs nog een aantal shows gelopen waarbij hij de hemel ingeprezen werd vanwege zijn mooie loopjePeter27 schreef:Ik heb sowieso de indruk dat de prognose na een lpc operatie die ik overal lees/hoor wel wat te positief is. Ik ken ondertussen meerdere honden die een stuk slechter zijn dan waar de baas op had gehoopt op basis van de gesprekken met de DA.En nu valt het op zich ook wel mee hoor, het is niet elke dag, niet eens elke week maar zo nu en dag toch een avondje wat opstart problemen en de volgende dag zie je dat nog wel een beetje terug in zijn loopje(al zal die voor de buitenwereld niet te zien zijn). Wel is het elke keer na wat beuk en rag werk buiten op harde ondergronden. We zijn net terug van 3 dagen Texel waarbij hij wandelingen van 3 tot 4 uur heeft gemaakt door door duinen alles en dit ging echt zonder moeite(al had ik voor de zekerheid wel pijnstillers mee) zelfs met de bal heeft hij nog flink gespeeld en ook daar heeft hij niks van overgehouden maar dan is hij wel alleen en maakt minder scherpe bochten want geen concurrentie voor de bal
.
Je wordt ook gewaarschuwd voor artrose en het is gewoon niet helemaal te voorspellen hoe snel dat gaat en wanneer er dan last van komt. Dat het komt is een feit maar in hoeverre de hond daar hinder van krijgt kan je nooit precies zeggen.
Als ik weer een hond met LPC zou treffen zou ik zonder blikken of blozen weer dit traject doorlopen, niks doen is namelijk geen optie. Tenzij het een hele oude hond is natuurlijk dan zou je moeten afwegen of het wel rendabel is. Je gaat een hond met een levensverwachting van 10 tot 12 niet op zijn 10de nog een zware revalidatie laten doorlopen vind ik. Maar dat geldt voor elke operatie.
blablabla 

-
- Zeer actief
Wij kiezen er bewust voor Bas en Guus niet te opereren aan hun kromme kapotte pootjes. Bas heeft al 6 jaar dat wij haar hebben een dubbele heftige hups in beide achterpootjes. Super brakke knieen maar botjes zo dik als potloodjes dus ik durf dat niet aan. Dierenarts zei overigens al dat ze het zelf ook nooit zou doen gezien Bas haar formaat en het feit dat ze 2 uur minstens per dag probleemloos mee hupt.
Guus heeft natuurlijk extreem Radius Curvus hoewel ik zelf denk dat het oud letsel is. Het is aan 1 kant en ook de schouder staat nogal vreemd op zijn lichaam geplaatst. Bij hem overwegen we het niet eens omdat hij hele dag rent speelt en springt en ik bang ben dat dat dan van kwaad naar erger gaat. Ook kan hij nooit 6 weken benchrust krijgen wat dan wel nodig is. Dan is hij daarna stuk. Die gaat helemaal door het lint van 5 minuten gedwongen rust. Dat bestaat bij hem niet. Die loopt dag en nacht en doet hazeslaapjes. Smorgens vanaf 6 uur wil hij aktie en dat hij dat zo lang kan uithouden is al heel wat.
Guus heeft natuurlijk extreem Radius Curvus hoewel ik zelf denk dat het oud letsel is. Het is aan 1 kant en ook de schouder staat nogal vreemd op zijn lichaam geplaatst. Bij hem overwegen we het niet eens omdat hij hele dag rent speelt en springt en ik bang ben dat dat dan van kwaad naar erger gaat. Ook kan hij nooit 6 weken benchrust krijgen wat dan wel nodig is. Dan is hij daarna stuk. Die gaat helemaal door het lint van 5 minuten gedwongen rust. Dat bestaat bij hem niet. Die loopt dag en nacht en doet hazeslaapjes. Smorgens vanaf 6 uur wil hij aktie en dat hij dat zo lang kan uithouden is al heel wat.

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang ze er geen pijn aan hebben en verder nog lekker actief zijn zou ik ook niet gaan snijden hoor. Maar goed Droef is natuurlijk best zwaar en toonde wel degelijk pijn. Dan heb je niet veel keus.laeken schreef:Wij kiezen er bewust voor Bas en Guus niet te opereren aan hun kromme kapotte pootjes. Bas heeft al 6 jaar dat wij haar hebben een dubbele heftige hups in beide achterpootjes. Super brakke knieen maar botjes zo dik als potloodjes dus ik durf dat niet aan. Dierenarts zei overigens al dat ze het zelf ook nooit zou doen gezien Bas haar formaat en het feit dat ze 2 uur minstens per dag probleemloos mee hupt.
Izzy loopt ook als een tierelier en wordt nergens in gehinderd maar het zou zo maar kunnen zijn dat ze ook een slechte bouw heeft(al denk ik dat niet). Hummer had ook een huppeltje(de jack hussel hup zeg maar) bij hem was ik alleen begonnen met groenlipmossel maar buiten dat huppeltje bij bepaalde snelheden toonde hij geen pijn dus als hij hier nog was zou ik hem daar ook nooit aan laten opereren, zeker niet gezien zijn leeftijd toen al. Een hond die al bijna 8 jaar zo door het leven gaat en zich er niet door laat hinderen zal er wel weinig last van hebben.

-
- Zeer actief
Bij Droef had ik het ook zeker gedaan. Die was er al niet meer geweest als hij die pijn en dat gewicht had moeten dragen.Dees en Maylo schreef:Zolang ze er geen pijn aan hebben en verder nog lekker actief zijn zou ik ook niet gaan snijden hoor. Maar goed Droef is natuurlijk best zwaar en toonde wel degelijk pijn. Dan heb je niet veel keus.laeken schreef:Wij kiezen er bewust voor Bas en Guus niet te opereren aan hun kromme kapotte pootjes. Bas heeft al 6 jaar dat wij haar hebben een dubbele heftige hups in beide achterpootjes. Super brakke knieen maar botjes zo dik als potloodjes dus ik durf dat niet aan. Dierenarts zei overigens al dat ze het zelf ook nooit zou doen gezien Bas haar formaat en het feit dat ze 2 uur minstens per dag probleemloos mee hupt.
Izzy loopt ook als een tierelier en wordt nergens in gehinderd maar het zou zo maar kunnen zijn dat ze ook een slechte bouw heeft(al denk ik dat niet). Hummer had ook een huppeltje(de jack hussel hup zeg maar) bij hem was ik alleen begonnen met groenlipmossel maar buiten dat huppeltje bij bepaalde snelheden toonde hij geen pijn dus als hij hier nog was zou ik hem daar ook nooit aan laten opereren, zeker niet gezien zijn leeftijd toen al. Een hond die al bijna 8 jaar zo door het leven gaat en zich er niet door laat hinderen zal er wel weinig last van hebben.