Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch een tweede hond: tijd om Feta voor te stellen
Moderator: moderatorteam
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Toch een tweede hond: tijd om Feta voor te stellen
Gefeliciteerd met Feta, ze is enig! En natuurlijk hartstikke fijn dat het lukt met Lanaï, twee honden is zoveel meer leuker dan één!
De foto's zijn ook erg leuk, van die laatste kan je een mooi onderschrift maken!
De foto's zijn ook erg leuk, van die laatste kan je een mooi onderschrift maken!
-
laeken
- Zeer actief
Ik wil me nergens mee bemoeien maar zou je die koekjes niet gewoon helemaal weglaten en alles een beetje op zijn beloop laten? Ik geef mijn honden alleen koekjes als ik weg ga en als we thuis komen na het wandelen. En voordat we gaan slapen. Ik gooi Guus er een in de mond en Bas geef ik er een. Koekjes geven nijd en strijd volgens mij. Ik commandeer ze een beetje van bovenaf en eigenlijk luisteren ze allebei super terwijl ik alleen verbaal beloon.
Maar iedereen moet ook wel doen wat in zijn of haar aard past natuurlijk. Ik heb een hekel aan snoep geven als beloning denk ik. Omdat ik vind dat mijn honden daar drammerig van worden. En steeds meer snoep willen en ook niet luisteren als ik geen snoep heb. Dus heel soms in het begin heeft Bas wel eens snoep gehad. Sinds een paar jaar neem ik nooit meer eten mee en krijgen ze nooit wat. Ze vinden naar buiten gaan genoeg beloning om rustig de riem om te laten doen. Worden de wild dan wacht ik en dat vinden ze maar niks.
Maar iedereen moet ook wel doen wat in zijn of haar aard past natuurlijk. Ik heb een hekel aan snoep geven als beloning denk ik. Omdat ik vind dat mijn honden daar drammerig van worden. En steeds meer snoep willen en ook niet luisteren als ik geen snoep heb. Dus heel soms in het begin heeft Bas wel eens snoep gehad. Sinds een paar jaar neem ik nooit meer eten mee en krijgen ze nooit wat. Ze vinden naar buiten gaan genoeg beloning om rustig de riem om te laten doen. Worden de wild dan wacht ik en dat vinden ze maar niks.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Ooowwww kreunnn puppie overload
Wat een skattie en fijn dat het zo goed gaat.
Heel veel plezier met de kleine pruts.
Wat een skattie en fijn dat het zo goed gaat.
Heel veel plezier met de kleine pruts.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Dat is net hoe je het doetlaeken schreef:Ik wil me nergens mee bemoeien maar zou je die koekjes niet gewoon helemaal weglaten en alles een beetje op zijn beloop laten? Ik geef mijn honden alleen koekjes als ik weg ga en als we thuis komen na het wandelen. En voordat we gaan slapen. Ik gooi Guus er een in de mond en Bas geef ik er een. Koekjes geven nijd en strijd volgens mij. Ik commandeer ze een beetje van bovenaf en eigenlijk luisteren ze allebei super terwijl ik alleen verbaal beloon.
Hier krijgen ze wel af en toe een beloning om het hierkomen er zo goed in te houden, maar ook gewoon omdat ze iets goed doen, maar zeker niet heel veel en wat ik heel belangrijk vindt, klaar is klaar dus na de oefening of spelletje zeg ik klaar en dat weten ze ook.
In huis alleen s'avonds een kluif, elk apart in hun mand en dat moet op en dan is het klaar, geen gekut met half opeten of iets want dan pak ik het weg.
En in huis heb ik speelgoed wat ze leuk vinden maar niet zo dol als hun bal, want dat zou misschien ruzie worden, die bewaar ik voor af en toe buiten en met zwemmen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad. Ik werk heel veel met voer en mijn honden zijn dat gewoon gewend, wat dat betreft is er geen enkele concurrentie. Mila heeft dat wel moeten leren, want is een paar jaar enige hond geweest en was niet gewend te delen, maar nu weet ze ook niet meer beter.billy schreef:Dat is net hoe je het doetlaeken schreef:Ik wil me nergens mee bemoeien maar zou je die koekjes niet gewoon helemaal weglaten en alles een beetje op zijn beloop laten? Ik geef mijn honden alleen koekjes als ik weg ga en als we thuis komen na het wandelen. En voordat we gaan slapen. Ik gooi Guus er een in de mond en Bas geef ik er een. Koekjes geven nijd en strijd volgens mij. Ik commandeer ze een beetje van bovenaf en eigenlijk luisteren ze allebei super terwijl ik alleen verbaal beloon.
Maar iedereen moet ook wel doen wat in zijn of haar aard past natuurlijk. Ik heb een hekel aan snoep geven als beloning denk ik. Omdat ik vind dat mijn honden daar drammerig van worden. En steeds meer snoep willen en ook niet luisteren als ik geen snoep heb. Dus heel soms in het begin heeft Bas wel eens snoep gehad. Sinds een paar jaar neem ik nooit meer eten mee en krijgen ze nooit wat. Ze vinden naar buiten gaan genoeg beloning om rustig de riem om te laten doen. Worden de wild dan wacht ik en dat vinden ze maar niks.![]()
Normaal gesproken heb ik in huis geen voertjes bij de hand, maar in het begin met een nieuwe hond wel bijvoorbeeld, dan moet er nog veel worden aangeleerd en bij bange honden als Amoz en Arlo gebruikte ik het ook veel om onmiddellijk elk gewenst gedrag dat ze zelf aanboden te bekrachtigen.
Het is zeker niet zo dat mijn honden dan de hele dag maar achter me aan lopen om voertjes te scoren, ze weten heel goed dat er alleen iets te verdienen valt als ik een commando geef (wat gedurende de dag in en rondom het huis hooguit een paar keer 'hier!' is) of als we gaan trainen, en dat beëindig ik ook altijd met 'klaar!'. Ze krijgen hier nooit willekeurig maar wat snoep, dus ze weten ondertussen heel goed dat het geen zin heeft om te proberen dat af te dwingen.
Tijdens de wandeling heb ik wel altijd voer bij me om het hierkomen te belonen. Zeker bij Amy en Amoz moet ik dat wel geregeld blijven belonen om het commando scherp te houden.
-
laeken
- Zeer actief
Het ligt ook wel aan de honden denk ik. Bas en Guus luisteren gewoon super goed. Ik weet niet waarom hoor want ik ben een opvoeder van niks. Maar ik heb wel de neiging als ik iets zeg daar ook resultaat van te zien die paar keer dat iets moet. Dus ze lopen gewoon los langs de weg en overal eigenlijk. Daar waar auto's rijden zeg ik rechts! En dat zeg ik duidelijk en wie toch de weg op loopt krijgt op zijn donder. Dus daar ren ik naartoe en zeg ben je gek! Dat doen we niet en meteen rechts! En ze lopen nu voor me en achter me. Jumpen naar muizen en hebben de grootste lol maar lopen nooit een straat op. Daar waar geen auto's of weinig auto's rijden zeg ik ga maar....vrij en dan rennen ze over de hele straat. Ik leer die dingen aan door geen ruimte te geven voor fouten. Dus ik zeg pas op jongens fietsen. Wachten. En dan zitten ze braaf naast me. Komen als ik roep doen ze ook vanzelf. Krijgen ze niks voor. Het moet gewoon. En ze zijn super vrij en lollig.
Ze jagen wel en rennen ook wel eens achter een hond aan. En ze lopen ook naar mensen toe die iets tegen ze zeggen. Dan luisteren ze voor geen meter meer. Misschien dat koekjes daar wel helpen haha.
Deze honden zijn zoveel makkelijker dan sommige eerdere honden en ik heb wel die striktheid in me van die eerdere herders opvoeden etc. Als je dan ineens een meegaand ras kiest is dat opvoeden ineens zo gemakkelijk. Bas en Guus zijn echt super gemakkelijk opvoedbaar. Als ik plaats zeg gaan ze in de mand en ik heb dat volgens mij gewoon aangeleerd door ze er dan heen te dragen tot ze zelf gingen lopen als ik dat zei. In elk geval niet met koekjes. Wel met de hemel in prijzen en aaien en bevestigend laten weten dat ze super hondjes zijn.
Ze jagen wel en rennen ook wel eens achter een hond aan. En ze lopen ook naar mensen toe die iets tegen ze zeggen. Dan luisteren ze voor geen meter meer. Misschien dat koekjes daar wel helpen haha.
Deze honden zijn zoveel makkelijker dan sommige eerdere honden en ik heb wel die striktheid in me van die eerdere herders opvoeden etc. Als je dan ineens een meegaand ras kiest is dat opvoeden ineens zo gemakkelijk. Bas en Guus zijn echt super gemakkelijk opvoedbaar. Als ik plaats zeg gaan ze in de mand en ik heb dat volgens mij gewoon aangeleerd door ze er dan heen te dragen tot ze zelf gingen lopen als ik dat zei. In elk geval niet met koekjes. Wel met de hemel in prijzen en aaien en bevestigend laten weten dat ze super hondjes zijn.
-
laeken
- Zeer actief
Ik prijs ze overigens tot het einde der dagen voor elk dagelijks commando. Bas doet eigenlijk alles vanzelf. Als ze een auto of fiets ziet gaat ze uit zichzelf naast lopen. Guus vereist wel sturing maar mild en gemakkelijk. Maar ik zeg wel altijd hoe geweldig ze is en hoe knap en hoe lief. Dat vindt ze al gewoon heerlijk om te horen.
Het zijn eigenlijk een soort golden retrievers bij iemand die altijd grote lastige asiel honden heeft gehad. Dan is dat gewoon bijna allemaal in een poep en een scheet aangeleerd.
Het zijn eigenlijk een soort golden retrievers bij iemand die altijd grote lastige asiel honden heeft gehad. Dan is dat gewoon bijna allemaal in een poep en een scheet aangeleerd.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ja het ligt zeker aan de honden
Truus was niet makkelijk en Dirk was als ik erop terugkijk een ramp
maar missie volbracht en ze gaan supergoed, maar ik kan me niet dat 'makkelijke' wat jij met jou honden hebt veroorloven, alleen al om de karakters.
Ik reageer dus op Laeken
Ik reageer dus op Laeken
-
laeken
- Zeer actief
Dat snap ik want dit kon met veel eerdere honden nooit. Ik kon met Wuilus nooit langs een andere hond zonder haar aan te lijnen. Die was altijd bereid mijn gezag te ondermijnen omdat ze zichzelf de baas vond. Dus als ze het nodig vond zou ze dominant gaan lopen kutten bij zo'n voorbijlopende hond ook al mocht dat van mij niet. Mijn huidige honden kunnen dat wel en heel gemakkelijk ook.billy schreef:Ja het ligt zeker aan de hondenTruus was niet makkelijk en Dirk was als ik erop terugkijk een ramp
maar missie volbracht en ze gaan supergoed, maar ik kan me niet dat 'makkelijke' wat jij met jou honden hebt veroorloven, alleen al om de karakters.
Ik reageer dus op Laeken
Ik snap dat jouw honden van een ander kaliber zijn. Mijn honden zijn naast echte honden ook wel echt gezelschapshonden. Ze hebben er super veel eigenschappen van. Vechten? Nooit. Bijten? Komt in Guus niet op en Bas alleen uit angst van zich af. Iets kapotmaken? Nooit iets gedaan. Allebei niet. Dan kan je ook op een andere manier opvoeden. Want je hoeft ze eigenlijk niet echt op te voeden. Buiten lopen ze ook vanzelf bij me in de buurt en volgen ons overal. Allebei de honden raken in paniek als ze ons uit het oog verliezen. Dus dan kan je dat opvoeden echt op een andere manier benaderen. En dan gaat het veel makkelijker want niks doen geeft ook geen problemen. Mijn honden hoeven alleen iets te snappen en dat doen ze dan vervolgens de rest van hun leven heel gemakkelijk. Een andere hond moet je levenslang motiveren omdat die hond elke keer redenen vindt om iets toch niet te doen zoals je dat wil. Dat is andere koek en heb ik eerder ook gehad. Ook leuk en prima maar die voedt je wel anders op