Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diergeneeskunde als melkkoe

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Diergeneeskunde als melkkoe

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je DA zonder overleg er maar van alles induwt klopt er iets niet. Maar... je bent er altijd ZELF nog bij, dus een "NEE!" is zo gezegd natuurlijk. Ik ben gewend te overleggen met mijn DA's en goedkeuring te geven. 't zal wat moois zijn als ze zonder enig voor-overleg maar wat gaan doen. Ik ben er ook niet zo van overtuigd dat het zo letterlijk gegaan is. Mijn idee is meer dat ze zich heeft laten omlullen ;-) en pas naderhand dacht "oeps, dat gaat geld kosten".

Suzanne
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Ach, zelfs in mensenziekenhuizen zie je dat.

Afgelopen week mogen ervaren.

Bizar maar waar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

met de komst van huisdierverzekeringen is dat ook gekomen.. beetje jammer maar t zat er aan te komen..
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

"de dokter zei dat het nodig was"
Er zijn nog veel mensen die zo denken, wat deels begrijpelijk is
Als je niemand hebt om mee te sparren bij ziekte is dat best wel eens onhandig, als het dan je eerste huisdier is en je geen enkele ervaring hebt geloven veel mensen de dokter op zijn 'blauwe' ogen
Moet zeggen dat ik zelf in de loop der jaren veel heb bijgeleerd en assertiever ben geworden hierin

Denk dat hoe meer mogelijkheden er komen, hoe zekerder je als baas moet zijn met wat je wel/niet wil, waar ligt je grens en wat is wel/niet noodzakelijk
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
~Suzanne~ schreef:Als je DA zonder overleg er maar van alles induwt klopt er iets niet. Maar... je bent er altijd ZELF nog bij, dus een "NEE!" is zo gezegd natuurlijk.
Was het maar zo'n feest. De meeste mensen weten van hun gezond niet af en laten alles maar doen "want het zal wel goed zijn" en ze willen natuurlijk het beste voor hun beestje. Het zal je nog verbazen hoe weinig mensen een nee verkopen aan de dierenarts.
Dan zijn ze zelf zo stom, ja, sorry, daar kan ik niets anders van maken. Ik hoef eigenlijk nooit "nee" te verkopen omdat het in overleg gaat. Soms gebeurt iets wat de DA voorstelde toch niet, maar soms ook wel...
Als mensen niet eerst naar de kosten vragen moet je daarna ook niet mauwen.

Soms wil ik het wel op voorhand weten, soms denk ik "het is toch nodig, dus whatever".

Maar mensen die zonder nadenken van alles laten gebeuren heb ik geen pijp meelij mee.. ze zijn er zelf bij.

Suzanne
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Mijn dierenarts doet dat niet. Nou ja, het is een dure kliniek dus ze lijden sowieso geen armoei, maar er wordt niet zonder overleg maar wat afgespoten, gesmeerd of toegediend. Ik heb in ieder geval nooit hoeven zeggen "Goh, is dat wel nodig...?". 1 x Heb ik vermeld dat de honden niet standaard geënt hoeven te worden en er is ook nooit op aangedrongen.

Verder ben ik het met de kringeltjes eens. Je bent er zelf bij. Ik snap niet hoe het in je hoofd werkt als je toch weet dat alles geld kost. Sta je verlegen, handenwringend toe te kijken wat er allemaal gedaan wordt dan, of zo? "Ik heb liever niet dat je hem een spuit gee....oh. Te laat. Ohhh, maar is het wel nodig om dat zalfje te sme...oh....ik houd m'n mond wel verder, sorry." Maar achteraf wel kunnen jengelen over de rekening, haha. Datdanweerwel.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Vaag verhaal. Nergens specificatie van de kwalen en de bijbehorende handelingen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je zal maar niet al te goed van de tongriem zijn gesneden en je wordt overdonderd door een DA die resoluut van allerlei inspuit zonder overleg.
Ik ben mondig genoeg (denk ik) om bij een nieuwe DA kenbaar te maken dat ik eerst overleg wil voor er iets aan spuitjes, pilletjes en poeders wordt klaargemaakt.
Bij mijn al bekende DA hoef ik dat niet te zeggen, daar spreekt dat vanzelf.
Wil dat zeggen dat iedereen dat kan?

Ik vind het wel sneu voor die mensen, die mogelijk helemaal niet van plan waren om voor al die behandelingen te gaan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Durf nog geen zak voer bij de DA mee te nemen, omdat ik vrees dat de kwaliteit hiervan de verkoop van de medicijnen moet stimuleren.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

jome schreef:"de dokter zei dat het nodig was"
Er zijn nog veel mensen die zo denken, wat deels begrijpelijk is
Als je niemand hebt om mee te sparren bij ziekte is dat best wel eens onhandig, als het dan je eerste huisdier is en je geen enkele ervaring hebt geloven veel mensen de dokter op zijn 'blauwe' ogen
Moet zeggen dat ik zelf in de loop der jaren veel heb bijgeleerd en assertiever ben geworden hierin

Denk dat hoe meer mogelijkheden er komen, hoe zekerder je als baas moet zijn met wat je wel/niet wil, waar ligt je grens en wat is wel/niet noodzakelijk
Ik vind eigenlijk dat je een dierenarts zou moeten kúnnen geloven op zijn blauwe ogen. Het zou niet zo moeten zijn dat je zelf eerst een heel vooronderzoek moet doen om te weten wat je wel en niet wilt.
Ik heb zelf niet de ervaring dat een dierenarts maar van alles doet en inspuit zonder overleg. Mijn laatste dierenarts in Nederland overlegde niet alleen over behandeling, voor- en nadelen en mogelijke alternatieven, maar daarnaast ook altijd over de kosten en bijvoorbeeld bij de halfjaarlijkse bloedtesten voor Amy checkte zij altijd bij welk lab dat het goedkoopst zou zijn.

Het is wel een bijzondere ervaring om hier in Spanje in de meest moderne klinieken met fantastische dierenartsen meestal maar ongeveer de helft tot een derde kwijt te zijn van wat de dierenarts in Nederland kost. Heel veel doen ze hier ook gratis onder het mom van service/nazorg, in Nederland was ik gewend echt voor elk bezoekje te moeten betalen en werkelijk álles werd berekend, tot en met scheren van de vacht bij een hotspot bijvoorbeeld :80:
Een voorbeeld: de halfjaarlijkse bloedtesten voor Amy kosten mij hier € 80. Daar zit alles bij in (bloedafname, opsturen naar het lab, consult voor de klinische check, etc.). In Nederland kostten dezelfde bloedonderzoeken me in totaal € 210, waarvan ca. € 150 voor de eigenlijke bloedtesten en daarnaast betaalde je nog apart voor consult, bloedafname, transport naar lab, etc.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Met een ziekelijke kat van 18 zou ik trouwens maar om één reden naar de DA gaan. Inslapen. En verder helemaal geen poespas.
Ja, leuk, tot zo'n achterlijk figuur weigert en er nog even fijntjes aan toevoegt dat ze hoopt dat het dier de noodzakelijke zorg (zes verschillende kweltesten) alsnog gaat krijgen of maar herplaatst moet worden :Q:

Ik zie trouwens geen direct verband. Het is denk ik echt de plaatselijke bedrijfscultuur en kan dus bij iedere praktijk voorkomen, los van samenwerkingsverbanden of investeerders.
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:Een Pulivriendin gaat regelmatig naar Hongarije en laat dáár haar honden enten. Een gewone cocktailenting kost net effe iets onder de tien euro.

Heb even gekeken wat dat bijvoorbeeld kost in de dierenkliniek in Amsterdam-Noord. Bijna 65 euro..
Nou jij weer.
Dat is helemaal een prikkie ja, zó goedkoop is het hier nou ook weer niet. Sommige medicatie, zoals ontwormingstabletten en Serestobanden, zijn hier zelfs iets duurder. Het verschil zit 'm hier vooral in de veel lagere consultkosten en het niet berekenen van elk wissewasje. Medicatie die ze tijdens een consult inspuiten, zoals antibiotica en pijnstilling, hoef ik hier bijvoorbeeld nooit te betalen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nou ja, ergens klopt het wel.Sinds onze dierenarts een zogezegde "sterkliniek" dierenarts is geworden, met een blaadje
/tijdschrift erbij, is de service echt minder geworden, en de prijzen hoger.

Vorige keer ben ik heen gegaan en was voor het eerst echt teleurgesteld in de mate van onproffessionaliteit, dat ik voor het eerst aan een andere dierenarts ben gaan denken. Was echt slecht. En ook geen echte dierenarts, maar assistente. Terwijl ik een afspraak had gemaakt met een dierenarts.
Daarvoor altijd wel goed gevoel gehad, maar sinds het een "sterkliniek" is, is het bergafwaarts gegaan.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Feit; het is hier schreeuwend duur geworden. TE duur. Dat is geen kosten-ding, maar wat dan wel? Misschien toch verdienmodel, mede mogelijk gemaakt door de huisdierverzekeringen? Je word als je een pup koopt doodsbang gemaakt met doemverhalen over medische kosten van vele duizenden euro's en dat alleen een verzekering je kan redden. (Die dan, volgens ervaringen, meestal niet uitkeert...)

Ik zou graag weer wat realisme willen zien. Het is natuurlijk geweldig dat de dierengeneeskunde erop vooruit is gegaan en dat mag heus iets meer kosten, maar behandelingen die zo oud zijn als de weg naar Rome zouden wel eens onder de loep genomen mogen. Zoals bijvoorbeeld die entingen, inderdaad...

En pijnlijk maar waar, rondshoppen loont. En dat zou niet MOETEN voor medische behandelingen, vind ik, maar het is absoluut zo. Ik bel tegenwoordig meerdere klinieken voor ik iets laat doen.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef:
Het is wel een bijzondere ervaring om hier in Spanje in de meest moderne klinieken met fantastische dierenartsen meestal maar ongeveer de helft tot een derde kwijt te zijn van wat de dierenarts in Nederland kost. Heel veel doen ze hier ook gratis onder het mom van service/nazorg, in Nederland was ik gewend echt voor elk bezoekje te moeten betalen en werkelijk álles werd berekend, tot en met scheren van de vacht bij een hotspot bijvoorbeeld :80:
Een voorbeeld: de halfjaarlijkse bloedtesten voor Amy kosten mij hier € 80. Daar zit alles bij in (bloedafname, opsturen naar het lab, consult voor de klinische check, etc.). In Nederland kostten dezelfde bloedonderzoeken me in totaal € 210, waarvan ca. € 150 voor de eigenlijke bloedtesten en daarnaast betaalde je nog apart voor consult, bloedafname, transport naar lab, etc.
Hier ga je wel even voorbij aan het feit dat de salarissen en de kosten voor levensonderhoud in Spanje een heel stuk lager liggen dan in Nederland.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik shop ook, maar dat ik wel na ervaring. Als jij aan je eerste hond of kat bent begonnen kan ik me voorstellen dat je daar niet aan denkt.
Droef is 2 x aan zijn ogen geopereerd. Normaal kost deze operatie gemiddeld 300 tot 400 euro geloof ik. Een ingreep van 10 minuten is het. Ik heb er 150 voor betaald. Entingen idem, die doe ik niet hier in Hoorn bij de luxere en nieuwe praktijken maar in Purmerend bij een praktijk dat al een poos bestaat in een klein oud pandje met niet de nieuwe apparatuur. Hier betaal ik gemiddeld 55 euro per hond en daar 25 euro per hond.
Toen Droef zijn ellebogen stuk waren werd ik doorverwezen naar medisch centrum voor dieren in Amsterdam. Uiteindelijk kreeg ik van Crutz de tip om naar best te rijden voor de ct. Dat scheelde behoorlijk. Ik geloof dat ze in A'dam rond de 800 euro vroegen en daar was ik met 300 euro klaar, in het ergste geval kwam er 150 euro bij wanneer er meer onderzoek nodig was. Operatie aan zijn ellebogen uiteindelijk bij Sleeuwijk laten doen, mede vanwege de ervaring met bullen(dat is toch wel een flinke ingreep van een uur) maar ook de prijs was een stuk aangenamer. 1100 euro voor betaald en in A'dam was het rond de 2100 euro(Utrecht was nog duurder geloof ik want die wilden alle foto's en scans opnieuw maken :piew: ). Droef is overigens verzekerd maar en het is ook in overleg met de verzekering gegaan, wat ze heel bijzonder vonden dat ik zelf ging shoppen en liever 2 uur extra in de auto zat.

Kennis van ons wilde laatst hun kat van 15 in laten slapen. Beest had last van haar schildklier, was onzindelijk en had duidelijk geen zin in het leven. Meerdere Da's afgebeld en meerdere wilde eerst nog even een pilletje en een prikje doen, zelf op duidelijk aangeven dat ze daar geen behoefte aan hadden. Nou dan maar eerst een consult en dan kijken we wel verder, 50 euro voor een consult en 120 voor inslapen. Uiteindelijk is het ze wel ergens gelukt maar dat koste aardig wat moeite.

Overigens is mijn DA hier uit de buurt(dus niet die voor de entingen en goedkope ingrepen) niet de goedkoopste maar geeft het wel aan als er een goedkoper alternatief is uit zichzelf. Toen Droef zijn oor laatst kapot was en bleef bloeden gaf hij aan dat hij het zonde van mijn geld, tijd en de belasting voor Droef vond om het onder narcose dicht te branden aangezien het met 24 uur uit zichzelf dicht moest zijn. In het ergste geval moest ik wel even het plafond schoonmaken van bloedspatten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Daarom ga ik naar Belgie. Zeer kundige dierenarts en zeer betaalbaar. Hij heeft zoveel voor Xito destijds gedaan zelfs in zijn vakantie en wilde er niets voor hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:
DeDiana schreef:
Hier ga je wel even voorbij aan het feit dat de salarissen en de kosten voor levensonderhoud in Spanje een heel stuk lager liggen dan in Nederland.
Ja, er is natuurlijk een reden voor dat het een stuk goedkoper kan ;-) Volgens internet verdiende een dierenarts in Spanje in 2015 gemiddeld € 26.000 per jaar en in Nederland € 70.000 per jaar :80: In andere Europese landen is het gemiddeld € 40.000 per jaar.
Bron: https://www.animalshealth.es/profesiona ... -de-europa
Peter27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peter27 »

Kijk dat uurtarief afhangt van de kliniek snap ik. De kosten in de randstad liggen nu eenmaal hoger en worden doorberekend.
Ik had laatst een mooi voorbeeld met medicijnen.. mijn "normale" dierenarts rekende 1,14 per carporal 100. Kwam nu toevallig bij een DA in het naastgelegen plaatsje en die rekende 82 cent per pil.
Da's dus 32 euro per bestelling... Op dezelfde pilletjes. Dat vind ik dan weer diefstal.
blablabla :)
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Diefstal ook nog. :80: :roll:
Peter27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peter27 »

Haha naja... Op z'n minst discutabel.
Friesenfransman schreef:Diefstal ook nog. :80: :roll:
blablabla :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou ik moest een paar maanden geleden voor de rabiesenting, ik heb even rondgebeld voor wat prijzen maar daar zit gewoon €30 tot €40 verschil per hond in bij diverse dierenartsen! Dat is toch niet normaal... dan rij ik wel een paar km verder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

~Suzanne~ schreef:
Nanna schreef:
~Suzanne~ schreef:Als je DA zonder overleg er maar van alles induwt klopt er iets niet. Maar... je bent er altijd ZELF nog bij, dus een "NEE!" is zo gezegd natuurlijk.
Was het maar zo'n feest. De meeste mensen weten van hun gezond niet af en laten alles maar doen "want het zal wel goed zijn" en ze willen natuurlijk het beste voor hun beestje. Het zal je nog verbazen hoe weinig mensen een nee verkopen aan de dierenarts.
Dan zijn ze zelf zo stom, ja, sorry, daar kan ik niets anders van maken. Ik hoef eigenlijk nooit "nee" te verkopen omdat het in overleg gaat. Soms gebeurt iets wat de DA voorstelde toch niet, maar soms ook wel...
Als mensen niet eerst naar de kosten vragen moet je daarna ook niet mauwen.

Soms wil ik het wel op voorhand weten, soms denk ik "het is toch nodig, dus whatever".

Maar mensen die zonder nadenken van alles laten gebeuren heb ik geen pijp meelij mee.. ze zijn er zelf bij.

Suzanne
Bij hoe veel verschillende dierenartsen ben jij geweest? Het klinkt alsof je zelf erg geluk hebt, maar dat maakt andere mensen niet dom als ze wel voor te hoge kosten komen te staan.
Ik vind dat echt heel irritant. Ik sta pupkopers al uitvoerig uit te leggen wat ze wel en niet moeten geloven van dierenartsen. En als je alles wil indekken mag je er wel een dagdeel voor uit trekken :roll: Feit is dat er nog steeds (veel) artsen zijn die de driejaarlijkse cocktail gerust jaarlijks willen geven als je er niets van zegt, die met het eerste bezoek de castratie in de agenda willen zetten, die ingewikkelde operaties inplannen voor nog niet ingedaalde balletjes en elk minuscuul navelbreukje menen te moeten repareren. En dan heb je er ook nog wat die het zó bont maken dat ze preventief de maag willen vastzetten (om een torsie te voorkomen) en meer van die gekkigheid.

Er kwam laatst nog een bericht voorbij over leptospirose, waarbij werd verteld "Neem geen risico en laat je hond enten!" En je maakt mij niet wijs dat die mensen niet weten dat de enting geen volledige bescherming geeft. En als je dan al mondig genoeg bent om te zeggen dat je er voor kiest om die enting niet te geven (bijvoorbeeld) krijg je vaak ook nog te horen dat je een gigantisch risico neemt. Net als met je hond intact willen houden of te titeren en op maat te enten in plaats van het traditionele schema aan te houden.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nou die cijfers kloppen voor Nederland alvast niet.....
Salaris van een dierenarts ligt volgens de cao tussen de 3000 en 4800 bruto en reken maar dat je de nodige ervaring moet hebben om aan die bovenkant te komen. Enkel specialisten en "bedrijfsleiders" kunnen daar nog boven komen. Maar gemiddeld 70.000, echt niet.
En dan is die cao ook nog eens niet bindend en was het tot een jaar of 2-3 geleden ook heel normaal om minder dan cao te krijgen.

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

als ik met mijn dier naar de DA ga of ik laat hem thuis komen, betaal ik zonder te klagen datgene wat het kost,
wel voor de behandeling die ik zelf vraag, dus niet iets extra's omdat de DA dat zo nodig vindt,

maar toen ik eens een DA thuis had om een paard te enten, en hem daarna vroeg om even de oren van mijn destijdse hond te chekken, [dacht aan oorontsteking]
kreeg ik als antwoord dat honden niet zijn specialisme was en ik opnieuw een afspraak moest maken, dus opnieuw voor rij kosten, of apart naar de kliniek,
ja daaaaaaaaaag ik ben niet gek, elke DA kan even naar een hond zijn oren kijken, of die nou gespecialiseerd is in koeien paarden of id.
dus met de dreiging dat de rekening betalen wel heel lang op zich zou laten wachten, is die toch overstag gegaan,
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:Nou die cijfers kloppen voor Nederland alvast niet.....
Salaris van een dierenarts ligt volgens de cao tussen de 3000 en 4800 bruto en reken maar dat je de nodige ervaring moet hebben om aan die bovenkant te komen. Enkel specialisten en "bedrijfsleiders" kunnen daar nog boven komen. Maar gemiddeld 70.000, echt niet.
En dan is die cao ook nog eens niet bindend en was het tot een jaar of 2-3 geleden ook heel normaal om minder dan cao te krijgen.

De cijfers komen uit dit rapport, zie p. 55 en verder: https://www.fve.org/cms/wp-content/uplo ... l-2016.pdf

Maar laat het dan € 50.000 versus € 30.000 zijn, hoe dan ook liggen de salarissen in Spanje een stuk lager en zijn de kosten voor levensonderhoud ca. 15% lager dan in Nederland, dus dat kan (deels) verklaren waarom dierenartsen in Spanje een stuk goedkoper zijn. Als het veel duurder zou zijn, konden veel Spanjaarden met een modaal inkomen van minder dan € 1500 per maand geen dierenarts betalen en dan kun je je praktijk ook heel snel weer opdoeken.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Dom wil ik het niet eens noemen maar als je zelf niet de hand op de knip houdt ben je snel blut.
Dat geldt voor iedereen, bij elke dienst.
Een dierenartsenpraktijk is net zo min een liefdadige instelling als een bloemist of een meubelwinkel.
Er is helemaal niet zoveel mis mee om mensen meer produkten te laten afnemen. We gaan uit van volwassen mensen die zelf vragen kunnen stellen en nee kunnen zeggen.

Hoe moeilijk is het nou helemaal om te vragen wat iets gaat kosten en waarom het nodig is?

Ik heb staan gieren toen de entingen drie jaar gelden werden.
Was er onmiddellijk een campagne dat alle dieren jaarlijks een gebitscontrole moesten! :LOL:
Vuile flikkers. Maar goed, je mag het natuurlijk proberen.
Nou, dat laatste dus. Het is toch bloedirritant dat je daar bijna standaard doorheen moet prikken? Als ze bij je hond nou ernstige HD vaststellen kun je er in feite niet eens op vertrouwen dat dat echt zo is, want het wordt ook gezegd door eerstelijnsartsen die je vervolgens pijnstillers verkopen en that's it :roll: Dat vertrouwen vind ik nogal belangrijk, en dat wens ik ook voor mensen die hun eerste pup hebben en geen idee hebben. Maar eigenlijk kan dat niet bij het merendeel van de dierenartsen, en zelfs niet bij alle specialisten.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik ben ook wel bang dat de fijne verzekeringen hier mee te maken hebben. Als het vergoed wordt en ome doc zegt dat het goed is, dan doen we dat toch?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Marion. schreef:Ik ben ook wel bang dat de fijne verzekeringen hier mee te maken hebben. Als het vergoed wordt en ome doc zegt dat het goed is, dan doen we dat toch?
Dit speelt zeker een rol mee, maar ook de populariteit van het beroep zal ertoe bijgedragen hebben. De gemeente Sittard-Geleen had nog niet zo heel lang geleden drie dierenartsen. Nu zijn het er ongeveer twintig. Dan wordt de spoeling echt wel dun. Creatief kosten berekenen zal vaak noodzaak zijn omdat ook bij hen brood op de plank moet komen. Ik denk dan ook niet dat het een vetpot is bij de gemiddelde DA.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Je hebt tegenwoordig van die dierenklinieken in grote dierenwinkels, die zijn een stuk goedkoper, vooral met entingen.
Met (destijds) drie honden, een kat en twee konijnen scheelt dat toch aanzienlijk. We hebben dit aangekaart bij onze DA (want ik vind het wél een beetje niet netjes om met moeilijke zaken wel bij ze aan te kloppen en dan met makkelijk verdiende handelingen opeens weg te rennen). En sindsdien doen we handjeklap. Net zo makkelijk.
Ik begrijp dat zij allerlei kosten hebben aan pand, apparatuur en personeel, maar zij begrijpen ook dat het voor ons een redelijke aderlating is om voor al die beesten het volle pond te betalen. En ik heb het er voor over om iets (met nadruk op iets) meer te betalen aan iemand waar ik een vertrouwensband mee heb, die de namen van mijn beesten kent ipv een "prik en loop maar door" kliniek.

En ik heb ook inderdaad weleens aan de veearts gevraagd of die de honden ook kon enten, maar die heeft dat niet standaard bij zich en ik vergeet het meestal van te voren te vragen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”