Oh en het wordt een zoveelstehands want ik ben niet in staat om zuinig om te gaan met m'n bolides

Moderator: moderatorteam
Voor hedendaagse begrippen vind ik 1 op 12 nog behoorlijk veel.Belle schreef:de helft zuiniger (1 op 12).
Daar passen geen 2 auto benches achterin hoor. De bank staat bij ons zo ver mogelijk naar voren zodat Noah achterin de meeste ruimte heeft. Perry zit in een Bench op de achterbank. Bank plat gaat niet, deze wordt nooit echt platHilly45 schreef:Nissan Note. Echt wel ideaal.
Huh, bij mij is de bank echt 100% plat, daarom koos ik o.a. voor de Note. Bij de micra was het nl. juist nooit echt plat.duitse herder schreef:Daar passen geen 2 auto benches achterin hoor. De bank staat bij ons zo ver mogelijk naar voren zodat Noah achterin de meeste ruimte heeft. Perry zit in een Bench op de achterbank. Bank plat gaat niet, deze wordt nooit echt platHilly45 schreef:Nissan Note. Echt wel ideaal.
Ik vind dit al een verademing. En voor nog zuiniger, zou ik een jongere auto moeten kiezen of nog kleiner. Kleiner passen de honden niet in en jonger kan ik niet betalenWolfsblut schreef:Voor hedendaagse begrippen vind ik 1 op 12 nog behoorlijk veel.Belle schreef:de helft zuiniger (1 op 12).
Geen idee, haha. De mijne is geloof ik 8 of 9 jaar oud.duitse herder schreef:Bij mijn note lukt dat dus niet. Ik heb wel eentje van 4 jaar, de nieuwste. Misschien dat het daarin verschilt?
Manuma schreef:Ik heb een Berlingo gehad. Daar had ik weleens 6 grote honden in zitten, die hadden de tijd van hun leven in die bak
Het is een lichte auto, niet duur en redelijk klein voor de hoeveelheid ruimte. Je rijdt wat voor lul, maar ach. Ik had ook nog zo'n Multispace, met raampjes dus ze zaten altijd naar buiten te kijken. Met schuifdeur dus makkelijk in en uit lopen.
De banken kon je achter de voorstoelen schuiven dus het werd nauwelijks vies.
Zelfs met zes grote honden (allen boven de 60 cm) was er zat ruimte.
Ik vond het een heerlijke auto, helaas in de prak gereden.
De honden waren echt dol op die auto. En hij was zo lelijk dat ik 'm overal terug vond.
Nu hebben we een Citroën Picasso. Die achterbak is echt mooi groot en Manu kan rechtop zitten en naar buiten kijken wat erg gewaardeerd wordt. Met drie zouden ze ook nog passen en de mijne zijn best grootHet rijdt ook heerlijk.
Voor een hondenkar hoef je niet per definitie herders te bezitten of in een camping jacquet rond te lopen.Belle schreef:Ik vind dit al een verademing. En voor nog zuiniger, zou ik een jongere auto moeten kiezen of nog kleiner. Kleiner passen de honden niet in en jonger kan ik niet betalenWolfsblut schreef:Voor hedendaagse begrippen vind ik 1 op 12 nog behoorlijk veel.Belle schreef:de helft zuiniger (1 op 12).
Oh grappig, ik heb hier naar gekeken omdat ze verder inderdaad wel perfect klinkenLaura84 schreef:ik rij met een suzuki ignis, eerste type. Perfect, vierkant, heerlijk.
1 Nadeel, wat ik heb opgelost door middel van een dubbele bodem en een loopplank, is de hoogte. Voor mijn meiden eigenlijk te hoog om in te springen en elke keer tillen was wat lastig.
Zo heb ik dat nu ook, achterbank neergeklapt en dan honden in een tuigje aan de gordel. Maar nee, ik ben er klaar mee. Het is chaotisch, en nu met 4 is het dat helemaalWolfsblut schreef:Ik heb een kleine Peugeot 108. Drie honden gewoon op de achterbank. Als je veel honden hebt leg je de bank gewoon plat. Hoeveel benches erin passen weet ik niet. Is me ook te omslachtig. Ze moeten gewoon blijven zitten. Mijn afstanden zijn er dan ook naar. Enkele natuurgebieden zijn binnen 10 minuten bereikbaar.
Ja, een beetje springen kan 'ie wel hoor. Daar ontkom je inderdaad niet aan. Maar nu met de swift moet hij springen tot mijn heuphoogte zo'n beetje, dat moet lager kunnen denk ik. Maar als een auto verder voldoet aan mijn ingewikkelde wensenlijstje regel ik inderdaad zelf wel een opstapje, of blijf ik tillenCleva schreef:Ik denk dat bijna elke auto dat probleem met het inspringen heeft.
Kwestie van een kistje er in zetten om als opstap te gebruiken.
Niet handig met parkeren, ik vind het nogal een apparaat. Zelf heb ik een Renault Scenic RX4 en die kost €70,- wegenbelasting in de maand en zuipt als een vrijgezelle Rus, dus erg economisch is het ook niet. (wel fijne auto overigens)Peter27 schreef:Renault Grand Scenic hier.. groot en goedkoop. Niet de allergoedkoopste maar op zich prima te doen. En je koopt ze voor een hand stuivers tegenwoordig.
Buitenmaat is nauwelijks anders dan een Astra of focus station. Als lijkt hij veel groter. Wegenbelasting is inderdaad 68 euro per maand. Maar ook dat scheelt nauwelijks met andere "normale" auto's. En qua verbruik is 1 op 10/12 haalbaar hoor. Ik heb de 2 liter automaat dus wellicht is een kleinere motor met handbak nog wat zuiniger.Floortje schreef:Niet handig met parkeren, ik vind het nogal een apparaat. Zelf heb ik een Renault Scenic RX4 en die kost €70,- wegenbelasting in de maand en zuipt als een vrijgezelle Rus, dus erg economisch is het ook niet. (wel fijne auto overigens)Peter27 schreef:Renault Grand Scenic hier.. groot en goedkoop. Niet de allergoedkoopste maar op zich prima te doen. En je koopt ze voor een hand stuivers tegenwoordig.
Kruimel53 schreef:Ik vind mijn Peugeot Bipper een prima hondenauto, afgezien natuurlijk van de naam![]()
De mijne loopt op benzine en de achterbank is makkelijk te verwijderen, waarna je een vlakke laadvloer hebt. De heren IJs zitten gewoon achterin, vast aan een tuig, maar er kunnen ook benches in, plek en hoogte genoeg. Mijn Bippert heeft schuifdeuren aan weerszijden en een grote klep achter. De opening is maximaal dus er kan veel doorheen geschoven worden.