Laatst deed ik met Jerry mee aan een workshop balans en coördinatie. De lerares merkte dat hij bij sommige oefeningen zijn rechter achterpoot ontlastte en raadde aan om hier eens naar te laten kijken. Ze vermoedde dat het vanuit zijn rug kwam. Gisteren ben ik bij de dierenarts geweest. Ze heeft hem onderzocht en ze vond dat beide achterpoten te weinig kracht en coördinatie hebben. Ze merkte geen verschil tussen links en rechts. Ze wil foto's van zijn rug maken, maar dat kon nu niet omdat hij erg angstig is bij de dierenarts en hij dus een roesje moet krijgen. Ik heb een afspraak gemaakt voor dinsdag. Ze gaat voor de zekerheid ook gelijk zijn heupen op de foto zetten. Ik vroeg aan welke rugproblemen ze dacht en ze zei dat de symptomen zouden kunnen wijzen op wobbler syndroom of spondylose.
Jerry kan met gemak wandelingen van meer dan 2 uur maken en is dan nog niet moe en loopt aan het eind ook niet slechter. Heel soms mankt hij een beetje als hij te idioot heeft gerend en gesprongen. Maar dat is dan altijd snel weer over. Hij rent alle honden eruit (behalve windhonden