Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Regenjasje wel of niet?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Regenjasje wel of niet?

Ongelezen bericht door pepim »

Moby vindt het niet fijn om in de regen te lopen. Hij loopt zich dan de hele tijd uit te schudden, houdt zijn staartje laag en ik merk, dat hij het echt niet fijn vindt.
Zou een regenjasje voor hem helpen of zou hij op den duur wel aan de regen wennen? Ik vind het wel lastig, want ik ben gewend om evengoed naar buiten te gaan of het nu wel of niet regent.
Maar nu moet ik er steeds rekening mee houden. Misschien is het daarom handig om een regenjasje voor hem aan te schaffen?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Regenjasje wel of niet?

Ongelezen bericht door Habibi »

Toevallig kwam er op de Facebookgroep van het hondenforum net een vergelijkbare vraag voorbij.

Ging om een Chi-pup en hoe ze daar in de winter met jou mee om kan gaan.
Daar antwoorde ik het volgende:

Leuk ding!

Klein en dicht bij de grond waar het sowieso kouder is.

Ik zou het in de gaten houden. Als ze het echt koud krijgt, gewoon simpel (waterdicht) jasje aan.

Zolang ze zich redt zonder, zou ik dat doen.

Ik heb een totaal ander type hond.
Loopt normaal niet met jassen en zo
Maar dan heel enkele keer zijn de uitzonderingen.

De strandwandeling van 10 km bij -3, of bij enorme regen en kou rond de 3 graden op een overdekt terras wat drinken. Zij ligt dan op de grond natuurlijk, en heeft het dan echt koud, en dan wil ze zelf graag de jas aan.
Of als ik een uur of 2 op stal ben in de winter als het vriest, en ze mee is.

Dus ik bekijk het per situatie.
Ik heb 1 jasje.
Waterdichte buitenkant, binnenkant gevoerd met soort namaak lamsvel achtig iets. Voering zit met drukknoopjes vast, en kan er dus in of uit.
Is gewoon basic zwart, dus geen mode ding. Puur functioneel.

___

En zo sta ik dus in kleding voor honden.
Als het functioneel is, en de hond er beter van wordt heb ik er niets op tegen.

Ik zou in jou geval proberen te voorkomen dat de hond bij het eerste beetje miezerregen al weigert om mee te lopen.
Gewoon niet zeuren in zo'n geval.
Maar als het echt pestweer us, en je weet dat de hond dat echt naar vindt, dan zie ik er niets op tegen om er even iets waterdichte overheen te gooien.
Laatst gewijzigd door Habibi op 11 sep 2019 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou het gewoon doen!
Yankee heeft ook een regenjas, zijn haar wordt steeds dunner en hij heeft het ook echt koud zonder jas in de regen, dan loopt hij helemaal te bibberen. Met jas loopt hij vrolijk mee, win win situatie dus :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

de mijne dragen 1. Ik vind het handig om de honden daarna proper in huis te hebben.
Tussen de buien door prefereer ik ook, maar na een werkdag is het eerst bij thuiskomst toch echt wel de honden uitlaten, dus dan kijk ik niet naar het weer. Iedereen regenjas (en -broek) aan en gaan met die banaan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik prefereer ook tussen de buien door. Maar dat is inderdaad niet altijd een optie. Zeker Gait krijgt het snel koud als hij nat is, ligt dan anderhalf uur na de wandeling nog te rillen, dus hier krijgen ze een regenjasje aan zodra het wat kouder wordt en het regent. Bij Paco zou ik er niet over piekeren: die heeft een lekker wolletje onder z'n bovenvacht dat hem prima droog houdt. Elco heeft ook nog wel wat wol, maar Gait is direct nat tot op de huid. En nee, dat kun je niet vanaf een foto beoordelen.
Als het droog en koud is, houden ze zich over het algemeen zelf wel warm door beweging en kort ik alleen eventueel de wandeling in
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Wij zijn met werkhonden doorgaans ook niet zo van de regenjasjes, maar heel eerlijk?

Als ik op een schapendrijfwedstrijd een hele of halve dag schapen sta op te zetten voor de deelnemers, en het is toevallig die dag bar slecht weer, dan trek ik niet alleen zelf een regenpak en de rubberlaarzen aan, maar dan krijgt mijn hond die dan in de stromende regen uren aan de bak moet ook een waterdichte goed ademende jas aan, van bijv. back on track.

Hetzelfde als we een clinic hebben, en dan ook uren in de regen staan, en nee, dat zeg je niet even af, als je veel betaalt en anders ook geen kans meer hebt om met een bepaalde trainer te kunnen trainen, dan laat je je niet weerhouden door iets als regen.
Maar dan wel met goeie kleding voor mezelf, maar ook voor mijn hond.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

3 van de 4 hier hebben regenjassen en 2 van de 4 nog diverse winter en koel jassen. Als ze een hele dag in de auto zitten in de winter op wedstrijden ben ik maar wat blij dat ze een goede jas hebben.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Voor Cody heb ik wel een regenjasje maar dat draagt hij zelden. Als pup was hij niet zo dol op door de regen wandelen omdat hij het dan toch wel koud kreeg. Sinds hij zijn puppyvachtje heeft ingewisseld voor een volwassen vacht weet hij zich tijdens regenwandelingen goed warm te houden. Wel in beweging blijven dus niet een half uur ergens staan kletsen, dan is voor Cody dat jasje overbodig. Zonder jas kan hij zich toch net wat vrijer bewegen. Direct bij thuiskomst even flink wrijven met een handdoek en twintig minuutjes later is z'n vacht weer helemaal droog.

Ik zou het gewoon uitproberen bij Moby wat hij prettiger vindt. Voor zo'n kleine hond heb je voor twee tientjes of zelfs minder al een prima jas.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Mijn hond heeft een veel grotere hekel aan jassen aan z'n lijf dan hij heeft aan regen. :mrgreen: Die kijkt alsof ik hem persoonlijk de nek om ga draaien als ik aan kom zetten met kleding.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Nanna schreef:
Soooof schreef:Mijn hond heeft een veel grotere hekel aan jassen aan z'n lijf dan hij heeft aan regen. :mrgreen: Die kijkt alsof ik hem persoonlijk de nek om ga draaien als ik aan kom zetten met kleding.
Ja, maar daar informeer ik verder niet naar. Als ik wil dat er een jas aan gaat, gaat er een jas aan. Geen gemauw.
De enige die hier weleens jassen droeg was de Whippet maar die wees ze zelf met haar neus aan als we klaarstonden om de kou te trotseren. :LOL:
Zeker waar. Hij wordt ook wel eens in iets gehesen. Als is het maar om een foto te maken van die lijdzame blik. Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy heeft meerdere regenjasjes en winterjasjes en truien.
Die heeft door dan dunne vachtje vrijwel geen isolatie dus snel koud(ook snel warm overigens) bij een beetje regen en acceptabele temperaturen hoeft ze niks aan maar bij kouder weer wel een regenjas anders gaat ze liever niet mee naar buiten. En in de winter een winterjas. Ze heeft ook een skipak maar dat ding kraakt en ze vind het niks dus die heeft ze nooit aan.

Droef heeft ook een regenjas, die vind regen ook niet zo geweldig maar een regenjas eigenlijk ook niet. Toch draagt hij hem zo nu en dan als ik echt door de stromende regen moet en bijvoorbeeld daarna weg moet of naar bed wil. Hij is anders nog uren zeiknat en een natte hond op het bed of de bank vind ik niet heel geslaagd.

Ik denk er zelf dus best makkelijk over. Probeer het gewoon eens. Izzy en Droef schudden zich nog steeds continu uit ook met jas. Zelfs als het onderweg stopt met regenen. Regen jas betekend regen dus schudden. :mrgreen:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy smelt ook in de regen. Die krúipt er doorheen. Van bosje naar bosje, zelfs als het miezert. Ja sorry hoor, je gaat gewoon mee als het me dan uitkomt. Thuis lekker een handdoek erover en onder een warm dekentje en dan is het ergste leed weer geleden. Maar goed, da's een middelmaatje. Ik weet niet wat Moby voor ras is, maar als het een klein hondje is, zou ik er best een jasje om hangen. Laag bij de grond inderdaad.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb voor Jamie een winter-/regenjas gemaakt. Vorige winter met de sneeuw liep hij ineens weer vrolijk rond.
Als het regent en het de wandeling is niet uit te stellen en hok heeft z'n jas aan, dan loopt hij redelijk vrolijk mee. Zonder jas loopt hij tegen me aangeplakt omdat hij regen haat.
Voor mij is dus de keuze makkelijk.

Edit: dun ding hoor, waterafstotende stof aan de buitenkant, fleece aan de binnenkant. Geen voering.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Mira gaat gewoon niet naar buiten als het regent. Die moet je dan echt achterstevoren naar buiten trekken en ook achterstevoren mee op wandeling nemen.
Ook met een jas aan.
Kun je vergeten.
Charlie hing haar muts over de drempel, met een vies gezicht. De deur moest ik vasthouden tegen de tocht. Zo plaste ze dan toch buiten, al had de mat haar voorkeur. Haar over straat sleuren zag ik niet zitten.

Zelfs mijn husky heeft een jas. Voor mijn gemak. Kan hij redelijk droog tegen me aan ploffen op de bank.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Al mijn honden hebben een regenjas, als het echt zeikt van de regen gaat hij aan voor mijn gemak. Ik maak ook al mijn honden regenschuw :engel:

Maar als jij wel graag in de regen loopt zou ik lekker kijken of een regenjas helpt. Ik heb een goedkope van zooplus voor Kenzi als pup gekocht, dan was het niet zo erg als ze eruit groeide, maar het is een prima ding die uiteindelijk nog steeds past :wink:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Don vond regen afschuwelijk. Met jas was het alleen stom. Dus zij had een jasje.
Leo zou het geniaal vinden denk ik maar hij loopt zonder ook wel :LOL:
Kortom ik zou het gewoon proberen
Groetjes Heidi
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik zal het gewoon doen. Balou heeft alleen een winterjasje en loopt in de regen zonder. Hij heeft truitjes voor de droog vriezende dagen, in huis ligt hij meestal verstopt onder fleecedekens met een truitje is de overgang naar buiten niet zo groot. Lotus is klein en zit dicht bij de grond, zij heeft dan ook een regenjas, een winterjas en truitjes voor de droog vriezende dagen. Mijn beide honden hebben geen ondervacht dus kunnen bij vriezend weer een beetje extra warmte goed gebruiken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb gekke wawas die houden wel van een beetje regen. Een echte plensbui vinden ze niet fijn dat wacht ik meestal af tot het minder is. Ik heb wel eens de pech gehad dat het droog is met zon en dat ik buiten ben 20 min later en het regent. Tja ik vind dat ze er ook aan moeten wennen. Enkel voor regen geen jasje. Dex zou dat ook niet op prijs stellen. Bij kou en nat weer krijgen ze hier wel een jasje aan Saartje eerder dan Dex.

Toots was anders. Die had het al koud bij 15 graden net een zuchtje wind. Dan liep due te rillen met zijn staart tussen de poten. Die kreeg vanaf de eerste herfstdag tot aan de lente gewoon een jasje aan. En die vond dat ook helemaal niet erg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Zou gewoon eens op Marktplaats kijken voor een tweedehandsje. Waarom zou je het niet doen?

Mijn hond heeft het niet nodig, maar heb wel een regenjas en die heb ik hem vanavond nog aangetrokken :wink:
Scheelt ook weer natte hond (het duurt uren voordat hij droog is) en 'nattehonden-lucht'.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Persistence schreef:Zou gewoon eens op Marktplaats kijken voor een tweedehandsje. Waarom zou je het niet doen?

Mijn hond heeft het niet nodig, maar heb wel een regenjas en die heb ik hem vanavond nog aangetrokken :wink:
Scheelt ook weer natte hond (het duurt uren voordat hij droog is) en 'nattehonden-lucht'.
Waarom 2e hands?
Ik zou gaan voor een jasje wat vooral comfortabel zit. Daarin bewegen ze echt een heel stuk fijner. En dan moet je echt geluk hebben dat op marktplaats te vinden.

dagmar88
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: Waarom 2e hands?
Ik zou gaan voor een jasje wat vooral comfortabel zit. Daarin bewegen ze echt een heel stuk fijner. En dan moet je echt geluk hebben dat op marktplaats te vinden.
Uh, omdat je dan voor een prikkie die dure comfortabele jas hebt misschien?
En omdat je niet weet of hij het überhaupt wel prettig vindt.
Omdat jij anders die dure jas op marktplaats kunt zetten?
Lijkt me vrij logisch.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lijkt me vrij logisch.
Maar dan moet je eerst wel weten welke maat en wat perfect past. Bij mij belanden jasjes van marktplaats etc vaak ergens om nooit meer te gebruiken. Omdat ze net niet goed zitten.

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb heel wat leuke jassen via Marktplaats hoor. Of op de gok van een evenement meegenomen.
Als het niet past kun je het gewoon weer verkopen. Dan is het nagenoeg nieuw en je betaalt maar de helft.
Jassen voor grote honden zijn heel vaak heel duur.
dagmar88
Zeer actief

Ja, zo doe ik het ook.
Past het niet, dan ben je alleen de verzendkosten kwijt.
Persistence
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:
dagmar88 schreef:
Lijkt me vrij logisch.
Maar dan moet je eerst wel weten welke maat en wat perfect past. Bij mij belanden jasjes van marktplaats etc vaak ergens om nooit meer te gebruiken. Omdat ze net niet goed zitten.
Ja, passen is lastig. Maar ik bedoelde inderdaad een 2ehands jas van een goed merk. Die raak je toch altijd wel weer kwijt.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik denk dat het ook scheelt of je een kleine of grote hond hebt. Ik heb nog nooit een dierenwinkel gezien die meer dan 2 verschillende jassen heeft voor een grote hond. Het gaat allemaal tot 45 cm.
Dan kan je gaan passen, maar zoveel keuze is er niet. Dan gok ik online wel.
Tot nu toe slechts één jas gehad die niet paste.
Voor kleintjes is het veel gemakkelijker verkrijgbaar.
dagmar88
Zeer actief

Nou ja, die zijn er wel, maar ik ga geen 70 tot 125 euro betalen voor een hondenjas.
Voor die kleintjes hebben ze zelfs bij de Wibra goede jasjes.
dagmar88
Zeer actief

Haha, heeft ze de herr Flick jas van Topsy geërfd?
Persistence
Zeer actief

Deze zien er wel goed uit en zijn niet zo duur:

https://www.dogsportshop.nl/c-4137358/pomppa/
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”