Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvoeding Duitse/Mechelse herder

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rumaroze

Re: Opvoeding Duitse/Mechelse herder

Ongelezen bericht door Rumaroze »

En hij groeit volgens mij waar ik bij sta.... hij is er 5 dagen en hij is in mijn beleving echt al groter!

En een schatje is het ook. Ik was vanmorgen erg verdrietig, ik kreeg bericht van een overlijden, en hij kwam zowat op schoot liggen, heel rustig zonder happen, dat kan hij normaal niet, te intensief fysiek contact is happen. Dus ondanks alles wat ik hier schrijf ben ik gewoon echt dol op hem. Ik gun hem gewoon het beste, en dat maakt het ingewikkeld
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

goede instelling :ok:

mijn pup is 4,5 maanden en kent nog niets op commando ('los' wel en 'luid' begint ook wat te gaan), meedraaien in het huishouden primeert. De rest volgt wel en doe ik al wel al spelenderwijs met voer/bal zonder dat daar een commando aan vasthangt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Rumaroze schreef:En hij groeit volgens mij waar ik bij sta.... hij is er 5 dagen en hij is in mijn beleving echt al groter!

En een schatje is het ook. Ik was vanmorgen erg verdrietig, ik kreeg bericht van een overlijden, en hij kwam zowat op schoot liggen, heel rustig zonder happen, dat kan hij normaal niet, te intensief fysiek contact is happen. Dus ondanks alles wat ik hier schrijf ben ik gewoon echt dol op hem. Ik gun hem gewoon het beste, en dat maakt het ingewikkeld
ja ze groeien heel hard, :schrik: .. en jullie moeten gewoon echt met elkaar mee groeien en dat komt best goed,t is allemaal nog vers :mrgreen: iedere pup koper heeft dat, Toen ik Van Gils kreeg, mijn 1 ste cane corso, was ik( na 14 dagen) bereid om hem met een postzegel op zijn kop terug te sturen naar waar hij vandaan kwam,
verder dacht hij waarschijnlijk dat hij Foei heette en was t echt een soort van :gvd: toch waren er heel veel goede momenten en ik had ze niet willen missen.. en de hond zelf al helemaal niet :mrgreen:
we zijn met elkaar vergroeid in de loop van de tijd, en ik heus nog weleens gevloekt :mann: .. maar damn wat was het een leuke hond..
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Rumaroze schreef:En hij groeit volgens mij waar ik bij sta.... hij is er 5 dagen en hij is in mijn beleving echt al groter!

Geweldig, hè, dat "zien groeien" - hier heb ik met 11 wkn het gevoel dat er al een echte 'hond' rondloopt... en een halfuur later is het een moe ieniemieniepuppy :wink:

Mooi om te lezen, dat hij bij jou komt als jij bij jezelf bent. En sterkte!

Als ik jouw vragen en reacties zo lees, en je zorg en bereidheid tot zelfreflectie, dan mag je echt wel wat vertrouwen in jezelf als opvoeder hebben.
Een herder is geen speciaal wereldwonder, maar gewoon een hond - 4 poten, een kop, een staart, een paar goeie oren - die bereid is samen met jou op stap te gaan. Stapje voor stapje.
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Mijn pups van nu 12 weken gaan vanaf afgelopen week gewoon mee op de ochtend ronde met 5 volwassen honden. De eerste en laatste 5min lopen ze aangelijnd en verder min. 25 min los met de groep. Daarvoor reed ik met de auto naar het weiland waar ik ong een half uur met de pups rond loop en ze laat zwemmen. De rest van de dag gaan ze mee naar mn werk waar er tussendoor een paar keer 10min mee gespeeld/getraind word en verder zitten ze dan in de bus.
Vanaf 6 maanden neem ik ze samen met de roedel mee losloopgebied in en ga dan gerust 1a 1.5 uur met ze lopen. Maar dan 2x per week niet iedere dag en alleen doordeweeks als het rustig is in de grotere losloopgebieden. Als mijn honden hebben zo vanaf een x aantal weken meegelopen met de rest en ivm werk worden ze hier altijd gerontgend en zijn gelukkig altijd goed geweest. Ik denk dat een pup juist goed moet lopen om spieren op te bouwen zodat die bij een eventuele ruw moment de klap kunnen opvangen. Juist een te druke pup die te weinig doet, niet geleerd heeft zn energie te doseren en weinig spieren heeft opgebouwd, en dan ook nog eens de keren dat hij mag zo druk doet of wilt speelt, loopt veel eerder kans op blessures.

Na het lopen zitten ze hier gewoon in de bench vanaf dag een . Wel met een bak voer en een kluif en als ze piepen wil ik ze uitlaten maar verder slapen ze hier alleen maar en kan ik mijn ding doen of voor een paar uur van huis.
Rumaroze

Dat wandelen is echt een gouden tip gebleken. Sinds gisteren een keer of 4 wat langer gewandeld en dan is ie na die tijd echt voldaan. Veel minder gedoe. Daarnaast heb ik wat speurspelletjes met hem gedaan waaronder een snuffelmat en dat doet ook wonderen. Meer gerichte aandacht en minder er achteraan hoeven rennen.

En hij heeft gister het commando foei geleerd en dat is heel fijn. Dat maakt namelijk dat er naast de andere zaken gewoon een stuk minder op de meubels gekauwd wordt. Hij snapt het namelijk én hij stoptZ
Rumaroze

Het gaat op veel fronten echt heel goed. We zijn méér gaan doen en langer gaan lopen en dat werkt heel goed. Alleen dat ‘verplicht rust’ is een ding. Ik kom daar niet uit. Hij heeft het happen goed ontdekt en als hij moe is krijg ik hem niet rustig én hij hapt in alles wat beweegt. De bench daar wil hij best even liggen, kluiven en als hij in slaap valt gaat hij er uit en slaapt elders verder. Deurtje mag tijdens kluiven enzo best éven dicht. . Puppycursus meneer zegt ‘ja zeg, hoezo wil hij niet in de bench, jij bent de baas.... doe hem er gewoon in en hij leert wel dat er niets ergs gebeurt’. Dus bij een bijtaanval hem er vanavond toch even in gezet, deur dicht. Echt, gíllen, krijsen, huilen, krabben. Toen hij even rustig was hem er na 10 min uit gelaten. Helemaal hijgend en bibberig. Niet handig, want nu wil hij ook niet meer kluiven in de bench. Komt wel weer, maar toch een flinke stap terug.

Hoe krijg ik hem aan de ‘verplichte rust’ zonder dat hij bij elke beweging opstaat en gaat kijken? Toch maar doorzetten met die bench? Ik kan ook niet élke keer dat hij moet slapen 3 uur op de bank naast hem zitten om te voorkomen dat hij wakker wordt. Als ik op de bank of grond ga zitten komt hij naast mij of mijn voeten zitten en slaapt redelijk snel. Maar als er ook nog anderen ik huis zijn ontaard dat in een piranhasessie. De kinderen lopen inmiddels met schoenen door het huis en krassen op de enkels. Touw of knuffel aanbieden doen we, maar dat helpt eigenlijk zeer beperkt. Auw roepen doet weinig. Negeren ook niet als hij een broek of veters te pakken heeft (veel te leuk) en onmogelijk als het je enkels zijn.

Mét slaap zou dit veel beter werken. En met bench ook.
De deur naar de keuken kom je ook niet door, hij is zo watervlug dat je de kans niet hebt om de deur achter je dicht te doen. Dat wordt dus een mega leuk spelletje, happen én voorkomen dat de deur dicht gaat.

Tips?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rumaroze schreef:Het gaat op veel fronten echt heel goed. We zijn méér gaan doen en langer gaan lopen en dat werkt heel goed. Alleen dat ‘verplicht rust’ is een ding. Ik kom daar niet uit. Hij heeft het happen goed ontdekt en als hij moe is krijg ik hem niet rustig én hij hapt in alles wat beweegt. De bench daar wil hij best even liggen, kluiven en als hij in slaap valt gaat hij er uit en slaapt elders verder. Deurtje mag tijdens kluiven enzo best éven dicht. . Puppycursus meneer zegt ‘ja zeg, hoezo wil hij niet in de bench, jij bent de baas.... doe hem er gewoon in en hij leert wel dat er niets ergs gebeurt’. Dus bij een bijtaanval hem er vanavond toch even in gezet, deur dicht. Echt, gíllen, krijsen, huilen, krabben. Toen hij even rustig was hem er na 10 min uit gelaten. Helemaal hijgend en bibberig. Niet handig, want nu wil hij ook niet meer kluiven in de bench. Komt wel weer, maar toch een flinke stap terug.

Hoe krijg ik hem aan de ‘verplichte rust’ zonder dat hij bij elke beweging opstaat en gaat kijken? Toch maar doorzetten met die bench? Ik kan ook niet élke keer dat hij moet slapen 3 uur op de bank naast hem zitten om te voorkomen dat hij wakker wordt. Als ik op de bank of grond ga zitten komt hij naast mij of mijn voeten zitten en slaapt redelijk snel. Maar als er ook nog anderen ik huis zijn ontaard dat in een piranhasessie. De kinderen lopen inmiddels met schoenen door het huis en krassen op de enkels. Touw of knuffel aanbieden doen we, maar dat helpt eigenlijk zeer beperkt. Auw roepen doet weinig. Negeren ook niet als hij een broek of veters te pakken heeft (veel te leuk) en onmogelijk als het je enkels zijn.

De deur naar de keuken kom je ook niet door, hij is zo watervlug dat je de kans niet hebt om de deur achter je dicht te doen. Dat wordt dus een mega leuk spelletje, happen én voorkomen dat de deur dicht gaat.

Tips?
Wat doe je om de bench leuk te maken? Hier krijgen ze hun eten en alles wat lekker is in de bench. Na t eten blijven ze gelijk een uurtje slapen dus ik haal de bak er niet meer uit tussendoor. Hup kleed erover en slapen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Probeer de bench zo snel mogelijk aan te leren, vooral met kinderen in huis.
En dat is dan ook de veilige plek, waar de kinderen weg moeten blijven. Eventueel een doek er over of ergens neerzetten waar het rustig is.

Ik heb nu een pup van 11 weken in huis.
Het enige wat ik een pup leer is: zindelijk worden (was ze gelukkig al bijna helemaal dankzij de fokker).
Verder leer ik de naam en 'kom hier'
Verder nog niets.
Ik ga wel naar pupcursus, maar daar gebeurt nu nog alles zonder commando's
Verder gaat ze bijna overal mee naar toe.
Als ik met de andere honden ga trainen bij de schapen, zit ze langs de kant.
Ga ik bij mijn moeder koffie drinken, gaat ze mee en zo nog veel meer.
In huis draait ze met alles mee en doet de andere honden na.
Nu heb ik wel een oudere teef die een hele goede opvoedster is. Daar heeft de pup echt respect voor. Met de andere jongere teef (moet nog 2 jaar worden) is ze dikke maatjes en ze worden moe van het samen stoeien (tot ik het genoeg vind, dan is het "klaar".
Ik merk wel dat ik steeds makkelijker wordt, het komt vanzelf goed (heb nu wel een beetje ervaring, Jade is mijn 5e border collie).
Ik geniet echt van deze pup.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Rumaroze

malinois schreef:
Rumaroze schreef:Het gaat op veel fronten echt heel goed. We zijn méér gaan doen en langer gaan lopen en dat werkt heel goed. Alleen dat ‘verplicht rust’ is een ding. Ik kom daar niet uit. Hij heeft het happen goed ontdekt en als hij moe is krijg ik hem niet rustig én hij hapt in alles wat beweegt. De bench daar wil hij best even liggen, kluiven en als hij in slaap valt gaat hij er uit en slaapt elders verder. Deurtje mag tijdens kluiven enzo best éven dicht. . Puppycursus meneer zegt ‘ja zeg, hoezo wil hij niet in de bench, jij bent de baas.... doe hem er gewoon in en hij leert wel dat er niets ergs gebeurt’. Dus bij een bijtaanval hem er vanavond toch even in gezet, deur dicht. Echt, gíllen, krijsen, huilen, krabben. Toen hij even rustig was hem er na 10 min uit gelaten. Helemaal hijgend en bibberig. Niet handig, want nu wil hij ook niet meer kluiven in de bench. Komt wel weer, maar toch een flinke stap terug.

Tips?
Wat doe je om de bench leuk te maken? Hier krijgen ze hun eten en alles wat lekker is in de bench. Na t eten blijven ze gelijk een uurtje slapen dus ik haal de bak er niet meer uit tussendoor. Hup kleed erover en slapen...
Vanaf dag 1 al het eten in de bench, kleedje en knuffel uit het nest erin, kluifjes in de bench, belonen als ie er zelf in stapt, ik verstop af en toe iets lekkers in de bench als hij het niet weet. Enz

En dat vindt ie allemaal interessant, totdat hij moet slapen. Dan gaat ie er uit. Ik kan hem zelfs er wel in laten lopen met ‘plaats’ en wijzen, en hij gaat ook wel even liggen, krijgt ie iets lekkers, maar niet slapen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rumaroze schreef:
malinois schreef:

Tips?
Vanaf dag 1 al het eten in de bench, kleedje en knuffel uit het nest erin, kluifjes in de bench, belonen als ie er zelf in stapt, ik verstop af en toe iets lekkers in de bench als hij het niet weet. Enz

En dat vindt ie allemaal interessant, totdat hij moet slapen. Dan gaat ie er uit. Ik kan hem zelfs er wel in laten lopen met ‘plaats’ en wijzen, en hij gaat ook wel even liggen, krijgt ie iets lekkers, maar niet slapen.
Na t eten dus een uurtje laten liggen, kleed erover slapen. Zeker jonge pups slapen zo veel...
Als hij buiten de bench in slaap valt til je hem er even in half uurtje en deurtje open. Geen tralala gewoon open doen en verder niks.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rumaroze

Odi schreef:Probeer de bench zo snel mogelijk aan te leren, vooral met kinderen in huis.
En dat is dan ook de veilige plek, waar de kinderen weg moeten blijven. Eventueel een doek er over of ergens neerzetten waar het rustig is.

Ik heb nu een pup van 11 weken in huis.
Het enige wat ik een pup leer is: zindelijk worden (was ze gelukkig al bijna helemaal dankzij de fokker).
Verder leer ik de naam en 'kom hier'
Verder nog niets.
Ik ga wel naar pupcursus, maar daar gebeurt nu nog alles zonder commando's
Verder gaat ze bijna overal mee naar toe.
Als ik met de andere honden ga trainen bij de schapen, zit ze langs de kant.
Ga ik bij mijn moeder koffie drinken, gaat ze mee en zo nog veel meer.
In huis draait ze met alles mee en doet de andere honden na.
Nu heb ik wel een oudere teef die een hele goede opvoedster is. Daar heeft de pup echt respect voor. Met de andere jongere teef (moet nog 2 jaar worden) is ze dikke maatjes en ze worden moe van het samen stoeien (tot ik het genoeg vind, dan is het "klaar".
Ik merk wel dat ik steeds makkelijker wordt, het komt vanzelf goed (heb nu wel een beetje ervaring, Jade is mijn 5e border collie).
Ik geniet echt van deze pup.
Ik heb geen werk waarbij hij mee kan, er is nu nog 2 weken iemand full time thuis. Daarna zal hij even een paar uurtjes alleen moeten blijven (niet meteen een volledige paar uur, ik kan veel thuis werken).
Ik heb geen andere honden en geen honden gehad, dus mijn situatie is totaal anders dan de jouwe.
Rumaroze

malinois schreef:
Rumaroze schreef:
malinois schreef:
Rumaroze schreef:Het gaat op veel fronten

Tips?

Na t eten dus een uurtje laten liggen, kleed erover slapen. Zeker jonge pups slapen zo veel...
Als hij buiten de bench in slaap valt til je hem er even in half uurtje en deurtje open. Geen tralala gewoon open doen en verder niks.
Als ik hem er slapend in leg loopt hij er weer uit, als ik na het eten hem een uurtje laat liggen is hij een uur aan het gillen, krijsen, hijgen en janken, met het deurtje open loopt hij er uit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rumaroze schreef:
malinois schreef:
Rumaroze schreef:
malinois schreef:Wat doe je om de bench leuk te maken? Hier krijgen ze hun eten en alles wat lekker is in de bench. Na t eten blijven ze gelijk een uurtje slapen dus ik haal de bak er niet meer uit tussendoor. Hup kleed erover en slapen...

Als ik hem er slapend in leg loopt hij er weer uit, als ik na het eten hem een uurtje laat liggen is hij een uur aan het gillen, krijsen, hijgen en janken, met het deurtje open loopt hij er uit.
En als je hem even duidelijk maakt dat vragen betekend overgeslagen worden? Oftwel geen gekrijs voor jan lul? Nee slapen klaar... heb je iets over de bench hangen? Slaapt hij los wel?
Afbeelding
Rumaroze

Doek over de bench geprobeerd, maakte geen verschil. Nu een iets stevigere bench staan, dat gaat iets beter. Bij de eerste bench was ik echt bang dat hij er doorheen zou gaan, hij beukte het deurtje er zowat uit.
Los slaapt hij, maar vooral als ik alleen met hem thuis ben. Met meerdere mensen in huis is hij zo weer wakker. Vanmiddag uur gespeeld in het park, tot 15:30, daarna doodop, maar net een uur geslapen en echt drakengedrag proberen te managen tot etenstijd. Heeft hij gegeten, toen wij maar dat ging niet. Toen toch maar even in de bench, want eten als een pup probeert je tenen eraf te kauwen gaat niet. Hysterisch dus.

Daarna flink gewandeld, hij was bekaf, heeft een klein uurtje geslapen en net hing hij in mijn zij (Ik zat op de bank) omdat afstandsbediening pakken een nieuwe hobby is. En als ik hem dan met zijn voorpoten van de bank af zet grijpt hij. Touw of knuffel of speeltje aanbieden werkt dan ook maar zeer beperkt, want hij grijpt alles wat beweegt. Hij wordt echt fel. Ik vind het soms bijna eng.

Als hij alleen met mij thuis is slaapt hij wel wat langer als hij goed bezig is geweest. Dan kan ik ook rustig even naar boven of iets gaan doen in huis.
Rumaroze

.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zet een ren om de bench, mand erin. Grote kans dat ie dan rustig in die mand gaat slapen. Bench is wel heel erg opgesloten, ren heeft geen dak, maar beperkt wel de ruimte
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Misschien vindt hij de bench gewoon kut en prefereert hij een mand. Kun je best proberen. Lijntje eraan en vastbinden in de mand, even erbij zitten tot hij slaapt.

Mijn honden gaan overdag nooit in de bench, rust nemen en 'veilige plekjes' is gewoon het hele huis.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou ook eens kijken of een ren of traphekje beter werkt voor de momenten dat hij echt even niet voor je voeten mag lopen/je hem even niet in de gaten kunt houden.
Verder zou ik eens goed op zijn signalen gaan letten van wanneer hij zo happerig wordt en kijken of je dat voor kunt zijn door zelf initiatief te nemen. Dus als hij bijvoorbeeld bij het wakker worden na een uurtje slapen steeds vervelend en happerig wordt, zorg je dat je meteen een kwartiertje tijd maakt om met hem te spelen zodra hij wakker wordt. Dat rond je bijvoorbeeld af met het commando 'klaar' (om dat aan te leren) en dan laat je hem nog even brokjes zoeken (snuffelen) of geef je hem iets te kluiven. Wellicht helpt het om zelf meer te bepalen wanneer er interactie is en daarvoor initiatief te nemen voordat hij dat kan doen, zodat dat voor hem een duidelijke routine wordt en je voorkomt dat hij op een ongewenste manier aandacht gaat opeisen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mijn DH reu wilde als pup echt niet in de bench. Precies hetzelfde, eten en kauwen in de bench, maar zodra het deurtje dichtgaat gillen. Ik kreeg ook het advies om het een keer te laten gaan dat gillen, maar pup stopte echt niet. En ja, ik heb daar enorm spijt van en het zorgde voor nog meer wantrouwen naar de bench. Ik heb een ren om de bench heen gezet (waar hij eerst overheen klom, dus nog hoger gemaakt). Ik kon dan alsnog niet weg als hij daar in zat, als ik naar boven liep begon hij in het begin weer met gillen, maar hij ging er wel in slapen als ik beneden bleef. Met die ren was het opbouwen van alleen blijven en niet overal achter me aan ook een stuk makkelijker. Hij kon wel zien waar ik heen liep, maar kon niet mee en ik kwam altijd terug. De bench in de ren had ook een deken erover en na verloop van tijd ging hij uit zichzelf in de bench liggen slapen. Uiteindelijk kon hij ook gewoon in de bench met deur dicht, maar dat heeft echt wel een paar maanden geduurd.

Stomme was dat vanaf het begin hij wel in de bench in de auto kon en ging slapen. Ik heb dus toen regelmatig een stuk gereden of gewoon gezeten in de auto, want dan sliep hij. :LOL:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Mijn DH reu wilde als pup echt niet in de bench. Precies hetzelfde, eten en kauwen in de bench, maar zodra het deurtje dichtgaat gillen. Ik kreeg ook het advies om het een keer te laten gaan dat gillen, maar pup stopte echt niet. En ja, ik heb daar enorm spijt van en het zorgde voor nog meer wantrouwen naar de bench. Ik heb een ren om de bench heen gezet (waar hij eerst overheen klom, dus nog hoger gemaakt). Ik kon dan alsnog niet weg als hij daar in zat, als ik naar boven liep begon hij in het begin weer met gillen, maar hij ging er wel in slapen als ik beneden bleef. Met die ren was het opbouwen van alleen blijven en niet overal achter me aan ook een stuk makkelijker. Hij kon wel zien waar ik heen liep, maar kon niet mee en ik kwam altijd terug. De bench in de ren had ook een deken erover en na verloop van tijd ging hij uit zichzelf in de bench liggen slapen. Uiteindelijk kon hij ook gewoon in de bench met deur dicht, maar dat heeft echt wel een paar maanden geduurd.

Stomme was dat vanaf het begin hij wel in de bench in de auto kon en ging slapen. Ik heb dus toen regelmatig een stuk gereden of gewoon gezeten in de auto, want dan sliep hij. Afbeelding
Niemand zegt dat ze de pup moet laten gillen ....
Dat moet je dus idd niet doen
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier niet, nee. Puppycursus meneer wel en bij mij was het ook uit omgeving mensen die veel verstand hadden van honden, alleen op dat vlak ben ik het nu dus absoluut niet meer met ze eens. Het was een reactie op het feit dat het hier in dit verhaal ook aangeraden werd, niet hier op het forum. ;)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tips?
Whahaha :LOL: sorry, ik heb een déjà vu.
Dat happen en niet rustig te krijgen als ze overprikkeld zijn en eigenlijk moe maar er niet aan toe willen geven. Wij werden behoorlijk hard gebeten soms en als we dan nee :gvd: ! Auw of iets in die trant zeiden en hem even vast wilden pakken stond hij met tandjes ontbloot en voorpootjes omhoog ons al op te wachten, piranha :oeps:
Niemand kon hem dan tot bedaren brengen trouwens, de kat probeerde het maar die vluchtte dan ook weg, de andere hond werd woest maar dat deerde hem ook niet en hij was zo vlug als water :mann:
Ik zit even te denken hoe wij dat dan deden..
:idea: ik vroeg advies hier.. vervolgens ook de tip om de bench meer te gebruiken, maar na ca. 1 1/2 week terreur (onze pup was al wat ouder toen we hem kregen) hadden we door wanneer hij wat vermoeider werd (en dus prikkelbaar, happerig en crossen door het huis over de bank etc.), en voor het moment van volledig doordraaien ( :wink: ) pakten we hem op en deden we hem met wat lekkers in de bench. Niet alleen een pensstaafje, maar ik strooide ook wat lekkere brokjes in de bench, moet wel zeggen dat wij een grote bench hebben/hadden staan in een rustige hoek met een kleed er half over dus niet volledig afgedekt.

Als hij zelf ergens ging slapen lieten we dat ook voor wat het was trouwens, en in de nacht sloopte hij niet dus in de nacht lieten we hem vrij snel ook gewoon daar gaan liggen waar hij wenste.
Toen we weer moesten gaan werken ging hij wel in de bench voor ca. 4 uurtjes. En dat was hier eigenlijk geen probleem, maar wat ik al eerder zei, de bench training was al gedaan door de fokker.
Wij hebben hem trouwens wel vrij rap uit de bench gelaten, en dat heeft wel wat kussentjes gekost :mann: (en een camera, en diverse opladers)

Oh, en bij de keuken en bij de trap hadden we tijdelijk een houten kinderhekje. Dat werkte als we thuis waren prima.
Tot hij op een dag bedacht dat het stuk kon :roll: , maar toen kon hij zonder. :cool2:
Rumaroze

Afbeelding

Afbeelding
Rumaroze

Toch nog gelukt om een foto te uploaden geloof ik. Dit is de kleine draak.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is wel een leukerd hoor met die oren waar hij nog in mag groeien :LOL:
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Owwwww, wel een heel erg leuke draak - stuur maar hierheen als je 'm ff zat bent :D
Rumaroze

Het is ook een dotje, echt. Ik baal gewoon ontzettend zelf. Ik zit helemaal niet lekker in mijn vel, er zijn heel veel dingen tegelijk aan de hand waardoor ik behoorlijk overbelast ben. Ik dacht dat dat na de vakantie wel weer beter zou gaan, maar er kwamen nog wat dingen bij én een pup. Dat gaat dus niet. Ik ben ziekgemeld op mijn werk zelfs nu. En dat maakt dat ik het allemaal nogal heftig ervaar en moeilijk kalm en rustig blijf. Waar ik normaal zelden beren op de weg zie zie ik nu een hele kudde (kom ik ooit terug in bed, kunnen de katten ooit weer beneden komen, kan ik ooit het huis weer uit, wat als hij zo blijft bijten, dit blaffen, moet ik daar iets mee, went hij ooit aan de bench) en dat past helemaal niet bij me.

Ik heb me járen voorbereid en ingelezen voor een hond. Gewacht tot het eindelijk kon (meer tijd, geld, ruimte, kinderen groter) en toen kwam deze kerel plotseling voorbij. Dus éindelijk, ik krijg een hond! En nu voelt het een beetje alsof ik een postnatale depressie heb ofzo. (Waarmee ik niemand voor het hoofd wil stoten, maar ik weet niet goed hoe het anders te omschrijven)

Gisteren eerste cursus gehad, wat fijn was maar ook lastig omdat meneer 3 kwartier blaffend, piepend en gillend aan de lijn rondjes heeft gerend. Wel opgepikt dat ik véél rustiger met hem moet doen. Dat is fijn om te weten, mar hóe dan?
Rumaroze

Die overbelasting is overigens niet door de hond hoor, ik heb een heel pittige baan, waarbij mensen om de haverklap omvallen, veel ziekte en overlijden in de familie en daarbij twee pubers waar gewone puberzorgen bij zijn.

Ik heb gewoon 0 zelfvertrouwen op dit moment en dat is voor puplief ook heel verwarrend
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Rumaroze schreef:Het is ook een dotje, echt. Ik baal gewoon ontzettend zelf. Ik zit helemaal niet lekker in mijn vel, er zijn heel veel dingen tegelijk aan de hand waardoor ik behoorlijk overbelast ben. Ik dacht dat dat na de vakantie wel weer beter zou gaan, maar er kwamen nog wat dingen bij én een pup. Dat gaat dus niet. Ik ben ziekgemeld op mijn werk zelfs nu. En dat maakt dat ik het allemaal nogal heftig ervaar en moeilijk kalm en rustig blijf. Waar ik normaal zelden beren op de weg zie zie ik nu een hele kudde (kom ik ooit terug in bed, kunnen de katten ooit weer beneden komen, kan ik ooit het huis weer uit, wat als hij zo blijft bijten, dit blaffen, moet ik daar iets mee, went hij ooit aan de bench) en dat past helemaal niet bij me.

Ik heb me járen voorbereid en ingelezen voor een hond. Gewacht tot het eindelijk kon (meer tijd, geld, ruimte, kinderen groter) en toen kwam deze kerel plotseling voorbij. Dus éindelijk, ik krijg een hond! En nu voelt het een beetje alsof ik een postnatale depressie heb ofzo. (Waarmee ik niemand voor het hoofd wil stoten, maar ik weet niet goed hoe het anders te omschrijven)

Gisteren eerste cursus gehad, wat fijn was maar ook lastig omdat meneer 3 kwartier blaffend, piepend en gillend aan de lijn rondjes heeft gerend. Wel opgepikt dat ik véél rustiger met hem moet doen. Dat is fijn om te weten, mar hóe dan?
Maak van het gegeven dat je nu een herder op moet voeden het excuus naar de wereld om qualitity-tijd te nemen.
Neem 'm mee naar rustige plekken, waar hij wat rond kan snuffelen, jij 'm af en toe bij je kan roepen, een stukje verder loopt enzo.
"Nee" en "hier" zijn de belangrijkste commando's om een hond op een prettige, ontspannen manier in je leven te hebben, de andere zijn handig voor als het zo uitkomt.
Laten die 2 nou juist spelenderwijs aan te leren zijn...
Veel plezier!
Wiel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”