Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bulldog x Dobermann
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Bulldog x Dobermann
De kans dat al die afwijkingen op hetzelfde gen liggen is minimaal. Dat de F1 gezond is durf ik wel vanuit te gaan. Maar wat doe je daarna...... foktechnisch. Dat vind ik wel een lastige vraag.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Die kruising had ik er nooit uitgehaald. Wel een mooie hond!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij ziet eruit als een correct gebouwde hond, ondanks een ongelukje wel 'gelukt'. Maar het is mijn type niet zo, iets te stoer zeg maar.
Ik vind d'r mooi.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
volgens mij vroeg je je wat af en daar reageerde ik opNanna schreef:Ik denk niet zo heel veel. Het hele nest was een gevalletje oeps dus ik denk dat het hier wel stoptRosita Compagner schreef:De kans dat al die afwijkingen op hetzelfde gen liggen is minimaal. Dat de F1 gezond is durf ik wel vanuit te gaan. Maar wat doe je daarna...... foktechnisch. Dat vind ik wel een lastige vraag.Ik liet het alleen zien omdat ik het wel een bijzondere kruising vond.
-
- Zeer actief
Inderdaad een mooie stevige hond. Ik vind haar ook een lieve uitstraling hebben. Je kan die hond prima gebruiken voor neusverlening bij de bulldog maar ik zou daar zelf goede pitbulls voor gebruiken met een stabiel en weinig explosief karakter.
- tomaat
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
- Aantal honden: 2
Bulldog x Dobermann
Ja, maar alleen ie zo’n mooie -ik veeg alles van de salontafel- staart had gehad.Nanna schreef:Ik vind het juist een heel lief ogende hond. Een soort van Labrador.Johnny Jones schreef:Hij ziet eruit als een correct gebouwde hond, ondanks een ongelukje wel 'gelukt'. Maar het is mijn type niet zo, iets te stoer zeg maar.

Verder een mooie kruising, maar inderdaad iets te dik en heel erg jammer van de staart.
Laatst gewijzigd door tomaat op 07 sep 2019 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
prachtige hond.. zou er zo voor vallen 

- dagmar88
- Zeer actief
Waarom? Daar kruis je verder mee. Zat leuke combinaties te bedenken, van schnauzer tot golden retriever.Rosita Compagner schreef:De kans dat al die afwijkingen op hetzelfde gen liggen is minimaal. Dat de F1 gezond is durf ik wel vanuit te gaan. Maar wat doe je daarna...... foktechnisch. Dat vind ik wel een lastige vraag.
-
- Zeer actief
Lijkt me een hele goede kandidaat om met een boxer te kruisen. Dan krijg je echt mooie honden. En een stuk gezonder waarschijnlijk.dagmar88 schreef:Waarom? Daar kruis je verder mee. Zat leuke combinaties te bedenken, van schnauzer tot golden retriever.Rosita Compagner schreef:De kans dat al die afwijkingen op hetzelfde gen liggen is minimaal. Dat de F1 gezond is durf ik wel vanuit te gaan. Maar wat doe je daarna...... foktechnisch. Dat vind ik wel een lastige vraag.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je zou toch niet zo'n lange neus verwachten bij eerste generatie.
Mooie hond!
Mooie hond!
- dagmar88
- Zeer actief
In principe zou ik graag zien dat er met iedere hond met een prettig karakter en goed lijf gefokt wordt. Maar inderdaad hoef je er niet verder mee. Dat hele F gelul slaat alleen ergens op als je per se die kruising over meerdere generaties wilt behouden of een outcross doet, dat is hier niet het geval.Cleva schreef:Ik denk dat je nu niet meer steeds hoeft te kijken naar wat je er foktechnisch mee kan.
Met de moderne middelen is het niet nodig om gebruikshonden en fokhonden dezelfde populatie te laten zijn.
Alleen maar F1 is prima. Je hoeft helemaal niet verder mee.
Met een muildier kun je ook niet verder, daarom is het fokken van een muildier nog niet zinloos.
Moeder vind ik trouwens ook erg goed gelukt voor een bulldog.
-
- Zeer actief
Vader is ook een mooie Dober. Op het eerste oog zou je zeggen van niet. Niet zo'n mooi tan kwa kleur omdat diep rood veel sjieker is. Beetje vies oog. Beetje rommelig ogende niet zo nette hond. Maar als je goed kijkt heeft hij super mooi bone. Hele goede juiste hoekingen en voeten dus gewoon een heel correct beest al met al.dagmar88 schreef:In principe zou ik graag zien dat er met iedere hond met een prettig karakter en goed lijf gefokt wordt. Maar inderdaad hoef je er niet verder mee. Dat hele F gelul slaat alleen ergens op als je per se die kruising over meerdere generaties wilt behouden of een outcross doet, dat is hier niet het geval.Cleva schreef:Ik denk dat je nu niet meer steeds hoeft te kijken naar wat je er foktechnisch mee kan.
Met de moderne middelen is het niet nodig om gebruikshonden en fokhonden dezelfde populatie te laten zijn.
Met een muildier kun je ook niet verder, daarom is het fokken van een muildier nog niet zinloos.
- dagmar88
- Zeer actief
Zeker. En de dochter lijkt net als Guusje seal met ghost tanlaeken schreef:Vader is ook een mooie Dober. Op het eerste oog zou je zeggen van niet. Niet zo'n mooi tan kwa kleur omdat diep rood veel sjieker is. Beetje vies oog. Beetje rommelig ogende niet zo nette hond. Maar als je goed kijkt heeft hij super mooi bone. Hele goede juiste hoekingen en voeten dus gewoon een heel correct beest al met al.dagmar88 schreef:In principe zou ik graag zien dat er met iedere hond met een prettig karakter en goed lijf gefokt wordt. Maar inderdaad hoef je er niet verder mee. Dat hele F gelul slaat alleen ergens op als je per se die kruising over meerdere generaties wilt behouden of een outcross doet, dat is hier niet het geval.Cleva schreef:Ik denk dat je nu niet meer steeds hoeft te kijken naar wat je er foktechnisch mee kan.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Zou het?? De dobers die ik ken(de) waren niet per definitie prettig. En de kans dat je met een bulldog hond of tenminste sexe agressie krijgt is ook niet klein. De kruising lijkt me milder maar niet perse geschikt voor op het losloop veldje in Almere buiten zeg maar.Cleva schreef:Ik vind het wel een grappige hond trouwens en ik vermoed ook een aangenaam karakter.
blablabla