Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ondervacht

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mirella*
Actief

ondervacht

Ongelezen bericht door mirella* »

Onze shiba zijn ondervacht komt nadat hij in de rui is geweest niet meer terug. Tenminste hij is zijn vacht al meer dan 6 weken geleden verloren en er is nog geen nieuwe te bekennen. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een idee hoe we er voor kunnen zorgen dat deze weer terug keert.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: ondervacht

Ongelezen bericht door Angelique25 »

mirella* schreef:Onze shiba zijn ondervacht komt nadat hij in de rui is geweest niet meer terug. Tenminste hij is zijn vacht al meer dan 6 weken geleden verloren en er is nog geen nieuwe te bekennen. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een idee hoe we er voor kunnen zorgen dat deze weer terug keert.
Als de hond in goede conditie is en verder gezond, dan komt die ondervacht vanzelf terug. Uiteraard voor de zomer ietsje minder als voor de winter.
Geduld is een schone zaak :mrgreen:
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Geduld is inderdaad misschien wel de oplossing maar ik hoorde van andere shiba eigenaren dat de vacht na ongeveer 6 weken in zijn geheel terug is en bij onze shiba is er nog niks van te zien. Ook bij de Malamutes ben ik gewend dat de ondervacht binnen een paar weken terug is, vandaar.

Hij is overigens ook wat te dun en helaas een hele slechte eter (zelfs vers laat hij staan) dus misschien heeft dat er wat mee te maken.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

mirella* schreef:Geduld is inderdaad misschien wel de oplossing maar ik hoorde van andere shiba eigenaren dat de vacht na ongeveer 6 weken in zijn geheel terug is en bij onze shiba is er nog niks van te zien. Ook bij de Malamutes ben ik gewend dat de ondervacht binnen een paar weken terug is, vandaar.

Hij is overigens ook wat te dun en helaas een hele slechte eter (zelfs vers laat hij staan) dus misschien heeft dat er wat mee te maken.
Dat heeft er zeker invloed op aangezien een slechte/minder conditie als eerste zichtbaar wordt op de vacht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”