Waar moet ik op letten en welke vragen zijn handig om te stellen? Ze accepteren een titerbepaling ipv enting dus dat is alvast mooi. Ze zou dan alleen een kennelhoest enting en para-influenza moeten krijgen, daar is ze niet voor geënt.
Moderator: moderatorteam
Ja dat lijkt mij ook het beste. Kijken naar wat leuk samen gaat en dan op een omheind veld spelen, geen gewandel.M@scha schreef:wat doen ze met de honden. ik zal willem nooit naar een opvang doen die gaat wandelen met de honden. gewoon netjes gecontroleerd achter een hoog hek. kwijtraken doe ik zelf wel dankuwelalstublieft.
willem zijn opvang heeft 2 enorme uitren weides waar ze mogen lopen en hij kijkt welke honden samen kunnen. gaat perfect!
Bij iemand aan huis ben je zo afhankelijk van de persoon, of diegene ziek is of geen zin heeft of weet ik wat. En ze moeten er dan mee wandelen. Bij Gol was dat geen probleem maar ik vind Rani daar geen typ voor. Die zie ik al zo haar middelvinger opsteken en keihard naar huis rennen over de drukke wegLucia schreef:Ik ben voor zazoe ook aan het oriënteren.
Ik zou kijken hoe het er uit ziet, hoe ze de dag indelen en hoe groot de groepen zijn.
Maar ik vind het knap lastig om mn hond uit handen te geven. We hebben nu iemand aan huis gevonden waar we eerst gaan kennismaken, wellicht is zoiets nog een optie?
Zaandam, en ex werkt in Haarlem. Dus ergens daartussen zou handig zijn. Purmerend is net ff de andere kant op, dat is niet handig 's ochtends met file.Peter27 schreef:Je woont regio Purmerend toch?? Ik was altijd onwijs fan van Dogrun. Bumper is daar jaren geweest vond het geweldig. En niet duur.
We hebben geen afspraak, we mochten komen kijken wanneer het ons uitkomt. Dus dat is wel fijn. Met google heb ik nog niks negatiefs gevonden.~Suzanne~ schreef:Ga vooral ook 's kijken zonder afspraak.. loop er 's langs... zoek op "ervaring" en dan de naam van de opvang...
Want als je op afspraak komt, gaat alles top... maar hoe gaat het echt, in de dagdagelijkse praktijk...
Suzanne
mooi!Gollum schreef:We hebben geen afspraak, we mochten komen kijken wanneer het ons uitkomt. Dus dat is wel fijn. Met google heb ik nog niks negatiefs gevonden.~Suzanne~ schreef:Ga vooral ook 's kijken zonder afspraak.. loop er 's langs... zoek op "ervaring" en dan de naam van de opvang...
Want als je op afspraak komt, gaat alles top... maar hoe gaat het echt, in de dagdagelijkse praktijk...
Suzanne
Ja hè, dat gaf mij ook al wat vertrouwen. Het enige waar ik nog buikpijn van krijg is het beoordelingsvermogen van de beheerder. Want die moet beoordelen wat samen gaat en niet. Ik ga gewoon heel erg goed uitleggen hoe Rani in elkaar zit en wat ze laat zien. Gelukkig is ze heel erg duidelijk in haar lichaamstaal, als je een beetje hondentaal kent kun je wel zien wat ze ergens van vindt.~Suzanne~ schreef:mooi!Gollum schreef:We hebben geen afspraak, we mochten komen kijken wanneer het ons uitkomt. Dus dat is wel fijn. Met google heb ik nog niks negatiefs gevonden.~Suzanne~ schreef:Ga vooral ook 's kijken zonder afspraak.. loop er 's langs... zoek op "ervaring" en dan de naam van de opvang...
Suzannedat is dan al positief zeg maar..
Suzanne
Maar in de praktijk komt dat toch wel goed lijkt me?? Zo'n vent zal toch heus geen risico willen nemen met z'n bedrijf. Als er regelmatig honden worden opgegeten houdt hij geen klanten meer over.Gollum schreef:Ja hè, dat gaf mij ook al wat vertrouwen. Het enige waar ik nog buikpijn van krijg is het beoordelingsvermogen van de beheerder. Want die moet beoordelen wat samen gaat en niet. Ik ga gewoon heel erg goed uitleggen hoe Rani in elkaar zit en wat ze laat zien. Gelukkig is ze heel erg duidelijk in haar lichaamstaal, als je een beetje hondentaal kent kun je wel zien wat ze ergens van vindt.~Suzanne~ schreef:mooi!Gollum schreef:We hebben geen afspraak, we mochten komen kijken wanneer het ons uitkomt. Dus dat is wel fijn. Met google heb ik nog niks negatiefs gevonden.~Suzanne~ schreef:Ga vooral ook 's kijken zonder afspraak.. loop er 's langs... zoek op "ervaring" en dan de naam van de opvang...
Suzannedat is dan al positief zeg maar..
Suzanne
Ik ben een doemdenker af en toePeter27 schreef:Maar in de praktijk komt dat toch wel goed lijkt me?? Zo'n vent zal toch heus geen risico willen nemen met z'n bedrijf. Als er regelmatig honden worden opgegeten houdt hij geen klanten meer over.Gollum schreef:
Ja hè, dat gaf mij ook al wat vertrouwen. Het enige waar ik nog buikpijn van krijg is het beoordelingsvermogen van de beheerder. Want die moet beoordelen wat samen gaat en niet. Ik ga gewoon heel erg goed uitleggen hoe Rani in elkaar zit en wat ze laat zien. Gelukkig is ze heel erg duidelijk in haar lichaamstaal, als je een beetje hondentaal kent kun je wel zien wat ze ergens van vindt.
Ook nog Weil enten denk ik?Gollum schreef:Ik (nou ja, mijn ex maar ik bemoei me graag) ben voor Rani op zoek naar dagopvang. Ik heb hier in de buurt wat gevonden en we gaan zaterdag even langs om te kijken en vragen te stellen.
Waar moet ik op letten en welke vragen zijn handig om te stellen? Ze accepteren een titerbepaling ipv enting dus dat is alvast mooi. Ze zou dan alleen een kennelhoest enting en para-influenza moeten krijgen, daar is ze niet voor geënt.
Hij is ook dol op Rani, en zij op hem. En hij was degene die haar wilde houden, we hebben toen afgesproken dat het zijn hond was. Het is heel erg kut dat ik niet snel wat in de buurt kon vinden maar het is niet anders. En ze is altijd welkom mocht het toch tegenvallen om helemaal alleen voor haar te zorgen, en ik ben beschikbaar om altijd advies te geven. En ik zal ook hopelijk niet voor altijd zonder werk of andere dagbesteding zitten dus dan zal ze ook naar een opvang moeten aangezien ze lastig alleen kan zijn. We maken er maar gewoon het beste van.Lunatic schreef:Ik sta er nog steeds verstekd van dat je ex nu toch weer de hond wil houden om haar vervolgens in een dag opvang te frommelenterwijl jij dol bent op die hond, echt schiet mij maar lek
Voor Weil is ze recentelijk geënt.*Esther schreef:Ook nog Weil enten denk ik?Gollum schreef:Ik (nou ja, mijn ex maar ik bemoei me graag) ben voor Rani op zoek naar dagopvang. Ik heb hier in de buurt wat gevonden en we gaan zaterdag even langs om te kijken en vragen te stellen.
Bij privé oppas ben je afhankelijk van de nukken van een ander, een professionele toestand is altijd open. Het zal ook maar om 2 dagen per week gaan, zijn baas houdt ook van dieren en is heel meedenkend. Thuiswerken is ook een optie, hij zal dan alleen hoeven te verschijnen op dagen dat er klanten langskomen op kantoor o.i.d. En Rani is ook welkom bij zijn ouders een dag in de week.Cleva schreef:Dagopvang kost al snel 12-15 piek per dag.
Prima, maar er zijn zoveel mensen die voor dat geld gewoon prive-oppas willen zijn. Dat is toch veel leuker?
En handiger als zo'n type dan ook nog valkbij of op de route naar het werk woont.
Ik heb het voor Mira even op de facebook van het dorp gezet en het was zo geregeld.
Wel met de strikte boodschap dat er niet gewandeld wordt. Dat doe ik echt zelf en alleen zelf. Kakken in de tuin dus.
Maar ik heb de indruk dat dat het aanbod alleen maar vergroot.
Rani kan sowieso niet mee naar kantoor, er mogen geen honden het gebouw in. En ik kan al een collega bedenken waar ze niet mee door een deur zou kunnenCleva schreef:Gollum schreef:Bij privé oppas ben je afhankelijk van de nukken van een ander, een professionele toestand is altijd open. Het zal ook maar om 2 dagen per week gaan, zijn baas houdt ook van dieren en is heel meedenkend. Thuiswerken is ook een optie, hij zal dan alleen hoeven te verschijnen op dagen dat er klanten langskomen op kantoor o.i.d. En Rani is ook welkom bij zijn ouders een dag in de week.Cleva schreef:Dagopvang kost al snel 12-15 piek per dag.
Prima, maar er zijn zoveel mensen die voor dat geld gewoon prive-oppas willen zijn. Dat is toch veel leuker?
En handiger als zo'n type dan ook nog valkbij of op de route naar het werk woont.
Ik heb het voor Mira even op de facebook van het dorp gezet en het was zo geregeld.
Wel met de strikte boodschap dat er niet gewandeld wordt. Dat doe ik echt zelf en alleen zelf. Kakken in de tuin dus.
Maar ik heb de indruk dat dat het aanbod alleen maar vergroot.
De nukken van Mira oppas waren veel ruimer dan de openingstijden van het pension.
Overigens ging Eva naar een regulier pension. Ze had het daar goed en het voelde ook goed maar ze kwam terug met een stand in haar vacht waar je ogen van waterden.
Dan kan ze niet de volgende dag mee naar kantoor, hoor.
Nou vreselijk, het is al bijna een half jaar uit en ik zit er nog steeds. Ik heb echt mijn best gedaan maar het word gewoon echt tijd dat ik wegga.Cleva schreef:Lastig voor je om het los te moeten laten, lijkt me.
Maar ja, zo gaan de dingen.
oh ja, dat is wel een zorg idd. die heb ik gelukkig al in 2005 gehad toen ik sammy er met angst en beven heen bracht. 16 briefjes erbij dat hij NIET met andere honden mag en OVERAL allergisch voor is. 2x per dag gebeld of het goed ging enzo...Gollum schreef:Ik ben een doemdenker af en toePeter27 schreef:Maar in de praktijk komt dat toch wel goed lijkt me?? Zo'n vent zal toch heus geen risico willen nemen met z'n bedrijf. Als er regelmatig honden worden opgegeten houdt hij geen klanten meer over.Gollum schreef:
Ja hè, dat gaf mij ook al wat vertrouwen. Het enige waar ik nog buikpijn van krijg is het beoordelingsvermogen van de beheerder. Want die moet beoordelen wat samen gaat en niet. Ik ga gewoon heel erg goed uitleggen hoe Rani in elkaar zit en wat ze laat zien. Gelukkig is ze heel erg duidelijk in haar lichaamstaal, als je een beetje hondentaal kent kun je wel zien wat ze ergens van vindt.![]()
Je zou denken dat er geen halve garen in een asiel werken maar de praktijk wijst wel eens anders uit. Maar dat komt vast goed als ik diegene heb gesproken en even heb meegemaakt, over het algemeen kan ik mensen wel redelijk beoordelen op hun hondenkennis.
Nou dat kan ik me voorstellen dat dat spannend was. Rani eet in principe geen andere honden op maar kan wel flink van zich af snauwen als honden haar proberen te overheersen. En ze is wel 9 maar ik zou haar ook niet bij de senioren zetten met haar ontzettende lompheid. Een Labrador is er niks bijM@scha schreef:oh ja, dat is wel een zorg idd. die heb ik gelukkig al in 2005 gehad toen ik sammy er met angst en beven heen bracht. 16 briefjes erbij dat hij NIET met andere honden mag en OVERAL allergisch voor is. 2x per dag gebeld of het goed ging enzo...Gollum schreef:Ik ben een doemdenker af en toePeter27 schreef:Maar in de praktijk komt dat toch wel goed lijkt me?? Zo'n vent zal toch heus geen risico willen nemen met z'n bedrijf. Als er regelmatig honden worden opgegeten houdt hij geen klanten meer over.Gollum schreef:
Ja hè, dat gaf mij ook al wat vertrouwen. Het enige waar ik nog buikpijn van krijg is het beoordelingsvermogen van de beheerder. Want die moet beoordelen wat samen gaat en niet. Ik ga gewoon heel erg goed uitleggen hoe Rani in elkaar zit en wat ze laat zien. Gelukkig is ze heel erg duidelijk in haar lichaamstaal, als je een beetje hondentaal kent kun je wel zien wat ze ergens van vindt.![]()
Je zou denken dat er geen halve garen in een asiel werken maar de praktijk wijst wel eens anders uit. Maar dat komt vast goed als ik diegene heb gesproken en even heb meegemaakt, over het algemeen kan ik mensen wel redelijk beoordelen op hun hondenkennis.![]()
toen bleek dat hij perfect met sam on kon gaan en later ook met lola.
dus easypeasy willem breng ik er vol vertrouwen heen
Ziet er leuk uit, en fijne prijzen ook.Gollum schreef:Stichting dierenzorg Zaanstad.
Rani gaat inmiddels 3 keer per week heen en het gaat prima! Ze rent zo de deur door bij aankomst dus ze vindt het wel leuk
Het zit naast de jagersplas dus voor en na kan ze lekker wandelen.
Ja voor die prijs heb ik Gol nooit onderdak kunnen helpen in Amsterdam. Met een tienrittenkaart is het maar 11 euro per dag!Persistence schreef:Ziet er leuk uit, en fijne prijzen ook.Gollum schreef:Stichting dierenzorg Zaanstad.
Rani gaat inmiddels 3 keer per week heen en het gaat prima! Ze rent zo de deur door bij aankomst dus ze vindt het wel leuk
Het zit naast de jagersplas dus voor en na kan ze lekker wandelen.
Dát zou hij best geinig vinden. Jammer genoeg ligt het totaal niet op de route naar het werk.Gollum schreef: Ze gaat op ma, di en wo, als je Victor ook brengt kunnen ze samen