Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rabiesprik mens bij beet hond in Frankrijk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Rabiesprik mens bij beet hond in Frankrijk
Even telegramstijl vraag wegens gammele vakantie WiFi/G3
Ik ben door een suffe samenloop van omstandigheden gebeten door de 8 maanden oude hond van vrienden in Frankrijk. Hond heeft geen rabies enting.
In het ziekenhuis willen ze dat ik naar de grote stad ga voor een rabiesprik (meer dan uur rijden).
Frankrijk heeft beperkt rabies risico, vooral voor trekkers wordt enting geadviseerd om vleermuizen.
Mijn ervaring is dat ze in Frankrijk vaak veel meer medische dingen dien dan in NL (veel AB enzo).
Ik vind het eigenlijk een beetje onzin om rabiesprik te gaan halen.
Wie heeft advies? Vooral mensen die in Frankrijk wonen/ er veel komen. Ik zit in centraal massief, Firminy, st Etienne
Ik ben door een suffe samenloop van omstandigheden gebeten door de 8 maanden oude hond van vrienden in Frankrijk. Hond heeft geen rabies enting.
In het ziekenhuis willen ze dat ik naar de grote stad ga voor een rabiesprik (meer dan uur rijden).
Frankrijk heeft beperkt rabies risico, vooral voor trekkers wordt enting geadviseerd om vleermuizen.
Mijn ervaring is dat ze in Frankrijk vaak veel meer medische dingen dien dan in NL (veel AB enzo).
Ik vind het eigenlijk een beetje onzin om rabiesprik te gaan halen.
Wie heeft advies? Vooral mensen die in Frankrijk wonen/ er veel komen. Ik zit in centraal massief, Firminy, st Etienne
Re: Rabiesprik mens bij beet hond in Frankrijk
Een hond met rabiës herken je wel, gewoon even de symptomen googlen (o.a. verward gedrag & later natuurlijk de agressie). Als de hond niets daarvan laat zien, dan zou ik ook geen rabiësenting gaan halen.
-
- Zeer actief
Dat dacht ik dus ook. NL huisarts gebeld en hij adviseerde om toch wel om de protocollen ter plaatse te volgen, maar je krijgt hier ook al een week AB voor een griepje, dus ik geloof ze niet zo..,.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Nare van rabiës is dat je bij symptomen te laat bent voor behandeling. Enige wat je kunt doen is inderdaad zo snel mogelijk die injecties halen, zolang je niet zeker bent of de hond rabiës zou kunnen hebben en jij dus mogelijk besmet kan zijn
-
- Zeer actief
Hond is 8 maanden oud en in Frankrijk geboren.
Kan me niet voorstellen dat dat een groot risico geeft. Mensen worden toch aan de lopende band door honden gebeten?
Kan me niet voorstellen dat dat een groot risico geeft. Mensen worden toch aan de lopende band door honden gebeten?
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zou het ook niet doen, maar ik ben op dat gebied de laksheid zelve. Geen goede raadgever dus.
En Fransen zijn de grootste pillenslikkers ter wereld.
En je huisarts dekt zich in.
Kortom: u dient zelf een beslissing te nemen.......
En Fransen zijn de grootste pillenslikkers ter wereld.
En je huisarts dekt zich in.
Kortom: u dient zelf een beslissing te nemen.......

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Zelfs van een lik van een geïnfecteerde hond kun je al rabiës krijgen. Dus mja. Ik ben net zo laks als BonnieF.Floortje schreef:Hond is 8 maanden oud en in Frankrijk geboren.
- ceciel
- Zeer actief
Ai, het klinkt in ieder geval alsof je goed te grazen bent genomen gezien je in het ziekenhuis geweest bent. Beterschap
Dat risico op rabiës zal denk ik wel loslopen.
Na even gegoogeld te hebben lijkt het niet om 1 prik te gaan :
Als je gekrabd of gebeten bent door een dier was dan onmiddellijk de wond goed schoon met water en zeep. Doe dit ten minste 15 minuten. Ontsmet de wond daarna met jodium of alcohol. Ga zo snel mogelijk - in elk geval binnen 24 uur - naar een arts. Deze beoordeelt of er kans bestaat op rabiës. In dat geval is behandeling nodig, Als je nog niet volledig ingeënt bent tegen rabiës, bestaat de behandeling uit een serie van 4 inentingen volgens een vast schema op dag 0, 3, 7, en tussen dag 14 en 28).
Er staat ook dat in West-Europa een minder besmettelijke variant van het rabiësvirus vaak in vleermuizen wordt gevonden. Dit leidt zelden tot besmetting bij mensen.

Dat risico op rabiës zal denk ik wel loslopen.
Na even gegoogeld te hebben lijkt het niet om 1 prik te gaan :
Als je gekrabd of gebeten bent door een dier was dan onmiddellijk de wond goed schoon met water en zeep. Doe dit ten minste 15 minuten. Ontsmet de wond daarna met jodium of alcohol. Ga zo snel mogelijk - in elk geval binnen 24 uur - naar een arts. Deze beoordeelt of er kans bestaat op rabiës. In dat geval is behandeling nodig, Als je nog niet volledig ingeënt bent tegen rabiës, bestaat de behandeling uit een serie van 4 inentingen volgens een vast schema op dag 0, 3, 7, en tussen dag 14 en 28).
Er staat ook dat in West-Europa een minder besmettelijke variant van het rabiësvirus vaak in vleermuizen wordt gevonden. Dit leidt zelden tot besmetting bij mensen.
-
- Zeer actief
Vraag het mij niet
ik zou de prik gaan halen.. het gaat namelijk nogal fout als het foute boel is.
Kans klein... gevolgen groot...
Suzanne

Kans klein... gevolgen groot...
Suzanne
-
- Zeer actief
Hond van vrienden werd aangevallen en ik ben per ongeluk gebeten bij het opbreken. Ik weet zeker dat het die hond was. Was een volle hap, vier gaten. Ik ben blij met m’n AB en pijnstilling 
Ik laat die prik maar zitten. Dat was al m’n eigen gevoel en de meeste reacties hier bevestigen dat. Na wat gegoogle blijkt dat er de afgelopen jaren 1 mens en 1 hond besmet is geweest. Frankrijk is best groot en er wonen veel mensen en honden. Ik neem het risico.
Mocht het een foute beslissing zijn: doei allemaal, het was gezellig

Ik laat die prik maar zitten. Dat was al m’n eigen gevoel en de meeste reacties hier bevestigen dat. Na wat gegoogle blijkt dat er de afgelopen jaren 1 mens en 1 hond besmet is geweest. Frankrijk is best groot en er wonen veel mensen en honden. Ik neem het risico.
Mocht het een foute beslissing zijn: doei allemaal, het was gezellig

-
- Zeer actief
Hond van vrienden. Pup van 8 maanden (beauceron) die in Frankrijk geboren is.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ai, niet fijn!
Het zal wel aardig pijnlijk zijn.
Ik zou ook geen rabiësprik halen. Amy heeft mij destijds in Spanje toen ik haar net uit de bush bush had gehaald en naar het asiel had gebracht, in hevige paniek flink gebeten in mijn hand. De arts in Spanje vond een rabiësenting grote onzin, zelfs bij een hond die net een paar dagen zwerfhond af was en van alles onder de leden had zoals Amy. In Spanje komt ook geen rabiës voor, de enige rabiësgevallen van de afgelopen tien jaar waren honden die meegenomen zijn uit Marokko.
Hopelijk gaat het met de wond en de pijn snel weer beter

Ik zou ook geen rabiësprik halen. Amy heeft mij destijds in Spanje toen ik haar net uit de bush bush had gehaald en naar het asiel had gebracht, in hevige paniek flink gebeten in mijn hand. De arts in Spanje vond een rabiësenting grote onzin, zelfs bij een hond die net een paar dagen zwerfhond af was en van alles onder de leden had zoals Amy. In Spanje komt ook geen rabiës voor, de enige rabiësgevallen van de afgelopen tien jaar waren honden die meegenomen zijn uit Marokko.
Hopelijk gaat het met de wond en de pijn snel weer beter

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Ik zou ook niet gaan. Inderdaad weinig rabies hier en dan nog alleen via vleermuizen.
Doe je wel tetanus? Beterschap verder
Doe je wel tetanus? Beterschap verder

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Heeft de hond rabiës dan gaat deze binnen 24 uur dood. Dus de hond moet vast gebonden worden of in een kennel zodat niet nog meer mensen gebeten kunnen worden voor de volgende 24 uur.
Jij moet dan binnen 10 dagen beginnen met een kuur van 5 injecties, je bent niet klaar met 1 enting dat is alleen als het preventief is.
Jij moet dan binnen 10 dagen beginnen met een kuur van 5 injecties, je bent niet klaar met 1 enting dat is alleen als het preventief is.
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 04 sep 2019 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht dat het (veel) langer kan duren voor een hond sterft eraan. Een week of zo? De laatste tijd zijn ze geloof ik wel allemaal zo goed als verlamd, dat had je dan vast wel opgemerkt.
- mosquito1980
- Zeer actief
?? waar slaat dat nou weer op? Rabiës is RabiësCleva schreef:We wonen niet allemaal in een apenland.mosquito1980 schreef:Heeft de hond rabiës dan gaat deze binnen 24 uur dood. Dus de hond moet vast gebonden worden of in een kennel zodat niet nog meer mensen gebeten kunnen worden voor de volgende 24 uur.
Wat heb ik jou misdaan dat je zo reageert? Dit is niet de eerste keer

- mosquito1980
- Zeer actief
Ja, die koeienletters was niet de bedoeling, dat zag ik later pas.Cleva schreef:Ik hou gewoon niet van dat gezwets over vastbinden en de hond daar maar kapot laten gaan.mosquito1980 schreef:?? waar slaat dat nou weer op? Rabiës is RabiësCleva schreef:We wonen niet allemaal in een apenland.mosquito1980 schreef:Heeft de hond rabiës dan gaat deze binnen 24 uur dood. Dus de hond moet vast gebonden worden of in een kennel zodat niet nog meer mensen gebeten kunnen worden voor de volgende 24 uur.
Wat heb ik jou misdaan dat je zo reageert?
In de slaapkamer met de gordijnen dicht tot de dierenarts komt is genoeg.
Daarnaast hoef je niet met van die koeienletters te reageren.
Ja je kunt de hond ook in een slaap kamer doen. Ik bedoelde dus alleen te zeggen dat je de hond in de gaten moet houden... Ik kan in m'n koeienletters niet lezen dat de hond maar kapot moet laten gaan.
Een dierenarts kan niet zomaar zien of de hond rabiës heeft, alleen door testen. De meeste DA's zullen er voor kiezen om de hond 24 uur "op te sluiten" zodat niet nog meer mensendieren gebeten kunnen worden.
- mosquito1980
- Zeer actief
"het laatste" wat een rabiës hond doet is agressief wild om zich heen bijten, iedereen en alle wat in z'n pad komt. Vaak zijn ze binnen enkele uren al dood, 24 uur wordt als "zekerheid aangegeven.Cleva schreef:Oh, zo las ik het wel.mosquito1980 schreef:
Ja, die koeienletters was niet de bedoeling, dat zag ik later pas.
Ja je kunt de hond ook in een slaap kamer doen. Ik bedoelde dus alleen te zeggen dat je de hond in de gaten moet houden... Ik kan in m'n koeienletters niet lezen dat de hond maar kapot moet laten gaan.
Vastbinden en wachten tot hij binnen 24 uur dood gaat.
Maar als je het niet zo bedoelt dan houdt het natuurlijk op. Sorry voor het misverstand.
Hier is rabiës een groot probleem, per jaar sterven er rond de 50 mensen aan rabiës, een langzame pijnlijke dood. En dat zijn dan de 50 die geregistreerd worden, naar ziekenhuis komen.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ziekenhuis is te ver weg.Cleva schreef:Waarom gaan ze niet naar het ziekenhuis?
Ze weten niet wat Rabiës is. Velen denken ook dat als de hond 1 keer gevaccineerd is dan is dat genoeg

Bijgeloof: ze geloven dat het te genezen is door het haar van de hond in de wond te smeren.