Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Magere kvv
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 2
Magere kvv
Ik ben opzoek naar tips voor een magere kvv. Mijn cocker teefje van een jaar krijgt nu sochtends een schijf darf van 250g en savonds een handje brokken doglovers gold en een stukje gedroogde pens. Ze is zeker niet te dik maar ze begint toch een redelijk spekrandje te krijgen. Ze mag dus niet meer verdikken. Ipv te minderen zou ik mij liever informeren op een magere kvv. Iemand tips?
- tomaat
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Re: Magere kvv
Het ligt er natuurlijk ook aan welke smaak je voert. Bij Darf zijn de magere kvv’s wild en caspar. Maar je moet wel blijven afwisselen om compleet te voeren.
De meeste merken kvv hebben vettere en magere smaken. Afwisselen is daarom het beste.
En misschien een kleiner handje brokken ‘s avonds en als je snacks geeft ook die niet onderschatten.
De meeste merken kvv hebben vettere en magere smaken. Afwisselen is daarom het beste.
En misschien een kleiner handje brokken ‘s avonds en als je snacks geeft ook die niet onderschatten.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Afhankel van hoe zwaar je hond is zou ik minderen.
Ik had een hond van 8,5 kg en die kreeg 80 gram kvv op een dag en wel wat snackjes.
Anders werd hij van de lucht dik.
Ik had een hond van 8,5 kg en die kreeg 80 gram kvv op een dag en wel wat snackjes.
Anders werd hij van de lucht dik.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe groot/zwaar je cockertje is maar ik vind het helemaal niet weinig wat ze nu krijgt hoor. Minderen lijkt me niet persé erg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
250 gram kvv is wat mijn Mechels krijgen in 1 maaltijd. 

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Mijn hond van 14 kilo krijgt 160 gram magere kvv per dag. 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze krijgen hier ongeveer 300 gr kvv per maaltijd; sportherders 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Zoveel krijgt Elco ook, niet eens specifiek magere kvv. Gait krijgt zelfs nog iets meer. En die wegen samen 15 kiloShibby schreef:Mijn hond van 14 kilo krijgt 160 gram magere kvv per dag.
- tomaat
- Actief
Hier krijgen de honden een combinatie van Barf (weekend) en kvv. De barfdagen zijn mager (konijn met ganzenspiervlees), maar bij de kvv voer ik zeker niet extra mager, dat is ook niet goed.
Dwergpoedel, 6,5 kilo, bijna 12 jaar — 250gr barf per dag en 200gr kvv per dag.
Podenco, 13,5 kilo, 9,5 jaar — 350gr barf en 300gr kvv per dag.
Wij voeren trouwens eenmaal per dag, ik weet niet of dat nog van invloed is.
Voeren doe je met je ogen en als je hond aankomt van de lucht moet je wat veranderen. En bij rauw is het niet aan te raden onder de 20gr per kilo ideaal lichaamsgewicht te gaan zitten, dan moet het magerder.
Dwergpoedel, 6,5 kilo, bijna 12 jaar — 250gr barf per dag en 200gr kvv per dag.
Podenco, 13,5 kilo, 9,5 jaar — 350gr barf en 300gr kvv per dag.
Wij voeren trouwens eenmaal per dag, ik weet niet of dat nog van invloed is.
Voeren doe je met je ogen en als je hond aankomt van de lucht moet je wat veranderen. En bij rauw is het niet aan te raden onder de 20gr per kilo ideaal lichaamsgewicht te gaan zitten, dan moet het magerder.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Hoe vaak voer je dan per dag?malinois schreef:Ze krijgen hier ongeveer 300 gr kvv per maaltijd; sportherders
Gr. Aniek

- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Heb je dat handje brok al eens gewogen? Een handje brok is voor de galgo's al bijna 1 maaltijd.
Mijn Silken van 11 kilo krijgt 250 gram kvv per dag, mijn galgo's van ongeveer 23 kilo per stuk 500 gram kvv, verdeeld over 2 maaltijden.
Mijn Silken van 11 kilo krijgt 250 gram kvv per dag, mijn galgo's van ongeveer 23 kilo per stuk 500 gram kvv, verdeeld over 2 maaltijden.

-
- Zeer actief
ik zou de brok een tijdje weglaten en alleen kvv geven, brok zitten toch koolhydraten in die een veel grotere insuline piek geven dan kvv.. desnoods een klein blokje schapen vet voor de verzadiging en even kijken hoe t gaat..
Ik had mijn mastin op brok voor honden die gewicht moesten reduceren, en ze viel niets af, gewoon nul.. en had honger liep te schooien
ze viel pas af toen ik haar op een kleine hoeveelheid vette KVV , met wat groentes zette met een scheut zalmolie en soms wat lamsvet, klinkt contra ik weet het, maar nadat ik me had verdiep in het keto dieet voor mensen durfde ik het wel aan, voordeel is dat ze zich beter voelt, en actiever is zonder honger.
maar goed mijn advies gaat zoals gebruikelijk tegen alle andere advies in.. dus je mag het negeren.. t werkt wel hier..
dus ik wou het je niet onthouden 
Ik had mijn mastin op brok voor honden die gewicht moesten reduceren, en ze viel niets af, gewoon nul.. en had honger liep te schooien
ze viel pas af toen ik haar op een kleine hoeveelheid vette KVV , met wat groentes zette met een scheut zalmolie en soms wat lamsvet, klinkt contra ik weet het, maar nadat ik me had verdiep in het keto dieet voor mensen durfde ik het wel aan, voordeel is dat ze zich beter voelt, en actiever is zonder honger.
maar goed mijn advies gaat zoals gebruikelijk tegen alle andere advies in.. dus je mag het negeren.. t werkt wel hier..

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Bedankt voor al het advies. Volgens de richtlijnen van darf is 250g een richtlijn voor een hond van 10 kg. Kiki weegt ongeveer 13 kg. Ze is een kleine ongeholpen cocker teef. Ik ga beginnen met 125 g ochtend en avond en de brokken voorlopig weglaten. Bewegen doet ze genoeg. Gemiddels 11/2 a 2 uur per dag. Ik ga er ook beter op letten dat ze niet teveel koekjes en sancks krijgt van de kinderen en mijn man.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ineens de helft minderen vind ik wel heel drastisch. Ik zou beginnen met 200-225 gram en zo wekelijks wat minder te geven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
2x maar weeg niet af hoor.Budkes schreef:Hoe vaak voer je dan per dag?malinois schreef:Ze krijgen hier ongeveer 300 gr kvv per maaltijd; sportherders

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ze gaat van 250 gram kvv en handje brokken naar 2*125 gram kvv. Dus brokken eraf. Dat valt wel mee qua minderingmaart schreef:ineens de helft minderen vind ik wel heel drastisch. Ik zou beginnen met 200-225 gram en zo wekelijks wat minder te geven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb 4 teven.
Meagan, gesteriliseerd, bijna 11,8 jaar, 15 kilo: 260 per dag
Judy, gesteriliseerd, bijna 11,8 jaar, 15 kilo: 260 per dag
Macey, 1 jaar 9 maanden, 17 kilo, 600 gram per dag (en nog vrij dun), werkt wel elke dag bij mijn schapen
Jade, 11 weken, 5½ kilo, 300 gram per dag
Ik kijk naar de honden en voel
Aan de hand daarvan geef ik emer of minder.
Meagan, gesteriliseerd, bijna 11,8 jaar, 15 kilo: 260 per dag
Judy, gesteriliseerd, bijna 11,8 jaar, 15 kilo: 260 per dag
Macey, 1 jaar 9 maanden, 17 kilo, 600 gram per dag (en nog vrij dun), werkt wel elke dag bij mijn schapen
Jade, 11 weken, 5½ kilo, 300 gram per dag
Ik kijk naar de honden en voel
Aan de hand daarvan geef ik emer of minder.
- tomaat
- Actief
Magere kvv
Het zal niet de eerste hond zijn waarbij het lichaam in spaarstand gaat met dieetbrokken van de DA.S@ndr@ schreef:ik zou de brok een tijdje weglaten en alleen kvv geven, brok zitten toch koolhydraten in die een veel grotere insuline piek geven dan kvv.. desnoods een klein blokje schapen vet voor de verzadiging en even kijken hoe t gaat..
maar goed mijn advies gaat zoals gebruikelijk tegen alle andere advies in.. dus je mag het negeren.. t werkt wel hier..dus ik wou het je niet onthouden

En je hebt gelijk over vet hoor! Wij geven onze honden dagelijks nog wat kokosvet over het rauwe vlees — dus niet alleen op de magere vleesdagen.

Alleen mager te voeren is zeker niet aan te raden, het lichaam van een hond heeft vet nodig om gezond te blijven. Afwisseling van de verschillende vetten (diersoorten e.d.) is wel verstandig.