Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castreren eigen dierenarts of ander(kosten)
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): AA mix
- Aantal honden: 1
Castreren eigen dierenarts of ander(kosten)
Hey mede hondenliefhebbers,
Ik zit momenteel in dubio, ik heb besloten om Barko(16maanden) te laten castreren.
Nu zit ik al vanaf dag 1 bij de zelfde dierenarts, welke om de hoek zit ik loop hier geregeld even naar binnen om te wegen en een koekje te halen, Barko word al helemaal happy als we de straat van de dierenarts inlopen en als we er langslopen staat die te piepen om naar binnen te gaan, en eenmaal binnen wil die niet meer weg hij is hier compleet op ze gemak.
nu vragen ze hier 355 euro voor een castratie inc narcose, persoonlijk vond ik dit vrij veel omdat ik om me heen 200-250 euro hoor.
nu ben ik even gaan rond bellen, en kwam ik bij de dierenarts van me ouders uit. welke voor 175 euro vraagt ook inc. narcose
ik vertrouw beide dierenartsen, dus daar zal het hem niet inzitten.
maar 170 euro is voor nou niet bepaald een klein bedrag(verzekering vergoed castratie niet)
dus nu zit ik in dubio en ben ik wel is benieuwd wat andere honden baasjes zouden doen.
355 euro betalen, en dat je hond bij een vertrouwde dierenarts zit,
of voor 175 euro gaan, en 170 euro besparen maar wel je hond ergens achterlaten waar die niet eerder is geweest.
hoor graag wat jullie zouden doen.
Ik zit momenteel in dubio, ik heb besloten om Barko(16maanden) te laten castreren.
Nu zit ik al vanaf dag 1 bij de zelfde dierenarts, welke om de hoek zit ik loop hier geregeld even naar binnen om te wegen en een koekje te halen, Barko word al helemaal happy als we de straat van de dierenarts inlopen en als we er langslopen staat die te piepen om naar binnen te gaan, en eenmaal binnen wil die niet meer weg hij is hier compleet op ze gemak.
nu vragen ze hier 355 euro voor een castratie inc narcose, persoonlijk vond ik dit vrij veel omdat ik om me heen 200-250 euro hoor.
nu ben ik even gaan rond bellen, en kwam ik bij de dierenarts van me ouders uit. welke voor 175 euro vraagt ook inc. narcose
ik vertrouw beide dierenartsen, dus daar zal het hem niet inzitten.
maar 170 euro is voor nou niet bepaald een klein bedrag(verzekering vergoed castratie niet)
dus nu zit ik in dubio en ben ik wel is benieuwd wat andere honden baasjes zouden doen.
355 euro betalen, en dat je hond bij een vertrouwde dierenarts zit,
of voor 175 euro gaan, en 170 euro besparen maar wel je hond ergens achterlaten waar die niet eerder is geweest.
hoor graag wat jullie zouden doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Castreren eigen dierenarts of ander(kosten)
Als het me 170 euro zou schelen EN ik had vertrouwen in de goedkope dierenarts (das wel een belangrijk punt) dan koos ik de goedkopere. Juist mooi, krijgt je hond ook geen vervelende associatie bij de praktijk wara ie graag komt
Maar dan meot ik dus wel 100% vertrouwen hebben in de DA. Voor entingen enzo ben ik minder moeilijk, maar echt een operatie doe ik toch liever ergens waar ik bekend ben.

Maar dan meot ik dus wel 100% vertrouwen hebben in de DA. Voor entingen enzo ben ik minder moeilijk, maar echt een operatie doe ik toch liever ergens waar ik bekend ben.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik zou de DA gebruiken waar je je het beste voelt, misschien kun je overleggen en misschien korting krijgen als je vaste patiënt bent. Het belangrijkste is voor mij een goede relatie met de DA zodat je 24/7 kunt bellen/naar toe gaan als het nodig is.
Ik vind je titel wel grappig Castreren eigen DA .........

Ik vind je titel wel grappig Castreren eigen DA .........

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
De dierenarts zou ik sowieso niet laten castreren. En je hond alleen als je het echt heel erg nodig vind. Heb je je daar een beetje over ingelezen?
Je zou bij beide dierenartsen kunnen vragen waar de kosten in zitten. Zo verschilt de manier waarop een hond onder narcose wordt gebracht per dierenarts. Ik zelf vind het wel prettig als er gebruik wordt gemaakt van gasnarcose + bewaking. ipv alleen een injectie en ben bereid daar iets meer voor te betalen
Je zou bij beide dierenartsen kunnen vragen waar de kosten in zitten. Zo verschilt de manier waarop een hond onder narcose wordt gebracht per dierenarts. Ik zelf vind het wel prettig als er gebruik wordt gemaakt van gasnarcose + bewaking. ipv alleen een injectie en ben bereid daar iets meer voor te betalen
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb het ook bij een goedkopere dierenarts laten doen. Scheelde een 45 minuten reistijd (x2) en ook een stuk goedkoper. Dus wat houdt je dan precies tegen?
Eventueel andere 'makkelijke' dingen zoals entingen of een keer een oorzalfje haal ik ook om de hoek in plaats van bij de vaste dierenarts die dus verder weg zit.
Eventueel andere 'makkelijke' dingen zoals entingen of een keer een oorzalfje haal ik ook om de hoek in plaats van bij de vaste dierenarts die dus verder weg zit.
-
- geregistreerd lid
annnie schreef:De dierenarts zou ik sowieso niet laten castreren. En je hond alleen als je het echt heel erg nodig vind. Heb je je daar een beetje over ingelezen?
Bedankt, hier heb ik inderdaad niet naar geïnformeerd, ging er eigenlijk vanuit dat dat wel het zelfde zou zijn. maar dit is zeker iets om mee nemen, ik ging er zelf vanuit dat het verschil in kosten zat, me eigen da is een grote praktijk 8-10 medewerkers in dienst, en doen ook dingen op gebied van voeding,gedrag ect.
de goedkopere dierenarts is echt gewoon alleen een dierenarts en meer niet.
vertrouwen in beiden dierenartsen is goed, en 27/7 kan ik toch niet terecht bij me dierenarts, aangezien alle praktijken elkaar hier wekelijks afwisselen voor spoeddiensten.
De reden waarom ik ga Casteren, is barko heeft er zelf last van. begon toen die 1 was geworden, normaal rondje lopen zit er niet meer in, om de 5 meter moeten plassen, om de 5 meter ze neus op de grond en hem dan niet meer weg krijgen, kwijl loopt uit ze bek zodra we maar buiten zijn, continu met ze neus half in elk teefje zitten of willen rijden(alleen teefjes).
in huis heel onrustig alleen maar heen en weer lopen of naar buiten gaan, geef je hem een ai over ze bol dan heeft die al een stijve. en 2 x voorhuidonsteking gehad nu al.
Hij is totaal ook niet agressief of iets, om die reden zou ik niet castreren, maar hij kon altijd zo lekker spelen met andere honden, maar nu duld die geen andere reuen als er teefjes in de buurt zijn, zijn er geen teefjes kan die met bijna elke reu spelen, maar zodra er een teefje is zie je de spanning gewoon oplopen.
heb al hypersex geslachtsdrift geprobeerd maar zie/merk weinig verschil, en continu met een geile hond van 50 kilo lopen is voor beide niet echt aangenaam.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Haha, nee dat lijkt me geen pretje. Ik vroeg dat meer omdat er nog zat mensen zijn die het laten doen, omdat het "hoort"
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
verwacht niet dat dat gedrag over gaat. ik heb een castraat reu die elke loopse teef pakt als hij de kans krijgt, patst met andere reuen die vele malen groter zijn en bij ieder grassprietje zijn poot op wil tillen.superei schreef:annnie schreef:De dierenarts zou ik sowieso niet laten castreren. En je hond alleen als je het echt heel erg nodig vind. Heb je je daar een beetje over ingelezen?
Bedankt, hier heb ik inderdaad niet naar geïnformeerd, ging er eigenlijk vanuit dat dat wel het zelfde zou zijn. maar dit is zeker iets om mee nemen, ik ging er zelf vanuit dat het verschil in kosten zat, me eigen da is een grote praktijk 8-10 medewerkers in dienst, en doen ook dingen op gebied van voeding,gedrag ect.
vertrouwen in beiden dierenartsen is goed, en 27/7 kan ik toch niet terecht bij me dierenarts, aangezien alle praktijken elkaar hier wekelijks afwisselen voor spoeddiensten.
De reden waarom ik ga Casteren, is barko heeft er zelf last van. begon toen die 1 was geworden, normaal rondje lopen zit er niet meer in, om de 5 meter moeten plassen, om de 5 meter ze neus op de grond en hem dan niet meer weg krijgen, kwijl loopt uit ze bek zodra we maar buiten zijn, continu met ze neus half in elk teefje zitten of willen rijden(alleen teefjes).
in huis heel onrustig alleen maar heen en weer lopen of naar buiten gaan, geef je hem een ai over ze bol dan heeft die al een stijve. en 2 x voorhuidonsteking gehad nu al.
Hij is totaal ook niet agressief of iets, om die reden zou ik niet castreren, maar hij kon altijd zo lekker spelen met andere honden, maar nu duld die geen andere reuen als er teefjes in de buurt zijn, zijn er geen teefjes kan die met bijna elke reu spelen, maar zodra er een teefje is zie je de spanning gewoon oplopen.
heb al hypersex geslachtsdrift geprobeerd maar zie/merk weinig verschil, en continu met een geile hond van 50 kilo lopen is voor beide niet echt aangenaam.
nu krijgt hij van mij niet de kans. aan de lijn is het doorlopen en pissen doe je maar als je los bent, zie ik andere reuen dan hou ik hem bij mij en daarna mag hij weer vrij.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik had niet eens rondgevraagd, mijn vaste dierenarts staat ook klaar voor spoed buiten openingstijden dus mag ook verdienen indien het normale zaken zijn.
En een 350€ voor castratie van een reu van 50 kilo vind ik niet vreemd qua prijs. Die 175€ eerder erg goedkoop
En een 350€ voor castratie van een reu van 50 kilo vind ik niet vreemd qua prijs. Die 175€ eerder erg goedkoop
-
- Zeer actief
Ik zou hem laten castreren daar waar ze gebruik maken van gasnarcose en bewaking. Ik ben bereid om daar meer voor te betalen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik betaal gewoon het tarief van mijn dierenarts. Ik vertrouw haar met mijn dieren en vertrouw er dan ook op dat het bedrag gerechtvaardigd is. Die prijzen bij verschillende da, zullen verschillend opgebouwd zijn. Een praktijk is natuurlijk niet alleen die ene operatie, maar ook het geschoolde personeel, evt bijscholingen daarvan, apparatuur en hun onderhoud, praktijkruimte etc etc. Ook kunnen er zelfs verschillen zitten in de kosten van gebruikte materiaal.

-
- geregistreerd lid
crutz schreef:Ik had niet eens rondgevraagd, mijn vaste dierenarts staat ook klaar voor spoed buiten openingstijden dus mag ook verdienen indien het normale zaken zijn.
Ik heb geen vaste dierenarts alleen vaste praktijk, tot nu toe elke keer een andere arts gehad.
tuurlijk mag een praktijk er op verdienen, maar zoals ze zelf al zeggen ze doen niks anders dan een andere dierenarts, maar zeggen het zelf ze maken veel meer kosten, doordat het niet alleen een dierenarts is.
als de behandeling voor me zelf was geweest was de keuze niet moeilijk geweest, maar 170 euro is voor mij toch een behoorlijk bedrag, maar barko betekend ook veel voor me.
ga er nog over denken.
Ze gebruiken allebei overigens gasnarcose en zodra ze aan de zuurstof gaan ook automatisch aan de bewaking.
@ellen en de birmanen
lukt me niet om te quote, ben me hier van me bewust dat het kan blijven, maar hoop toch op een verandering. als het bij elke grasprietje onder plassen blijft, maar hoop dat die er zelf wat meer rust mee krijgt in ze koppie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik houd het over het algemeen ook bij mijn eigen DA.
Ze staan altijd voor me klaar, dus waarom dan opeens verkassen omdat het goedkoper is ergens anders?
Alleen als zij een bepaalde operatie niet verrichten zal ik het elders moeten zoeken (bijv. Laparoscopie kan bijna nooit bij de gewone DA gedaan worden) en dan bespreek ik dat ook.
Ze staan altijd voor me klaar, dus waarom dan opeens verkassen omdat het goedkoper is ergens anders?
Alleen als zij een bepaalde operatie niet verrichten zal ik het elders moeten zoeken (bijv. Laparoscopie kan bijna nooit bij de gewone DA gedaan worden) en dan bespreek ik dat ook.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kom ook bij een grotere kliniek met meerdere artsen, meestal een vaste arts van de praktijk maar dat kan niet altijdsuperei schreef:crutz schreef:Ik had niet eens rondgevraagd, mijn vaste dierenarts staat ook klaar voor spoed buiten openingstijden dus mag ook verdienen indien het normale zaken zijn.
Ik heb geen vaste dierenarts alleen vaste praktijk, tot nu toe elke keer een andere arts gehad.
tuurlijk mag een praktijk er op verdienen, maar zoals ze zelf al zeggen ze doen niks anders dan een andere dierenarts, maar zeggen het zelf ze maken veel meer kosten, doordat het niet alleen een dierenarts is.
als de behandeling voor me zelf was geweest was de keuze niet moeilijk geweest, maar 170 euro is voor mij toch een behoorlijk bedrag, maar barko betekend ook veel voor me.
ga er nog over denken.
Ze gebruiken allebei overigens gasnarcose en zodra ze aan de zuurstof gaan ook automatisch aan de bewaking.
@ellen en de birmanen
lukt me niet om te quote, ben me hier van me bewust dat het kan blijven, maar hoop toch op een verandering. als het bij elke grasprietje onder plassen blijft, maar hoop dat die er zelf wat meer rust mee krijgt in ze koppie.
dan nog blijft staan dat de kliniek voor mij het vaste punt is en dat ik dan niet ga shoppen bij andere praktijken of het misschien iets goedkoper kan
-
- geregistreerd lid
crutz schreef:ik kom ook bij een grotere kliniek met meerdere artsen, meestal een vaste arts van de praktijk maar dat kan niet altijdsuperei schreef:crutz schreef:Ik had niet eens rondgevraagd, mijn vaste dierenarts staat ook klaar voor spoed buiten openingstijden dus mag ook verdienen indien het normale zaken zijn.
ga er nog over denken.
@ellen en de birmanen
dan nog blijft staan dat de kliniek voor mij het vaste punt is en dat ik dan niet ga shoppen bij andere praktijken of het misschien iets goedkoper kan
Ja hebt hierin zeker wel een punt, waarschijnlijk had ik 3 maanden terug hier ook geen probleem van gemaakt, maar helaas wat financiële tegenslag gehad, en om nu nog 2-3 maanden te wachten tot ik weer wat breder zit en ik er minder problemen mee heb. maak ik geen van beide blij denk ik
-
- Zeer actief
Wat anderen ook al zeggen:
Het verschil in prijs zit m in de apparatuur en manier van narcose.
Denk ook bv aan hartbewakingsapparatuur...
-
- geregistreerd lid
Jetski schreef:Wat anderen ook al zeggen:
zie me vorige reactie is bij beide gasnarcose en met bewaking
-
- Zeer actief
ik zou eerst chemische castratie overwegen, een implantaat... als dat niets of bijna niets doet is het onwaarschijnljk dat een echte castratie wel wat doet.
En dat laatste kun je niet ongedaan maken!!!
Suzanne
En dat laatste kun je niet ongedaan maken!!!
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je nu eerst eens begint met een castratie implantaat kan je zien of t.z.t. een echte castratie zin heeft.superei schreef:Ja hebt hierin zeker wel een punt, waarschijnlijk had ik 3 maanden terug hier ook geen probleem van gemaakt, maar helaas wat financiële tegenslag gehad, en om nu nog 2-3 maanden te wachten tot ik weer wat breder zit en ik er minder problemen mee heb. maak ik geen van beide blij denk ik
Kost voor nu een stuk minder (denk ik?) en als blijkt dat het helemaal geen effect heeft houd je nog wat geld in de knip ook

Goud er alleen rekening mee dat de eerste weken nadat dat implantaat is gezet en wat verergering kan optreden van het gedrag.
Maar dat is te overzien.
- Lucia
- Zeer actief
Ik bel eigenlijk niet rond omdat ik erg tevreden ben met mijn huidige dierenarts.
Maar als je met beide prima ervaringen hebt is kiezen op prijs toch ook prima.
Maar als je met beide prima ervaringen hebt is kiezen op prijs toch ook prima.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij is dus een beetje slecht opgevoed en dat gaan we compenseren?superei schreef:annnie schreef:De dierenarts zou ik sowieso niet laten castreren. En je hond alleen als je het echt heel erg nodig vind. Heb je je daar een beetje over ingelezen?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Of gewoon een puberende reulaeken schreef:Hij is dus een beetje slecht opgevoed en dat gaan we compenseren?superei schreef:annnie schreef:De dierenarts zou ik sowieso niet laten castreren. En je hond alleen als je het echt heel erg nodig vind. Heb je je daar een beetje over ingelezen?

Bij een reu van die leeftijd is het heel normaal dat z'n hormonen alle kanten op vliegen. En dat merk je in het gedrag, bij de één meer dan bij de ander, maar je merkt er meestal wel iets van. Je kunt nu castreren, dat is definitief dan, maar als je deze periode gewoon even uitzit en ondertussen consequent blijft, is de kans heel groot dat hij rond de 2-2.5 jaar weer gewoon een stabiele, volwassen reu is.
Besef je wel dat spelen met andere honden sowieso iets is dat pups meestal doen. Er zijn heel erg weinig volwassen honden die echt spelen om het spelen met andere honden. Zeker als die honden niet tot de eigen roedel behoren. Je hond gaat niet weer terug naar z'n puppytijd als z'n ballen weg zijn, die fase is gewoon geweest. Hij zal wel minder opdringerig worden naar andere honden als z'n hormonen weer in balans zijn, en dat heeft tijd nodig.
Als je iets wil zou ik ook gaan voor een implantaat. Met wat geluk is dat ook precies genoeg om hem door deze puberperiode heen te helpen.
-
- Zeer actief
Is het een Akita herder? Dan zou ik helemaal niet castreren want de kans dat hij aardig blijft tegen vreemde honden is groter wanneer hij intact sowieso met elke teef en waarschijnlijk elke gecastreerde reu kan. Als hij gecastreerd is is de kans vrij groot dat hij rondom sjaggerijnig wordt tegen elke hond bij die rassen. Intact kunnen reuen een ding worden.
Maar bij honden waarbij andere honden een ding zijn zit dat er toch wel in. Hij verdedigt teefjes en is opdringerig naar reuen. Verdedigen en opdringerig zijn zit er dus blijkbaar in. Dat zal ook zo blijven.
Mijn reu is gecastreerd en markeert er vrolijk op los. Hij verdedigt zijn teefje ook en hij is ook opdringerig maar gelukkig super onderdanig en vriendelijk. Tegenover andere reuen staat hij wel zijn mannetje indien een redelijke match. Bij een Akita herder is alles een redelijke match dus ik zou niet direct een labrador verwachten na de castratie en het lijkt er wel op dat dat toch wel de bedoeling is. Spelen en niet meer stoer doen.
Maar bij honden waarbij andere honden een ding zijn zit dat er toch wel in. Hij verdedigt teefjes en is opdringerig naar reuen. Verdedigen en opdringerig zijn zit er dus blijkbaar in. Dat zal ook zo blijven.
Mijn reu is gecastreerd en markeert er vrolijk op los. Hij verdedigt zijn teefje ook en hij is ook opdringerig maar gelukkig super onderdanig en vriendelijk. Tegenover andere reuen staat hij wel zijn mannetje indien een redelijke match. Bij een Akita herder is alles een redelijke match dus ik zou niet direct een labrador verwachten na de castratie en het lijkt er wel op dat dat toch wel de bedoeling is. Spelen en niet meer stoer doen.
-
- Zeer actief
Ik begrijp je overweging om 'm te castreren, maar eerlijk gezegd zou ik ook eerst andere oplossingen proberen. Wandelen op rustige plekken bijvoorbeeld, of op rustige tijdstippen. En hem goed begeleiden in deze lastige tijd. En als je toch wil weten of castratie zin heeft, probeer dan inderdaad eerst een implantaat.
Mijn Flatcoated Retriever reu is nu 3,5 jaar oud en ik heb twee jaar lang getwijfeld of ik 'm zou laten castreren
Twee keer heb ik daadwerkelijk op het punt gestaan om een afspraak te maken. Voor een chemische castratie dan hè, want dat wilde ik eerst proberen. Maar zowel mijn trainer als mijn dierenarts twijfelden of het wel een goede zet zou zijn. Ik hoopte dat zij mij over de streep konden trekken, maar dat konden ze dus niet. Ik was toen wel heel blij dat mijn dierenarts Jip (redelijk) goed kent. Een onbekende dierenarts had mij daar minder goed bij kunnen adviseren. Ik heb uiteindelijk dus geen implantaat laten zetten en ik merk nu (eindelijk) dat Jip volwassen is geworden. Hij heeft minder lastig van zijn hormonen en is veel beter bereikbaar voor mij. De leeftijd van 1,5 tot 3 jaar vond ik niet echt een leuke tijd, maar ik vond het wel mijn taak en verantwoordelijkheid om Jip goed door zijn puberteit heen te helpen.
Mijn andere reu is nu anderhalf jaar oud. Hij heeft vooralsnog geen last van zijn hormonen en is veel gemakkelijker dan mijn Flatcoated. Maar dat straks nog zomaar kunnen veranderen en dan moeten we weer even doorbijten. Ik vertrouw erop dat het dan ook bij hem met het volwassen worden wel weer beter zal gaan.
Mijn Flatcoated Retriever reu is nu 3,5 jaar oud en ik heb twee jaar lang getwijfeld of ik 'm zou laten castreren

Mijn andere reu is nu anderhalf jaar oud. Hij heeft vooralsnog geen last van zijn hormonen en is veel gemakkelijker dan mijn Flatcoated. Maar dat straks nog zomaar kunnen veranderen en dan moeten we weer even doorbijten. Ik vertrouw erop dat het dan ook bij hem met het volwassen worden wel weer beter zal gaan.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig betere ervaringen. Zelfs dat er binnen 24 uur tijd vrij gemaakt wordt om 70 km verderop mijn oudje aan huis in te slapen ipv op de kliniek.Jion schreef:Die van mij bleek na 10 jaar trouwe klant te zijn geweest in staat mijn spoedconsult binnen openingstijden botweg door de assistente te laten afzeggen omdat hij het ineens te druk had. Ik zat toen al anderhalf uur met een doodzieke Duende te wachten tot ik eindelijk welkom was. Uiteindelijk kon ik na wat in paniek nabellen in één van omliggende dorpen terecht, waar hij met spoed is geopereerd aan een darmverstopping.crutz schreef:Ik had niet eens rondgevraagd, mijn vaste dierenarts staat ook klaar voor spoed buiten openingstijden
Sindsdien heb ik alle loyaliteit laten varen en shop ik lustig rond wat dierenartsen betreft.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Eerlijk gezegd ga ik mee met de reacties dat dit gedrag (meestal) prima op te lossen is met zelf heel consequent zijn. Alle redenen die jij aandraagt herken ik bij de reuen die wij hebben gehad en waren voor ons geen reden om te castreren. Zoals eerde wordt gezegd is het zaak om dingen gewoon niet toe te staan. Aan de riem niet constant snuffelen of overal markeren. Als ze op een andere hond klommen werden ze eraf gehaald en als ze aanstalten maakten om dat weer te doen werden ze aangelijnd. Heel consequent volhouden en uiteindelijk hadden we honden die geen last van dat gedrag hadden en daarom dus niet hoefden te worden gecastreerd.
Mocht dat niet haalbaar voor je zijn dan zou ik, wat andere mensen ook al aanraden, eerst chemisch laten castreren om het effect van een castratie wat te kunnen inschatten.
Mocht dat niet haalbaar voor je zijn dan zou ik, wat andere mensen ook al aanraden, eerst chemisch laten castreren om het effect van een castratie wat te kunnen inschatten.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
vergeet niet dat de vacht een ramp gaat worden naar castratie. Reuen gedrag is ook niet gelijk weg (vaak gaat het snuffelen en markeren helemaal niet weg dat hoort bij een reu). het oversekst zijn gaat weg.Branka schreef:Eerlijk gezegd ga ik mee met de reacties dat dit gedrag (meestal) prima op te lossen is met zelf heel consequent zijn. Alle redenen die jij aandraagt herken ik bij de reuen die wij hebben gehad en waren voor ons geen reden om te castreren. Zoals eerde wordt gezegd is het zaak om dingen gewoon niet toe te staan. Aan de riem niet constant snuffelen of overal markeren. Als ze op een andere hond klommen werden ze eraf gehaald en als ze aanstalten maakten om dat weer te doen werden ze aangelijnd. Heel consequent volhouden en uiteindelijk hadden we honden die geen last van dat gedrag hadden en daarom dus niet hoefden te worden gecastreerd.
Let er ook op dat sommige reuen niet vriendelijker worden naar andere honden. het maakt dan niet meer echt uit er een reu of teef voor ze staat.
je schrijft ook 175 euro voor een hond van 50kg. heb je bij deze da niet de vanaf prijs gekregen? Dit lijkt meer de prijs die je betaald bij een hond tot 10kg.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Diem is met ruim 3 jaar gecastreerd ivm hyperseksueel gedrag. Ik heb zolang gewacht omdat ik ook hoopte dat zijn gedrag zou normaliseren met volwassen worden.
Achteraf had ik het een jaar eerder moeten doen.
Ja, zijn vacht is minder mooi en veel werk nu. Ja, het zal voor zijn bespiering beter zijn geweest om intact te blijven.
Nee, hij is niet lui en vadsig geworden. Ja, hij kan nog steeds prima met teven en castraat reuen. Patserige intacte reuen blijft opletten en dat is niet omdat reuen op hem willen rijden. Ze kijken wel link uit
Hij kan ook nog steeds niet bij een (hoog)loopse teef, hij probeert dan direct te dekken.
Hij snuffelt en pist nog steeds eindeloos als ik hem zijn gang zou laten gaan. Maar ik kan hem nu wél bereiken en sta niet meer aan een doof blok beton te sleuren. Hij staat ook zelden meer te droogneuken (stond ik in het park te wachten tot hij weer ingeschacht was
) De grote onrust in huis is ook weg en hij eet elke maaltijd z'n bak leeg en zijn chronische voorhuidontsteking is ook voorgoed weg.
Ik snap prima dat je hem wilt laten castreren bij hyperseksueel gedrag. Het wandelen is dan gewoon níet leuk. En je hebt je hond toch echt voor je plezier.
Wel zou ik eerst een implantaat laten zetten. Dan kan je kijken of de voordelen echt opwegen tegen de nadelen en risico's van definitief castreren.
En dan is je hond ook net even wat ouder en meer uitgezwaard voordat je definitief ingrijpt in zijn hormoonhuishouding. En wie weet, misschien toch ook weer bereikbaar als hij echt volwassen is en blijkt castreren toch niet nodig.
Achteraf had ik het een jaar eerder moeten doen.
Ja, zijn vacht is minder mooi en veel werk nu. Ja, het zal voor zijn bespiering beter zijn geweest om intact te blijven.
Nee, hij is niet lui en vadsig geworden. Ja, hij kan nog steeds prima met teven en castraat reuen. Patserige intacte reuen blijft opletten en dat is niet omdat reuen op hem willen rijden. Ze kijken wel link uit

Hij kan ook nog steeds niet bij een (hoog)loopse teef, hij probeert dan direct te dekken.
Hij snuffelt en pist nog steeds eindeloos als ik hem zijn gang zou laten gaan. Maar ik kan hem nu wél bereiken en sta niet meer aan een doof blok beton te sleuren. Hij staat ook zelden meer te droogneuken (stond ik in het park te wachten tot hij weer ingeschacht was

Ik snap prima dat je hem wilt laten castreren bij hyperseksueel gedrag. Het wandelen is dan gewoon níet leuk. En je hebt je hond toch echt voor je plezier.
Wel zou ik eerst een implantaat laten zetten. Dan kan je kijken of de voordelen echt opwegen tegen de nadelen en risico's van definitief castreren.
En dan is je hond ook net even wat ouder en meer uitgezwaard voordat je definitief ingrijpt in zijn hormoonhuishouding. En wie weet, misschien toch ook weer bereikbaar als hij echt volwassen is en blijkt castreren toch niet nodig.
-
- Zeer actief
Je bent natuurlijk eigen baas over je portemonnee, je kan vragen, hoe ze het doen en met welke middelen etc... vind het nog al een prijs verschil waar mijn portemonnee ook heel blij van zou worden. Ik zou eens een beetje rond vragen over deze kliniek!
En ik zou trouwens eerst chemisch proberen, werkt dat, dan kan t altijd nog! maar ik hoor vaak dat het niks helpt.. en de honden net zoveel energie hadden als ervoor en net zo vervelend in de loopsperiode. Maar ik zou zoals voorgaande, er niet aan beginnen, zn vacht zal drama worden, spieren kunnen verzakken, en hij kan ook incontinent worden en meer kans op andere soorten kanker.. en zn gedrag kan aanhouden.
En ik zou trouwens eerst chemisch proberen, werkt dat, dan kan t altijd nog! maar ik hoor vaak dat het niks helpt.. en de honden net zoveel energie hadden als ervoor en net zo vervelend in de loopsperiode. Maar ik zou zoals voorgaande, er niet aan beginnen, zn vacht zal drama worden, spieren kunnen verzakken, en hij kan ook incontinent worden en meer kans op andere soorten kanker.. en zn gedrag kan aanhouden.
-
- Zeer actief
In mijn wereld moet je nooit een jonge reu castreren om wat hij doet in deze periode. Het asiel zit vol met reuen van deze leeftijd. Bijna allemaal ook effe snel gecastreerd vals redmiddel. De klachten zijn druk. Oversekst. Ruzie zoeken etc. Allemaal zaken die je als baas juist moet gaan leren beheersen waarna je een gouden hond hebt. Niet meelopen? Hoe kan het dat de hond dat zelf bepaalt? Pittige gedragingen naar reuen? Waarom heeft hij die vrijheid? Teefjes verdedigen? Waarom is de hond niet weg te roepen en uit de situatie te halen? Snap je waar ik heen wil? Je hond zit in zijn meest dwarse en gemotiveerde periode van zijn leven. Jij krijgt nu de steken die je hebt laten vallen gezien het ras en zijn geslacht. Grijp die nu eens aan om de echte oplossing te vinden. Je hond laat jou nu overduidelijk zien dat hij iets anders van jou nodig heeft. Zoek zijn knoppen en gebruik de handvatten die de hond je geeft.
Hem fysiek aanpakken door hem te castreren is totaal geen weg naar succes. Je werkt helemaal niet aan waar verbetering nodig is en iemand die goed met dit soort honden is zal zeggen je hond is perfect. Jij moet ergens aan gaan werken.
Hem fysiek aanpakken door hem te castreren is totaal geen weg naar succes. Je werkt helemaal niet aan waar verbetering nodig is en iemand die goed met dit soort honden is zal zeggen je hond is perfect. Jij moet ergens aan gaan werken.