Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dove hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Dove hond

Ongelezen bericht door lucie »

Ik heb twee dove honden in een roedel van vijf. Lizzy geleidelijk doof door ouderdom, Amber heel plotseling door ziekte. Voor mij is het de grootste omschakeling :engel: de meisjes redden zich eigenlijk prima.
Maar het kàn best lastig zijn in roedelverband gewoon omdat ze niet alles doorhebben. Lizzy reageert hierdoor veel heftiger en Amber kan helemaal niet meer adequaat reageren. Ze doet vaak maar wat. Kailen en Mara gaan daar super goed mee om alleen Maverick snapt haar niet. Hij moet niet veel van Amber weten en daardoor moet ik tussen die twee wat meer bemiddelen (wel minder sinds de komst van Mara die een geweldige buffer is). Het hangt dus erg van de tolerantie van de groep af denk ik, maar in principe leren ze er snel mee om te gaan.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Kennisje van mij heeft een hond die sinds zijn geboorte doof is. Ze heeft er nog een pupcursus mee gedaan zonder het te merken. Doordat hij gewoon doorsliep als ze thuis kwamen en loslopen ook niet echt een succes was begon er een belletje te rinkelen dat er iets niet klopte.

Loslopen kan hij nu, maar ze moet zelf enorm alert zijn op evt. afleiding want dan is hij niet meer te bereiken. Hij komt als ze hem `roept` maar moet dat dan wel zien natuurlijk Met andere honden gaat hij eigenlijk altijd goed om. Ik denk inderdaad dat lichaamstaal bij honden belangrijker is dan een grom (opgetrokken lippen zien ze wel) Alleen recent kreeg hij ruzie met mijn reu om een stokje. Dat was wel vervelend omdat uit elkaar brullen niet ging. Hij moest echt fysiek gepakt worden om de ruzie te stoppen wat eigenlijk de boel weer verder opjutte.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ranetje heeft er ooit een boekje over geschreven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een dove hond houdt zich over het algemeen prima staande in een roedel.

Wij hebben er veel meer moeite mee dan honden onderling :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”