Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aan welke hondencursus heb je echt wat gehad?
Moderator: moderatorteam
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Re: Aan welke hondencursus heb je echt wat gehad?
Waalwijk ziet er wel goed uit, dat is ook aan te rijden.
Overigens helemaal waar wat er door meerdere mensen geschreven wordt: hier op het forum lees/leer ik ook ontzettend veel. Ik schrijf niet heel fanatiek mee, maar als ik iets wil weten ga ik meestal hierheen om met de zoekfunctie van alles uit te pluizen.
Overigens helemaal waar wat er door meerdere mensen geschreven wordt: hier op het forum lees/leer ik ook ontzettend veel. Ik schrijf niet heel fanatiek mee, maar als ik iets wil weten ga ik meestal hierheen om met de zoekfunctie van alles uit te pluizen.
-
- Zeer actief
Ik heb met Manu pas een cursus gedaan toen hij al 1,5 was. We hadden het gezellig samen, maar hij kon niet los van de riem want hij liet mij meteen als een stipje achter. Stond ik met een hoge toon, licht gepikeerd die hond te roepen terwijl ik eigenlijk huilend naar huis wilde.
In twee cursussen gehoorzaamheid heb ik ontzettend veel geleerd. De instructrice begon over clickeren en ik heb haar meteen gezegd dat lekkers niet werkt bij mijn hond.
Ze was streng voor me, want die momenten waarbij ik weer dacht dat het niks zou worden, mocht ik niet meer hebben. "We gaan alleen maar doen en nooit proberen".
Ze heeft me geleerd hoe Manu in elkaar steekt, dat een blije ik zijn grootste beloning is en dat hij clickeren ontzettend leuk en een waardevolle beloning vindt.
Hoe ik met een positieve benadering maar vooral consequenter voor mezelf een heel leuke hond kan hebben die graag naar me luistert.
Tijdens de tweede cursus was hij het braafste jongetje van de klas
Helaas stopte ze nadat ik mijn cursussen af had gerond. Anders had ik wel meer gedaan bij haar. Ik heb er ontzettend veel aan gehad en zij is echt mijn held geweest bij een hond als Manu. Dankzij haar loopt mijn hond op zoveel plaatsen los en kan ik hem in heel veel situaties wegroepen.
Dus ja, zeker waardevol
In twee cursussen gehoorzaamheid heb ik ontzettend veel geleerd. De instructrice begon over clickeren en ik heb haar meteen gezegd dat lekkers niet werkt bij mijn hond.
Ze was streng voor me, want die momenten waarbij ik weer dacht dat het niks zou worden, mocht ik niet meer hebben. "We gaan alleen maar doen en nooit proberen".
Ze heeft me geleerd hoe Manu in elkaar steekt, dat een blije ik zijn grootste beloning is en dat hij clickeren ontzettend leuk en een waardevolle beloning vindt.
Hoe ik met een positieve benadering maar vooral consequenter voor mezelf een heel leuke hond kan hebben die graag naar me luistert.
Tijdens de tweede cursus was hij het braafste jongetje van de klas

Helaas stopte ze nadat ik mijn cursussen af had gerond. Anders had ik wel meer gedaan bij haar. Ik heb er ontzettend veel aan gehad en zij is echt mijn held geweest bij een hond als Manu. Dankzij haar loopt mijn hond op zoveel plaatsen los en kan ik hem in heel veel situaties wegroepen.
Dus ja, zeker waardevol

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
De allereerste cursus met 8 weken bij de dierenbescherming, welpencursus. Binnen in een kas, alleen honden van 8 tot 12 weken en er werden nuttige dingen aangeleerd. Het was meer een bazen- dan hondencursus. Hoe leer je wandelen, aandacht krijgen en vasthouden, borstelen, betasten en dat soort dingen aan. Gebruik die handigheidjes 30 jaar later nog steeds.
De gehoorzaamheidscursus met Lexie was ook erg leerzaam. De wijze woorden” heb vertrouwen in je hond en in jezelf” spelen nog heel vaak in mijn achterhoofd. Van die trainer erg veel geleerd en het was jammer dat hij stopte.
De gehoorzaamheidscursus met Lexie was ook erg leerzaam. De wijze woorden” heb vertrouwen in je hond en in jezelf” spelen nog heel vaak in mijn achterhoofd. Van die trainer erg veel geleerd en het was jammer dat hij stopte.
Groetjes, Terry
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik denk dat ik bij alle cursussen wel iets heb opgestoken wat ik kon of nu kan gebruiken. Maar het meeste heb ik geleerd bij de BAT training met Triss. Niet omdat Triss dat nu zo hard nodig had, maar je leert daar toch wel heel veel over hondengedrag en de signalen ect, en goed naar je hond en ook andere honden kijken. Ik heb mijn man ook mee laten doen omdat juist hij het meeste met Triss loopt en het ook voor hem goed was. Ook hij heeft veel geleerd daar (hij was geen hondenmens)
Nu doe ik nog agility met Triss. We zijn er allebei niet heel erg goed in, maar ook ik ben van mening dat samen iets doen de band verbeterd met je hond. En soms denk ik dat we toch nog wel ergens komen, om de volgende keer van schaamte onder de grasmat te willen kruipen omdat mevr echt, echt, echt niet met haar poezelige pootjes in het natte gras wil lopen.
Nu doe ik nog agility met Triss. We zijn er allebei niet heel erg goed in, maar ook ik ben van mening dat samen iets doen de band verbeterd met je hond. En soms denk ik dat we toch nog wel ergens komen, om de volgende keer van schaamte onder de grasmat te willen kruipen omdat mevr echt, echt, echt niet met haar poezelige pootjes in het natte gras wil lopen.

Groetjes Marja
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Oké, ik heb deze week een proefles mee gedaan ergens en ik heb er zo mijn bedenkingen bij.
Bij de aanschaf van een pup/hond gelden allerlei do's and don'ts, maar hoe zit dat bij cursussen?
Nog een vraag dus: wat zijn (voor jou/jouw hond) de basisvoorwaarden voor een goede cursus?
Bij de aanschaf van een pup/hond gelden allerlei do's and don'ts, maar hoe zit dat bij cursussen?
Nog een vraag dus: wat zijn (voor jou/jouw hond) de basisvoorwaarden voor een goede cursus?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja dat is toch erg persoonlijk gok ik... ik heb niks met alleen maar positief trainen bijv en zou dus snel rechtsomkeert maken maar een ander zweert erbij....Marlett schreef:Oké, ik heb deze week een proefles mee gedaan ergens en ik heb er zo mijn bedenkingen bij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is heel persoonlijk.Marlett schreef:Oké, ik heb deze week een proefles mee gedaan ergens en ik heb er zo mijn bedenkingen bij.
Dus je zult tegengestelde berichten daarover krijgen

Basis:
Een train(st)er die duidelijk en consequent is en de cursis helpt duidelijk en consequent te zijn.
Die de lessen goed opbouwt en waar nooit wordt gezegd ……….. "op die leeftijd moet hij dat toch kunnen"
Een kleine groep cursisten waar overzicht over te houden is.
Geen onderling speeluurtje voor de pups.
Bij voorkeur belonen met lekkers om oefeningen aan te leren.
-
- Zeer actief
Ik heb veel geleerd bij de IPO trainingen, en dan het "volledige pakket". Maar niet alleen bij 1 club en van bepaalde personen maar ook van meerdere mensen die ook elders trainden.malinois schreef:Tja dat is toch erg persoonlijk gok ik... ik heb niks met alleen maar positief trainen bijv en zou dus snel rechtsomkeert maken maar een ander zweert erbij....Marlett schreef:Oké, ik heb deze week een proefles mee gedaan ergens en ik heb er zo mijn bedenkingen bij.
Ik ben toen ik volwassen hond kreeg ook eens elders gaan kijken, en met wat ik elders had geleerd en vanuit mijn eigen gevoel dacht ik ..

Ik ben ook eens meegegaan naar een pup/hondentraining in de buurt met een wat kleiner hondje en toen stond ik ook

De persoon waar ik mee was vond het super training.. ik stond alleen maar te kijken en zag van alles waarvan ik dacht.. doe normaal het zijn pups! Dan oordeelt men her en der nogal over de trainingen met herders in de IPO of KNPV maar wat ik daar zag... no way dat ik daar zou gaan beginnen met een pup.
En idem trouwens bij een buurtclub, de kleine honden mochten alles doen wat God verboden had en de groteren die meer risico vormden kregen een ketting naar de kop toegesmeten, of moesten zich laten berijden want ze moesten uit zichzelf van zich af leren bijten

Je moet ook daar gaan trainen waar je je goed bij voelt, kritische tips zijn altijd goed. Maar ze moeten niet ineens zelf gaan bedenken hoe ze jouw hond gaan opvoeden.
En een manier van trainen moet je passen. Ik heb ooit op een hondendag meegedaan met een workshop die behoorlijk vanuit het positieve ging, en daar is niets mis mee, mijn hond had dat niet zo in zich, en ik had er het geduld niet voor om te wachten tot ze eindelijk eens naar mij ging kijken zonder dat ik geluidjes maakte

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Behoorlijk positief vind ik ook prima hoor maar alleen maar positief daar kan ik niks mee. Zelfs ik train voornl positief maar onder een stukje correctie kom je niet uit in mijn sport met dat type hond. En nee is daarbij ook een correctie bijv.blondie schreef:Ik heb veel geleerd bij de IPO trainingen, en dan het "volledige pakket". Maar niet alleen bij 1 club en van bepaalde personen maar ook van meerdere mensen die ook elders trainden.malinois schreef:Tja dat is toch erg persoonlijk gok ik... ik heb niks met alleen maar positief trainen bijv en zou dus snel rechtsomkeert maken maar een ander zweert erbij....Marlett schreef:Oké, ik heb deze week een proefles mee gedaan ergens en ik heb er zo mijn bedenkingen bij.
Ik ben toen ik volwassen hond kreeg ook eens elders gaan kijken, en met wat ik elders had geleerd en vanuit mijn eigen gevoel dacht ik ..eh nee, dit flik je niet bij mijn hond/op deze manier gaan we dit niet af/aanleren.
Ik ben ook eens meegegaan naar een pup/hondentraining in de buurt met een wat kleiner hondje en toen stond ik ook![]()
De persoon waar ik mee was vond het super training.. ik stond alleen maar te kijken en zag van alles waarvan ik dacht.. doe normaal het zijn pups! Dan oordeelt men her en der nogal over de trainingen met herders in de IPO of KNPV maar wat ik daar zag... no way dat ik daar zou gaan beginnen met een pup.
En idem trouwens bij een buurtclub, de kleine honden mochten alles doen wat God verboden had en de groteren die meer risico vormden kregen een ketting naar de kop toegesmeten, of moesten zich laten berijden want ze moesten uit zichzelf van zich af leren bijtennou dikke doei.
Je moet ook daar gaan trainen waar je je goed bij voelt, kritische tips zijn altijd goed. Maar ze moeten niet ineens zelf gaan bedenken hoe ze jouw hond gaan opvoeden.
En een manier van trainen moet je passen. Ik heb ooit op een hondendag meegedaan met een workshop die behoorlijk vanuit het positieve ging, en daar is niets mis mee, mijn hond had dat niet zo in zich, en ik had er het geduld niet voor om te wachten tot ze eindelijk eens naar mij ging kijken zonder dat ik geluidjes maaktedat ze ook nog eens uitviel naar een pup die uitbrak maakte het er ook niet gezellig op.. want dág positiviteit van mijn kant.. ik vond daar wat van..
Ik geef puppycursus en nu noodgedwingen wegens ziekte ook volwassen honden maar die laat ik ook voornl positief trainen. En dat zijn sommigen niet gewend en dan gaat er best een wereld open... maar helemaal gaat simpelweg niet.
Ik heb ook bij diverse clubs getraind en al die instructeurs waren verschillend qua methodes maar toch leer je in de jaren je eigen idee er op na te houden. Waar ik niet achter sta doe ik niet overigens dan werkt t toch niet.
Ik had t er laatst nog over dat ik eigenlijk nog veel heb getraind in de ouderwetse tijd maar er nu een compleet andere manier van trainen op na houdt.
Ik heb met de dober destijds bij de kc gehoorzaamheid gedaan... tja dat was ook alleen positief... hij wilde alleen zn bal niet lossen dat moest ik maar ruilen. Ik lieg niet heb de hele les met een rookworst in mn hand gestaan maar dat kon zn bal niet overtreffen dus niet los natuurlijk... dus een tik gegeven op zn neus, bal los en ik mocht niet meer komen... dus ik ben daar niet geschikt voor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik heb heel veel gedaan met Rex, maar ik heb er vooral iets aan gehad in die zin dat mijn hond het gewoon heel leuk vindt om nieuwe dingen te leren. En het voordeel van een cursus, maar dat is voor mij en niet voor hem, is dat degene die de cursus geeft mij kan vertellen wat ik niet handig doe én nog een paar andere manieren kan aandragen om iets aan te pakken wanneer iets niet lukt. Ik weet vrij zeker dat ik alles wat Rex kan hem ook zonder cursus had kunnen leren, maar dat is dan weer dankzij hemzelf (dingen leren = leuk), maar ikzelf vond het hebben van een spiegel en klankbord wel prettig. Ik ben uiteindelijk ook met hem gestopt met GG omdat we heel snel alle cursussen doorgingen en dus snel op examen/wedstrijd-niveau kwamen. Dat wilde ik niet en vond ik overbodig, dus toen zijn we overgestapt op sport en spel dingen (behendigheid, flyball). Nu doe ik niets meer qua cursus, maar als ik nog een keer iets leuks tegenkom kan het best zijn dat ik ons inschrijf.
Overigens denk ik dat je vooral moet kijken naar wat bij jou en je hond past. Net als Malinois kan ik niet zo veel met 100% positieve cursussen. Degenen die ik gevolgd heb waren overwegend positief, maar ik wil wel gewoon 'nee' kunnen zeggen tegen mijn hond, zonder de cursusleider meteen overspannen te hebben. Of 'nee' kunnen brúllen als zijn gedrag buiten proportie is. Maar daar staat tegenover dat Rex dat ook prima kan hebben. Mijn zwanger heeft een hond die trillend in een hoekje zit als je er alleen al aan denkt om hem streng toe te spreken, terwijl Rex mijn nee's echt prima kan verwerken. Oók als ik ze eens brul. Dus: kijk naar wat bij je hond past. En bij jezelf, ook niet onbelangrijk.
Overigens denk ik dat je vooral moet kijken naar wat bij jou en je hond past. Net als Malinois kan ik niet zo veel met 100% positieve cursussen. Degenen die ik gevolgd heb waren overwegend positief, maar ik wil wel gewoon 'nee' kunnen zeggen tegen mijn hond, zonder de cursusleider meteen overspannen te hebben. Of 'nee' kunnen brúllen als zijn gedrag buiten proportie is. Maar daar staat tegenover dat Rex dat ook prima kan hebben. Mijn zwanger heeft een hond die trillend in een hoekje zit als je er alleen al aan denkt om hem streng toe te spreken, terwijl Rex mijn nee's echt prima kan verwerken. Oók als ik ze eens brul. Dus: kijk naar wat bij je hond past. En bij jezelf, ook niet onbelangrijk.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb met al mijn pups een pupcursus gevolgd en ook nog cursussen daarna.
Nu hebben we onze 5e border collie in huis, een pup van 12 weken. Opvoeden gaat heel makkelijk, inmiddels genieg ervaring. Maar ik vind het zelf gewoon leuk om te trainen.
Ik volg nu met de pup lessen bij Karin Roelofsma, ik ga ook met de pup naar een pupcursus.
Van Karin heb ik heel erg veel geleerd, dus die lessen blijf ik volgen. Ook met mijn andere honden. O.a. CU training (control unleashed)
Ik heb al vaker balans trainingen gedaan, speurcursussen, etc
Verder krijg ik les in schapendrijftraining, dat ik weer toepas met mijn honden bij mijn eigen schapen
Nu hebben we onze 5e border collie in huis, een pup van 12 weken. Opvoeden gaat heel makkelijk, inmiddels genieg ervaring. Maar ik vind het zelf gewoon leuk om te trainen.
Ik volg nu met de pup lessen bij Karin Roelofsma, ik ga ook met de pup naar een pupcursus.
Van Karin heb ik heel erg veel geleerd, dus die lessen blijf ik volgen. Ook met mijn andere honden. O.a. CU training (control unleashed)
Ik heb al vaker balans trainingen gedaan, speurcursussen, etc
Verder krijg ik les in schapendrijftraining, dat ik weer toepas met mijn honden bij mijn eigen schapen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij zijn nu met Dex bij een andere hondenschool begonnen. Bij de oude school zouden we nu van een ander les krijgen en veel te grote groep. Alles los van Rottweilers en bullmastiffs tot chihuahuas en de sport en spel toestellen ook niet echt afgestemd dus daar zag ik geen lol meer in. Nu doen we hoopers in een kleine gemengde groep. Gister eerste les gehad Dex deed het super. Met Saartje nog geen cursus gedaan als pup vond ze het denk ook echt niet leuk maar toch zou ik wat willen doen met haar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
BAT, de manier van naar honden kijken vind ik echt mega bijzonder en nuttig. De training bij Crutz doet Laicka en mij heel erg goed, vooral het nieuwe dingen leren en samenwerken spreek me ontzettend aan
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb met al mijn honden puppy, basis 1 , 2 en gehoorzame hond gedaan. Om ze een uurtje 1 op 1 aandacht te geven en omdat ik het erg leuk vind. Wel ben ik weleens gewisseld van vereniging omdat de ene nu wat beter bij je past dan de ander. Ook heb ik behendigheid, doggydance en schapen drijven gedaan. Het is gezellig en leuk! Naar andere kijken Leer je ook veel. Jammer genoeg heb ik nu niet zo heel veel tijd meer.