Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allergie-test?
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Allergie-test?
Keetje heeft vorig jaar 2x een hotspot gehad en 2x oorontsteking (2× getest en 2x van een gist met allen een ontstoken oorschelp en begin van de gehoorgang). Gisteren was ik haar vacht aan het controleren en toen zag ik dat haar oor weer wat rood was een ook een beetje rook. Dus vandaag toch maar naar de da geweest. Wederom een ontstoken oorschelp en het leek weer op een gist. De dierenarts gaf aan dat ze zou adviseren een allergie test te doen omdat deze ontstekeningen vaak een allergie ten grondslag hebben liggen. De vorige x dat Keetje een oorontsteking had was meer dan een jaar geleden. Ik neig dus naar alleen de behandeling van het oor en nog geen allergietest. Wat zouden jullie doen?
- kipo
- Zeer actief
Re: Allergie-test?
Je dierenarts heeft gelijk dat er vaak een allergie onder zit, maar als de klachten zich beperken tot 1 a 2 x per jaar, zou ik daar verder niets mee doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Met een jaar tussentijd zou ik op dit moment alleen behandelen en nog niet testen.
Kan je voor jezelf nagaan wat hij kort geleden heeft gegeten e.d. anders dan wat hij het afgelopen jaar heeft gegeten?
Schrijf vanaf nu elke dag op wat je hem geeft.
Mocht het weer een tijd wegblijven dan kan je misschien aan de hand van je "dagboek" zien wat de oorzaak is?
Kan je voor jezelf nagaan wat hij kort geleden heeft gegeten e.d. anders dan wat hij het afgelopen jaar heeft gegeten?
Mocht het weer een tijd wegblijven dan kan je misschien aan de hand van je "dagboek" zien wat de oorzaak is?
-
- Vaste gebruiker
Mee eens met de voorgangers.
Overigens vind ik de allergietesten nu ook weer niet zo nauwkeurig, heb nu toch al vaker gezien en meegemaakt dat er van alles uit zo'n test komt, terwijl de hond in kwestie daar helemaal niet allergisch voor is.
Overigens vind ik de allergietesten nu ook weer niet zo nauwkeurig, heb nu toch al vaker gezien en meegemaakt dat er van alles uit zo'n test komt, terwijl de hond in kwestie daar helemaal niet allergisch voor is.
- Miezemuis
- Zeer actief
Vorig jaar was het om met het warme weer. Keetje koelt graag af dis ik dacht zelf eigenlijk dat het van een prutsloot kwam.ranetje schreef:Met een jaar tussentijd zou ik op dit moment alleen behandelen en nog niet testen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Dan zou ik eerder voor een oorreiniger kiezen. En gewoon na het afkoelen even d'r oren reinigen.Miezemuis schreef:Vorig jaar was het om met het warme weer. Keetje koelt graag af dis ik dacht zelf eigenlijk dat het van een prutsloot kwam.ranetje schreef:Met een jaar tussentijd zou ik op dit moment alleen behandelen en nog niet testen.
Een broer van Yara heeft dat ook regelmatig nodig, ik kan navragen wat hij krijgt?

-
- Zeer actief
ik persoonlijk zou wel de allergie test doen, dan weet je wat, misschien zijn er nog meer dingen aan de hand waar je niet echt erg in hebt en kun je met een simpele aanpassing dat soort dingen voorkomen, maar dat is mijn persoonlijke inzicht
.. en wat ik zou doen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat voor allergietest wil hij gaan doen?
Bij gisten is voeding vaak de oorzaak, mogelijk kan je daar eens wat in aanpassen of bijhouden wanneer je reactie ziet
Bij gisten is voeding vaak de oorzaak, mogelijk kan je daar eens wat in aanpassen of bijhouden wanneer je reactie ziet
- Miezemuis
- Zeer actief
Mijn da zei juist dat ze op pollen enzo wilde testen. Voeding vond ze wat minder aannemelijk. Nu eten mijn honden sowieso graanvrij en is tegenwoordig vooral Keetje en ontzettend kieskeurige eter. Dus ik ben al blij als er überhaupt iets in gaat.jome schreef:Wat voor allergietest wil hij gaan doen?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Een allergie test moet bestaan uit een bloed onderzoek en huid test. Alleen bloed zegt helaas niets.
Ik zou ook voor oren behandelen als er verder geen klachten zijn.
Ik zou ook voor oren behandelen als er verder geen klachten zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ok, het is voor mij nieuw dat gisten in het oor door een pollen allergie zouden kunnen komenMiezemuis schreef:Mijn da zei juist dat ze op pollen enzo wilde testen. Voeding vond ze wat minder aannemelijk. Nu eten mijn honden sowieso graanvrij en is tegenwoordig vooral Keetje en ontzettend kieskeurige eter. Dus ik ben al blij als er überhaupt iets in gaat.jome schreef:Wat voor allergietest wil hij gaan doen?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Nee juist een veel te goede weerstand, het lijf reageert ook op normale dingen.Heavy schreef:Een hond met Atopie en of voedselallergie heeft vaak minder weerstand en dus ook meer kans op een oorontsteking door gist,mijten ,bacteriën
Dus dat er ook aan pollen en voedingsallergie wordt gedacht is niet zo vreemd
Zijn het trouwens beide oren of als het 1 oor is telkens hetzelfde oor?

-
- Zeer actief
dat heeft niet te maken met een te goede weerstand, dat is een afwijking, vaak veroorzaakt door ontstekingen, die het weefsel veranderen zodat t niet meer herkend wordt en dus lichaamsvreemd voor het immuunsysteemPemba schreef:Nee juist een veel te goede weerstand, het lijf reageert ook op normale dingen.Heavy schreef:Een hond met Atopie en of voedselallergie heeft vaak minder weerstand en dus ook meer kans op een oorontsteking door gist,mijten ,bacteriën
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Oh dan zal de dermatoloog het wel fout hebben.S@ndr@ schreef:dat heeft niet te maken met een te goede weerstand, dat is een afwijking, vaak veroorzaakt door ontstekingen, die het weefsel veranderen zodat t niet meer herkend wordt en dus lichaamsvreemd voor het immuunsysteemPemba schreef:Nee juist een veel te goede weerstand, het lijf reageert ook op normale dingen.Heavy schreef:Een hond met Atopie en of voedselallergie heeft vaak minder weerstand en dus ook meer kans op een oorontsteking door gist,mijten ,bacteriën

- Miezemuis
- Zeer actief
Het is 1 oor (schelp). Ik weet eigenlijk niet of het steeds hetzelfde oor is. Ik ga iig opschrijven dat het nu het linkeroor is dan kan ik het bijhouden.Heavy schreef:Een hond met Atopie en of voedselallergie heeft vaak minder weerstand en dus ook meer kans op een oorontsteking door gist,mijten ,bacteriën