Als mijn partner naar de bank komt gromt hij als hij bij me ligt. Maar hij doet niks. Dan zegt mijn partner hou op! en dan aait hij hem en dan is Guus poeslief.
Als Bas naar de bank komt gromt hij ook. En gisteren deed mijn partner voor de grap een sla-beweging naar me omdat ik een hele vuile opmerking grapte. Guus sprong omhoog en begon keihard te grommen en te blaffen. Wederom aaien en alles was prima. Hij meent er niks van. Dus ik dacht even testen. Wilde mijn partner een tik geven op zijn arm. En Guus sprong meteen weer op woest grommend en happend naar me. Wij mogen elkaar niet slaan. Dan flipt hij.
Wat is dat nu weer en hoe weet die hond wat een mepbeweging betekent? Wij slaan elkaar nooit en hebben een heel vredelievend huishouden. Dus hij moet dat ergens anders opgepikt hebben.
Ik corrigeer tegenwoordig het gegrom en opspringen als mijn partner terug komt van de wc of bij me op de bank wil zitten. Het betekent echt niks. Hij doet niks en bij aaien gaat hij helemaal speels en onderdanig lief doen dus het is echt niks. Maar het lijkt wel wat.

Corrigeren als een "hou op zeg!"en dan een hand over zijn snoet en ogen waarna hij kalm is en stopt.
Zouden jullie dit serieuzer zien of ook gewoon iets zeggen en gezien het gebrek aan ernst er niet teveel waarde aan hechten?
Bas neemt het totaal niet serieus. Als ze naar de bank loopt en Guus begint flink te grommen loopt ze gewoon door en gaat ze naast hem liggen. Dat vindt hij ook helemaal prima en hij is ook wel echt een enorme brompot van zichzelf.