Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op schoot liggen nog aan te leren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bunchy
Vaste gebruiker

op schoot liggen nog aan te leren?

Ongelezen bericht door bunchy »

We hebben sinds drie wk een herplaatsertje. Een geweldig gezellig lief en ontspannen hondje.
Het is een Jack Russel-boomertje. 6,5 maand oud.

Als ik hem op mijn schoot til om lekker te knuffelen en lekker rustig te liggen duurt dit max 3 seconden en dan springt hij ervan af. Het lijkt me zo heerlijk om met hem te kunnen knuffelen en dat hij bij me komt liggen op schoot. Op de bank mag hij niet..

Kan dit nog komen? Is dit aan te leren of accepteren dat het geen schoothondje is?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: op schoot liggen nog aan te leren?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, hij is 6,5 maand, dan heeft hij denk ik meer zin om samen te spelen dan in knuffelen?
Mila, mijn collie, vond daar op die leeftijd ook niets aan en had er totaal geen geduld voor, die wilde alleen maar spelen. Nu vindt ze het wel fijn, bij tijd en wijle, maar een echte knuffelhond is het niet. Mijn andere drie honden wel.
Het kan dus zeker nog wat veranderen als de hond wat ouder en rustiger wordt, maar sommige honden houden gewoon niet zo van knuffelen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
bunchy schreef: Het lijkt me zo heerlijk om met hem te kunnen knuffelen en dat hij bij me komt liggen op schoot. Op de bank mag hij niet..
Doe dan maar wel op de bank mogen. Voor veel honden is op schoot liggen domweg te warm. Ik vind het zelf ook onprettig want het beperkt me in mijn bewegingsvrijgheid. Maar gezellig tegen je aan snurken is vaak wel da bomb.
Of je zet een mandje op de bank, waar hij in mag. Dat hebben we hier. Op de grond hebben we ook een paar mandjes, dus kan ze kiezen.
Maar op de bank een mandje, dat spaart de bank :engel: En het mandje zit lekkerder dan kaal op de bank, dus iedereen tevreden :lol1:
Oh en het mandje kan ook tegen ja aan,zo'n stoffen, en dan ligt Luca ook tegen o s aan, kopje tegen je been/schoot :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Óf misschien houdt hondlief niet van knuffelen en op schoot liggen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Echt op schoot liggen doen ze hier maar heel sporadisch. Wel bij me op de bank.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier liggen ze ook veel liever tegen mij aan dan op schoot. Even op schoot willen ze best, maar al snel is dat te warm
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

mosquito1980 schreef:Óf misschien houdt hondlief niet van knuffelen en op schoot liggen :wink:
Inderdaad. Kaatje van de andere hoek moet daar niets van hebben, die gaat zitten doen alsof je d'r vermoord. Je hebt zelden zoiets aanstellerigs gezien :hmmm:
AfbeeldingAfbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Volgens mij kan je dan beter een kat er bij nemen voor het op schoot knuffelen. :mann:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dit is veel fijner dan op schoot
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier wilde alleen de rottweiler op schoot. De schoothonden (6.3, 10.5 en 10.5kg) alledrie echt niet. Wel je aan liggen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

op de bank mag ze niet, maar
Lana onze rottweiler zou het liefst de hele dag op schoot willen liggen, helaas
dus ga ik als ik even lekker met haar wil knuffelen, gewoon bij haar op het vloerkleed liggen, vindt ze helemaal geweldig.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Vaak komt het als ze wat ouder worden wel... en soms ook niet :mrgreen:

Cash is nu anderhalf en die had echt nooit tijd om te knuffelen, alleen maar actie, spelen, bijten..
Slapen deed ze in haar uppie.
Nu wil ze wel heel graag knuffelen maar ze vind het nog steeds ook een beetje lastig, ze kan het ook gewoon echt niet, het ziet er niet uit als ze haar knuffels komt halen, rare geluiden, moeilijk gezicht, poten slaan enz. :LOL:
Ze ligt nu wel altijd waar ik ben en als het wat frisser is lekker bij ons op de bank en knuffelen gaat steeds beter.

Sue is alleen maar liefde en knuffels en schoot.
Al vanaf pup :I:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Keetje is een echte schoothond, die wil altijd op je liggen. Als ei niet met haar hele lijf mag dan toch iig met een pootje of een hoofd. Lizzie wil altijd bij je liggen maar niet tegen je aan of op je.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

bram en thijs schreef:
mosquito1980 schreef:Óf misschien houdt hondlief niet van knuffelen en op schoot liggen :wink:
Inderdaad. Kaatje van de andere hoek moet daar niets van hebben, die gaat zitten doen alsof je d'r vermoord. Je hebt zelden zoiets aanstellerigs gezien :hmmm:
Layla moet er ook echt echt echt niks van hebben, tenzij ze iets van me wil :LOL: het eten weer op tafel staat, of naar buiten of zo. Ze wil nog wil regelmatig op dezelfde bank komen liggen, maar dat is het dan wel.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Jeannettebo schreef: Layla moet er ook echt echt echt niks van hebben, tenzij ze iets van me wil :LOL: het eten weer op tafel staat, of naar buiten of zo. Ze wil nog wil regelmatig op dezelfde bank komen liggen, maar dat is het dan wel.
Kaatje wil alleen, alleen op de bank. En als je staat dan wil ze aan alle kanten knuffelen en lebberen maar oh wee als je gaat zitten :hmmm: :hmmm: :hmmm: Kaatje is nu hoogbejaard en ze was laatst onderin de auto gevallen dus Buuf was uit bescherming naast haar op de achterbank gaan zitten. Ze kijkt dan (zonder de rare tekst!) zo en ze buigt ook zo weg

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Als Layla op de bank ligt een je gaat erbij zitten. Gaat ze vaak direct weg, al wil ze uiteindelijk soms wel eens terugkomen, wel in de andere, uiterste hoek
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

malinois schreef:Echt op schoot liggen doen ze hier maar heel sporadisch. Wel bij me op de bank.
hier hetzelfde. Blij toe :D Karel ligt wel graag met zijn kop op schoot, das al bijna een gezelschapshondje op zich ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De kleintjes zijn echte schoothondjes. In m'n nek of op m'n hoofd is ook goed. :I: Vind het zo gezellig.

Sjaak was er heel laat mee, die had er als pup de rust niet (lang) voor.
Zusje wel. Die slaapt sinds ze hier is lekker op bed tegen me aan en komt overdag vaak bij me liggen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex is ook niet echt een schoothondje. Die houd het nu wel iets langer vol. Maar met 6 maanden Pff dan wou die lekker trekken een touwen. Saartje was van pup af aan schoothondje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy ligt liever bij me of tegen me aan. Ik weet ook wel waarom want ik heb heen rust in mijn donder en loop altijd wel wat te wiebelen. Bij de baas gaat ze wel volledig op schoot.

Droef komt dan weer wel graag bij me op schoot(tenzij het te warm is) maar die weegt wat meer en als hij zich eenmaal geïnstalleerd heeft kan ik ook echt niks meer. :LOL:
Zo gaat het ook met slapen. Izzy bij de baas en Droef tussen ons in aan mijn kant.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta is ook geen schootzitter, Ziggy af en toe als ie in de stemming zit maar het liefste liggen ze naast me, Ras met zijn kop op mijn schoot en Ziggy als ie lekker op zijn rug ligt en ik zijn buik moet kriebelen.
Als het om je bank te sparen is kun je ook een deken op de bank leggen en hem leren dat ie daar wél op mag.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Moby wilde toen hij hier even was, steeds op schoot. Klein hondje overigens en hij had daar echt behoefte aan. 'S ochtends en 's avonds lag hij dan lekker veilig te snurken.
Nu wil hij nog wel op schoot (het past alleen niet zo goed meer), maar meestal om te kijken of hij nog iets interessants kan meepikken, waar hij normaal gesproken niet bij kan :lol1:
En ook wil hij soms even op schoot, als hij het allemaal een beetje eng vindt als ik ergens anders met hem ben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frootje schreef: Ik ben het overigens ook wel eens met wat al gezegd is. Het kan natuurlijk op latere leeftijd ook prima nog veranderen. Niet alle pups zijn geduldig. :F:
Met sjaak was ik een beetje teleurgesteld. Hij was de "vervanger" van mijn schootstafford.
Haar bijnaam was de sticker. Zelfs aan me vastgebonden in een doek bleef ze met haar 20 kilo gewoon lekker slapen :mann:
Toen ze dood ging was het net of er een lichaamsdeel geamputeerd was, zo zat ze aan me vastgeplakt.
Dat gewicht was niet handig, dus ik moest zo'n prul om daar de hele dag mee te tutten en slepen.
:mrgreen: Het prul was alleen meer stafford dan gedacht, die stond de hele dag aan. Drúk! Wel op een lollige manier.
Rond een jaar sloeg het om. Zo'n sticker als charlie is hij niet, maar hij komt wel vaak lekker bij me liggen. In m'n armen met z'n kopje in m'n nek voor een dut.
Zus is nu al echt een tuthondje :D Sowieso een contactligger van jewelste, vanaf dag 1.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frootje schreef:Ach. Sommige honden vinden knuffelen en schootliggen ook überhaupt niet fijn natuurlijk. Saar hield er niet zo van, die moest ik inderdaad in de houdgreep nemen. Froo doet het wel graag, de ene keer blijft ze een uur liggen en valt ze in slaap en de andere keer is ze binnen een kwartier weer weg. Hangt er vaak ook van af hoe warm het is inderdaad. Tegen me aan liggen of in de buurt liggen is inderdaad wel altijd een hit.

Ik geloof niet echt dat dit iets is dat je aan kunt leren. Nou ja, je kunt het denk ik wel aanleren, maar ik weet niet of ik er zin in zou hebben om mijn hond te verplichten op schoot te slapen als hij daar zelf niet zoveel zin in heeft. Het is toch leuker als het wederzijds is. :tongue: Sommige honden vinden het gewoon fijner dan andere honden. Ik zou hem trouwens op de bank laten, maar goed, ik vind het ook gewoon gezellig om een pluizenbolletje tegen me aan te hebben slapen als ik ‘s avonds tv kijk. :engel:

Ik ben het overigens ook wel eens met wat al gezegd is. Het kan natuurlijk op latere leeftijd ook prima nog veranderen. Niet alle pups zijn geduldig. :F:
Ik zou mijn hond ook nooit tot zoiets verplichten en bovendien is mijn schoot meestal al bezet door de katten ;-)
Mila is geen knuffelhond, maar wel een echte contactligger. Dat gefrunnik de hele tijd hoeft voor haar gewoon niet zo, alleen als ze er zelf zin in heeft, maar ze komt wel altijd lekker tegen me aan liggen. Als ze bang of gestrest is, wil ze wel altijd op schoot kruipen.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Mijn honden liggen nooit op schoot. De enige die heel af en toe op schoot wil liggen is ons joekel haha. En Mr. Sam af en toe. Isa wil het absoluut niet.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hoe meer je het afdwingt hoe minder leuk lijkt me.

Ik heb het nooit afgedwongen, mijn hond wou toen ze jong was ook absoluut niet op schoot.
Wel in de buurt, niet op schoot.

Nu ze ouder is soms wel, maar nooit echt heel lang. Zo fijn is die houding niet voor haar.

Ze kruipt tegenwoordig wel heel graag tegen me aan, of net haar kop op mijn knie bijvoorbeeld.

Maar niet op de bank mogen maar dan wel vastgehouden worden op schoot lijkt mij een wat onhandige combi.

Geef de hond de vrijheid om zelf te kiezen om bij je te kruipen (dus op de bank toestaan)

Of laat dat hele schootgebeuren zitten tot hij ooit zelf aangeeft daar interesse in te hebben.
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Neem een Duitse dog, die denken dat ze op schoot passen en willen dat ook het liefst de hele dag :mrgreen:
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Elke avond, half op de bank en de andere helft op schoot met een poot om je been geklemd, en snurken dat ze dan doet.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ik maakte Damy vroeger heel moe met spelletje, avondbrokjes, wandeling en dan nog even ravotten OP schoot (terwijl ik op de grond zat). En dan ging ik heel subtiel van flink aan z'n poten trekken over op buikje kietelen en dan viel hij zo in slaap :I:
Na een half jaar gestopt, want tijdsgebrek. Maar hij wilt nog graag ravotten en daarna even lekker kietelen. En dan tukjes doen in z'n bench :mann:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Habibi schreef:Maar niet op de bank mogen maar dan wel vastgehouden worden op schoot lijkt mij een wat onhandige combi.

Geef de hond de vrijheid om zelf te kiezen om bij je te kruipen (dus op de bank toestaan)

Of laat dat hele schootgebeuren zitten tot hij ooit zelf aangeeft daar interesse in te hebben.
Mee eens. Die hond kan en mag geen kant op als hij op schoot zit want oh jee hij mag niet op de bank. Laat die hond gewoon lekker bij je op de bank, het is te gezellig voor woorden en zonde om jezelf dat te ontzeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”