Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo, ik ben nog op zoek naar een leuke lieve hond.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
yo
Vaste gebruiker

Hallo, ik ben nog op zoek naar een leuke lieve hond.

Ongelezen bericht door yo »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuke gezins hond en ben naar dit forum verwezen voor informatie.
Ik heb al wat rond gekeken voor ras info.
Iemand heeft mij op de rhodesian ridgeback gewezen, een erg leuke hond, ik zie het karakter helemaal zitten, ben ook al bij een fokker geweest.
Maar ik denk dat ik dat ras niet de beweging kan geven die het nodig heeft.
Ook ben ik in het asiel wezen kijken, daar zag ik ook een leuk hondje, maar ik twijfel omdat je toch eigenlijk niets over de voor geschiedenis en karakter weet.
Heeft iemand hier advies voor een goed ras?
Onze situatie is, vier levendige kinderen van 5 tot 9 jaar ik ben thuis dus heb tijd zat voor aandacht, maar door rugklachten kan ik niet uren lopen met de hond.
Het is belangrijk dat de hond goed met kinderen kan, en genoeg beweging heeft aan meerdere korte wandelingen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Al eens bij Doggynet gekeken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yo
Vaste gebruiker

Jawel, daar heb ik al veel informatie vandaan, maar ik vraag nu eigenlijk meer om persoonlijke ervaring.
Wellicht moet de vraag in een andere subforum?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien kun je dan eens op shows gaan kijken? Op www.kennelclub.nl kun je de showagenda bekijken.
Daar zul je heeeeeeeellllllllll veel rassen zien en ook met eigenaren en/of fokkers praten.
Succes :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
giocasa

Re: Hallo, ik ben nog op zoek naar een leuke lieve hond.

Ongelezen bericht door giocasa »

yo schreef:Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuke gezins hond en ben naar dit forum verwezen voor informatie.
Ik heb al wat rond gekeken voor ras info.
Iemand heeft mij op de rhodesian ridgeback gewezen, een erg leuke hond, ik zie het karakter helemaal zitten, ben ook al bij een fokker geweest.
Maar ik denk dat ik dat ras niet de beweging kan geven die het nodig heeft.
Ook ben ik in het asiel wezen kijken, daar zag ik ook een leuk hondje, maar ik twijfel omdat je toch eigenlijk niets over de voor geschiedenis en karakter weet.
Heeft iemand hier advies voor een goed ras?
Onze situatie is, vier levendige kinderen van 5 tot 9 jaar ik ben thuis dus heb tijd zat voor aandacht, maar door rugklachten kan ik niet uren lopen met de hond.
Het is belangrijk dat de hond goed met kinderen kan, en genoeg beweging heeft aan meerdere korte wandelingen.
Hoi, Hoi,

Een Rhodesian Ridgeback moet heeeeel veeeel beweging krijgen.
Dit is echt geen huishond. Trouwens met de meeste rassen moet je heel veel wandelen behalve als een een hele grote tuin hebt en dan nog gaan die honden niet vaak uit zichzelf gaan rennen. Dus ook dan moet er gewandeld worden. Heb het hier meegemaakt twee Rhodesian Ridgeback in een stadstuin, ze lieten ze alleen even uit, drie rondjes per dag.
Een hond hebben ze van ellende moeten laten inslapen. Dan krijgen ze van alles he van pure verveling en daarna kwam op latere leeftijd nog een kind en het was voor Rhidgeback no 2 ook bekeken de rondjes werden gehalveerd. Plus dat ze allebei de hele dag in een hok zaten van twee vierkante meter. Ik zou het niet aanraden als je zelf niet op zijn minst drie uur per dag kunt gaan lopen.

Succes met je keuze

groetjes, alma
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Welkom op het forum!!
yo
Vaste gebruiker

Hoi, Dank voor de reacties.

Alma, je hebt gelijk hoor, we hebben er van afgezien.
Ik ben helemaal verliefd op die hond, het is een geweldig ras, maar ik zou zo'n hond te kort doen.
Zoveel beweging kan ik hem niet geven.

We zijn maandag terug gegaan voor dat hondje in het asiel, omdat die eigenlijk ook wel mijn hart had gestolen.
En na wat vragen van onze kant is hij inderdaad met ons mee gegaan.

We zijn erg blij met hem, en hij met ons zoals het lijkt.
Hij is al aardig gewent, wel nog angstig naar vreemden en andere honden.
Hij accepteert mij helemaal als de baas (jammer voor mijn vriend ;) ).

Ik laat hem meerdere keren per dag korte stukken uit, en hij lijkt er heel tevreden mee.
Hij kan weet veel commando's en is erg rustig aan de riem (wat voor mij belangrijk is ivm mijn rug).
Kortom het is een lieve schat, en ik wil hem nooit meer kwijt.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”