Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fietsmand voor? fijn ligkussen kleine jack russel kruizing?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

bunchy
Vaste gebruiker

fietsmand voor? fijn ligkussen kleine jack russel kruizing?

Ongelezen bericht door bunchy »

Dag allemaal,

wij hebben sinds kort een 7 maanden oude jack russell / boomer
Wat ik nog zoek: een fijne fiets mand. Ik heb een fiets met een rekje voor waar hij op bevestigd kan worden.
Welke adviseren jullie? Ik wil ook graag dat er boodschappen in vervoerd kunnen worden dus dat dat het rekje er niet structureel op zit (enkel als ik met hem fiets,
max 2 keer per week) is dan wel heel fijn... ik heb al op bol.com zitten kijken maar ik hoor nog veel liever jullie ervaringen...

verder: we zijn op zoek naar een fijn ligkussen.... we hebben een mandje maar daar wilt hij niet in. hij ligt nu graag op een fleecedekentje.
in de bench ligt hij op een zacht dekentje. die halen we er nu uit voor overdag en daar ligt hij op.
wat ik vooral tegenkom: zijn van die canvas (grote) kussens.. lijkt me niet echt comfortabel en ons hondje is tamelijk kieskeurig ;-)
ik denk dat ons hondje het liefst een niet al te dikke, zachte (wasbare)
kussen/dekje wil waar hij op kan liggen.. en ik wil het liefst dan ook een niet al te lelijke; liefst donkerblauwe uni...
iemand een gouden tip? HIj weegt 5 kg en is is een kleine jack russell.

oja: verder merken we dat hij het niet fijn vindt als zijn pootjes even af worden geveegd als we met regen of 's morgens vroeg als alles nog vochtig is en hij dan binnen moet... we hebben een houten vloer en een kleine gang dus zaak dat zijn pootjes schoon worden...
hij stribbelt dan echt tegen (en ik ben echt heel voorzichtig met hem). hebben jullie een tip?
bunchy
Vaste gebruiker

Re: fietsmand voor? fijn ligkussen kleine jack russel kruizi

o, jij hebt ze gewoon los erin? of riempje aan stuur bevestigd?
ik heb nou ook een plastic krat, maar die is half kapot dus moet toch vervangen worden en lijkt me minder comfortabel dan een mand.
schoonmoeder zegt dat ik perse een rekje er boven moet hebben. zij is doodsbang dat hondje eruit springt... en ik val.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Je hebt ook hondenfietsmandjes, zowel voor als achterop de fiets. Die hebben dan zo'n korfje eroverheen, dat ze er niet uitspringen. Ik vind dat korfje niks, of beter Luca vind het niks :engel: Dus die heb ik eraf gehaald. Ze zit wel vast met een riempje. Voor de zekerheid.
Korfje is ook wel laag, Luca zit er dan ingeplet met haar oren ertegenaan.

Je kan bij de Kruidvat of action een fleece dekentje halen, op vouwen en erin doen. Evt. Bijknippen als het te dik wordt.
Ik heb een achterop mandje, dat vind ik lekkerder en stabieler fietsen, en een fleecekleedje erin gedaan.
bunchy
Vaste gebruiker

ok, goed om te weten....
hoe kom ik aan zo'n extra blauw lijntje?
en niet eng om hem vast te maken, stel dat je valt en hij kan niet weg...?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”