En wat komt ze super terug in dat koeien filmpje

Moderator: moderatorteam
GrethavW schreef:Wat een leuke hond en wat fijn dat het goed gaat.
Sterre schreef:Geweldige foto. Wat een mooi stel.
billy schreef:Wat een supermatch![]()
het is zo leuk; de ouwetjes hebben nu hun eigen plekje en worden niet meer gestoord door een gefrustreerde jongeling, en de jonkies maken elkaar lekker moe. Daardoor kunnen de wandelingen gewoon gezamenlijk. Alleen Lizzy gaat niet meer mee op de hele lange wandelingenJohnny Jones schreef:Geweldig zeg!! Geniet van je nieuwe liefde!
zeker weten, echt genietenmalinois schreef:Daar kun je toch uren naar kijken...
Maverick is zoveel beter in z'n vel komen te zittenDeDiana schreef:Dit had niet beter kunnen gaan, zowel voor jullie als voor Mara!
Fijn dat je ook merkt dat het Maverick veel goed doet zoals je dat ook had gehoopt
Perle schreef:Ohhh, da's echt een smeltfoto.
Tamara81 schreef:![]()
Zo lief, die foto!
Mara klinkt als het gouden lot uit de loterij voor jullie. Wat fijn dat het zo goed klikt!
Laura84 schreef:wow wat een succesverhaal, nu al! Meisje is thuis gekomen, ontzettend fijn
ze is alles wat ik had durven hopen en ik denk haast dat zij er ook zo over denktblondie schreef:Is toch helemaal fantastisch! Ik denk dat deze stichting ook super blij is met deze match! Goed dat je voor Mara bent gegaan in ieder geval
goed hèfenneke schreef:Wat fijnWeet je waarom ze weg moest?
En wat komt ze super terug in dat koeien filmpje
o ja, hij past zijn snelheid keurig aan. soms gaat ie er echt vandoor, racet een paar rondjes op zichzelf, en dan kan ie weer in de pas lopenDeDiana schreef:Heerlijk om te zien, volgens mij houdt Maverick zich nog héél erg in met het rennen? Hij is wendbaarder dan je zou verwachten met zo'n enorm lichaam!
dankjewel. Ik kan natuurlijk niet op basis van één hond zeggen of een heel ras me ligt, maar Mara past mij in ieder geval erg goedchaos schreef:Leuk om te zien en om je ervaringen te lezen. Het is een bijzonder ras en als t het je ligt wil je niet anders meer.
Ja Maf is een joekel, Mechel Amber kan rechtstandig onder hem doorlopen, maar omdat ik er nu aan gewend ben, vind ik de meeste honden nu kleinBrindlecardi schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Mooie dame en een super leuke speelmaatje zo te zien.
En wat is Mav toch grootverbaas ik me iedere keer weer over.
filmpjes en foto's komen er aan; ik heb veel internetproblemen gehad de laatste tijd en kon sporadisch iets doen. Hier alvast een:Zamunda schreef:Wat een droomontmoeting en -klik tussen Mara en Maf![]()
! Heerlijk Lucie! De rest van de introductie thuis klinkt ook heel geslaagd. Heel bijzonder en je hebt duidelijk goed gevoeld dat zij bij jullie allemaal zou passen.
Ze klinkt als een heel fijne herder, in elk geval zoals bij mij ook wel zou passen/wat mij aan zou trekken: slim, leergierig, baasgericht maar niet zo afhankelijk van die baas en juist ook gericht op eigen wil en gericht op de andere honden (op een niet herderige manier). En dan vooral ook niet zo serieus maar juist een clown.
Geweldig dat Maverick nu zo goed uit de verf komt en dolgelukkig is.
Blijf vooral schrijven en foto's posten, ik vind het echt genieten om te lezen en zien! Oh en de filmpjes natuurlijk, heerlijk.
Hahahaha, ik ben die horizonvervuilers wel echt gaan waarderen maar flappies kan ik geen minpunt noemen neelucie schreef:Mara is inderdaad een topper! Hierboven beschrijf ik haar al een beetje en ik denk dat dat jou ook wel zou liggen ja. Wel één minpuntje: ze heeft hangflappers ipv fatsoenlijke horizonvervuilers maar daar denk jij vast anders over
![]()
Nanna schreef:Ze heeft een gezellige kop![]()
En dat blauwe vlekkie in haar oog
DeDiana schreef:Wat een heerlijke update, fantastisch dat ze zo'n schot in de roos is voor jullie allemaal!
Brindlecardi schreef:Wat leuk om te lezen
bedanktmiriam schreef:Ze kijkt liefFijn dat ze zo goed op haar plek is bij jullie.
S@ndr@ schreef:ohw mijn god, wat een walgelijk mooie omgeving .. ik ben niet jaloers hoor
en wat is ze leuk zeg, en wat doet ze het goed
In dat opzicht moet ik je dan misschien teleurstellen; Mara is een enorme bemoeial, een regelteef van de bovenste plankZamunda schreef:Wat ontzettend leuk om te lezen! En wat een leven heeft ze bij jullie maar wat gaaf ook dat ze overal mee naartoe kan met je. Hoe zit het eigenlijk met het 'herdergedrag' in jouw roedel en hoe is Mara daarin? Van Mister mocht er geen opwinding zijn dus als Lais en Willem speelden deed hij er alles aan om dat af te kappen, dat maakt me ook erg terughoudend om nog eens voor een herder te kiezen bij andere honden maar een beauceron trekt me wel aan dus ik ben erg benieuwd hoe dat bij jou gaat.
o wat grappig, wist ik niet! ze heeft inderdaad zo'n spikkel, maar daarnaast zie je ook echt veel oogwit bij haar.Nanna schreef:Nee, met oogwit heeft dat niks te maken. Je ziet blauwe ogen of blauw/witte spikkels erin wel vaker bij merle honden. Het is gewoon het merlepatroon dat in het oog doorloopt.lucie schreef:
Dat 'blauwe' vlekje is oogwit, heel apart inderdaad.
Dat vind ik fijn te horen, want ik heb inderdaad het gevoel dat deze hond mij (nog beter) past als de andere herders, maar vroeg mij af of het echt iets van de Beauceron wasBas Rouge schreef:Ik vermoedde al wel dat Mara bij jou en jullie leven zou passen. Maar het pakt wel heel positief uit, geweldig om te lezen![]()
Het meer zelfstandig zijn en het initiatiefrijkere van Mara t.o.v. andere herders is wat mij betreft des beaucerons. Ook het zonder het te laten escaleren je eigen ruimte bewaken en je tegelijkertijd niet laten onderschoffelen door een ander, herken ik goed. Een beauceron moet je liggen, er zijn mensen die er absoluut niet mee overweg kunnen terwijl het andere past als een handschoen.