Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouw zwaargewond door aanval 3 pitbulls
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Re: Vrouw zwaargewond door aanval 3 pitbulls
Ergens vraag ik me altijd weer af wat het verhaal is. Was de vrouw een bekende van de honden? Of gewoon de zoveelste oppas die last-minute van Facebook word gerukt, waarbij een compleet wildvreemde even de honneurs tijdens de vakantie waarneemt? (Kan iemand mij die trend sowieso even uitleggen, die plotselinge vraag naar wildvreemden die volgende week in je huis kunnen en op je hond passen zodat jij op vakantie kan?? Je KENT die lui niet eens maar geeft zo de sleutel en de hondenriem in handen en toedelie en tot over drie weken maar weer... WHUT?)
Edit: Ah, ik zie het al. Een mede-pandbewoner dus. Dan mag ik aannemen dat de honden en de vrouw elkaar kenden....
Ik ben eigenlijk allang blij dat het slachtoffer iemand was die vrijwillig bij die honden zat. En niet een willekeurig persoon op straat.
Ik word dood- en doodmoe van die hele klapkakenhandel en hun ''bijzondere'' eigenaren. Hier in de buurt zijn in korte tijd maar liefst drie van die honden erbij gekomen, en in de buurt van mijn vriend een pup. Pup, nu nog lief en onschuldig, beet Kyuubi nu al zo idioot hard en vasthoudend dat ik serieus in moest grijpen. Dat was geen schattig puppyspel meer, ze hield VAST, en HOE. Kyuubi's gegil en gegrauw deed mevrouw helemaal niets en de eigenaren vonden het wel schattig. Helaas voor puppedup was ik kort voor de kop, dat hondje is nu al een probleem aan het worden.
Nou ja... eigenaar van de drie honden van dit incident is in elk geval nu hondloos... En als ik zo es hoor over te weinig uitlaten en veel blaffen lijkt me dat maar beter ook.
Edit: Ah, ik zie het al. Een mede-pandbewoner dus. Dan mag ik aannemen dat de honden en de vrouw elkaar kenden....
Ik ben eigenlijk allang blij dat het slachtoffer iemand was die vrijwillig bij die honden zat. En niet een willekeurig persoon op straat.
Ik word dood- en doodmoe van die hele klapkakenhandel en hun ''bijzondere'' eigenaren. Hier in de buurt zijn in korte tijd maar liefst drie van die honden erbij gekomen, en in de buurt van mijn vriend een pup. Pup, nu nog lief en onschuldig, beet Kyuubi nu al zo idioot hard en vasthoudend dat ik serieus in moest grijpen. Dat was geen schattig puppyspel meer, ze hield VAST, en HOE. Kyuubi's gegil en gegrauw deed mevrouw helemaal niets en de eigenaren vonden het wel schattig. Helaas voor puppedup was ik kort voor de kop, dat hondje is nu al een probleem aan het worden.
Nou ja... eigenaar van de drie honden van dit incident is in elk geval nu hondloos... En als ik zo es hoor over te weinig uitlaten en veel blaffen lijkt me dat maar beter ook.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Probleem is met de tokkie fokkers dat die totaal geen besef hebben van de bloedlijnen in sommige pitt/staaff zit echt wel
mens agressie ingefokt maar daar hebben ze geen flauw benul en het ovegrote deel van die klapkaken zijn honden zonder FCI geregistreerde stamboom daar ontstaan dus al grote problemen.In die serie met die roodharige dame pitbull and parolees kwam dit
wel eens voorbij over de mens agressie wat er ingefokt is.
mens agressie ingefokt maar daar hebben ze geen flauw benul en het ovegrote deel van die klapkaken zijn honden zonder FCI geregistreerde stamboom daar ontstaan dus al grote problemen.In die serie met die roodharige dame pitbull and parolees kwam dit
wel eens voorbij over de mens agressie wat er ingefokt is.
- iones
- Zeer actief
En bij tokkie fokkers komen tokkie kopers. Want die kunnen daar lukraak een pup kopen, ook al zijn ze er totaal niet geschikt voor. Maar daar geeft zo'n tokkie fokker niets om. Die heeft de centen binnen en daar gaat het om.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
EensTineke schreef:Nou misschien onaardig maar liever de eigen baasje dan een van mijn kinderen of ikzelf.

Laat ze allemaal maar de baas of de bevriende oppas toetakelen, geen probleem mee

Voor de rest moet je wachten tot ze de fout in gaan als je zo'n bijtmonster in je buurt hebt, ergens wel logisch omdat je een hond niet op vooroordelen in beslag kan nemen, het is alleen zo klote als je zoiets in de buurt hebt en niet meer lekker naar buiten kunt gaan en moet wachten tot de baas zelf gebeten wordt, wat in mijn geval gelukkig zo was, of tot je zelf of je honden de pineut zijn.

- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:En bij tokkie fokkers komen tokkie kopers. Want die kunnen daar lukraak een pup kopen, ook al zijn ze er totaal niet geschikt voor. Maar daar geeft zo'n tokkie fokker niets om. Die heeft de centen binnen en daar gaat het om.

Nee. Inderdaad. Toen Izzy nog niet gecastreerd was kreeg ik eens een aanbieding om haar te laten dekken in ruil voor eerste keuze uit het nest. Nog niet misschien. Hoe lief ze ook is (nou ja, af en toe is ze ook een bitch maar het blijft een terriërteefdagmar88 schreef:iones schreef:En bij tokkie fokkers komen tokkie kopers. Want die kunnen daar lukraak een pup kopen, ook al zijn ze er totaal niet geschikt voor. Maar daar geeft zo'n tokkie fokker niets om. Die heeft de centen binnen en daar gaat het om.Met mooie papiertjes en titels net zo goed niet. Geen weldenkend mens dat daar nog mee fokt.

Ik snap ook niet dat mensen er zo massaal mee fokken/fokten. Papiertje of niet.
-
- Zeer actief
je zou toch denken dat mensen die fokken graag willen dat hun pups normaal en leuk kunnen leven, maar blijkbaar is dat niet het doel, doel is produceren en vooral incasseren blijkbaar.. het is en blijft een sneu gegeven als mensen zo rekenen
er heerst een gebrek aan gezond verstand en een geweten blijkbaar

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
vlak de pupkopers niet uit. die hebben besloten om nu een pup te willen en doe moet dan ook gelijk komen ten koste van alles. kijken niet naar de ouders, interesseert ze niet hoe de ouderdieren zijn.S@ndr@ schreef:je zou toch denken dat mensen die fokken graag willen dat hun pups normaal en leuk kunnen leven, maar blijkbaar is dat niet het doel, doel is produceren en vooral incasseren blijkbaar.. het is en blijft een sneu gegeven als mensen zo rekenener heerst een gebrek aan gezond verstand en een geweten blijkbaar
ik krijg af en toe mailtjes van mensen die een toller op tv hebben gezien en dat zo'n mooie hond vinden dat ze die ook willen en het gek vinden dat ik ze niet op voorraad heb liggen en niet het geduld hebben om een jaar te moeten wachten.
-
- Zeer actief
Uit het premium gedeelte van de Telegraaf ze snappen er ook helemaal niks van om de stamboom honden wat maar een paar procent vetegenwoordigd als minder risico als voorbeeld te stellen.
ROTTERDAM - Het bijtincident met drie gevaarlijke honden in Rotterdam is geen reden om de wet te veranderen. Het feit dat een 44-jarige vrouw daar dinsdagnacht door drie honden bijna aan stukken werd gescheurd, gaat niet tot een verbod leiden op bepaalde rassen.
Bijtincidenten met echte stamboomhonden, zoals op deze foto, komen zelden of nooit voor.
Bijtincidenten met echte stamboomhonden, zoals op deze foto, komen zelden of nooit voor.Ⓒ EMMANUELLE BONZAMI
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) laat weten door te gaan met de plannen die het eerder aankondigde. Samengevat luidt hun reactie: elke situatie en elke hond wordt individueel bekeken, en er komt geen lijst met verboden rassen.
Rashond
En dat is volgens Roelof Nuberg van de Raad van Beheer, een overkoepelend orgaan op het gebied van kynologie, goed nieuws. „Mensen wijzen bij bijtincidenten heel snel naar pitbulls of Staffordshire-bullterriërs”, legt Nuberg uit. „Maar de cijfers spreken in het voordeel van die dieren: er is nog nooit een vergelijkbaar groot bijtincident geweest met échte Staffords. Het zijn altijd honden die er fysiek op lijken, maar geen rashond met stamboom zijn. Die honden ga je er met een verbod op het ras dus ook niet uit filteren.”
"Er is nog nooit een vergelijkbaar groot bijtincident geweest met échte Staffords"
Met stamboomhonden waarbij er voor ouderdieren een MAG-test – een test voor Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag – heeft plaatsgevonden, zijn er volgens Nuberg zelden tot nooit incidenten. „En om dit soort honden te mogen fokken volgens de stamboom, moeten de fokkers aan allerlei regels voldoen.”
De problemen, die volgens Nuberg komen van niet-stamboomhonden bij Oost-Europese fokkers, ga je dan met een rasverbod ook niet voorkomen, legt Nuberg uit. „We hebben dat in Nederland gehad. De RAD: de Regeling Agressieve Dieren. Daar zijn we in 2008 mee gestopt, omdat het weinig zoden aan de dijk zette en er allerlei dieren door de mazen van de wet glipten. Ons omringende landen hebben vergelijkbare regels gehad, maar stoppen omdat het niet de honden raakt waarover het gaat.”
Hoogrisicohonden
Hij legt uit dat er altijd fokkers zullen zijn die op agressiviteit fokken en er ook altijd mensen zijn die die honden willen kopen. „Dat is een ongeluk dat wacht om te gebeuren, zoals in Rotterdam. Er bestaan namelijk echt wel hoogrisicohonden, maar op individuele basis. Dan moet je kijken naar de verhouding tussen eigenaar en dier en alle factoren daaromheen, en niet alleen gebaseerd op ras.”
"Dat is een ongeluk dat wacht om te gebeuren, zoals in Rotterdam"
Dat is precies wat het ministerie gaat doen. „In 2018 is in opdracht van het ministerie van LNV onderzoek gedaan naar karakteristieken van honden”, vertelt Lisa Gaster van het ministerie. „Uit dit onderzoek blijkt dat afwijkend agressief gedrag bij individuele dieren veroorzaakt kan worden door een combinatie van fysieke en temperamentkenmerken van het dier, eigenaar-gerelateerde factoren en situationele kenmerken.”
BEKIJK OOK:
’Het gegil ging door merg en been’
BEKIJK OOK:
Politie schiet agressieve honden dood na aanval op vrouw
Daarnaast, vertelt ze, is er een test in ontwikkeling waarmee het risico op het ontwikkelen van gevaarlijk gedrag kan worden vastgesteld en waarmee dan mogelijk een fokverbod voor dat individuele dier kan worden opgelegd. „Met een risicobeoordelingstest kunnen ouderdieren met gedragingen waarvan het ongewenst is dat deze worden doorgegeven, op objectieve gronden worden onderscheiden en uitgesloten van de fokkerij.”
Agressief
En dat is wat hondengedragsdeskundige Sacha Gaus adviseert. „Een heel ras uitsluiten op basis van wat één hond doet, is niet terecht”, vertelt ze. „Ja, er zijn hondenrassen die zich zo hebben ontwikkeld dat ze zelf veel initiatief tonen en misschien iets doen voordat de baas het vraagt. Als die agressief zijn en je ze in een agressieve omgeving plaatst, is het vragen om moeilijkheden. Maar daar kan de rest van het ras niets aan doen.”
"Een heel ras uitsluiten op basis van wat één hond doet, is niet terecht"
Ze pleit voor, zoals ze dat in de hondenwereld noemen, het ’Apeldoornse model’. „Daar kun je een melding maken, en een flink aantal opgeleide boa’s komt dan bij mensen langs om de situatie te inventariseren. Dat werkt echt veel beter dan een heel ras verbieden.”
De drie honden waarmee het fout ging in Rotterdam waren van een familielid van de gebeten vrouw dat tijdens het incident niet thuis was. Twee van de honden werden door een politiekogel gedood, de ander door een dierenarts afgemaakt.
Dagelijks tijdens de lunch het belangrijkste
ROTTERDAM - Het bijtincident met drie gevaarlijke honden in Rotterdam is geen reden om de wet te veranderen. Het feit dat een 44-jarige vrouw daar dinsdagnacht door drie honden bijna aan stukken werd gescheurd, gaat niet tot een verbod leiden op bepaalde rassen.
Bijtincidenten met echte stamboomhonden, zoals op deze foto, komen zelden of nooit voor.
Bijtincidenten met echte stamboomhonden, zoals op deze foto, komen zelden of nooit voor.Ⓒ EMMANUELLE BONZAMI
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) laat weten door te gaan met de plannen die het eerder aankondigde. Samengevat luidt hun reactie: elke situatie en elke hond wordt individueel bekeken, en er komt geen lijst met verboden rassen.
Rashond
En dat is volgens Roelof Nuberg van de Raad van Beheer, een overkoepelend orgaan op het gebied van kynologie, goed nieuws. „Mensen wijzen bij bijtincidenten heel snel naar pitbulls of Staffordshire-bullterriërs”, legt Nuberg uit. „Maar de cijfers spreken in het voordeel van die dieren: er is nog nooit een vergelijkbaar groot bijtincident geweest met échte Staffords. Het zijn altijd honden die er fysiek op lijken, maar geen rashond met stamboom zijn. Die honden ga je er met een verbod op het ras dus ook niet uit filteren.”
"Er is nog nooit een vergelijkbaar groot bijtincident geweest met échte Staffords"
Met stamboomhonden waarbij er voor ouderdieren een MAG-test – een test voor Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag – heeft plaatsgevonden, zijn er volgens Nuberg zelden tot nooit incidenten. „En om dit soort honden te mogen fokken volgens de stamboom, moeten de fokkers aan allerlei regels voldoen.”
De problemen, die volgens Nuberg komen van niet-stamboomhonden bij Oost-Europese fokkers, ga je dan met een rasverbod ook niet voorkomen, legt Nuberg uit. „We hebben dat in Nederland gehad. De RAD: de Regeling Agressieve Dieren. Daar zijn we in 2008 mee gestopt, omdat het weinig zoden aan de dijk zette en er allerlei dieren door de mazen van de wet glipten. Ons omringende landen hebben vergelijkbare regels gehad, maar stoppen omdat het niet de honden raakt waarover het gaat.”
Hoogrisicohonden
Hij legt uit dat er altijd fokkers zullen zijn die op agressiviteit fokken en er ook altijd mensen zijn die die honden willen kopen. „Dat is een ongeluk dat wacht om te gebeuren, zoals in Rotterdam. Er bestaan namelijk echt wel hoogrisicohonden, maar op individuele basis. Dan moet je kijken naar de verhouding tussen eigenaar en dier en alle factoren daaromheen, en niet alleen gebaseerd op ras.”
Dat is precies wat het ministerie gaat doen. „In 2018 is in opdracht van het ministerie van LNV onderzoek gedaan naar karakteristieken van honden”, vertelt Lisa Gaster van het ministerie. „Uit dit onderzoek blijkt dat afwijkend agressief gedrag bij individuele dieren veroorzaakt kan worden door een combinatie van fysieke en temperamentkenmerken van het dier, eigenaar-gerelateerde factoren en situationele kenmerken.”
BEKIJK OOK:
BEKIJK OOK:
Daarnaast, vertelt ze, is er een test in ontwikkeling waarmee het risico op het ontwikkelen van gevaarlijk gedrag kan worden vastgesteld en waarmee dan mogelijk een fokverbod voor dat individuele dier kan worden opgelegd. „Met een risicobeoordelingstest kunnen ouderdieren met gedragingen waarvan het ongewenst is dat deze worden doorgegeven, op objectieve gronden worden onderscheiden en uitgesloten van de fokkerij.”
Agressief
En dat is wat hondengedragsdeskundige Sacha Gaus adviseert. „Een heel ras uitsluiten op basis van wat één hond doet, is niet terecht”, vertelt ze. „Ja, er zijn hondenrassen die zich zo hebben ontwikkeld dat ze zelf veel initiatief tonen en misschien iets doen voordat de baas het vraagt. Als die agressief zijn en je ze in een agressieve omgeving plaatst, is het vragen om moeilijkheden. Maar daar kan de rest van het ras niets aan doen.”
Ze pleit voor, zoals ze dat in de hondenwereld noemen, het ’Apeldoornse model’. „Daar kun je een melding maken, en een flink aantal opgeleide boa’s komt dan bij mensen langs om de situatie te inventariseren. Dat werkt echt veel beter dan een heel ras verbieden.”
De drie honden waarmee het fout ging in Rotterdam waren van een familielid van de gebeten vrouw dat tijdens het incident niet thuis was. Twee van de honden werden door een politiekogel gedood, de ander door een dierenarts afgemaakt.
Laatst gewijzigd door Rocco op 22 aug 2019 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
ja waarom heb je ze niet op voorraad
wat is dat nu weer...
klopt hoor, mensen hebben geen idee, dat je soms jaren op de lijst staat voor de hond uit de combi die je wilt.. we leven in een consumptie maatschappij, wat helaas soms ook betekend dat ze zo weer worden weggedaan.. ongeacht aan wie als ze maar weg zijn,

klopt hoor, mensen hebben geen idee, dat je soms jaren op de lijst staat voor de hond uit de combi die je wilt.. we leven in een consumptie maatschappij, wat helaas soms ook betekend dat ze zo weer worden weggedaan.. ongeacht aan wie als ze maar weg zijn,
-
- Zeer actief
Rocco schreef:Uit het premium gedeelte van de Telegraaf ze snappen er ook helemaal niks van om de stamboom honden wat maar een paar procent vetegenwoordigd als minder risico als voorbeeld te stellen.Conclusie ze blijven maar weg kijken volgens mij hebben ze er er totaal geen zin om het probleem aan te pakken ongelooflijk maar is te verwachten in dit land .
Rashond
Hoogrisicohonden
BEKIJK OOK:
BEKIJK OOK:
Agressief
-
- Zeer actief
De Televaag heeft een premium gedeelte
: kijk die is goed voor een vette lach en dat zo vroeg op de dag

-
- Zeer actief
Verder alles goed??? zet even een pot sterke koffie om wakker te wordenS@ndr@ schreef:De Televaag heeft een premium gedeelte![]()
: kijk die is goed voor een vette lach en dat zo vroeg op de dag

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als inderdaad de wildfok gestopt wordt dan ben je er voor het grootste gedeelte al.
Mien met 11 x staffies op 8 hoog wil er wel vanaf ,dus gaan ze voor lage bedragen weg ,en wordt er totaal niet gekeken waar ze terecht komen.
Leg de fok maar aan banden, wat niet geboren word kan ook niets mis mee gaan.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hier al niet veel eerder werk van is gemaakt, en dat het ,zoals het er uitziet, nu nog niet gaat gebeuren.
Mien met 11 x staffies op 8 hoog wil er wel vanaf ,dus gaan ze voor lage bedragen weg ,en wordt er totaal niet gekeken waar ze terecht komen.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hier al niet veel eerder werk van is gemaakt, en dat het ,zoals het er uitziet, nu nog niet gaat gebeuren.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Yep ... ze willen het niet oplossen en de problemen en slachtoffers maakt ze geen moer uit punt.Tineke schreef:Als inderdaad de wildfok gestopt wordt dan ben je er voor het grootste gedeelte al.
-
- Zeer actief
Yep ... ze willen het niet oplossen en de problemen en slachtoffers maakt ze geen moer uit dat is voor mij nu wel duidelijk.punt.Tineke schreef:Als inderdaad de wildfok gestopt wordt dan ben je er voor het grootste gedeelte al.
- Crescent
- Zeer actief
Wat een verdriet en wat een trauma, deze situatie kent alleen maar verliezers.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Hoerenkast en meer...
ROTTERDAM - Het moet een afgrijselijk gezicht zijn geweest dinsdagnacht op een parkeervak aan de Hilledijk op Rotterdam-Zuid. De tengere Oost-Europese vrouw bloedde over haar hele lichaam en schreeuwde het uit van de pijn. „Het gegil ging door merg en been. Het beeld van die bloedende vrouw krijg ik voorlopig niet van mijn netvlies”, vertelt een buurvrouw.
Ⓒ FOTO MEDIATV
De drie Staffordshire-terriërs die het 44-jarige slachtoffer op een gruwelijke manier te grazen hebben genomen, waren al langer de schrik van de buurt. „Je kon er op wachten dat het een keer fout zou gaan”, vertelt buurtbewoner Rens van Gastel.
„Als die honden op straat liepen, deed je wel een stapje achteruit. En dan ben ik helemaal niet bang aangelegd”, benadrukt de vaste klant van de Tattoo Grot naast het pand waar het drama zich heeft afgespeeld.
BEKIJK OOK:
‘Agressieve honden sprongen uit het raam’
’Stop stop’
Volgens de Rotterdammer hadden de viervoeters een hondenleven in het appartement op de tweede verdieping. „Ze hingen vaak uit het raam en gromden dan naar alles wat bewoog. Ongeveer een half jaar geleden sprongen ze zelfs uit het raam en kwamen ook nog op hun poten terecht om vervolgens aan de wandel te gaan. Die vrouw stormde naar buiten en riep ’stop stop’. Ik geloof dat ze die beesten om de hoek te pakken kreeg.”
BEKIJK OOK:
De beesten zouden de meeste tijd opgesloten zitten in een kleine ruimte. „Geen wonder dat die honden zo agressief zijn geworden. Ze kwamen eigenlijk alleen maar naar buiten om aan de overkant van de straat hun behoefte te doen.” Van Gastel vermoedt dat de honden dienden als ’beschermers’ van de vrouw. „Er kwamen daar regelmatig mannen over de vloer. Dan weet je wel wat daar dan gebeurde…”
Volgende
Play Video
’Hoerenkast’
Eigenaar Rob Hof van De Tattoo Grot wil wel verduidelijken wat zijn klant Rens Van Gastel niet openlijk wil uitspreken. „Het is een hoerenkast en iedereen weet dat, maar er wordt niets aan gedaan. Het zou me ook niet verbazen als die vrouw daar tegen haar wil zat en ook slachtoffer is van mensenhandel.”
De honden waren van een familielid van de vrouw die ook in het pand woonde, maar op het moment van de aanval niet thuis was.
Bebloede bek
Het is onduidelijk waarom het dinsdagnacht rond één uur zo gruwelijk mis ging. Een buurvrouw hoorde de vrouw gillen en waarschuwde de hulpdiensten. Agenten zagen door de brievenbus de gewonde vrouw omringd door honden die bloed rond hun bek hadden. Met behulp van een trapje van de buurvrouw konden agenten het appartement binnen komen.
Het lukte echter niet om de honden te kalmeren en dus zagen de agenten geen andere mogelijkheid dan de honden met behulp van hun vuurwapen uit te schakelen. Twee beesten waren op slag dood, de derde is door een dierenarts uit zijn lijden verlost.
De gebeurtenissen hebben diepe indruk gemaakt op de betrokken agenten. „Een collega gaf aan deze bizarre melding nooit meer te vergeten.”
ROTTERDAM - Het moet een afgrijselijk gezicht zijn geweest dinsdagnacht op een parkeervak aan de Hilledijk op Rotterdam-Zuid. De tengere Oost-Europese vrouw bloedde over haar hele lichaam en schreeuwde het uit van de pijn. „Het gegil ging door merg en been. Het beeld van die bloedende vrouw krijg ik voorlopig niet van mijn netvlies”, vertelt een buurvrouw.
Ⓒ FOTO MEDIATV
De drie Staffordshire-terriërs die het 44-jarige slachtoffer op een gruwelijke manier te grazen hebben genomen, waren al langer de schrik van de buurt. „Je kon er op wachten dat het een keer fout zou gaan”, vertelt buurtbewoner Rens van Gastel.
„Als die honden op straat liepen, deed je wel een stapje achteruit. En dan ben ik helemaal niet bang aangelegd”, benadrukt de vaste klant van de Tattoo Grot naast het pand waar het drama zich heeft afgespeeld.
BEKIJK OOK:
‘Agressieve honden sprongen uit het raam’
’Stop stop’
Volgens de Rotterdammer hadden de viervoeters een hondenleven in het appartement op de tweede verdieping. „Ze hingen vaak uit het raam en gromden dan naar alles wat bewoog. Ongeveer een half jaar geleden sprongen ze zelfs uit het raam en kwamen ook nog op hun poten terecht om vervolgens aan de wandel te gaan. Die vrouw stormde naar buiten en riep ’stop stop’. Ik geloof dat ze die beesten om de hoek te pakken kreeg.”
BEKIJK OOK:
De beesten zouden de meeste tijd opgesloten zitten in een kleine ruimte. „Geen wonder dat die honden zo agressief zijn geworden. Ze kwamen eigenlijk alleen maar naar buiten om aan de overkant van de straat hun behoefte te doen.” Van Gastel vermoedt dat de honden dienden als ’beschermers’ van de vrouw. „Er kwamen daar regelmatig mannen over de vloer. Dan weet je wel wat daar dan gebeurde…”
Volgende
Play Video
’Hoerenkast’
Eigenaar Rob Hof van De Tattoo Grot wil wel verduidelijken wat zijn klant Rens Van Gastel niet openlijk wil uitspreken. „Het is een hoerenkast en iedereen weet dat, maar er wordt niets aan gedaan. Het zou me ook niet verbazen als die vrouw daar tegen haar wil zat en ook slachtoffer is van mensenhandel.”
De honden waren van een familielid van de vrouw die ook in het pand woonde, maar op het moment van de aanval niet thuis was.
Bebloede bek
Het is onduidelijk waarom het dinsdagnacht rond één uur zo gruwelijk mis ging. Een buurvrouw hoorde de vrouw gillen en waarschuwde de hulpdiensten. Agenten zagen door de brievenbus de gewonde vrouw omringd door honden die bloed rond hun bek hadden. Met behulp van een trapje van de buurvrouw konden agenten het appartement binnen komen.
Het lukte echter niet om de honden te kalmeren en dus zagen de agenten geen andere mogelijkheid dan de honden met behulp van hun vuurwapen uit te schakelen. Twee beesten waren op slag dood, de derde is door een dierenarts uit zijn lijden verlost.
De gebeurtenissen hebben diepe indruk gemaakt op de betrokken agenten. „Een collega gaf aan deze bizarre melding nooit meer te vergeten.”
- Tineke
- Zeer actief
Vooralsnog zijn dit aannames op basis van wat buren beweren.
Ik persoonlijk hecht daar niet zoveel waarde aan .

-
- Zeer actief
Tineke schreef:Vooralsnog zijn dit aannames op basis van wat buren beweren.
Nee joh niet serieus nemen dit hele voorval ligt allemaal aan de media die de boel opblazen agentje ook een mietje
met zijn verhaal .
- Tineke
- Zeer actief
Dat zeg ik niet. Feit blijft dat er een vreselijk incident heeft plaats gevonden.Rocco schreef:Tineke schreef:Vooralsnog zijn dit aannames op basis van wat buren beweren.
Nee joh niet serieus nemen dit hele voorval ligt allemaal aan de media die de boel opblazen agentje ook een mietje
met zijn verhaal .
Maar dat staat los van wat de buren beweren.
Hier zijn ook wel leden geweest die volkomen onterecht de db op hun dak kregen door de buren.
Zouden die geïnterviewd worden over hun buren krijg je ook een ander beeld dan de werkelijkheid.
Ik zeg niet dat het niet zo is maar het is iets wat ik ook niet onmogelijk vind.
En buiten dat doet het er verder niet toe , het maakt het incident verklaarbaar, niet minder ernstig.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Inderdaad, partner van een cliënt van mij heeft met zijn xxl bully ( echt een enorm beest) 3 nesten gefokt. Die hond heeft hun sharpei dood gebeten en de vinger van de partner in een ander gevecht ( met hond) eraf gebeten.Nanna schreef:Meestal als aanvulling op de uitkering.Sandra&co schreef:Nee. Inderdaad. Toen Izzy nog niet gecastreerd was kreeg ik eens een aanbieding om haar te laten dekken in ruil voor eerste keuze uit het nest. Nog niet misschien. Hoe lief ze ook is (nou ja, af en toe is ze ook een bitch maar het blijft een terriërteefdagmar88 schreef:iones schreef:En bij tokkie fokkers komen tokkie kopers. Want die kunnen daar lukraak een pup kopen, ook al zijn ze er totaal niet geschikt voor. Maar daar geeft zo'n tokkie fokker niets om. Die heeft de centen binnen en daar gaat het om.Met mooie papiertjes en titels net zo goed niet. Geen weldenkend mens dat daar nog mee fokt.
), je weet niet wat ze vererft. En vooral ook, wat voor volk erop die pups af komt. Allemaal van die Delano's die de breeiste pup willen. En dan driekwart van het nest na een jaar totaal verknipt uit het asiel weg moeten kopen. Nee dank je de koekoek.
Heus niet als rasverbetering![]()
Het liefst wordt de breedste reu die ze kunnen vinden erop gepleurd en als ie een speciaal kleurtje heeft is dat alleen maar meerwaarde. Verder mot het er eentje wezen die foor je staot met het oog op de broekvulling. En dan maar cashen opdat we onze voorraad bazaargoud op de Costa weer kunnen aanvullen.
Op mijn vraag waarom ze met deze hond wilden fokken zei de partner dat hij geld nodig had voor wiet. Een mooi dat alle pups voor 250 euro als warme broodjes over de toonbank gingen.
-
- Zeer actief
dan is er toch iets meer met je mis dan alleen dat blowtje hoor 

- Tineke
- Zeer actief
Dat geld niet enkel voor spa's , ik denk voor heel veel fok.Nanna schreef:Meestal als aanvulling op de uitkering.Sandra&co schreef:Nee. Inderdaad. Toen Izzy nog niet gecastreerd was kreeg ik eens een aanbieding om haar te laten dekken in ruil voor eerste keuze uit het nest. Nog niet misschien. Hoe lief ze ook is (nou ja, af en toe is ze ook een bitch maar het blijft een terriërteefdagmar88 schreef:iones schreef:En bij tokkie fokkers komen tokkie kopers. Want die kunnen daar lukraak een pup kopen, ook al zijn ze er totaal niet geschikt voor. Maar daar geeft zo'n tokkie fokker niets om. Die heeft de centen binnen en daar gaat het om.Met mooie papiertjes en titels net zo goed niet. Geen weldenkend mens dat daar nog mee fokt.
), je weet niet wat ze vererft. En vooral ook, wat voor volk erop die pups af komt. Allemaal van die Delano's die de breeiste pup willen. En dan driekwart van het nest na een jaar totaal verknipt uit het asiel weg moeten kopen. Nee dank je de koekoek.
Heus niet als rasverbetering![]()
Het liefst wordt de breedste reu die ze kunnen vinden erop gepleurd en als ie een speciaal kleurtje heeft is dat alleen maar meerwaarde. Verder mot het er eentje wezen die foor je staot met het oog op de broekvulling. En dan maar cashen opdat we onze voorraad bazaargoud op de Costa weer kunnen aanvullen.
Ook kleine hondjes en designerbreed worden vaak als aanvulling op het inkomen gefokt.
De gevolgen zijn onvergelijkbaar uiteraard maar er zit net zo min visie als liefde achter.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Klopt anders zouden het ook geen cliënten zijn, maar in die "kringen" zie ik dit echt zo vaak. Ik zie heel veel staffordachtige honden op mijn werk.S@ndr@ schreef:dan is er toch iets meer met je mis dan alleen dat blowtje hoor
-
- Zeer actief
off-topic
Politie en justitie hebben een zware onder bezetting, als ik bij Brandpunt een reportage zie dat je dochter wordt verkracht een paar dagen en de dader
bekend is met DNA match en al en deze zaak 5 maanden onderaan in de la blijft liggen omdat er nog meer zaken zijn die voorrang hebben niet te geloven
. Waar zal de prioriteit bij HR honden incidenten dan liggen??..........
Politie en justitie hebben een zware onder bezetting, als ik bij Brandpunt een reportage zie dat je dochter wordt verkracht een paar dagen en de dader
bekend is met DNA match en al en deze zaak 5 maanden onderaan in de la blijft liggen omdat er nog meer zaken zijn die voorrang hebben niet te geloven

-
- Zeer actief
hoesso, ze hebben het nu toch ter plekke opgelost volgens mij zijn de honden dood, volgende zaak, als alle zaken zo snel gaan dan komen ze zo weer up to date
- Tineke
- Zeer actief
Honden fokken draait om geld , heb je geen politie bij nodig maar belasting heffen en korten van de winst 0op de uitkering kom je dan al ver mee in een bepaald circuit.Rocco schreef:off-topic
bekend is met DNA match en al en deze zaak 5 maanden onderaan in de la blijft liggen omdat er nog meer zaken zijn die voorrang hebben niet te geloven. Waar zal de prioriteit bij HR honden incidenten dan liggen??..........

-
- Zeer actief
Tineke schreef:Honden fokken draait om geld , heb je geen politie bij nodig maar belasting heffen en korten van de winst 0op de uitkering kom je dan al ver mee in een bepaald circuit.Rocco schreef:off-topic
bekend is met DNA match en al en deze zaak 5 maanden onderaan in de la blijft liggen omdat er nog meer zaken zijn die voorrang hebben niet te geloven. Waar zal de prioriteit bij HR honden incidenten dan liggen??..........
Maar die fokkers in dit bepaalde circuit zorgen mede voor toch voor dat het probleem HR honden ontstaan wat escaleerd in incidenten
zoals in Rotterdam waar de politie voor de zoveelste keer van die honden dood moet schieten. Waar het mij om gaat dat ze er helemaal geen prioriteit aan stellen om dit uit te bannen want jaar in jaar uit hetzelfde verhaal met bloederige gevolgen en afschieten van honden en elk jaar weer slachtoffers, men weet toch al lang waar het probleem ligt maar er wordt niks aan gedaan.Je kan klapkaak op klapkaak blijven fokken in alle maten en soorten.
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
Ja, mensen denken en zeggen, "die van mij is lief", totdat het fout gaat. En dat vind ik het enge aan dit type hond. Ze worden soms met gemak losgegooid, zelfs zonder appèl, en de baasjes zien ze als lief. Totdat het mis gaat. En dan ben je nergens meer, want ze zijn loeisterk en gefokt om door te gaan.Brindlecardi schreef:Niet zo lastig hoor, denk bijvoorbeeld aan een aanlijn- en muilkorfplicht voor staffordachtigen, of sterker nog, de RAD.
Er zijn genoeg andere landen waar gewoon al regelgeving is voor dit soort rassen.
Er zijn altijd rotte appels, ook bij andere rassen, ook daar zou er sneller een plicht opgelegd moeten worden voor aanlijnen en muilkorven.
Als mensen zelf hun verantwoordelijkheid niet weten te nemen, dan zal er iemand moeten ingrijpen.
Persoonlijk vind ik staffordachtigen echt negatieve uitschieters, ontzettend populair maar zo onbegrepen.
Mensen hebben nul besef van de risico's totdat het te laat is.