Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Vlooien
Ik gebruik al enkele jaren Comfortis tabletten tegen de vlooien. Belde met de DA om nieuwe te halen, maar helaas zijn ze niet meer leverbaar. Oude voorraden mogen nog verkocht worden, daarna is het afgelopen.
Alternatief is Simparica wat ook een maand werkt en tevens werkzaam is tegen teken. De prijs is ook vergelijkbaar. Op de bijsluiter staat dat de tabletten niet gebroken mogen worden. Logisch, dat is praten voor eigen toko. Ik verdeel gewoon een 120 mg tablet in drie afgemeten delen om tot de juiste dosering te komen voor mijn drie honden. Dat scheelt ongeveer 3/4 van de prijs t.o.v. drie afzonderlijke tabletten.
Wat zijn jullie ervaringen met de Simparica tabletten?
Alternatief is Simparica wat ook een maand werkt en tevens werkzaam is tegen teken. De prijs is ook vergelijkbaar. Op de bijsluiter staat dat de tabletten niet gebroken mogen worden. Logisch, dat is praten voor eigen toko. Ik verdeel gewoon een 120 mg tablet in drie afgemeten delen om tot de juiste dosering te komen voor mijn drie honden. Dat scheelt ongeveer 3/4 van de prijs t.o.v. drie afzonderlijke tabletten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Vlooien
Ik heb het een opvanger gegeven die demodex had. Daar werkte het goed bij. Verder heb ik er geen ervaring mee.Wolfsblut schreef:Ik gebruik al enkele jaren Comfortis tabletten tegen de vlooien. Belde met de DA om nieuwe te halen, maar helaas zijn ze niet meer leverbaar. Oude voorraden mogen nog verkocht worden, daarna is het afgelopen.
Ze zeggen niet breken, omdat ze niet kunnen garanderen dat de werkzame stof over de hele tablet gelijk verdeeld is.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als dat zo is kunnen ze ook niet garanderen dat er werkzame stof in een tablet zit. Dat mengsel wordt niet per tablet gemaakt maar met heul veul tegelijk, dus dan zou het theoretisch moeten kunnen dat 1tablet geen werkzame stof bevat en de andere een driedubbele portie... Lijkt me vreemd..
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- kipo
- Zeer actief
Nee hoor dat hoeft niet. Als de werkzame stof eerst over de mallen verdeeld wordt en de vul- en smaakstoffen later, is de hoeveelheid per tablet hetzelfde, maar de verdeling over 1 tablet niet noodzakelijk gelijk.fes/lou schreef:Als dat zo is kunnen ze ook niet garanderen dat er werkzame stof in een tablet zit. Dat mengsel wordt niet per tablet gemaakt maar met heul veul tegelijk, dus dan zou het theoretisch moeten kunnen dat 1tablet geen werkzame stof bevat en de andere een driedubbele portie... Lijkt me vreemd..
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Zeer actief
De tijd van de keukentafelalchemisten hebben we echt wel achter ons. Tegenwoordig gaat dat heel anders. Onder laboratoriumomstandigheden worden de diverse stoffen, separaat van elkaar, onder lage druk, computergestuurd met elkaar vermengd tot een gebundelde straal die homogeen in een silo terecht komt, waar het vervolgens nog een mengproces ondergaat voordat het tot tabletten geperst gaat worden.
Eventuele discrepanties in de cohesie van het geheel als eindproduct zullen er ongetwijfeld zijn. Volgens de daarvoor in het leven geroepen normen is de divergentie van de som der delen dermate marginaal dat alle eindproducten van een bepaalde batch, constitutioneel gezien, gelijkwaardig zijn.
https://youtu.be/ZM2F7BxW8SE
Eventuele discrepanties in de cohesie van het geheel als eindproduct zullen er ongetwijfeld zijn. Volgens de daarvoor in het leven geroepen normen is de divergentie van de som der delen dermate marginaal dat alle eindproducten van een bepaalde batch, constitutioneel gezien, gelijkwaardig zijn.
https://youtu.be/ZM2F7BxW8SE
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Comfortis is uit de handel....?
Suzanne
Suzanne
-
- Zeer actief
Ja, althans volgens mijn DA. Oude voorraden mogen nog verkocht worden, daarna is het afgelopen en dien je naar een alternatief te zoeken.~Suzanne~ schreef:Comfortis is uit de handel....?
Suzanne
-
- Zeer actief
Gezien alle shit die ik erover hoorde... lijkt me dat prima!Wolfsblut schreef:Ja, althans volgens mijn DA. Oude voorraden mogen nog verkocht worden, daarna is het afgelopen en dien je naar een alternatief te zoeken.~Suzanne~ schreef:Comfortis is uit de handel....?
Suzanne
Suzanne