Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang hond bijt mijn hond in poten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Opvang hond bijt mijn hond in poten

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik hou af en toe honden bij voor mensen die op verlof gaan of paar dagen weg moeten
Nu komt er sinds kort een Zwitserse sennen reu van 2 jaar op regelmatige basis paar dagen logeren
Drukke hond. Veel energie. Blaft enorm veel maar verder lief
Probleem is dat hij bij elke opwinding bv me begroeten als ik weg ben geweest of als ik met alle honden naar de tuin ga hij mijn jongste teef altijd in poten gaat bijten. En daarna in de nek
Ze vliegt tegen hem uit. Jankt als hij te hard bijt. En ontwijkt hem dikwijls als ze hem ziet afkomen
Hij luistert helemaal niet naar haar en blijft verder doen
Mijn andere hond grauwt 1 keer en dan stop hij direct maar bij de jongste werkt het niet
Vind dit voor haar niet leuk en wil hem corrigeren alleen werkt hem eraf halen of weg duwen niet.
Waarom doet hij dit was mijn vraag maar natuurlijk weet ik dat het door opwinding komt
Laatst gewijzigd door schelsey op 19 aug 2019 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Re: Opvang hond bijt mijn hond in poten. Waarom

Ongelezen bericht door Tineke »

Hij doet dit omdat zij te weinig tegengas geeft aan zijn redirect gedrag.
Daar hoor jij dus als baas voor te zorgen dat het niet voorkomt .

Ik zou hem uit deze situatie houden om mijn hond te beschermen.
Deed hem apart als ik wegging zodat hij bij thuiskomt van jou niet bij haar in de buurt komt en lijnde hem even aan bij de tuin ingaan met allemaal en liet hem pas los als er geen opwinding meer was.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Zoals bovenstaand dus.
Hijij weet door de opwinding als het ware niet wat hij moet doen en reageert zich af op dichtstbijzijnde, haar dus.
Die situaties moeten dus anders gestuurd worden.
schelsey
Zeer actief

Dat doe ik wel, laten voelen dat dit gedrag niet gewenst is
En hij stopt dan wel als ik even volhoud, alleen begint hij bij elke opwinding opnieuw
Zal hem eens aanlijnen tot hij rustig is geworden
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Niet eens eenmalig aanlijnen tot hij rustig is.

Structureel altijd, en vast houden totdat hij afgekoeld is.
Net zo lang tot er aan de riem op dit soort momenten geen overmatige spanning meer is.
Kan dus maanden zijn, met een beetje pech.

En liefst ook zorgen dat hij ergens op d dag een paar keer even goed fysiek moe is.
Want de drukte en energie moet er wel ergens een keer uitkunnen. Maar dan wel op jouw voorwaarden zeg maar.
Laatst gewijzigd door Habibi op 18 aug 2019 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Habibi schreef:Niet eens aanlijnen tot hij rustig is.

Structureel altijd, en vast houden totdat hij afgekoeld is.
Net zo lang tot er aan de riem op dit soort momenten geen overmatige spanning meer is.
Kan dus maanden zijn, met een beetje pech.

En liefst ook zorgen dat hij ergens op d dag een paar keer even goed fysiek moe is.
Want de drukte en energie moet er wel ergens een keer uitkunnen. Maar dan wel op jouw voorwaarden zeg maar.
Mee eens. Je moet dit gedrag vóór zijn, niet wachten tot het gebeurt.
Lucia
Zeer actief

Je laat voelen dat dit niet gewenst is?
Bedoel je dan fysiek corrigeren?

Ik denk dat dat namelijk helemaal niet echt aan komt in zo'n opwinding.
Beter investeren in voorkomen en bewust situaties oefenen en belonen voor rust.
schelsey
Zeer actief

Lucia schreef:Je laat voelen dat dit niet gewenst is?

Ik blokkeer hem met mijn lichaam en duw hem weg van haar. Het is een grote sterke hond en moet wel toegeven dat ik er niet veel mee kan. Wandelen kan enkel aan zeer korte lijn want hij trekt te hard. Loslaten lukt niet omdat hij niet luistert. De eigenaars vinden het leuk dat hij speelt met mijn Berners maar als hij begint te bijten worden ze boos. En trekken zich terug. Merk dat deze hond stress geeft bij hen en niet echt hier past maar vind moeilijk deze mensen teleur te stellen als ik moet laten weten dat ze iemand anders moeten zoeken. Daarom hoop ik dat hij toch wat rustiger word
Ik ren. Apporter en speel met hem in de tuin en probeer zoveel mogelijk energie eruit te krijgen. Hij speelt ook met de berners maar vanaf hij weet in poten bijt stoppen ze en vallen uit. Gaaan van hem weg. Na een wandeling van 45 min is hij moe in ieder geval ook al loopt hij aan korte lijn. Hij gaat daarna uren slapen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

schelsey schreef:
Lucia schreef:Je laat voelen dat dit niet gewenst is?

Ik blokkeer hem met mijn lichaam en duw hem weg van haar. Het is een grote sterke hond en moet wel toegeven dat ik er niet veel mee kan. Wandelen kan enkel aan zeer korte lijn want hij trekt te hard. Loslaten lukt niet omdat hij niet luistert. De eigenaars vinden het leuk dat hij speelt met mijn Berners maar als hij begint te bijten worden ze boos. En trekken zich terug. Merk dat deze hond stress geeft bij hen en niet echt hier past maar vind moeilijk deze mensen teleur te stellen als ik moet laten weten dat ze iemand anders moeten zoeken. Daarom hoop ik dat hij toch wat rustiger word
Ik ren. Apporter en speel met hem in de tuin en probeer zoveel mogelijk energie eruit te krijgen. Hij speelt ook met de berners maar vanaf hij weet in poten bijt stoppen ze en vallen uit. Gaaan van hem weg. Na een wandeling van 45 min is hij moe in ieder geval ook al loopt hij aan korte lijn. Hij gaat daarna uren slapen
Als de hond stress geeft en niet past is hij duidelijk beter af in een andere opvang.
Lucia
Zeer actief

Ik zou voor mijn honden kiezen en hem weigeren.
Hij is waarschijnlijk niet vaak genoeg bij jou om dat snel en goed aan te kunnen pakken.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou ook stoppen met deze hond ,het past overduidelijk niet.
Verder ben ik van mening dat als je jezelf als hondenoppas aanbied je wel wat aan kennis mag opdoen.
Op zijn minst moet je over de basale kennis beschikken tav honden gedrag.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Wat voor ras is het? Misschien kun je activiteiten zoeken die bij het ras passen?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Ik zou ook stoppen met deze hond ,het past overduidelijk niet.
Verder ben ik van mening dat als je jezelf als hondenoppas aanbied je wel wat aan kennis mag opdoen.
Op zijn minst moet je over de basale kennis beschikken tav honden gedrag.
Helemaal mee eens!
Verbaas me over de vragen gesteld met enige regelmaat over gedragszaken.
Deze basis zou iemand die professioneel of niet honden in huiselijke sfeer (dus met roedel interactie) moeten weten.

In het specifieke geval van deze hond vraag ik me af of hij überhaupt in huis en/of in een roedel gewend is als hij de onrust heeft die jij beschrijft
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Soeb88 schreef:Wat voor ras is het? Misschien kun je activiteiten zoeken die bij het ras passen?
schelsey schreef:Ik hou af en toe honden bij voor mensen die op verlof gaan of paar dagen weg moeten
Nu komt er sinds kort een Zwitserse sennen reu van 2 jaar op regelmatige basis paar dagen logeren
Drukke hond. Veel energie. Blaft enorm veel maar verder lief
Probleem is dat hij bij elke opwinding bv me begroeten als ik weg ben geweest of als ik met alle honden naar de tuin ga hij mijn jongste teef altijd in poten gaat bijten. En daarna in de nek
Ze vliegt tegen hem uit. Jankt als hij te hard bijt. En ontwijkt hem dikwijls als ze hem ziet afkomen
Hij luistert helemaal niet naar haar en blijft verder doen
Mijn andere hond grauwt 1 keer en dan stop hij direct maar bij de jongste werkt het niet
Vind dit voor haar niet leuk en wil hem corrigeren alleen werkt hem eraf halen of weg duwen niet.
Waarom doet hij dit en wat kan ik eraan doen?
schelsey
Zeer actief

Ik vang honden op, en over het algemeen lukt alles goed, ze luisteren allemaal, er word niet gevochten en iedereen weet waar zen plaats is
Als ik de honden eten geef weet elke hond goed wanneer het zijn beurt is en gaan ze niet als gekken elkaars pot leegeten, ze blijven op bevel mooi wachten tot ik hun naam zeg
Ik wandel met 4 a 5 honden tegelijk zonder problemen, aan de lijn, zelfs als er andere honden langst wandelen kan ik ze rustig houden
Dus ja, iets weet ik wel van hondengedrag hoor en het lukt me allemaal heel goed
Dus zeggen dat ik niks ken van honden klopt niet, als ik 8 honden onder controle kan houden zal ik het niet slecht doen zeker
Ik weet goed genoeg dat deze reu opgewonden is en daarom zo doet, maar wilde een andere manier weten om dit aan te pakken dan blokkeren en weghalen
wat ik nu doe
Dat hij net 2 is en trekt enorm aan de lijn, is erg gefixeerd op alles wat hij ziet, wil achter joggers en fietsers aangaan, een hond van 60 kilo dan onder controle houden is niet altijd evident
Hij is heel ongevoelig op correcties en reageert er amper op, tis gewoon geen gewone hond
Als ik honden op moet voeden en trainen zullen de mensen toch wat meer moeten betalen dan die armzalige 10 euro per dag hoor en met 8 honden kan ik me er daar niet mee bezig houden, das niet mijn taak
Mijn taak is verzorgen, wandelen, voeden en aandacht geven en zorgen dat ze zich goed voelen hier en plezier hebben en moe naar huis gaan
Elke hond die hier komt vind het leuk hier en de mensen zijn heel tevreden, ook de mensen met deze reu vinden de opvang en de manier dat ik met hem om ga heel positief, en weten dat hij dit doet bij mijn teef maar hopen dat het betert bij ouder worden
Daarom wil ik hen niet teleurstellen en proberen zijn gedrag in een andere richting te sturen in plaats van weg te sturen alhoewel hij momenteel voor wat meer onrust zorgt, hij zal gewoon zich moeten schikken willen of niet
Laatst gewijzigd door schelsey op 19 aug 2019 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
schelsey
Zeer actief

Met die zwitser ga ik apart zoizo wandelen
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Opvang hond bijt mijn hond in poten

schelsey schreef:Ik vang honden op, en over het algemeen lukt alles goed, ze luisteren allemaal, er word niet gevochten en iedereen weet waar zen plaats is
Als ik de honden eten geef weet elke hond goed wanneer het zijn beurt is en gaan ze niet als gekken elkaars pot leegeten, ze blijven op bevel mooi wachten tot ik hun naam zeg
Ik wandel met 4 a 5 honden tegelijk zonder problemen, aan de lijn, zelfs als er andere honden langst wandelen kan ik ze rustig houden
Dus ja, iets weet ik wel van hondengedrag hoor en het lukt me allemaal heel goed
Dus zeggen dat ik niks ken van honden klopt niet, als ik 8 honden onder controle kan houden zal ik het niet slecht doen zeker
Ik weet goed genoeg dat deze reu opgewonden is en daarom zo doet, maar wilde een andere manier weten om dit aan te pakken dan blokkeren en weghalen
wat ik nu doe
Dat hij net 2 is en trekt enorm aan de lijn, is erg gefixeerd op alles wat hij ziet, wil achter joggers en fietsers aangaan, een hond van 60 kilo dan onder controle houden is niet altijd evident
Hij is heel ongevoelig op correcties en reageert er amper op, tis gewoon geen gewone hond
Als ik honden op moet voeden en trainen zullen de mensen toch wat meer moeten betalen dan die armzalige 10 euro per dag hoor en met 8 honden kan ik me er daar niet mee bezig houden, das niet mijn taak
Mijn taak is verzorgen, wandelen, voeden en aandacht geven en zorgen dat ze zich goed voelen hier en plezier hebben en moe naar huis gaan
Elke hond die hier komt vind het leuk hier en de mensen zijn heel tevreden, ook de mensen met deze reu vinden de opvang en de manier dat ik met hem om ga heel positief, en weten dat hij dit doet bij mijn teef maar hopen dat het betert bij ouder worden
Daarom wil ik hen niet teleurstellen en proberen zijn gedrag in een andere richting te sturen
Het is dus geen hond om (op dit moment) in een huiselijke situatie zoals bij jou past
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Opvang hond bijt mijn hond in poten

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Waarschijnlijk is het een heel andere situatie, maar Lily Kan ook nogal opgewonden zijn als ik thuiskom na langer dan normaal weggeweest te zijn, of 's avonds laat. Ze begint mij dan, zacht, te bijten. Ik geef haar altijd snel iets in haar bek, een kluif of flostouw bijvoorbeeld. Om de een of andere reden moet ze op zo'n moment iets in haar bek hebben om haar spanning kwijt te kunnen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”